Pan Mitsubishi MT205

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Šéďa
Příspěvky: 2707
Registrován: ned lis 27, 2011 4:31 pm
Bydliště: Nejdek u K. Varů

Pan Mitsubishi MT205

#1 Nový příspěvek od Šéďa »

Dovolím si vám představit mého nového fešáka, kterého jsem dnes přivezl.
Nic o něm nevím, tak budu rád za každou radu a pomoc. Startuje na brnknutí, ramena jdou, vyrovnávání také, přední náhon rovněž.
Potřebuji poradit, jak se řadí, zda je to klasika rozjíždí se na 1 a pak směrem nahoru, jde mi to všechno přes zuby, nebo zda si jen zvolíte požadovanou rychlost a na ní jedete.
Dále, jaký máte vzadu, popřípadě vepředu udělaný závěs? Nenašel jsem kam ho přišroubovat, vzadu snad jen do ramen použít pravítko.
Taky poprosím zda máte nějaký schéma na co která páčka je, ap. Koukal jsem po návodu, ale sehnal jsem jen na 20-ku a to je jiný stroj.
Důležité jsou pro mně náplně, kde a co měnit a mazat a taky kontrolky, prosím co která znamená, jedna mi svítí a jedna bliká, jsou oranžový a neznám symboly.
Prostě jsem úplný laik, tak informace hrňte sem.

V návodu pro m20 jsem našel toto, platí to i pro 205-ku?


Olejové náplně :
1) Motor : 3-4 l motor.olej MultiWay 10W30
2) Převodovky : 21 ltr. OT HP 3
3) Přední rozvodovka 0,5 l PP 80,90
4) Převodovky předních kol : pře.předních kol PP 80,90
5) Skříň kardanu př. nápravy : 0,1 l PP 80,90
Intervaly údržby :
Motorový olej 120 mth (nej.1x za 1/2roku)
Převodový olej 1x za 2 roky
Př.difernciál 560mth (nej.1x za 2 roky)
Reduktory př.kol 560 mth (nej.1x za 1 rok)
Mazání mazniček řízení a př. nápravy 120 mth (nej.1x za 6 měsíců)
Seřízení brzd.táhel 240 mth (nej. 1x za 1 rok)
Kontrola napnutí klínového řemene 60 mth ( nej. 1x za 3 měsíce)
Seřízení ventilových vůlí 560 mth (nej.1x za 1 rok)
Seřízení vůle spojkového pedálu 120 mth (nej. 1x za 1 rok)
Promazání čepů pedálů 60 mth (nej. 1x za 6 měsíců)
Ošetření kontaktů akumulátoru a přepínačů 120 mth (nej.1x za 6 měsíců)
Kontrola žhavičů 240 mth (nej.1x ročně)
Kontrola dobíjení 120 mth (nej. 1x za 6 měsíců)
Kontakty startéru a kabelové koncovky 240 mth (nej. 4x za 1 rok)
Čištění palivového filtru 120 mth (nej. 1x za 1 rok)
Jemný čistič paliva 240 mth (nej. 1x za 1 rok)



Děkuji moc všem za pomoc.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

bbtibo
Příspěvky: 48
Registrován: ned lis 17, 2013 1:53 pm
Bydliště: SK

Re: Pan Mitsubishi MT205

#2 Nový příspěvek od bbtibo »

Zdravím,

zároveň gratulácia ku kúpe a veľa Mth bez porúch.
Tu na fóre je už niečo o tomto traktore popísané.

Manuál :http://www.kpmalotraktory.eu/sortiment/ ... otraktoru/

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5457
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Pan Mitsubishi MT205

#3 Nový příspěvek od thovt »

Pokud špatně řadí tak asi spatně vystavuje spojka,seřídit. Přední naprava na silnici betonu atd. musí být vypnutá.
Redukce rychlosti a zapínaní přední nápravy a pto se zapíná s pomocí spojky šestříš si ozubená kola.
1) motorový olej je napsano 10w30 pro českou lokalitu lepší SAE: 10w40 nebo 15w40
API:CF výkonostní třída oleje je vypsaná z manuálu MT205.

Uživatelský avatar
Šéďa
Příspěvky: 2707
Registrován: ned lis 27, 2011 4:31 pm
Bydliště: Nejdek u K. Varů

Re: Pan Mitsubishi MT205

#4 Nový příspěvek od Šéďa »

Já su slepý, brouzdal jsem tam, ale neviděl.
Mám jeden důležitý dotaz, není tam chyba??
Píšou náplň do převodovky motorový olej 10W 30 nebo 10W 40 :-/ :-/ :-/
Obrázek

mitsu
Příspěvky: 60
Registrován: čtv srp 23, 2012 10:15 pm
Bydliště: neďaleko od Trenčína

Re: Pan Mitsubishi MT205

#5 Nový příspěvek od mitsu »

Skús dať dole kapotáž, z vnútornej strany by tam niekde mala byť nálepka so servisnými intervalmi, objemami a typmi prevádzkových tekutín. Návody dovozcov treba brať s rezervou.
Pozri tiež, aký tam máš typ-kód motora (nálepka na ventilovom veku, zvykne byť tiež odliaty na bloku spolu s objemom v časti pod vstrek.čerpadlom) a skús k nemu nájsť pdf user manual, workshop manual, o.i. tam nájdeš oleje/servis.intervaly; resp. ak by si potreboval na motor nejaké diely, tak aj pdf parts list, parts manual - rovnaké japonské motory (Mitsubishi, Shibaura, Yanmar...) bývajú okrem traktorov použité v rôznej inej technike a návody k nim sú nájditeľné na internete. Prípadne skús https://www.det-mitsubishi.com - okrem manuálov vedia dodať aj všetky diely, pozor len na motory, nie na Mitsubishi traktory.

Všetky motory na japončíkoch, s ktorými som sa stretol, mali predpísaný olej 10W-30 (najmenej triedy API CD), ale OK zvykne byť aj 10W-40 resp. ak neplánuješ štartovať v silných mrazoch, aj 15W-40 (pozri technický list, aký ma daný olej bod tuhnutia, 15W-40 sú 'minerálne' s tuhnutím už okolo -20C°)

mitsu
Příspěvky: 60
Registrován: čtv srp 23, 2012 10:15 pm
Bydliště: neďaleko od Trenčína

Re: Pan Mitsubishi MT205

#6 Nový příspěvek od mitsu »

Prevodový olej 10W-30 bol myslený kategórie STOU - super univerzálny traktorový olej ktorý je aj pre prevodovky aj do motora. Podľa mňa však ide o kompromis vlastností, a teda radšej do motora motorový olej :ano: , do prevodovky prevodový olej :ano: (obvykle typ určený pre mokré brzdy a hydrauliku - UTTO), motorový sa mení výrazne častejšie a tak sa výhoda-praktickosť len jedného oleja potom stráca.

Ladiki - vďaka za upozornenie ohladne Universal Tractor Transmission Oil (UTTO), teda hydraulicko prevodový olej, a Super Universal Tractor Oil (STOU) teda olej ktorý je okrem hydrauliky-prevodovky použiteľný aj do motora.
Naposledy upravil(a) mitsu dne sob dub 22, 2017 11:12 pm, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Pan Mitsubishi MT205

#7 Nový příspěvek od ladiki »

to Šéďa: také se připojím s gratulací

kluci opatrně s těmi radami !

Uvedený olej Tigrol je STOU olej, tudíž je vhodný i do motoru dané specifikce. Oleje UTTO do motoru jít nesmí !
Navíc některí Mitsu mají mokrou spojku! Tam zase patří jiný olej. Tak mrkni na spojku jaký typ tam máš.

Obecně platí výměna v motoru po 100hod, převodovka 300mth.

Ta oranžová kontrolka Ti pravděpodobně svítí, že není připojeno čidlo/táhlo od rotavátoru, proto nemůže automaticky nivelovat..

Borci od Micin budou vědět více :ano:

mitsu
Příspěvky: 60
Registrován: čtv srp 23, 2012 10:15 pm
Bydliště: neďaleko od Trenčína

Re: Pan Mitsubishi MT205

#8 Nový příspěvek od mitsu »

Kontrolka, čo Ti bliká, by mala blikať len pri cúvaní, asi sa aj ramená dvihnú pri zaradení spiatočky celkom hore. Tá svietiaca kontrolka je obykle indikácia zapnutia automatickej vodováhy (PAC/MAC) - zvykne sa zapínať tlačidlom na blatníku alebo na prístrojovke, pri priečnom sklone traktora sa piestom na pravom ramene náradie na ramenách vyrovná do roviny, pôvodne určené pre rotavátor - ryžové pole musí byť dokonale vodorovné, aby po zaplavení bola všade rovnaká hĺbka vody.

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1794
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Pan Mitsubishi MT205

#9 Nový příspěvek od RoKur »

Ahoj Šéďo,
připojuji se taktéž ke gratulacím a Micina ať slouží ke Tvé naprosté spokojenosti.

Řazení u velké většiny japonců probíhá pokud stojíš. Zařadíš rychlost a rozjedeš se.
Přeřazování rychlosti probíhá, pokud traktor stojí. Časem dostaneš zkušenost, že se Ti podaří přeřadit i za jízdy, aniž by traktor zastavil. Podřadit za jízdy ani nezkoušej.

Kde jsi ho pořídil a pokud to není tajné, tak za kolik?
Na co ho budeš využívat?
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Uživatelský avatar
Šéďa
Příspěvky: 2707
Registrován: ned lis 27, 2011 4:31 pm
Bydliště: Nejdek u K. Varů

Re: Pan Mitsubishi MT205

#10 Nový příspěvek od Šéďa »

Kluci děkuji moc za reakce, je toho hodně, co jste na mně navalili, ty kontrolky ano uvědomuji si, že ta co bliká mi začala blikat, když jsem couval do garáže a je to trochu i v náklonu, rovněž mi furt samy lezou za jízdy ramena nahoru, nevím, jak se to bude chovat až tam budu mít kouli do trojbodu a budu chtít táhnout vlek, aby to s ním pořád nešíbovalo nahoru a dolů. Zkoušel jsem dávat ramena dolů pákou, ale moc to nereaguje, víc reagujou na to elektrický tlačítko co je pod pákou.
Co se týče spojky, tak vůbec netuším, jaká tam je a ani nevím, jak bych to poznal, jen vím, že bere úplně dole a mám dojem, že blbě vypíná, protože, když chci přeřadit jinou rychlost nebo i reverz, tak kvalt musím jakoby vytrhnout z tahu, nejde to lehce.
Traktor jsem pořídil za 130 tisíc, původně chtěl 150 i s rotavátorem, ale to se mi zdálo hodně 20000 za rotavátor, tak jsem ho nebral. Teď rotavátor prodává samostatně za 18000. Jestli ho někdy budu potřebovat tak dodatečně pořídím. Traktor chci na drobné terémí práce okolo baráku, už jsem pořídil čelní nakladač a plánuji ještě podkop. Takže první co mě čeká je vyměnit všechny náplně a pak se začnu prát s hydraulikou, zapojit čelní nakladač a připravit hydrauliku dozadu pro ten podkop.
Obrázek
https://stroje.bazos.cz/inzerat/7413064 ... -140cm.php

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Pan Mitsubishi MT205

#11 Nový příspěvek od ladiki »

Šéďo: tady to máš o té spojce a zároveň jsem Ti našel kolegu..... :driver:

http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... %A1+spojka

Uživatelský avatar
Fidlla
Příspěvky: 5039
Registrován: sob říj 22, 2011 9:59 pm
Bydliště: Lanškroun

Re: Pan Mitsubishi MT205

#12 Nový příspěvek od Fidlla »

Vašku gratuluji,ale Zetor je Zetor.... :shock:
Zetor 6718 DEEP RED

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Pan Mitsubishi MT205

#13 Nový příspěvek od ladiki »

to má vážně asistent rozjezdu do kopce????

Já vím, že každá liška chválí svůj ocas, ale snad mi Šéďa promine za OT.
Dovolím si srovnání Kuboty GB200 a tohoto mitsu. Rok výroby kuboty je 2001, díly objednávám na evropský model u ofiko dealera, cena 132, minimum elektroniky a co byla, tak jde lehko vyřadit-ovládání ramen, žádné elektronické řídící jednotky na motoru.

K tomu rotavátoru, ten koupíš od 5tkč. A pokud ho budeš kupovat tak vem se záběrem 120cm. Japončíci tahají rotavátory v bahně, proto mají šírší záběry. U užššího budeš mít výkonovou rezervu.

Když tady poslední dobou čtu co za fičury mají ty Iseki, mitsu......musel jsem to sem napsat :OT:

Uživatelský avatar
Šéďa
Příspěvky: 2707
Registrován: ned lis 27, 2011 4:31 pm
Bydliště: Nejdek u K. Varů

Re: Pan Mitsubishi MT205

#14 Nový příspěvek od Šéďa »

Ano, má to asistent rozjezdu, když jedeš do kopce a šlápneš na spojku, tak traktor stojí nezačne sám couvat z kopce, když povolíš spojku, zase se do kopce rozjede. Z kopce se rozjede jen, když vyřadíš rychlost nebo dáš do neutrálu reverz.

Co se týče typu motoru, tak jsem našel nálepky na víku i na bloku, ale čísla se neshodují.
Obrázek Obrázek

Koukal jsem i na táhlo spojky a to štelovací T-čko mám v polovině závitu áhla, mám na obě strany asi přibližně stejnou dálku. Takže táhlo zkrátit nebo prodloužit, když mi spojka bere až u podlahy?

Štítek ohledně údržby jsem zespod kapoty našel, ale asi není dělanej pro evropu. :D
Obrázek

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Pan Mitsubishi MT205

#15 Nový příspěvek od ladiki »

tak ten asistent mě překvapil

štítek je jasný množství náplní, motor 3l, přední náprava 2,5l atd... trojúhelník je kontrola -kolečko výměna (motohodiny)

když prodloužíš tyčku, bude dříve zabírat......

Označení motoru je K3G. To sedí všude. Dále na hlavě je číslo motoru. Na bloku je obsah motoru....

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“