Nasetraktory

pro všechny fandy traktorů
reklama
Právě je čtv zář 19, 2019 2:26 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: ned čer 16, 2019 10:39 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Příspěvky: 25
Bydliště: Nepomuk
No jo,no. V pátek jsem začal dost pozdě, tak traktůrek dostal jen zadní závěs pro smeták
Obrázek
vyzkoušel jsem jestli to dohromady chodí na ovládací páku
Obrázek
a na skříň smetáku jsem nainstaloval odpovídající protikusy
Obrázek
Jak jsem byl zvědavý, tak ještě na špalkách byl zavěšen smeták a je to úplně jiná liga, než původní závěs. Mňam.
Pátek skončil.
Přišla sobota.
Připravil jsem olejíček. Mám zpocenou snad i...čelo.
Obrázek
Nalévám první litřík, jsem napnutej jako kšandy
Obrázek
Je nalito 1 coul pod hrdlo, nechávám olejíček zaplavit převodovku cca 1 hod. Chystám se dle manuálu otáčet vstupní hřídelí 500rpm dle provozního směru (zde po hodinových ručičkách). Nejprve se zapnutým bypassem 5 vteřín pro jízdu vpřed, pak pět vteřin pro jízdu vzad.
Nemůžu ani dýchat, kakám magi v kostkách...ukázaná platí
Obrázek
Vypínám bypass a točím dopředu...2 vteřiny...4 vteřiny..., chystám se vypnout vrtačku, ale co to???.... Poloosy se začínají otáčet.
Přidávám otáček vrtačky a náprava zrychluje také. Kuva já su tak šťastné, jdu si dát prcka.
Doplňuji olej palec pod hrdlo a hydrostat jde do traktůrku. Navléknutí řemene, připojení táhla brzdy a její seřízení pro správný prokluz při sešlápnutí. Připojení táhla páky ovládání rychlosti a směru jízdy a seřízení tak, aby v neutrální poloze páky byla v "neutrálu" i pumpa hydrostatu.
Obrázek
Sundavám traktor ze závěsu, startuju Kohlera a ven ze stodoly. Co říct. Prostě se zadařilo. Neuvěřitelnej fičák. Žádné kňourání do svahu, žádné dojezdy při vrácení páky do neutrálu. Prostě kopec to vyjede bez změny zvuku, náhlá změna páky do neutrálu mě málem vykopla ze sedačky, jak to šlajfuje. Budu se s tím naučit více mazlit, s ohledem na provizorní spojení poloos a nábojů kol.
Dříve jsme traktůrek ve dvou lidech bez vypnutí pypassu zatlačily po fošnách na vozík, teď s ním nelze hnout, dokud se gumy nezačnout smýkat po zemi. Navíc traktorek při plném vychýlení ovládací páky docela fakt zrychlil, že uvažuji kvůlivá bezpečnosti, nějak omezit chod ovládání a tím maximálku.
Přeci jen, jak se nám pořád po zahradě motají ty pomáhající švestky, tak i nárazníček by mohl zklamat.
No, traktorek už je skoro hotov, dám jen jedno ukázkové foto ze zkoušky převodovky a sekání (zatím bez smetáku)
Obrázek
Ale poněvadž z kosiště se ozývá ještě nejaký další zvuk, který se mi ale vůbec nelíbí, a protože zelené kosiště traktůrku vůbec nesluší, pustil jsem se i do opravy sečení.
Obrázek
Problém způsobovalo pouze přidřené ložisko meziřemenice. Ložiska v domečkách všech tří sekacích lišt a ložiska napínacích kladek by už také chtěli do důchodu, ale do "velkého podzimního znovuzrození sečení" snad vydrží. Prozatím udělám jen údržbu spočívající v troše okartáčování vnitřku
Obrázek
ani ložiskové domečky sekacích lišt nebyly demontované. Trochu odrbu vnějšek
Obrázek
a zespoda to dostane štětkonátěr k omezení reznutí, z vrchu jen tak halabala pohledovou bílou, ať to ladí s traktorem.
Toť vše, co jsem zatím stihnul, další čásek na pokračování bude asi zase až v sobotu :ahoj:

_________________
Sekací traktůrek Hayter H1842......V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper --- Prostě brutální mašina


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: ned čer 16, 2019 11:54 pm 
Offline

Registrován: pon čer 29, 2015 10:04 pm
Příspěvky: 24
Bydliště: Žatec
Sleduji s nadsenim tve pocinani a ch i te verejne pochvalit.Opravdu dobra prace,muzes byt na sebe hrdy..
Tesim se na pokracovani a uspesny zaver teto sagy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: pon čer 17, 2019 8:22 am 
Offline

Registrován: úte pro 29, 2009 6:07 pm
Příspěvky: 1713
Bydliště: Kroměříž
ano, popis by vydal námět na film.... 8)
tak to se nejspíš budeš muset rozloučit s těmi většímy koly, to by bylo ještě rychlejší... :)

_________________
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: stř čer 19, 2019 11:44 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Příspěvky: 25
Bydliště: Nepomuk
Florian píše:
Sleduji s nadsenim tve pocinani...


Njn...to bída naučila človíčka housti (dobře ne zrovna bída, ale nějaký zázračný nadbytek to také není) :nene: Ale každopádně děkuji za kompliment.

ladiki píše:
ano, popis by vydal námět na film.... 8)
tak to se nejspíš budeš muset rozloučit s těmi většímy koly, to by bylo ještě rychlejší... :)


Ty chlape bídná, Ty jsi mně s tím příspěvkem výše, stran těch šípáků zasadil pěkně vypaseného brouka.
A anžto se potvrdíl tvůj pohled na použítí vhodného oleje do hydro, asi dám i na nápad s těma gumama.
Vysvětlím: Původní kola (vnější průměr) jsou vpředu 15", vzadu 18". Původní záměr byl kola zvětšít, aby nárůst poloměru (zvětšení světlé výšky podvozku)
bylo vpředu / vzadu stejné. Zadní kola s ohledem na max. povolený rozměr výrobce hydrostatu mohou mít až 20". Místo na takový rozměr je na traktůrku habaděj a ani přispůsobení zdvihu kosiště a smetáku není žádný problém. Ovšem byla potíž s výběrem předku, aby kola měla stejný dezén, všude na mě vykukovaly až 18" pneu. Jenomže to už je o prsa o zachytávání obvodu gumy o kosiště při plném rejdu. Ideální by byly vpředu (i podle nárůstu poloměru proti původním) kola 17". No a ty jsem zatím jako jediné (kromě kostiček jako pro ATV) našel od Kendy v šípovém provedení (rozměr 17x8" na 8"ráfek). Zadní šípáky 20x10" na 8" nebo 10" ráfek není problém sehnad hned od několika výrobců (pozor, jsem kolenovrt, cena je zde důležitá)
Shrnuto, podtrženo, nejspíš dojde na šípáky, předpokládaná cena včetně disků, duší a železa na výrobu nových nábojů kol bude cca 8 000,- Kč.
A to bych se vešel i do finance vyčleněné původně na "nějaký funkční traktůrek" což u mě dělalo plus/mínus 40 000,-

Zpočítal jsem, co mě zatím ta Hajtra stála, zde je rekapitulace toho, co jsem stačil zaznamenat:

Pořízení traktůrku 8 000,-
Motor Kohler CV: servisní sada (filtr palivo,vzduch,olej,svíčky,motor olej) 1 150,-
Motor Kohler CV: sada těsnění motor + karburace (bez gufer) 1 750,-
Převodovka: olej,bronzové výpalky,šrouby skříně,těsnící hmota,
čidlo tlaku oleje, elmag uzávěr samozápal (bez ložisek a gufer) 1 520,-
Elektro: vodiče, konektory, fastony, LED osvětlení,smršťovačky,pojistková
skříňka,spínač kontrolky PTO a tak 1 100,-
Sedadlo: skořepina = pár piv, koženka,molitan,spínač,lemovka,chemopren 1 060,-
Spojovací materiál metrický: šrouby,podložky,matice,závlačky,pera vše pozink 1 320,-
Spojovací materiál palcový: na znovu použité originál součástky 340,-
Ložiska, gufera, o-kroužky, řemeny: pro motor,převodovka,nápravy,apod 1 480,-
Nátěrová chemie: základovky,vrchní laky,odrezovače,bitumen,spreje 2 630,-
Pomocná chemie: aceton, benzín,ředidla,arva,lepidla,tmely a pod 1 320,-
Železo Kondor: tyčovina,pasovina,jekly,trubky,plech a pod 1 270,-
Plasty: madla,hefty pák,špunty trubek a jeklů,příchytky,guma, duše př.kol 1 050,-
Ostatní 1: přímo na traktoru - síťka,nálepky,maziva,služby galvanovny apod 1 700,-
Ostatní 2: možnost použití strojů v kamarádově dílně (v naturáliích) cca 500,-
Ostatní 3: spotřební materiál -svařovací ,dělící a brousící, lakýrnický,tech.plyn 1 750,-
Ostatní 4: Dovoz traktůrku+pojížďky okolo,energie,telefonování a pod cca 3 000,-
Ostatní 5: Pomoc známých při seřízení motoru nebo zápůjčce spec.nářadí cca 500,-

CELKEM vypláznuto z kapsičky 31 440,-

Dále cca 25 hodin ztrávených na webu při shánění manuálů, dodavatelů součástek, zkušeností jiných uživatelů, videonávodů všelijakých tématických "repairů".
K tomu rozebírání, čištění, čas v dílně známého při výrobě či repasi součástek vyžadujicích soustruh, frézku či magnetku, dále čas lakování, čas ve stodole při vyvařování, svařování, zabrušování a také čas při opětné montáži celého traktoru, celkem cca 140 hodin, většinou po víkendech. K tomu ještě cca 10 hodin strávených při pojížďkách kolem pořízení traktůrku a nákupu materiálu a ND.
Tento čas nedovedu ocenit, neboť to bylo v mém volnu, a ani bych se o to raději nepokoušel, abych nespadl do nějakého daňového pásma a nemusel si místo pneu pořídit k traktůrku pokladničku EET :'( (Takhle vydělávat sám na sobě by moho být bráno jako nehoráznost a mohl bych být zakleknut)

Abych neporušil tradici vložení foto, napravím:
Obrázek
Upěnlivě prosím, pokud by se tato součástka někomu bezprizorně povalovala po garáži, nabídněte zda a za kolik by byla k mání. Je to taková plastová miska, která pasuje do otvoru nad řemenicí náhonu smetáku (přímo pod sedadlem) u traktorů Countax, Westwood, Hayter a Echotrak.
Na oplátku mohu nabídnout sedačku a kyrháky závěsu smetáku na tytéž stroje. (o víkendu nafotím)

Zatím nashle, v pátek budu pokračovat na lehké opravě kosiště.

_________________
Sekací traktůrek Hayter H1842......V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper --- Prostě brutální mašina


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: čtv čer 20, 2019 8:30 am 
Offline

Registrován: úte pro 29, 2009 6:07 pm
Příspěvky: 1713
Bydliště: Kroměříž
4 Navarson: tvl, Ty jsi teda systematik :friends:

Já bych osobně vycházel z pojezdové rychlosti. Když ten strojek bude moc rychlý, bude řízení v technických pasážích nepříjemné. Přískokové. Píšeš, že bude kosit i žena. Ty šípy jsou lepší pokud je členitější terén pro lepší trakci. Dopředu bych šípy osobně nedával. POkud hydrostat má max 20" nedával bych 20"šíp.....ale na cizím se dobře radí :ano: ;-)
Asi bych to obul do nových LG306 v origo rozměru-pro rychlost při sekání a basta....

https://www.bkt-tires.com/en/pattern/lg ... 12794_over

_________________
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: sob čer 22, 2019 11:52 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Příspěvky: 25
Bydliště: Nepomuk
ladiki píše:
4 Navarson: tvl, Ty jsi teda systematik...

Njn, jen takové úvahy, kola stejně přijdou na řadu až na podzim, a to už bude nějaká ta zkušenost, co traktorek umí a co vyžaduje.

Pokud by někdo potřeboval na Countaxe sedačku, potah celkem dobrý, zespoda plech kapku prorezlý. Dále zbyly kyrháky závěsu smetáku, paraboly předních světel, a rukojeti pák.
Obrázek

Obrázek
pořád bych potřeboval tu plastovou misku pod sedačku.
Tak kosiště dostalo štětkonátěr zespoda
Obrázek
taktéž štětkonátěr zvrchu
Obrázek
Pomocná řemenice a napínací kladky dostaly nová ložiska, a ostatní musí vydržet do generálky.
Obrázek
Ještě potřebuji doladit závěs na smeták, opatřit smeták gumou proti rozletu posekané trávy a na Kohlerovi dotáhnou šrouby hlav válců, aby nevystřelilo těsnění. Tady je zatím samotný traktůrek ve vycházkovém provedení zepředu
Obrázek
zezadu
Obrázek
z boku
Obrázek
a kapku zevnitř
Obrázek

Zítra dostane plnou zbroj a půjde do boje.

_________________
Sekací traktůrek Hayter H1842......V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper --- Prostě brutální mašina


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: ned čer 23, 2019 10:29 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Příspěvky: 25
Bydliště: Nepomuk
Hned zrána jsem připojil kosiště,
připojil jsem i smeták
Obrázek
a přesvědčil se, že traktor, zdá se být bojeschopný
Obrázek
poslední kontrola před vjezdem na zahradu, tam ještě nebyl, zkoušky probíhaly na celkem rovném dvoře, cca 1000m2
Obrázek
Takhle po hromadě je to fakt docela hovado traktůrek
Obrázek
Dopoledne začalo trochu pršet, cca 2 hoďky, tak jsem si říkal, že zkoušku nechám napříště. Ale pak se rozjasnilo a já váhal, jestli mám vůbec vyjet, protože mám stále v živé paměti výjezd švárovým traktůrkem. Netřeba přímo do mokré, ale stačilo jen do vlhké trávy zajet, abych hmed po prvních třiceti metrech nemusel sundavat koš a šťourat latí ve "větrném" tunelu. Říkám si, tohle ale není ála Bauhas, tak jsem vyjel. No vlastníkům podobných traktůrků zřejmě nemá cenu popisovat co to umí, teď už i já bych si nejraděj nafackoval, proč jsem donedávna ztrácel nervy a čas s nějakou hračkou od "vše pro dům a zahradu".
Tak jen v kostce: trávu mokrou, cca 30cm vysokou, jsem první pruh stříhnul na asi 10cm bez sběru. Za traktůrkem zůstává 40cm široký pruh trávy nastříhané asi tak na 10cm kousky, tedy žádný mulč. Pak jsem zkusil ten samý pruh sebrat jen smetákem bez sečení. Sebralo to nejen tu mokrou trávu, ale i ty chuchvalce, které se tam válely od minulého sečení, ještě švárovým "holícím strojkem". Další pruh sečení i sběr naráz, opět jako prd. Nejvíc mě dostává, že i sečení takto vysoké mokré trávy v šířce 130cm, jako by motor ani nijak neobtěžovalo. Kdybych nemusel ještě dnes být účastníkem silničního provozu, tak bych si opět šel dát samým štěstím prcka. Prostě neuvěřitelný dělník.
A zase zpátky k pneu. Na dvorku, kde má traktůrek na rovnou jízdu k dispozici nějakých 30m, se mi zdál celkem rychlý. Ovšem na zahradě, kde jedem pruh na sekání je asi tak 100m, zas tak rychlý není, natož když sekání mokré přerostlé trávy není žádný problém ani při maximální rychlosti. Navíc zahrada je malinko svah a byly tam při jízdě nahoru pasáže, kdy si kolečko prohráblo. (pravda, mokrá tráva) Také drncání na nerovném terénu je celkem nepříjemné a zahradu do kavality golfového greenu ani upravovat nehodlám.
Takže jednoznačně vetší kola, a také šípáky, alespoň vzadu. To ale až po sezoně.
Ještě jsem nafotil traktůrek z podobného úhlu jako když jsem ho poprvé přivezl, a snímky pro zajímavost spojil.
Obrázek
a ještě jeden
Obrázek
Tak, a to je asi všechno. Pokud toto vlákno bude funkční v budoucnu, ještě přiložím dokument o problematice výměny kol a také mám v plánu výrobu sklápěcího vozíku. Také bych chtěl zkonstruovat štěpkovač na drobný prořez při udržbě zahrady. Štěpkovač by měl pasovat do závěsu smetáku a využívat i jeho pohon.
Děkuji všem návštěvníkům vlákna za pozornost a cenné postřehy.
Countaxu zdar....Nazdar.

_________________
Sekací traktůrek Hayter H1842......V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper --- Prostě brutální mašina


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: úte čer 25, 2019 7:32 pm 
Offline

Registrován: úte pro 29, 2009 6:07 pm
Příspěvky: 1713
Bydliště: Kroměříž
tak to je dobře, že jsi s úpravou spokojený, oprava je pěkně udělaná....a určitě jsem jednou za čas něco přidej 8)

_________________
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: pon črc 08, 2019 4:55 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Příspěvky: 25
Bydliště: Nepomuk
Tak po nějaké zkušenosti se sekáním a sběrem (v těhle hicech) převážně suché, až chrastivé trávy, jsem provedl nějaké praktické vylepšení.
Smeták se otáčí proti směru jízdy a vyhazovaná tráva tak létá do skoše těsně podél horní hrany skříně smetáku a dále podle horního krytu koše, až se zarazí o tkaninu koše a spadne na jeho dno. Tam se kupí mezi bočními a zadní sítí koše a plechem skříně, který odděluje prostor koše od rotujícího smetáku, dokud se nenakupí až k horní hraně tohoto plechu. Pak začne přepadávat přes jeho kraj a smeták tuto přepadlou trávu připlácne k zemi a válec po kterém jede v plovoucí poloze skříň smetáku, přepadanou trávu ještě zatlačí mezi čerstvé strniště. V tuto chvíli je koš plný tak max ze dvou třetin. Abych využil kapacitu koše, zvednul jsem přepážku skříně přidáním cca 12cm širokého pruhu plechu a rázem nemusím tak často jezdit na kompost.
Obrázek
Kosiště při sekání nechává mezi zadními koly pěkný, cca 40cm široký pruh posekané trávy. Nejvíce to platí pro mokrou nebo vlhkou trávu, ovšem čím je tráva sušší, tím nastává větší problém s jejím rozletem z posekaného pruhu. Na vině je ventilátor hydrostatu, který ač malého průměru, má při 2 600 otáčkách celkem slušný fukejř a právě tunel pod převodovkou, který má zabránit rozletu trávy, spíše toto umožňuje.
Obrázek
Přitom ten volný prostor přímo pod převodovkou má podle part listu tento typ traktoru jen s HydroGearem. S Tuff Torqem a Peerlesem mají krycí plech až k vyústění kosiště. Nevadí, i můj traktůrek dostal podobný, a je po rozletu, tráva zůstává hezky v pruhu.
Obrázek
Ještě jsem opatřil skříň smetáku dosedacím dorazem pro ovládací páku zdvihu ramen, která se při spuštěném zametání (ramena zdvihu v dolní plovoucí poloze) mrcasila nekontrolavaně madlem po povrchu skříně, což vyžadovalo jisté úsilí k uchopení a zdvihnutí do přepravní polohy, zvláště za jízdy.
Obrázek
Ještě jsem provedl některá malá vylepšení. Například jsem okrášlil udírnu (nesouvisí s traktůrkem)
Obrázek
Opatřil jsem volant koulí jako u ještěrky. Snáze se traktůrek vede volnou rukou požadovanou stopou, zvláště při otočkách, protože pravou ruku takřka stále zaměstnává ovládací páka hydrostatu při změnách rychlosti v členitém terénu zahrady a couvání po vjezdu mezi keře, kde se nelze otočit.
Obrázek
Také jsem si nařezal a slepil ze staré elměrové desky kaslíček pod sedačku, neb originál se nepodařilo sehnat.
Obrázek
Ale pasuje perfektně a hlavně zakrývá proti náhodnému dotyku řemenici náhonu zadního nářadí, která může být v činnosti i při stojícím traktůrku (např. pro štěpkovač)
Obrázek
A dokud nespáchám nějaký přívěsný vozík, tak stačí opatřit zednickou vaničku konzolí do závěsu traktoru
Obrázek
a hned je tu trocha zavazadlového prostoru
Obrázek
No, a že se mně moc nezdály ty LEDkové pásky místo světel, které v šeru prd svítily, vybavil jsem traktorek "Zetorovskými" očičky
Obrázek
do kterých jsem vložil 17W LED zdroje, které svítí o poznání lépe. (stejně nepředpokládám, že budou k užitku, neboť za šera sedávám obyčejně na příjemnějších místech, než je sedadlo traktoru :pivo: )
Zatím to je vše, ohlásím se, až zas bude něco nového.

_________________
Sekací traktůrek Hayter H1842......V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper --- Prostě brutální mašina


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: čtv srp 08, 2019 9:38 pm 
Offline

Registrován: čtv srp 08, 2019 8:52 pm
Příspěvky: 1
Bydliště: Horažďovice
Nádherná práce. Použil jsi plastový původní úchyt na jekl smetáku nebo proběhla výroba nového?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: pát srp 09, 2019 12:16 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Příspěvky: 6894
Bydliště: Košice-okolie
Obavam za ze geometria zatacaia prednej napravy je velky kompromis, a tym padom nasadenim sipovych pneu v predu, pri plnom vytoceni kolies cudes mat rozrypany travnik.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: ned srp 11, 2019 5:09 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Příspěvky: 25
Bydliště: Nepomuk
vincente píše:
Nádherná práce. Použil jsi plastový původní úchyt na jekl smetáku nebo proběhla výroba nového?


No, ono uchycení osy smetáku je dost nešťastně řešené. Pohud se vyvaklá průměr osky 17mm do vnitřního kroužku ložiska, vyvaklá se i plast držáku kolem pokračujícího šteftu a příčný šroup držící jekl přes plast to už nezachrání. Zvláště na straně řemenice, kde působí větší zatížení. Osky jsou původně na každé straně uloženy pouze letmo v jednom 12mm širokém ložisku, což asi nestačí. Když jsem ten traktor přivezl, tak krom ohnutého jeklu metliček, byly ty osky v takovém stavu, že po odstranění příčných šroubků řemenice samovolně vypadla.
Zatím jsem pouze vysoustružil nové osičky, aby v ložiskách dobře držely, ale osička na straně domečku s krytkou není v ložisku nijak aretovaná (podélnou míru vymezuje pouze vzdálenost příčných otvorů v jeklu metliček), tak jsem přemýšlel, že bych ty konce obou osiček spojil nějakou tyčí, která by procházela skrze celou délku jeklu, tím by se to začalo chovat jako jedna osa, uložená na každém konci v ložisku. Ovšem při výměně metliček by bylo osu potřeba vyrazit z ložisek a celou vytáhnout, aby bylo možno jekl s metličkami vyjmout ze skříně. Otázka je, jak rychle se metly opotřebují, jak často se mění, aby se to pořád nemuselo rozebírat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: ned srp 11, 2019 5:28 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Příspěvky: 25
Bydliště: Nepomuk
Atlan píše:
Obavam za ze geometria zatacaia prednej napravy je velky kompromis, a tym padom nasadenim sipovych pneu v predu, pri plnom vytoceni kolies cudes mat rozrypany travnik.


Trávník zakládat asi nikdy nebudu, :tone: stroj používám pouze jako zbraň na umravnění bujného porostu, (sekám na délku cca 10cm)

Mám objednáno z několika e-shopů.
Náboje z ATV pro disk 4 díry, střed 90mm, rozteč šroubů 110mm.
Plechový disk průměr 8", šířka 7" 4 díry, střed 90mm, rozteč děr 110mm.
Pneu předek Kenda 17x8.00-8 K-359.
Pneu zadek Wanda 20x10.00-8 P328.
Kruhovou ocel pro úpravu nábojů na osky traktoru.

Co nevidět seriál bude pokračovat, ála nová kola a možná taky stavba vozíku, neb budu mít k dispozici dva páry původních kol :ano:

_________________
Sekací traktůrek Hayter H1842......V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper --- Prostě brutální mašina


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: pon srp 19, 2019 11:28 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Příspěvky: 25
Bydliště: Nepomuk
Tak tedy ty kola.
Jsem rád, že jsem se do nich pustil, anébrž teď, když už je zahrada docela provlhlá a na obvyklých místech se začínají znovu objevovat hloučky různých kopřiv, lopuchů i jiného rychle rostoucího zaplavujícího bílí, ukazuje se, že původní pneu na mokrém zvlněném porostlém terénu zahrady docela dost klouže.
Problém u mého Countaxu, co se předních kol týče, je toliko v pouze 6" průměru disku, tedy do 15" průměru kola. Na větší pneu už je potřeba 8" disk, ale kde ho za rozumný peníz vzít, když jeho střed tvoří náboj délky 84mm, na každé straně opatřený kuličkovým ložiskem 3/4" na 40mm na 12mm? Co se zadních kol týče, na 8" ráfek větší pneu seženete, ale to nešťastné spojení poloosa hydrostatu a náboj disku pomocí perodrážky, (co to provádí s poloosamy viz výše) je třeba také vyřešit.
Nuž tedy, řešení je nasnadě. Náboje obou náprav budou tvořit příruby, na které se disky upevní pomocí šroubů, jako u auta. Přední náboj bude opatřen na hřídeli párem kluzných futer ze spékaného bronzu (ušetření vnějšího průměru oproti kuličkovým ložiskům) a zadní náboj se stane po nasunutí a zafixování "tekutým kovem" jednolitou součástí poloosy hydrostatu. Na tyto náboje pak bude možno nasadit jakýkoli disk s odpovídajícím počtem děr na odpovídající rozteči.
Jako polotovary nábojů jsem zvolil 4 dírové, určené pro čtyřkolky ATV s odpovídajícímy 8" ráfky + kulatinu na doplnění a úpravu nábojů.
Obrázek
Náboj a disk jsou tentokráte opravdu kompatibilní 8)
Obrázek
Pořízené disky mají šířku 7", to na přední pneu 17x8 vyhovuje. Ovšem na zadek 20x10" jsou už úzké. Na ty je potřeba 9" široké ráfky, ale ty jsem nikde nenašel, leda tak za nehoráznou cenu, jako zakázkové. Zakázku jsem tedy vyrobil rozříznutím jednoho páru a vložením dvoupalcového pruhu plechu.
Obrázek
S vařením argonem se teprv učím, tak sváry nic moc. Doufám, že budou vzduchotěsné, abych nemusel ještě pořídit duše.
Obrázek
Komaxit na dosedacích plochách patek pneu, zdá se být v pořádku, tak snad se bezdušovky povedou. Dnes jsem to dal do pneuservisu v Nepomuku, stejně namám ventilky do ráfků na bezdušovky a mýma předpotopníma montpákama bych mohl povrch ráfku i samotné patky pneu jen poškodit.
Toť dnes vše, náboje budu páchat zase až o víkendu. Pneu jsem nenafotil, ale estli někdo scháníte šípáky na zahradní trakůrek, tak já jsem uspěl s předníma gumama zde a se zadníma tady.

_________________
Sekací traktůrek Hayter H1842......V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper --- Prostě brutální mašina


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hayter H1842
UNREAD_POSTNapsal: úte srp 20, 2019 4:03 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Příspěvky: 6894
Bydliště: Košice-okolie
Nebolo by lepsie pouzit sverne puzdro co sa pouziva ne remeniciach, nasunies na hriadel puzdro sa srubami stiahne do konusoveho otvoru a tym padom pevne drzi na oske.
A das si tam pekne 4 skrutky ako na aute. Navyse to bude plne rozoberatelne.

A nejake puzdra na predne kolesa namiesto lozisk, je blbost to nebude dlho fungovat.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz