Hayter H1842
Moderátor: DYK
Re: Hayter H1842
Ne, ne...kobylky má soused a i drožka je jeho. Neb je vzdělání humanitního a technické záležitosti mu jsou cizí, tak mu pomáhám s údržbou jeho nářadí. (zde netěsnost gumičky na válečku třmenu brzd...drožka má kapalinové brzdy).
Spáchal jsem podvozek cisterny za traktůrek. Hned jsem vyzkoušel, jak bude vypadat i se sudem.
Rám cisterničky ještě dostane lak...nejspíš bílý...a pak potřebuju vymyslet čerpadlo na naplnění sudu, hnané PTO řemenicí z traktůrku. (je pod sedačkou za tím oranžovým trojúhelníkem)
Spáchal jsem podvozek cisterny za traktůrek. Hned jsem vyzkoušel, jak bude vypadat i se sudem.
Rám cisterničky ještě dostane lak...nejspíš bílý...a pak potřebuju vymyslet čerpadlo na naplnění sudu, hnané PTO řemenicí z traktůrku. (je pod sedačkou za tím oranžovým trojúhelníkem)
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Hayter H1842
Provedl jsem pokus s odhozem trávy do vozíku. Za tím účelem byl vybaven provizorníma kartonovýma bočnicema...ale...
výsledek byl neuspokojivý. Tráva dolétla asi tak do středu ložné plochy, kde se kupila, a další sečení tedy zaplňovalo jen přední část, dokud nezačala sekanina přepadávat přes přední okraj pod vozík. Množství pochytané trávy odhaduju na cca dva koše...prostě nic moc. S přihlédnutím na skutečnost, že vozík lze využít jen na dobředné sečení a v zatáčkách část trávy létá i mimo bočnice...považuji tuto cestu za slepou, a od dalšího pokoušení upouštím.
výsledek byl neuspokojivý. Tráva dolétla asi tak do středu ložné plochy, kde se kupila, a další sečení tedy zaplňovalo jen přední část, dokud nezačala sekanina přepadávat přes přední okraj pod vozík. Množství pochytané trávy odhaduju na cca dva koše...prostě nic moc. S přihlédnutím na skutečnost, že vozík lze využít jen na dobředné sečení a v zatáčkách část trávy létá i mimo bočnice...považuji tuto cestu za slepou, a od dalšího pokoušení upouštím.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hayter H1842
Skoda ze si nespravil video.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hayter H1842
Ne se na tobě líbí to že děláš věci systémově....
Není problmem udělat vozík na odhoz ...
Ale udělat provizorní řešení k vyzkoušení.... Tomu už se říká vývoj....
Není problmem udělat vozík na odhoz ...
Ale udělat provizorní řešení k vyzkoušení.... Tomu už se říká vývoj....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Hayter H1842
...a nešel by tam instalovat nějaký urychlovač - metač , jako měl v komíně TORON
Re: Hayter H1842
Jj, urychlovač je vymyšlen. Nejezdím s každým košem na kompost, ale vysypávám ho na třech, čtyřech strategických místech na zahradě...a pak ty hromady postupně naložím na vozík a odvozím na kompost...no není to geniální řešení?
Pravda, se sběracím vozíkem jsem na to šel systémově...kdyby tak to šlo i u podkopu na UNC
Pravda, se sběracím vozíkem jsem na to šel systémově...kdyby tak to šlo i u podkopu na UNC
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Hayter H1842
Tak jsem včera jen tak lelkoval. Dneska už mě ta nečinnost přestala bavit, tak jsem se dopoledne šel podívat na motorky na Nepomuckým trianglu, ale kolem poledne začalo pršet, tak jsem raděj zalezl do stodoly. Potřeboval jsem vyřešit omezení rejdu předku traktůrku, který jsem provedl, když jsem osadil větší kola, aby se hrany pneu nešoupaly o nosníky nárazníku.
Za tím účelem jsem na uchycení nárazníku na obou stranách vyrobil jakési "etážky", tedy místa pro hrany běhounu pneu.
Vrátil jsem původní menší dorazy rejdu,
a oalá...rejd opět jak má být.
Je to sice taková blbůstka, ale potěší, když křoví objedu najednou, aniž bych si musel couvnout.
Pak jsem ještě máknul na cisterně, tím že jsem sud vybavil plnícím a ovzdušňovacím šroubením, a do špuntu nainstaloval výpustný kohout.
A cisterničku hezky přikšíroval na připravený podvozek.
Ještě musím udělat rám s čerpadlem do závěsu traktoru, aby se cisterna mohla plnit z rybníčku nebo potoka...a jsem připravený na závlahu stromků, kdyby přišlo sucho.
Za tím účelem jsem na uchycení nárazníku na obou stranách vyrobil jakési "etážky", tedy místa pro hrany běhounu pneu.
Vrátil jsem původní menší dorazy rejdu,
a oalá...rejd opět jak má být.
Je to sice taková blbůstka, ale potěší, když křoví objedu najednou, aniž bych si musel couvnout.
Pak jsem ještě máknul na cisterně, tím že jsem sud vybavil plnícím a ovzdušňovacím šroubením, a do špuntu nainstaloval výpustný kohout.
A cisterničku hezky přikšíroval na připravený podvozek.
Ještě musím udělat rám s čerpadlem do závěsu traktoru, aby se cisterna mohla plnit z rybníčku nebo potoka...a jsem připravený na závlahu stromků, kdyby přišlo sucho.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Hayter H1842
A mám to. To je tak, dyž se pořád sečení odkládá, na až bude čas.
Pořád jsem vyčkával, až bude trochu sušejc...ale už by mi to přerostlo přes hlavu...Tak sem se do toho zakous.
Ani sem nenandal sbírání, páč vozit tu mokrou sekaninu po koších, by bylo tak co pruh, tak na kompost.
Už v minulosti se mi osvědčilo, nechávat ty posekaný pruhy na proschnutí.
Vono když trochu počasí dovolí a ta sekanina proschne, tak na sbírání je sekra citelně menší objem hmoty. A když je to připravený, jde to jak po másle.
No nic, Dneska to fakt bylo mokrý.
Nechám strojek proschnout ve stodole a pak očistím vzduchem
Pořád jsem vyčkával, až bude trochu sušejc...ale už by mi to přerostlo přes hlavu...Tak sem se do toho zakous.
Ani sem nenandal sbírání, páč vozit tu mokrou sekaninu po koších, by bylo tak co pruh, tak na kompost.
Už v minulosti se mi osvědčilo, nechávat ty posekaný pruhy na proschnutí.
Vono když trochu počasí dovolí a ta sekanina proschne, tak na sbírání je sekra citelně menší objem hmoty. A když je to připravený, jde to jak po másle.
No nic, Dneska to fakt bylo mokrý.
Nechám strojek proschnout ve stodole a pak očistím vzduchem
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Hayter H1842
Zbyl mě nějakej čas z údržby bóbika, tak jsem si řekl, že se juknu, jak si stojí sekačka.
Po ofoukání včerejší trávy. jsem začal kontrolou oleje. Jako vždy, ani tentokrát olej neubyl ani o píď. Motorovej prostor je krásně čistej, známka že olej nikde neuniká. Při repasy motoru jsem používal těsnění od Loctite, (Vana, válce ke skříni, hlavy k válcům) a musím říct, že něco na té chemii bude.
Když jsem kdysi uvedl, že jsem musel v předních kolech oželet kuličková ložiska, páč byly součástí nedělitelného náboje ráfku kola, a s úsporou průměru nových nábojů použít futra ze spékaného bronzu na kluzná ložiska, tak mi tady někdo říkal, že to nevydrží.
Naštěstí se mýlil, vůle fe futrech je jako když to bylo poprvé smontované, Alespoň jsem do maznic natlačil nějakou molyku. Ještě jsem zkontroloval nově osazená antiskalp kolečka. Stará už byla olámaná a plast na otočných čepech měl zemědělské vůle, asi ty kolečka dostávají v tom terénu na zahradě pěkně zabrat, obvzláště ty přední. Dal jsem z tvrdý gumy na jehlových ložiskách, tak uvidíme co vydrží.
Ještě jsem zkontroloval dotažení dostupných šroubových spojů, a musím konstatovat, že pojistné nylonové kroužky v maticích je vynález, co se fakt povedl
Používánim se taky lecos opotřebovává, ale to patří k věci. Např, ztracený plastový flok čalounění sedačky, párající se sešití potahu volantu, nebo orezlé táhla závěsu skříně smetáku.
No, aspoň je co dělat.
Po ofoukání včerejší trávy. jsem začal kontrolou oleje. Jako vždy, ani tentokrát olej neubyl ani o píď. Motorovej prostor je krásně čistej, známka že olej nikde neuniká. Při repasy motoru jsem používal těsnění od Loctite, (Vana, válce ke skříni, hlavy k válcům) a musím říct, že něco na té chemii bude.
Když jsem kdysi uvedl, že jsem musel v předních kolech oželet kuličková ložiska, páč byly součástí nedělitelného náboje ráfku kola, a s úsporou průměru nových nábojů použít futra ze spékaného bronzu na kluzná ložiska, tak mi tady někdo říkal, že to nevydrží.
Naštěstí se mýlil, vůle fe futrech je jako když to bylo poprvé smontované, Alespoň jsem do maznic natlačil nějakou molyku. Ještě jsem zkontroloval nově osazená antiskalp kolečka. Stará už byla olámaná a plast na otočných čepech měl zemědělské vůle, asi ty kolečka dostávají v tom terénu na zahradě pěkně zabrat, obvzláště ty přední. Dal jsem z tvrdý gumy na jehlových ložiskách, tak uvidíme co vydrží.
Ještě jsem zkontroloval dotažení dostupných šroubových spojů, a musím konstatovat, že pojistné nylonové kroužky v maticích je vynález, co se fakt povedl
Používánim se taky lecos opotřebovává, ale to patří k věci. Např, ztracený plastový flok čalounění sedačky, párající se sešití potahu volantu, nebo orezlé táhla závěsu skříně smetáku.
No, aspoň je co dělat.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Hayter H1842
...a že máš ještě větší letiště než já , to jsi se nepochlubil .
Re: Hayter H1842
a tej krasnej zihlavy co tam ma..... hned by som susil.....
Re: Hayter H1842
...no letiště ...asi tak 3500m2, takovej vrchovinozahradosad. Bejval to takovej nevábnej kus země Ale poslední dobou, jak se tomu kapku věnuju, dostává to pomalu takovou zahradní kultůru a začíná z toho být celkem příjemný místo Ovšem chce to svoje, no.
Jinak kvůli těm jasanům a svahu by tady mohl lítat snad jen balón...a to ještě nějakej malej, a jen nahoru a dolu.
Jinak kvůli těm jasanům a svahu by tady mohl lítat snad jen balón...a to ještě nějakej malej, a jen nahoru a dolu.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Hayter H1842
Poslední dvě, nebo tři sečení zahrady se mi nějak zdálo, že ke konci sečení je převodovka pocitově teplejší než bývala a traktorek nemá do svahu takové tempo, jako míval. (přece jsem tolik nestloustnul? ) Hydrostat šel tedy na stůl, abych se juknul, co se děje.
Nic zvláštního jsem nenašel, ovládání brzdy i naklápění čerpadla v pořádku, vůle poloos v diferáku normální, skříň neporušená. Docela mi potěšilo, že není ani památky po nějakém úniku oleje.
Pak jsem vylil olej. No tedy po cca 50mth, co jsem natočil od repase hydrostatu z minula, kdy jsem dával kvalitní (podle ceny) minerál 20w50, jak předepisuje výrobce tutoho hydrostatu...tak jsem byl kapku zklamanej, co z toho vyteklo.
Nejvíce mi překvapila hustota v porovnání s originálem čerstvého oleje, kterého trochu zbylo od minulého naplnění, a který jsem měl na případné doplňování. Sice nemám viskozimetr, ale už jenom naklápěním misek s oběma vzorkama byl propastný rozdíl. Hladina čerstvého se pohybovala líně jako fakt olej, hladina vyjetého spíše jako voda, jak byl řídký. ( za stejné teploty)
Usuzuju tedy, že tuta převodovka není určena na zatížení, v jakém ji způsobem využití provozuju. Dozrálo tedy definitivní rozhodnutí, že do traktoru půjde "něco silnějšího"
Jelikož mě už od minule děsně zajímalo, jestli když je to hydrostat, tak jak mu bude šmakovat hydraulický olej...stalo se. Nalil jsem experimentálně Paramo HM68.
Když už bylo dole kosiště (kvůli odlehčení mojeho "závěsnýho zvedáku", tak musím konstatovat, že po oloupání vrstvy zaschlé trávy, plechy stále reznou...
Ještě že ta pixla je z 2,5mm plechu. Jako obvykle proběhlo ošetření bituminem na spodky aut
Estli se někdy odhodlám k pořádný repasy sečení, tak než osadím domečky ložisek hřídelí, tak celou tu bednu nechám žárově pozinkovat.
Za ty nože se fakt stydím (původně má ta pasovina po celé délce stejnou šířku ) . Chtěl jsem pořídit tuty trojbřitý nože z odkazu od Britta http://www.abbecon.cz/eshop/nuz-trojram ... u-do-52-cm, ale cena třech kusů, které potřebuju mi posadila na zadek. Zkusím podobný napřed vypálit a posvařovat z odřezků 4mm hardoxového plechu, které tu nějaké mám, a uvidím jak se to osvědčí.
Sekání zdar a traktůrkům zvláště
P.S. Tak čerstvé Paramo v převodovce způsobuje, že po včerejším lijáku se na mokré trávě, dá jezdit i smykem Uvidíme, jakou bude mít olej výdrž, než namontuju lepčí hydrostat.
Nic zvláštního jsem nenašel, ovládání brzdy i naklápění čerpadla v pořádku, vůle poloos v diferáku normální, skříň neporušená. Docela mi potěšilo, že není ani památky po nějakém úniku oleje.
Pak jsem vylil olej. No tedy po cca 50mth, co jsem natočil od repase hydrostatu z minula, kdy jsem dával kvalitní (podle ceny) minerál 20w50, jak předepisuje výrobce tutoho hydrostatu...tak jsem byl kapku zklamanej, co z toho vyteklo.
Nejvíce mi překvapila hustota v porovnání s originálem čerstvého oleje, kterého trochu zbylo od minulého naplnění, a který jsem měl na případné doplňování. Sice nemám viskozimetr, ale už jenom naklápěním misek s oběma vzorkama byl propastný rozdíl. Hladina čerstvého se pohybovala líně jako fakt olej, hladina vyjetého spíše jako voda, jak byl řídký. ( za stejné teploty)
Usuzuju tedy, že tuta převodovka není určena na zatížení, v jakém ji způsobem využití provozuju. Dozrálo tedy definitivní rozhodnutí, že do traktoru půjde "něco silnějšího"
Jelikož mě už od minule děsně zajímalo, jestli když je to hydrostat, tak jak mu bude šmakovat hydraulický olej...stalo se. Nalil jsem experimentálně Paramo HM68.
Když už bylo dole kosiště (kvůli odlehčení mojeho "závěsnýho zvedáku", tak musím konstatovat, že po oloupání vrstvy zaschlé trávy, plechy stále reznou...
Ještě že ta pixla je z 2,5mm plechu. Jako obvykle proběhlo ošetření bituminem na spodky aut
Estli se někdy odhodlám k pořádný repasy sečení, tak než osadím domečky ložisek hřídelí, tak celou tu bednu nechám žárově pozinkovat.
Za ty nože se fakt stydím (původně má ta pasovina po celé délce stejnou šířku ) . Chtěl jsem pořídit tuty trojbřitý nože z odkazu od Britta http://www.abbecon.cz/eshop/nuz-trojram ... u-do-52-cm, ale cena třech kusů, které potřebuju mi posadila na zadek. Zkusím podobný napřed vypálit a posvařovat z odřezků 4mm hardoxového plechu, které tu nějaké mám, a uvidím jak se to osvědčí.
Sekání zdar a traktůrkům zvláště
P.S. Tak čerstvé Paramo v převodovce způsobuje, že po včerejším lijáku se na mokré trávě, dá jezdit i smykem Uvidíme, jakou bude mít olej výdrž, než namontuju lepčí hydrostat.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hayter H1842
Ten olej mas menit kazdy rok. Tj nejakych 20-30mth. Zrovna hydraulicky by som tam nelial, ked vyrobca kaze nieco ine.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Hayter H1842
Navarsone...dobrý feedback
Myslím si, že ten doporučený motorový olej je dnes již překonaný. Motorový 20W-50 má stejnou vizkozitu jako HM68 a třeba i UTTO 10w-30 (pp80W) a podle mě je použití čistě hydraulického horší volba co se životnosti týká....Uvidíš sám...
Výkonější převodovka samo bude mít delší interval, ale na babetu také nedáš motor z čopra jen pro delší interval výměny....
Když si vezmu, že tam máš přes 2 litry oleje, bez chlazení, bez filtru, tak 50mth je slušný nájezd. Na krosce jsem v převodovce měnil po 10mth litr oleje za 500,- a 300mth spojka s převodovkou naběhala jak nic. Tím jsem chtěl říct, že pokud jsi nezpozoroval měřitelné mechanické opotřebení a odnesl to jen olej, tak převodovka je podle mě dostatečně dimenzovaná...ale TY to chceš stejně nahradit za jinou, tak jen tak, aby nestála řeč
EDIT: krásný kus přírody-zahrady
Myslím si, že ten doporučený motorový olej je dnes již překonaný. Motorový 20W-50 má stejnou vizkozitu jako HM68 a třeba i UTTO 10w-30 (pp80W) a podle mě je použití čistě hydraulického horší volba co se životnosti týká....Uvidíš sám...
Výkonější převodovka samo bude mít delší interval, ale na babetu také nedáš motor z čopra jen pro delší interval výměny....
Když si vezmu, že tam máš přes 2 litry oleje, bez chlazení, bez filtru, tak 50mth je slušný nájezd. Na krosce jsem v převodovce měnil po 10mth litr oleje za 500,- a 300mth spojka s převodovkou naběhala jak nic. Tím jsem chtěl říct, že pokud jsi nezpozoroval měřitelné mechanické opotřebení a odnesl to jen olej, tak převodovka je podle mě dostatečně dimenzovaná...ale TY to chceš stejně nahradit za jinou, tak jen tak, aby nestála řeč
EDIT: krásný kus přírody-zahrady
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas