Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

sekačky a traktory. Husqvarna, Partner, Stiga, MTD, CastelGarden,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
sustodp
Příspěvky: 419
Registrován: stř pro 10, 2014 7:55 pm
Bydliště: velky krtis

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#16 Nový příspěvek od sustodp »

takze vstreknut do sania benzin namiesto startovacieho spreja si nevyskusal a ani nechces vyskusat :vztek:

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9617
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#17 Nový příspěvek od Atlan »

Gizmo_CZ píše: stř kvě 07, 2025 8:34 pm Díky za reakce -
ventilové vůle jsem nastavil na 0,007" - koukám ale že v návodu je 0.004/ to ale si myslím nebude problém se startem
baterie je fungl nová a 2x silnější - tou to na 99% nebude.
sitič tam je - při startu se vytáhne na max a jak se to trošku zahřeje tak se dává dolů - ten funguje.

Mám opravdu čím dál větší pochyby o stavu motoru - asi opravdu bude v háji komprese. Zkusil sem dát na zkoušku ruční pumpičku na benzín (balonek) a před prvním starten načepovat palivo - to nepomohlo. Prostě bez startovacího spreje ten motor studený nechytne. Musím někde půjčit měřák na kompresy. Jinak mě snad už jen napadá že jsou slabé zapalovací cívky... (vzdálenost od magnetů jsem kontroloval je tam místo 0,5mm)
Ten systic funguje ako? Otvara dalsi kanal pre zmes, ci je to vzduchova privera co priskrt vzduch a tym padom sa obohati zmes. Na mojej cine je olastiva hriadelka a ked bolo malo benzinu mi to strelilo prinstartovani do sania, hriadelka sa zlomila, benzin som nial a nevedel nastartivat. Lebo pre start potrebuje vzdy sitic. Rozobral pol motora kym som zistil ze sa to ulomylo a nesyticuje.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Gizmo_CZ
Příspěvky: 23
Registrován: úte dub 15, 2025 9:28 pm
Bydliště: 79843

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#18 Nový příspěvek od Gizmo_CZ »

sustodp píše: ned kvě 11, 2025 1:29 pm takze vstreknut do sania benzin namiesto startovacieho spreja si nevyskusal a ani nechces vyskusat :vztek:
sorry - ano vyzkušeno nepomohlo.

Nicméně teď jsem měřil komprese a je to už jasné. Veklý špatný tady vidím na 2 válci je jen 6,5bar. Jednička válec má 10,5bar.
Výrobce neuvádí jaké mají být tlaky ve válcích pouze že pokud je rozdíl nad 15% (což tady je brutální rozdíl) tak je to špatně. Otázka teď je co se na té dvojce stalo. pístní kroužky, podpálený ventil, v horším případě poškozený válec :-( (to snad ne). Každopádně to musím rozdělat.
Obrázek

Obrázek

duchodce
Příspěvky: 4764
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#19 Nový příspěvek od duchodce »

Pokud je to benziňák /snad jsem to přečetl dobře/ tak i na tyhle tlaky by to mělo chytit -nebo mít snahu - alespoň na jeden válec.
Nehnul se ti předstih?
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Slávek55
Příspěvky: 654
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#20 Nový příspěvek od Slávek55 »

Nespěchej s tou rozborkou,ještě to zkus za teplého motoru.

gepoting
Příspěvky: 280
Registrován: sob pro 24, 2011 3:22 pm
Bydliště: 38773

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#21 Nový příspěvek od gepoting »

Já bych s tím rozebíráním taky ještě počkal,Mám tady traktůrek sice je to partner,ale se stejným motorem,schválně jsem to změřil studený i teplý a tlaky nic moc.Jeden má6,4 a druhý 6,8 studený a po půl hodině sečení byly ty tlaky skoro stejný,žádný velký rozdíl,ale startuje bez problémů na každý zatočení,at je studenej nebo teplej.Hledal bych kolem sání, karburátoru,benzinové hadice.Nezkoušel jsi vyměnit ten selenoid?
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Gizmo_CZ
Příspěvky: 23
Registrován: úte dub 15, 2025 9:28 pm
Bydliště: 79843

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#22 Nový příspěvek od Gizmo_CZ »

gepoting píše: stř kvě 14, 2025 9:12 pm Já bych s tím rozebíráním taky ještě počkal,Mám tady traktůrek sice je to partner,ale se stejným motorem,schválně jsem to změřil studený i teplý a tlaky nic moc.Jeden má6,4 a druhý 6,8 studený a po půl hodině sečení byly ty tlaky skoro stejný,žádný velký rozdíl,ale startuje bez problémů na každý zatočení,at je studenej nebo teplej.Hledal bych kolem sání, karburátoru,benzinové hadice.Nezkoušel jsi vyměnit ten selenoid?
Já koupil celý nový karbec + těsnění - Prakticky sem vymělim úplně celou trasu paliva - Dokonce i nádrž vylil (do auta :-) ) a dal čistý 100oktanový benzin. Dal nové svíčky.. Ještě mě tak napadlo zda není něco s nastavením automatu otáček nebo jak se to jmenuje - to co dle otáček ovládá klapky. - teď sem zjistil když sem měřil tu kompresi, že svíčky jsou černý jak uhel - ale příšerně - bohatá směs?

Ještě zítra zkusím změřit tlaky teplého motoru - ale co sem zatím studoval na webu tak ten II válec bude špatnej - nebo podpálený ventily, Ten rozdíl by neměl být více jak 15% tady je to cca 40% to je zle špatně. :pistol:

jen-inzerat
Příspěvky: 444
Registrován: úte bře 05, 2024 7:55 pm
Bydliště: 58001

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#23 Nový příspěvek od jen-inzerat »

Velice se všem zde zúčastněným omlouvám, že se vám sem přimotám a plně si uvědomuji, že můj věk mě takovýmhle blbinám už neopravňuje.
Ale přesto bych se osmělil a doporučil tazateli, pro odhalení zákeřné závady, aby z toho vzpurného motoru zkusil sundat krytování a tím odhalil setrvačník ( oběžné kolo či chladicí vrtuli či jakchceš) prostě to kulaté nahoře. Měl by na tom být z boku magnet, pro zapalovací cívky. Ten otřít a zkontrolovat, jestli na něm není něco přicucnuté. Pak magnet natočit proti zapalovací cívce na střed a mezi cívku a magnet strčit nějakou tenkou fólii. Za dob mého mládí to byl kousek kinofilmu, dnes asi dostupnější kousek petflašky ale co nejtenší. Cívku povolit a s citem dotlačit na fólii tak, aby šla sotva vytáhnout a cívku utáhnout. A to samé u druhé cívky. Pak opatrně dokola rukou protočit ten setrvačník ( oběžné kolo či chladicí vrtuli či jakchceš) prostě ten kulatý vehement nahoře na motoru, jestli to někde nebude drhnout. A zkusit nastartovat.
V případě fiaska zkusit ještě, když už to bude mít odkrytované, magnet nouzově jiným, silným magnetem, namagnetovat ale POZOR na póly!

gepoting
Příspěvky: 280
Registrován: sob pro 24, 2011 3:22 pm
Bydliště: 38773

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#24 Nový příspěvek od gepoting »

ten motor chytne úplně v pohodě na jeden válec,zkus to nastartovat studený pomocí toho spreje jenom na jeden válec třeba na ten slabší a pak ten druhý a uvidíš.Když by to takhle fungovalo, v motoru bych to nehledal.Kolem karburatoru jsi vyměnil taky všechno,nezbyde nic jiného než elektrika.
jestli je to ten typ s přístrojovkou kde to všechno svítí,bliká a houká tak i tam by mohl být zakopaný pes.

Slávek55
Příspěvky: 654
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#25 Nový příspěvek od Slávek55 »

Taky je důležité,jak se tlaky měří.Měl by být plný plyn a stejný počet otáček motoru pro každý válec.Plný plyn nejlépe zkontrolovat tím,že vidím klapky v karburátoru otevřené.
Když teplý startuje,tak vyzkoušet start na jeden a druhý válec,jak psal Gepoting.Případně za chodu stáhnout fajfku z jednoho,vrátit zpět, a druhého válce.Jde na volnoběh pravidelně?
Vzhledem k barvě svíček bych hledal závadu v karburátoru.Kontrola činosti klapek a klapek sytiče.Též prověřit,zda regulátor vrací klapky do volnoběžné polohy. Pozom kontrola výšky hladiny benzínu v plovákové komoře-tedy zavírání jehličky.A také vyčistit a zkontrolovat solendák a vzdušníky a trysky.Prostříknout sprejem.
A mělo by to jít.Máš starý karburátor,tak si na něm nauč rozborku a nastavení.Já bych se nebál ho tam po vyčistění vrátit.Máš manuál,tedy servisní?

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 8590
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#26 Nový příspěvek od Chose11 »

Žere ten motor olej?
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

fikejz
Příspěvky: 8826
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#27 Nový příspěvek od fikejz »

Jestli jsou svíčky černé tak jsou dvě možnosti proč. První je příliš bohatá směs, ale to by zas neměl být takový problém při startování - leda že se uleje. Nemám zkušenosti se startováním pomocí spreje, vždycky jsem se bez něj obešel, maximálně jsem si pomohl přistříknutím benzínu pod svíčku před startováním. Je možné, že na sprej to chytne i ulité? :-/ No a druhá možnost proč by byly svíčky černé jak bota je že to "žere" olej. Ale to bys snad věděl, že ubývá moc rychle.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

thovt
Příspěvky: 5636
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#28 Nový příspěvek od thovt »

Viděl bych to na pripecene kroužky.Jaky tam leješ olej?

Gizmo_CZ
Příspěvky: 23
Registrován: úte dub 15, 2025 9:28 pm
Bydliště: 79843

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#29 Nový příspěvek od Gizmo_CZ »

Chlapi předně Vám všem chci fakt poděkovat, že máte snahu a ochotu mi pomoci! Tohle sem fakt nečekal, že se najde toliko lidí na foru pomoci - většinou sou ty fora mrtvý. Tak že za ty návody a dotazy fakt děkuji a odpovím zatím heslovitě:

1, jen-inzerat - to byla jedna z věcí co jsem dělal jako první ale zapoměl zmínit - vůle cívek jsem vymezil přes vizitku - nevím zda ta vůle není až příliš ale zkusím to ještě prověřit. Jinak kopou obě slušně :-) dostla sem pěknou pecku když syn startoval a já měřil tlaky :-)

2, Slávek55 před minulou sezonou jsem dělal servis za 20tis. (traktor byl x let v kopřivách a já ho "dostal" od strejdu - byl to hnus všechyny řemenice zadřené nebo přidřené, elektronika sežraná od myší, baterie KO, některé čidla spínače nové, karbec ceký rozebraný vyčištěný v ultrazvuku + nové repas díly - těsnění atd - origo servisní sada) totálně ko mechanizmus s noži atd... Tak že ho mám fakt prolezlý perfentně i s karbecem.

3,Chose11 olej to nežere ale při nízkých otáčkách (když ho "přidusím") se z výfuku vyvalí černý dým

4, thovt nestraš - ale vzhledem k historii jak se o to strejda "staral" bych se nedivil - když sem to dovezl bylo tam je 0.8L oleje (má být 1,9) -

Ono to vše stejně směřuje k tomu, že ten motor půjde asi rozebrat a juknout se na ty písty. Jen mě zarazila cena kroužků kdy origo sada stojí na jeden píst 2000kč.

foto před rokem kdy jsem ho kompletně zrestauroval (cca 20tis za díly) Mě jen zaráží že tyhle problémy se objevili po stání po zimě - prostě po cca 4 měsících nenaskočil...

Du ještě zkusit změřit ty tlaky dle návodu za studena + za tepla a dám vědět.


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Slávek55
Příspěvky: 654
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Briggs & Stratton Intek V-Twin nejde první start

#30 Nový příspěvek od Slávek55 »

Vůle cívek k magnetu,tedy ne kdekoli ale jenom proti magnetu je 0,2-0,3 mm.Běžně se používá papírová vizitka.
Ale stále nevím,zda když ho nastartuješ na plyn a ohřeješ,tak zda již startuje na benzín a zda bez problému.Již jsem se ptal.A potom jak pravidelný je chod na volnoběh.
A máš ten servisní manuál?
Jinak,já tyto motory neznám,pouze vycházím z běžných zkušeností s motory jednoválcovými B+S.Ono je to hodně podobné.

Odpovědět

Zpět na „Zahradní malotraktory“