Foton TE 354
Moderátor: DYK
Re: Foton TE 354
Oco: jojo tatik ma TK14 . Podfuklo tesnenie pod hlavou. Po demonte krytov prepusta aj tesnenie pod valcom.
Re: Foton TE 354
Další čas s traktorem za námi, řešené problémy:
Povolování vzpěry dveří - použito závitové lepidlo.
Kastlík na nářadí - orig. konzola uchycení je přichycená ze spodu šroubem ((prodloužená matka je na šroubu co drží kabinu), jistí to kontramatky) a výztuha je ze slabostěnýho elka, uchyceno pod šroub pantu okna, s náplní to docela váží, tak jsem ještě přidal přímo na kastlík opěrnou nožku z pásoviny.
Opět byly problémy s regulátorem tlaku vzduchu (uloženka, dle štítku r.v.2008), po čase začal zlobit, pak se zasekl v poloze otevřeno. Tak jsem ho rozdělal, bylo tam trocha kovových pilin (z výroby??) a vlhkost. Konečně mi došlo že všechny problémy jsou od tý vody (po každý jízdě jsem odlučovač vypouštěl a trocha vody bylo i ve vzduchojemu - tudíž vadný odlučovač). Po rozborce - vnitřek odlučovače vyrezlý. Takže nahrazeno Zetoráckým kombinovným odlučovačem/regulátorem a je po problémech (vzduchojem je stále na suchu)
Nikde není zmínka o problémech s čepy, problém je hlavně u těch širších. Obávám se, že je to z výroby nasucho, tedy alespoň u mého stroje. Nejdřív se přestala vracet uzávěrka (začlo to pár mth, máznuto při první garančce). Pak zatuhlo připínání předku, tak prostříknutí, dělal to ten nejširší, teď to chodí hladce.
Hlavní čepový průser: ovládání spojky a řazení. Převodovka je opatřena blokováním řazení (zámek kvaltů? anglánsky neumím překladačováno), je to ovládáno táhlem od spojkového pedálu, zatuhl čep převaděče tahu (horizontální/vertikáklní), nefunkční zpětně přes táhlo působí omezení chodu spojkového pedálu - táhlo je slabší, propružuje + vůle, takže závada nenastane náhle a zprvu se nic jakoby nedělo. Projev je zpočátku velmi nenápadný, kvalty jdou hůř řadit (docela ztuha šla pomalá/rychlá), blbě se zařazuje náhon hřídele, spojka má divnější chod, začla posléze lehce prokluzovat a bejt cejtit - to byl signál, že je problém. Oprava nepříliš náročná (pilka, svářečka, hořák, kladivo, ještě větší kladivo, pilník atp.). Demontáž trochu problém, musel jsem to uříznout bo nedalo se to vyšroubovat. Uvolnění srůstu nastalo až po rosvícení do žluta hořákem, povolilo to až velkým kladivem. Pak svařeno do původního tvaru a navíc jěště připilovat dvě pošky pro klíč (origo jsou 2,při 4 se to líp montuje, je tam málo místa na klíč, přesazováním se pootáčí po 1/8). Zpětná montáž je obzvášť chuťovka , nic pro slabý povahy. Pak jěště poštelovat spojku na ložisku (servisní otvor je vpravo, odlitek víka je zároveň držák kabiny). A ideální je to dělat v lednu venku (dílna není k dispozici), pěkně si užít mrazu.
Povolování vzpěry dveří - použito závitové lepidlo.
Kastlík na nářadí - orig. konzola uchycení je přichycená ze spodu šroubem ((prodloužená matka je na šroubu co drží kabinu), jistí to kontramatky) a výztuha je ze slabostěnýho elka, uchyceno pod šroub pantu okna, s náplní to docela váží, tak jsem ještě přidal přímo na kastlík opěrnou nožku z pásoviny.
Opět byly problémy s regulátorem tlaku vzduchu (uloženka, dle štítku r.v.2008), po čase začal zlobit, pak se zasekl v poloze otevřeno. Tak jsem ho rozdělal, bylo tam trocha kovových pilin (z výroby??) a vlhkost. Konečně mi došlo že všechny problémy jsou od tý vody (po každý jízdě jsem odlučovač vypouštěl a trocha vody bylo i ve vzduchojemu - tudíž vadný odlučovač). Po rozborce - vnitřek odlučovače vyrezlý. Takže nahrazeno Zetoráckým kombinovným odlučovačem/regulátorem a je po problémech (vzduchojem je stále na suchu)
Nikde není zmínka o problémech s čepy, problém je hlavně u těch širších. Obávám se, že je to z výroby nasucho, tedy alespoň u mého stroje. Nejdřív se přestala vracet uzávěrka (začlo to pár mth, máznuto při první garančce). Pak zatuhlo připínání předku, tak prostříknutí, dělal to ten nejširší, teď to chodí hladce.
Hlavní čepový průser: ovládání spojky a řazení. Převodovka je opatřena blokováním řazení (zámek kvaltů? anglánsky neumím překladačováno), je to ovládáno táhlem od spojkového pedálu, zatuhl čep převaděče tahu (horizontální/vertikáklní), nefunkční zpětně přes táhlo působí omezení chodu spojkového pedálu - táhlo je slabší, propružuje + vůle, takže závada nenastane náhle a zprvu se nic jakoby nedělo. Projev je zpočátku velmi nenápadný, kvalty jdou hůř řadit (docela ztuha šla pomalá/rychlá), blbě se zařazuje náhon hřídele, spojka má divnější chod, začla posléze lehce prokluzovat a bejt cejtit - to byl signál, že je problém. Oprava nepříliš náročná (pilka, svářečka, hořák, kladivo, ještě větší kladivo, pilník atp.). Demontáž trochu problém, musel jsem to uříznout bo nedalo se to vyšroubovat. Uvolnění srůstu nastalo až po rosvícení do žluta hořákem, povolilo to až velkým kladivem. Pak svařeno do původního tvaru a navíc jěště připilovat dvě pošky pro klíč (origo jsou 2,při 4 se to líp montuje, je tam málo místa na klíč, přesazováním se pootáčí po 1/8). Zpětná montáž je obzvášť chuťovka , nic pro slabý povahy. Pak jěště poštelovat spojku na ložisku (servisní otvor je vpravo, odlitek víka je zároveň držák kabiny). A ideální je to dělat v lednu venku (dílna není k dispozici), pěkně si užít mrazu.
Re: Foton TE 354
Iiki pekny popis . Kolko mas mth? Ten kaslik na naradie tam ma byt original? Ja som neprisiel na to kde ma byt.
Re: Foton TE 354
...už zase začínáš ..?
Re: Foton TE 354
palobobo - podle starších videí má být kastlík na levé spodní hraně kabiny.
Příjde mi to dost nepraktický, dost na ráně (voda, borčus - no po přidání zástěrek na přední blatníky se to docela zlepšilo, těsnění kaslík nemá, tudíž za deště asi vlhkost pronikne, orezlý nářadí uplně nepotřebuju), v případě čeláku tam asi moc místa pro montáž nebude. Takže jsem využil volný prostor nad pravým blatníkem. Kastlík + nosná konzola je origo, přišroubováno na opěrný úchyt (klasika konstrukce co dum dal - kousek závitovky, elko ...). přidávám pohled z vrchu a venkovní strany.
Příjde mi to dost nepraktický, dost na ráně (voda, borčus - no po přidání zástěrek na přední blatníky se to docela zlepšilo, těsnění kaslík nemá, tudíž za deště asi vlhkost pronikne, orezlý nářadí uplně nepotřebuju), v případě čeláku tam asi moc místa pro montáž nebude. Takže jsem využil volný prostor nad pravým blatníkem. Kastlík + nosná konzola je origo, přišroubováno na opěrný úchyt (klasika konstrukce co dum dal - kousek závitovky, elko ...). přidávám pohled z vrchu a venkovní strany.
Re: Foton TE 354
Dakujem za info. No ja jazdim bez blatnikov takze to miesto bude na prt a na blatniku vozim maleho. Premyslam daco napasovat pod kabinu za stupacku. Tak uvidim.....
Re: Foton TE 354
Pali , nezúfaj ak sa budeš snažiť dáš ho aj na dve
Re: Foton TE 354
to ako, vo februári zemiaky do zeme?