Kubota GR1600 II
Moderátor: DYK
Re: Kubota GR1600 II
Děkuji za podněty Ona ta sesterská GR2100 má větší záběr sekání i silnější 3 vál motor. Nádrž samo vypláchnu, chci vyhodit i vstřiky, udělat ventily...musím postupně
Překvapilo mě, že převodovka má 4 výstupy odvzdušnění. To jsem si taky říkal, jestli to není zbytečné. Všechna gufera mají klasické rozměry, tam problém nevidím. Chci tam dát SKF z vitonu, gufero, řádově 120kč/kus.
A co mě překvapilo, že GR2100 má v převodovce poměrně více ozubených kol, hřídelek, gufer a ještě tam má přijít o 0,5l oleje více než do GR1600, přitom obal je stejný pro oba typy
JDu si odpočinout od převodovky a mrknu na přední nápravu. TA má vůle jak....no, velké
Překvapilo mě, že převodovka má 4 výstupy odvzdušnění. To jsem si taky říkal, jestli to není zbytečné. Všechna gufera mají klasické rozměry, tam problém nevidím. Chci tam dát SKF z vitonu, gufero, řádově 120kč/kus.
A co mě překvapilo, že GR2100 má v převodovce poměrně více ozubených kol, hřídelek, gufer a ještě tam má přijít o 0,5l oleje více než do GR1600, přitom obal je stejný pro oba typy
JDu si odpočinout od převodovky a mrknu na přední nápravu. TA má vůle jak....no, velké
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GR1600 II
Ládiki,já bych zatím nechal vstřiky a ventily být.U té 2100 je namotáno téměř 2000mth a zatím se na motor nesáhlo,tedy kromě výměny paliv. a olej filtrů.Počkej,jak bude startovat.
S odvzdušněním převodovky jsem problém neměl,ale měl jsem problém s odvzdušněním převodovky ŽÚ a přední nápravy.Jasně ta náprava je jiná,má olejovou náplň a hydromotor.Vystřelila gumová zátka měrky,protože byl nefunkční odvzduš. ventilek. U převodky ŽÚ vystřelil horní deklík,také vlivem ucpaného odvzdušnění a zvýšení tlaku po ohřátí.Řekne se blbost,ale je to min 1000Kš plus oprava.Ten ventilek je něco podobného jako maznice.Pružinka a kulička,jenomže pohybu kuličky zabrání prach ze suché trávy.Tak na to bacha.
Jestliže máš velké vůle na nápravě,tak to svědčí o podobné údržbě,jak jsem psal.Vždy jsem používal originální mazivo Kubota.Bacha na tvar mazniček,to není kulička ale kužel.Takže budeš muset koupit origoš mazací nástavec nebo vyměnit maznice za české.Jenomže české nemají coulový závit.Nechá se s tím poprat.
Ládiki,já s GR 2100 jezdil 13 sezon a můj nástupce již 7.To ještě byla 1 řada a defakto to byl začátek jak pro mě,tak i pro servis.Dneska je jí 20 let a dle loňského vyjádření autor. servisu je v hodně dobrém stavu.
U tebe vidím z fotky nýtování mřížky chlazení a předních reflektorů.To svědčí o stejném způsobu používání.To je snaha dosekat co nejvíce kolem keřů a stromů.
S odvzdušněním převodovky jsem problém neměl,ale měl jsem problém s odvzdušněním převodovky ŽÚ a přední nápravy.Jasně ta náprava je jiná,má olejovou náplň a hydromotor.Vystřelila gumová zátka měrky,protože byl nefunkční odvzduš. ventilek. U převodky ŽÚ vystřelil horní deklík,také vlivem ucpaného odvzdušnění a zvýšení tlaku po ohřátí.Řekne se blbost,ale je to min 1000Kš plus oprava.Ten ventilek je něco podobného jako maznice.Pružinka a kulička,jenomže pohybu kuličky zabrání prach ze suché trávy.Tak na to bacha.
Jestliže máš velké vůle na nápravě,tak to svědčí o podobné údržbě,jak jsem psal.Vždy jsem používal originální mazivo Kubota.Bacha na tvar mazniček,to není kulička ale kužel.Takže budeš muset koupit origoš mazací nástavec nebo vyměnit maznice za české.Jenomže české nemají coulový závit.Nechá se s tím poprat.
Ládiki,já s GR 2100 jezdil 13 sezon a můj nástupce již 7.To ještě byla 1 řada a defakto to byl začátek jak pro mě,tak i pro servis.Dneska je jí 20 let a dle loňského vyjádření autor. servisu je v hodně dobrém stavu.
U tebe vidím z fotky nýtování mřížky chlazení a předních reflektorů.To svědčí o stejném způsobu používání.To je snaha dosekat co nejvíce kolem keřů a stromů.
Re: Kubota GR1600 II
Čoveče mazničky jsem nikdy nějak neřešil. Vždy jsem mazal lisem co byl doma ještě z jzd a mažu s tím všechny japončíky bez problému. Dnes jsem dodělával mazničku na páku změny směru jízdy. Dále jsem zjistil dle měrky oleje, že převodovka je olejem zaplněna téměř celá, takže použiji na přívodu od kardanu to dvouřadé ložisko. Bude celé utopené v oleji....
NA přední nápravě musím vyfutrovat středový čep i svisláky. U obou zvětším průměry, ať to dalších 30let vydrží
Jinak ano, mám traktor od nějaké obce, kde se lekly moc drahé opravy převodovky. JE napaden "obecním kutilem" namísto zakoupení origo dílů. Vše jde naštěstí uvést do původního stavu. Třeba takový solenoid, který byl jen zatuhlý, byl nahrazen drátem NA to, že je to rok 2008, tak se mi ale celkový stav líbí.....
Teploměr oleje převodovky nakonec asi vyřeším tak, že z něj vyrobím kontrolní měrku a zároveň zátku. Existují malé teploměry na motorky. TAk zatím tak...
NA přední nápravě musím vyfutrovat středový čep i svisláky. U obou zvětším průměry, ať to dalších 30let vydrží
Jinak ano, mám traktor od nějaké obce, kde se lekly moc drahé opravy převodovky. JE napaden "obecním kutilem" namísto zakoupení origo dílů. Vše jde naštěstí uvést do původního stavu. Třeba takový solenoid, který byl jen zatuhlý, byl nahrazen drátem NA to, že je to rok 2008, tak se mi ale celkový stav líbí.....
Teploměr oleje převodovky nakonec asi vyřeším tak, že z něj vyrobím kontrolní měrku a zároveň zátku. Existují malé teploměry na motorky. TAk zatím tak...
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GR1600 II
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GR1600 II
zatím se to zdá být ok. Navařeno nové Al pouzdro, dvouřadé ložisko...ještě pár detailů a převodovku budu skládat. Na nápravě jsem zvětšil středový čep+futro, co jekl dovolil a taky vyfutroval svisláky....
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GR1600 II
Tomu sa povie profesionalna oprava. Vydrží to viac ako z fabriky.
Re: Kubota GR1600 II
Ladiki,opravdu hezky opravené.Lepší to snad ani nemohlo dopadnout.Přemýšlel jsem nedávno nad tím,proč to vzniklo.Chyba obsluhy je tam jistá.Sázel jsem na problém s kardanem,a vzpoměl jsem na to,když nám GR 2100 předávali a předváděli.Přivezli to dva prodejní technici a radili.Po startu plný plyn,v plném plynu tam rychle zařadil náhon nožů.Všechno to zavrzalo,jak se tři těžké nože nechtěli roztočit.Ptal jsem se,ale prý je to tak správně.Takže se sekalo a zapínalo žú celý den v max.otáčkách.Jenomže když je tráva přerostlá,mokrá a vjedeš do ní rychle,dojde k ucpání vyhazovacího kanálu.Každý trávu vyhrábne z kanálu,ale on je plný i prostor kolem nožů.Nastartuje a v plném plynu tam zařadí náhonovou spojku.Představ si 20 koní krouťáku naftového motoru.Celý traktor se hodně zatřese do stran a chcípne.A toto někteří několikrát zopakovali,nežli pochopili,že musí vyčistit celé ŽÚ.Při tom přece musí kardan strašně trpět,a nemožnost otáčení se přenese do hliníkového bloku převodovky.
Když jsem se později dostal v servisu k mechanikovi,který byl proškolený u Kuboty,tak žasnul,co že nám u předání poradili.Takže náhonovou spojku zapínat ve třetině otáček a pomalu,jako každou lamelovou spojku.A při sekání motor provozovat max. na dvě třetiny otáček.Když se ti časem povede také zastavit motor v plném plynu,možná připustíš,že i toto byl důvod k takové destrukci.
Jinak ta spojka tam stále leží,mohu ti ji poslat.Nic za ni nechci.
Když jsem se později dostal v servisu k mechanikovi,který byl proškolený u Kuboty,tak žasnul,co že nám u předání poradili.Takže náhonovou spojku zapínat ve třetině otáček a pomalu,jako každou lamelovou spojku.A při sekání motor provozovat max. na dvě třetiny otáček.Když se ti časem povede také zastavit motor v plném plynu,možná připustíš,že i toto byl důvod k takové destrukci.
Jinak ta spojka tam stále leží,mohu ti ji poslat.Nic za ni nechci.
Re: Kubota GR1600 II
Chlapi, díky. Těch způsobů opravy by nakonec mohlo být víc. Do starého bloku jsem vyřezal závit M40x1,5 a osadil, ať vložka drží i na čele. Už takto to vypadalo festovně. Takže kdyby byla nová vložka ocelová, obrobená hotově, tak by určitě šla jen zalepit v tom závitu a fertig. Takhle tím svařováním to bylo pracnější...
Slávku, je to jak píšeš. Zapínání náhonu je přes klasickou lamelovou spojku v olejové lázni, která má navíc i funkci brzdy náhonu nožů. Při sepnutí v otáčkách zbytečně dochází k tomu, že napřed lamely mají snahu "sekat" do unášecího koše spojky, aby pak zbytečně proklouzly a konečně sepnuly. Takže ano, zapínat na zvýšený volnoběh, aby se překonaly odpory v převodech a jakmile je spojka spojena, tak navolit pracovní otáčky.
Příčinou u mě si pořád myslím, že byla prasklá segrovka poz.90, která drží vstupní hřídel poz.80. Ta je drážkováním spojena s ozub.kolem poz.70. To kolo jsem kupoval nové, hřídelku jsem zachránil. Protože je hřídelka spojena s kardanem od motoru, tak se vytahovala ven a vyfrézovala blok. Tu prasklou segrovku jsem našel uvnitř převodovky...tomu chci nyní zabránit a na hřídelku místo segrovky navařím osazení, aby se nemohlo stát, že se vysune...
Pro porovnání vložím, jak to vypadá u sestry GR2100, kde je vstupní hřídel jiná a celé spojení mi přijde festovnější.
Zdroj: france-motoculture.com
Proč praskla je samo otázka? Nelíbí se mi vstupní kardan od motoru, na můj vkus je takový celý domlácený, přitom nemá důvod, tak vypadat. Vůle v kloubech nemá. Musím zjistit, jestli nehází. To by také mohla být příčina....Slávku, tu spojku bych uvítal. Děkuju za Tvou nabídku, více po SZ
Slávku, je to jak píšeš. Zapínání náhonu je přes klasickou lamelovou spojku v olejové lázni, která má navíc i funkci brzdy náhonu nožů. Při sepnutí v otáčkách zbytečně dochází k tomu, že napřed lamely mají snahu "sekat" do unášecího koše spojky, aby pak zbytečně proklouzly a konečně sepnuly. Takže ano, zapínat na zvýšený volnoběh, aby se překonaly odpory v převodech a jakmile je spojka spojena, tak navolit pracovní otáčky.
Příčinou u mě si pořád myslím, že byla prasklá segrovka poz.90, která drží vstupní hřídel poz.80. Ta je drážkováním spojena s ozub.kolem poz.70. To kolo jsem kupoval nové, hřídelku jsem zachránil. Protože je hřídelka spojena s kardanem od motoru, tak se vytahovala ven a vyfrézovala blok. Tu prasklou segrovku jsem našel uvnitř převodovky...tomu chci nyní zabránit a na hřídelku místo segrovky navařím osazení, aby se nemohlo stát, že se vysune...
Pro porovnání vložím, jak to vypadá u sestry GR2100, kde je vstupní hřídel jiná a celé spojení mi přijde festovnější.
Zdroj: france-motoculture.com
Proč praskla je samo otázka? Nelíbí se mi vstupní kardan od motoru, na můj vkus je takový celý domlácený, přitom nemá důvod, tak vypadat. Vůle v kloubech nemá. Musím zjistit, jestli nehází. To by také mohla být příčina....Slávku, tu spojku bych uvítal. Děkuju za Tvou nabídku, více po SZ
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GR1600 II
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GR1600 II
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GR1600 II
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GR1600 II
já na tom dělám, já na tom makám
převodovka je zalitá a zatím nikde neteče. Palivová nádrž po průplachu, nové filtry.....
převodovka je zalitá a zatím nikde neteče. Palivová nádrž po průplachu, nové filtry.....
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas