John Deere - motor Kawasaki

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: John Deere - motor Kawasaki

#16 Nový příspěvek od duchodce »

Díky za další info. Ta svíčka na těch fotkách je pouze pro zobrazení velikosti toho spinače -zrovna byla po ruce.
Jinak podle číslování katalogu Husqvarny by to měla být sočástka 531 00 12-03. Pozeptám se v servise , jeden je v Jičíně . Problém bude letitost toho stroje , protože zeť mě hledal na angl.forech a tam je již náhrada ale nikde se nepíše že ten spinač nahrazuje spinač právě u tohoto motoru. Když se zadaří dám info pro ostatní, když ne a něco odpálím tak taky.Ale ještě jednou díky.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5457
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: John Deere - motor Kawasaki

#17 Nový příspěvek od thovt »

Nebo se zeptat na moderní zapalovaní jestli by tam nešlo namontovat, bylo by dobré vzít sebou do servisu cívku s fajfkou(zapalovaní).

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: John Deere - motor Kawasaki

#18 Nový příspěvek od duchodce »

Problém je v upevnění jiné cívky- ono se to nezdá ale při průchodu magnetu kolem cívky vznikají poměrně velké mechanické impulzy . Prostě se někde musí ta energie na jiskru vzít a hlavně musí být určena pro daný průměr setrvačníku na kterém je upevněn budící magnet.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: John Deere - motor Kawasaki

#19 Nový příspěvek od Lesa »

Jak jsi dopadl u Husqvarny?
Můžeš použít jakoukoliv štěnici. Je to opravdu jen "spínač", který nahrazuje kladívko a kondenzátor. Pozor, u hondy a P.R.C. je to fakt vybíjecí kondenzátor, ten použít nejde. Můžeš použít i ten dvouvývodový co sem někdo dával odkaz. Je asi nejspolehlivější z toho co momentálně jde sehnat. Ještě jde narazit na SIG 01, ten je dobrý a CPM, ale to je katastrofa.
Neumí to nic víc, než přerušovat obvod. Nehne to z předstihem ani o mrť. Svíčku tam dej origo. Netuším, jestli dokáže rozeznat kvalitu benzínu a podle toho prskat a posunovat "předstich", ale určitě vím, že elektronika dokáže poznat velké přechodové odpory a pak si proud najde cestu toho nejmenšího odporu a většinou je to podstatně bolavější než druhá svíčka, byť třeba o pětku nebo dvě dražší. :( Právě totiž něco takového řešíš. U Stihlu to není u pil původní. Nahrazovalo se s tím kladívkové zapalování. Používalo se to origo jen u posledních SG a pár křoviňáků snad původem z fabriky z Japonska na přelomu 70. a 80. let.
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: John Deere - motor Kawasaki

#20 Nový příspěvek od duchodce »

Leso díky za info.
Husqvarna oficielně stroje osazené motorem Kawasaki nedovážela . Cesta přez jejich servis by asi byla složitější ale za "určitých" podmínek schůdná. Zajímavý je přístup J.D.- koupil jste to u nás? je to koupeno z druhé ruky? -smolík - Druhý servis - přijďte si koupit traktor budeme se vám plně věnovat -jinak se o vás musí postarat prodejce......Svíčka tam byla s vysunutým jiskřištěm označení z hlavy nevím ale servisáci ji do těhle čtyřtaktů schválili. Prostě po čase něco lehlo . Majitel se naštval a že zbuzeruje zastoupení J. D. tak uvidíme.
Poslední varianta je objednat to z USA , kupodivu to přijde tak na 600- 800 Kč s poštou , bez cla , tak uvidím , budu referovat.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: John Deere - motor Kawasaki

#21 Nový příspěvek od Lesa »

Buzerovat zastoupení může jak chce. Chovají se naprosto v souladu se stavem trhu a zákony tohoto státu resp. EU. Zastoupení HQ de facto nesmí stroj který neuvedla oficiálně na trh opravit - uvést do chodu. Automaticky by na ni spadly všechny povinnosti a záruky - servis, díly, atesty, bezpečnost, překlady... A JD? To samé v bledě modrém, navíc ještě s ochrannou vlastního trhu před šedými prodejci.
Byly časy, kdy jsem měl ve smlouvách o zastoupení odstavec, že musím brát na záruční a pozáruční servis všechny stroje, dodávané značkou na český trh a prodávané v rámci celé ČR. Dnes to nemám v žádné smlouvě u nikoho. Pouze malou zmínku, že nejsem povinen servisovat stroje, které jsem neuváděl na trh. Odstavec se vypařil s rozmachem internetových překupníků a šedých dovozců všeho odevšad. Zato do záručních listů přibyla téměř u všech značek nějakým způsobem věta zhruba ve smyslu, že uživatel nebo zákazník je povinen uplatňovat záruční opravy či jiné požadavky u prodejce, který výrobek dodával. A věř mi, že to funguje...
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: John Deere - motor Kawasaki

#22 Nový příspěvek od duchodce »

Jo ,to je v pohodě ,bylo to koupeno od prodejce který ale již není . Já chápu to co píšeš o HQ a postojích servisů jiných značek. Nešlo však o opravu ale o prodej dílu a kupodivu byli ochotnější než servisy které by měli pomoci.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: John Deere - motor Kawasaki

#23 Nový příspěvek od duchodce »

Takže pokračování o sekačce John Deer a motoru Kawasaki. Spínač identifikován na amerických forech cena okolo 700 s dopravou bez cla. Protože to neumíme, objednán přez firmu -cena 1900. Namontován - motor chytil na první zatažení . Po dvaceti minutách práce motor normálně zhasnut. Přetěsněno víko ventilů , po natočení chod 2 min a konec -jiskra není, spinač opět nestardatní hodnoty.Buď byl vadný a nebo se domnívám se že dochází občas k průrazu mezi prim. a sekundárem zapalovací cívky . Nejde to změřit spojení prim. a sek. vinutí je někde uvnitř.
Majitel pro stáří nechce do stroje investovat dalších několik tisíc. Nemá někdo doma vrak sekačky - zjistil jsem že se opravdu montoval do mulčovačů Husqvarna a do několika dalších i stacionárních strojů -štěpkovače , nějaké pěchy. Cívka by měla být shdná pro celou řadu FC.
Další řešení někam tam namontovat nějak mechanický přerušovač- místo tam je - pouze nevím jestli by to spolupracovalo , polovodič vytvoří ostřejší hranu bez zákmitů. Nezabýval se s tí někdo ?
Sekačka se zdá jinak v dobrém stavu, komprese , žádné zvuky a potom dop..ele že bych na ten kapitalistický stroj nějak nevyzrál?Vždyť jsem byl řemeslník v dobách reálného socialismu a tam se tyhle zoufalá kouzla museli dělat na počkání a zázraky do 3 dnů...
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: John Deere - motor Kawasaki

#24 Nový příspěvek od duchodce »

Takže rozhodnuto -pokusím se vyrobit vačku , namontovat kontakty- už se těším jak se vztekám abych trefil předstih :zly: Pokud to nebude spolupracovat tak přidám normální cívku a baterii z motorky . Zjistil jsem totiž že motor má 12 V dobíjení a elektrický starter. Motocyklová 12V baterie stojí kolem 300-400 stovek -to do toho ještě investuji . Teď jenom vymyslet upevnění vačky a kontaktů tak aby se to dalo seřizovat a nedopadlo to takhle :pistol:
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

štěpa
Příspěvky: 622
Registrován: pát říj 09, 2009 12:53 pm
Bydliště: Liberec

Re: John Deere - motor Kawasaki

#25 Nový příspěvek od štěpa »

A jakej máte rozměr hřídele, někde sem tu nabízel briggs 825 jestli by tam třeba nepasoval

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: John Deere - motor Kawasaki

#26 Nový příspěvek od Atlan »

Nejde tam napasovat zapalovanie z hondy, alebo snimaciu cievku z babety, kontakt vyzaduje udrzbu.

http://www.aliexpress.com/item/Gasoline ... 4fa1&tpp=1

vecsie motory

http://www.aliexpress.com/item/IGNITION ... 3a98064c3f
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: John Deere - motor Kawasaki

#27 Nový příspěvek od duchodce »

Problém u těhle náhrad je ten že musí být styčný radius naprosto stejný-musí být stejný průměr setrvačníku . Musel bych mít možnost si je vyzkoušet. Což nemám. Potom je problematické upevnění, origo je na takových dvou nálitcích mez možnosti dodatečně převrtat díry na potřebnou rozteč.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: John Deere - motor Kawasaki

#28 Nový příspěvek od duchodce »

Pokračování pohádka o Johnovi a jeho Kawasaki. Po různém proměřování asi na třetí "bastl" se povedlo vyrobit základní desku s kontakty a "seřizovatelně" ji upevnit. Vyrobit vačku a upevnit ji na zbytek volného kužele /na soustruhu původně na dřevo/ pod setrvačníkem do určité výšky mě stalo něco alkoholu a zestárnutí o několik dní života. Povedlo se , pokus o spolupráci s původní cívkou nefungoval - vynechávalo to . Buď je ta cívka vadná nebo nepasuje tzv magnetický odtrh a ten nejde seřídit. Koupena baterie /350 Kč i s dobírkou/ cívka s staré Š 100 a kousky kablíků , vypínač.
"Honza" chytil na první zatažení a hned dostal "za uši". Chodí jako z praku . Dobíjení funguje , starter vyřazen aby 8 letí učenliví mlaďoši nechtěli sekat sami.
To by tak bylo aby si "socialistický :vysmech: " důchodce neporadil se zaostalým kapitalistickým strojem. :wink: :wink: :wink:
Pokud je zájem vložím foto-pokud si vzpomenu jak se to dělá :zapomel:
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: John Deere - motor Kawasaki

#29 Nový příspěvek od duchodce »

Generálský efekt - po předání "zákazníkovi" po půl hodině vynechávání a konec .Naštěstí nebyly po ruce sirky a po vychladnurí hlavy (mé) znovu natočeno ale opět problém. Diagnostikována závada spíše na benzin (stroboskop hlásil že jiskra snad jde) i když to prskalo chvíli do karburace chvíli do výfuku.Po rozebrání karburátoru ,krerý jsem považoval za odepsaný, jsem zjistil že je od jakési mazlavé hmoty. Benzin jsem lil já tím to nebylo , nádrž čistá. Pak jsem si všiml že někdo nahradil hadičku na benzin zelenou hadičkou na vodu. Ten zasraný lihobenzin ji rozpouštěl a karburaci zasral. Při tom jsem zjistil že tepelná vložka mezi motorem a karburací byla prasklá a přilepena na tvrdo ke karburaci a navíc prohnutá-no čím přeci víc utáhnu tím to přeci víc těsní.Obroušena do roviny zjištěna mezírka mezi slepenými půlkami té vložky. navrtal jsem do trhliny 1mm dírky pro epoxy. Ovšem epoxy došlo. No a potom došlo na to že jak jsem starej tak ještě o jedno století víc blbej, pán ( já ten blbec) použil to co bylo po ruce -vteřinové lepidlo. Kapka ke kapce se vpíjela do mezery já blbec se domníval že ta vložka to vpíjí. Pokud jste slyšeli v minulém týdnu silný hlas od Jičína tak to nebyl Rumcajs ale já. Kdo někdy čistil karburaci zasranou vteřiňákem tak pochopí .Nešlo hnout ani klapkami. Sousedům jsem se již byl omluvit /s flaškou/. Zkoušen ultrazvuk , teplá voda nakonec lidské sádlo. Kdo někdy čistil otvory 0,3 mm vrtáčky , drátky , různými udělátky tak určitě pochopí proč jsem pro něj šel asi dvakrát do zahrady kam jsem s ním praštil. Nakonec dočištěno a nedůvěřivě jsem ho namontoval . Motor chytil na druhé zatažení a po pochopení že regulační šroubky seřizují benzin motor spolehlive pobafával ale výkon neměl. Protože jsem se věřil že je karburace čistá tak jsem se soustředil na ten táhlopolautomatickoneseřizovací mechanizmus co ovládal karburaci a otáčky..Různým přihýbání táhel a napínání perek se motor probudil a tahá jako býk. Proč to chodilo dřív na plný výkon - i když nižší proti nyní- /spodek nešel vůbec/ a po vyčištění ne, je mě záhadou . Předáno -vládne spokojenost. Ale opět jsem o několid dní starší -víc zešedivět už nemohu.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Odpovědět

Zpět na „Motory“