Hayter H1842
Napsal: ned čer 16, 2019 10:39 pm
No jo,no. V pátek jsem začal dost pozdě, tak traktůrek dostal jen zadní závěs pro smeták
vyzkoušel jsem jestli to dohromady chodí na ovládací páku
a na skříň smetáku jsem nainstaloval odpovídající protikusy
Jak jsem byl zvědavý, tak ještě na špalkách byl zavěšen smeták a je to úplně jiná liga, než původní závěs. Mňam.
Pátek skončil.
Přišla sobota.
Připravil jsem olejíček. Mám zpocenou snad i...čelo.
Nalévám první litřík, jsem napnutej jako kšandy
Je nalito 1 coul pod hrdlo, nechávám olejíček zaplavit převodovku cca 1 hod. Chystám se dle manuálu otáčet vstupní hřídelí 500rpm dle provozního směru (zde po hodinových ručičkách). Nejprve se zapnutým bypassem 5 vteřín pro jízdu vpřed, pak pět vteřin pro jízdu vzad.
Nemůžu ani dýchat, kakám magi v kostkách...ukázaná platí
Vypínám bypass a točím dopředu...2 vteřiny...4 vteřiny..., chystám se vypnout vrtačku, ale co to???.... Poloosy se začínají otáčet.
Přidávám otáček vrtačky a náprava zrychluje také. Kuva já su tak šťastné, jdu si dát prcka.
Doplňuji olej palec pod hrdlo a hydrostat jde do traktůrku. Navléknutí řemene, připojení táhla brzdy a její seřízení pro správný prokluz při sešlápnutí. Připojení táhla páky ovládání rychlosti a směru jízdy a seřízení tak, aby v neutrální poloze páky byla v "neutrálu" i pumpa hydrostatu.
Sundavám traktor ze závěsu, startuju Kohlera a ven ze stodoly. Co říct. Prostě se zadařilo. Neuvěřitelnej fičák. Žádné kňourání do svahu, žádné dojezdy při vrácení páky do neutrálu. Prostě kopec to vyjede bez změny zvuku, náhlá změna páky do neutrálu mě málem vykopla ze sedačky, jak to šlajfuje. Budu se s tím naučit více mazlit, s ohledem na provizorní spojení poloos a nábojů kol.
Dříve jsme traktůrek ve dvou lidech bez vypnutí pypassu zatlačily po fošnách na vozík, teď s ním nelze hnout, dokud se gumy nezačnout smýkat po zemi. Navíc traktorek při plném vychýlení ovládací páky docela fakt zrychlil, že uvažuji kvůlivá bezpečnosti, nějak omezit chod ovládání a tím maximálku.
Přeci jen, jak se nám pořád po zahradě motají ty pomáhající švestky, tak i nárazníček by mohl zklamat.
No, traktorek už je skoro hotov, dám jen jedno ukázkové foto ze zkoušky převodovky a sekání (zatím bez smetáku)
Ale poněvadž z kosiště se ozývá ještě nejaký další zvuk, který se mi ale vůbec nelíbí, a protože zelené kosiště traktůrku vůbec nesluší, pustil jsem se i do opravy sečení.
Problém způsobovalo pouze přidřené ložisko meziřemenice. Ložiska v domečkách všech tří sekacích lišt a ložiska napínacích kladek by už také chtěli do důchodu, ale do "velkého podzimního znovuzrození sečení" snad vydrží. Prozatím udělám jen údržbu spočívající v troše okartáčování vnitřku
ani ložiskové domečky sekacích lišt nebyly demontované. Trochu odrbu vnějšek
a zespoda to dostane štětkonátěr k omezení reznutí, z vrchu jen tak halabala pohledovou bílou, ať to ladí s traktorem.
Toť vše, co jsem zatím stihnul, další čásek na pokračování bude asi zase až v sobotu
vyzkoušel jsem jestli to dohromady chodí na ovládací páku
a na skříň smetáku jsem nainstaloval odpovídající protikusy
Jak jsem byl zvědavý, tak ještě na špalkách byl zavěšen smeták a je to úplně jiná liga, než původní závěs. Mňam.
Pátek skončil.
Přišla sobota.
Připravil jsem olejíček. Mám zpocenou snad i...čelo.
Nalévám první litřík, jsem napnutej jako kšandy
Je nalito 1 coul pod hrdlo, nechávám olejíček zaplavit převodovku cca 1 hod. Chystám se dle manuálu otáčet vstupní hřídelí 500rpm dle provozního směru (zde po hodinových ručičkách). Nejprve se zapnutým bypassem 5 vteřín pro jízdu vpřed, pak pět vteřin pro jízdu vzad.
Nemůžu ani dýchat, kakám magi v kostkách...ukázaná platí
Vypínám bypass a točím dopředu...2 vteřiny...4 vteřiny..., chystám se vypnout vrtačku, ale co to???.... Poloosy se začínají otáčet.
Přidávám otáček vrtačky a náprava zrychluje také. Kuva já su tak šťastné, jdu si dát prcka.
Doplňuji olej palec pod hrdlo a hydrostat jde do traktůrku. Navléknutí řemene, připojení táhla brzdy a její seřízení pro správný prokluz při sešlápnutí. Připojení táhla páky ovládání rychlosti a směru jízdy a seřízení tak, aby v neutrální poloze páky byla v "neutrálu" i pumpa hydrostatu.
Sundavám traktor ze závěsu, startuju Kohlera a ven ze stodoly. Co říct. Prostě se zadařilo. Neuvěřitelnej fičák. Žádné kňourání do svahu, žádné dojezdy při vrácení páky do neutrálu. Prostě kopec to vyjede bez změny zvuku, náhlá změna páky do neutrálu mě málem vykopla ze sedačky, jak to šlajfuje. Budu se s tím naučit více mazlit, s ohledem na provizorní spojení poloos a nábojů kol.
Dříve jsme traktůrek ve dvou lidech bez vypnutí pypassu zatlačily po fošnách na vozík, teď s ním nelze hnout, dokud se gumy nezačnout smýkat po zemi. Navíc traktorek při plném vychýlení ovládací páky docela fakt zrychlil, že uvažuji kvůlivá bezpečnosti, nějak omezit chod ovládání a tím maximálku.
Přeci jen, jak se nám pořád po zahradě motají ty pomáhající švestky, tak i nárazníček by mohl zklamat.
No, traktorek už je skoro hotov, dám jen jedno ukázkové foto ze zkoušky převodovky a sekání (zatím bez smetáku)
Ale poněvadž z kosiště se ozývá ještě nejaký další zvuk, který se mi ale vůbec nelíbí, a protože zelené kosiště traktůrku vůbec nesluší, pustil jsem se i do opravy sečení.
Problém způsobovalo pouze přidřené ložisko meziřemenice. Ložiska v domečkách všech tří sekacích lišt a ložiska napínacích kladek by už také chtěli do důchodu, ale do "velkého podzimního znovuzrození sečení" snad vydrží. Prozatím udělám jen údržbu spočívající v troše okartáčování vnitřku
ani ložiskové domečky sekacích lišt nebyly demontované. Trochu odrbu vnějšek
a zespoda to dostane štětkonátěr k omezení reznutí, z vrchu jen tak halabala pohledovou bílou, ať to ladí s traktorem.
Toť vše, co jsem zatím stihnul, další čásek na pokračování bude asi zase až v sobotu