Hinomoto E2304
Moderátor: DYK
Re: Hinomoto E2304
jasan, chce to vylučovací metodu Měřil jsi tlak oleje?......myslíš, že je unavená pružinka přetlakového ventilu a tlak se tama vrací zpět do vany?
nevím, jak na Hinu, ale Kubota má tu přetlakovou kuličku s pružinkou hned vedle závitu, kde je našroubovaný olejový filtr, jakoby pod ním. Z venku např. na bloku není nic. Třeba budou motory podobné. Zetory neznám vůbec.
nevím, jak na Hinu, ale Kubota má tu přetlakovou kuličku s pružinkou hned vedle závitu, kde je našroubovaný olejový filtr, jakoby pod ním. Z venku např. na bloku není nic. Třeba budou motory podobné. Zetory neznám vůbec.
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Hinomoto E2304
Tlak jsem neměřil nemám vhodný tlakoměr, ale vyměnil jsem čidlo a je to stále stejné. Ale když jsem blbnul s regulátorem teploty, tak jsem zkoušel chvíli provoz bez něj a jak se netihl ohřát olej tak čidlo ani nebliklo. Zkusím se v tom pohrabat jak bude trochu čas.
Zatím přidávám pár momentek za posledních pár dní. Poslední fotky s 7245 jsou za dnešek.
Zatím přidávám pár momentek za posledních pár dní. Poslední fotky s 7245 jsou za dnešek.
Re: Hinomoto E2304
Konečně jsem si našel chvíli a kouknul se na regulátor tlaku oleje. Pružinka je skutečně hned vedle filtru oleje. Po vyndání pružinky jsem došel k závěru že asi skutečně je malinko unavená. Naměřil jsem na ní 52mm což je rozměr takový nijaký a tak jsem jí natáhl na 60mm. Po opětovné montáži jsem zatím nezaznamenal probliknutí. Uvidím jak v létě se to bude chovat, zatím jsem spokojený.
Re: Hinomoto E2304
uvažuju takto ono je to vlastně pojistný přetlakový ventil. Takže buď jsi jen zvýšil jeho přetlakové hodnoty nebo mohla být opravdu pružinka "unavená". To se mi, ale moc nezdá bo ti asiati si na celé míry mnohdy nehrají. Než čekat do léta, tak bych opravdu sehnal budík, který dáš místo čidla oleje a tlak fyzicky změřil. Hodnoty tlaku na volnoběh a při daných otáčkách najdeme podle obsahu motoru z podobné Kuboty. Myslím, že se to pohybuje 1atm při volnoběhu a max je myslím 4-5 atm...to by se zjistilo. Chce to jen obyčejný budík a na soustruhu utočit redukci
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Hinomoto E2304
Tam není kuželový závit?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Hinomoto E2304
Já jsem uvažoval takto :
Při výměně čidla zůstal stav stejný. Tak že byl tlak o +/- 1-2atm nižší . Zvýšením tlaku je vše jak má být v mantinelech a čidlo ukazuje jak má. Tím že počkám do tepla jsem myslel na vyšší teplotu a větší zatížení zda se něco nezmění. Pokud by již byla vyběhaná klikovka a pod. tak by čerpadlo nestíhalo tlačit olej a to se neděje jen byl v okruhu menší tlak než měl být. Prodloužením pružinky která měla v prostřed viditelně hustší závity než na krajích toho snad moc nezněním .
Momentálně nemám moc velké vytížení na Himíka to bude k jaru. Nyní jsem byl v lese na přibližování dřeva. Mám potaháno na 100m3 od vánoc.
Při výměně čidla zůstal stav stejný. Tak že byl tlak o +/- 1-2atm nižší . Zvýšením tlaku je vše jak má být v mantinelech a čidlo ukazuje jak má. Tím že počkám do tepla jsem myslel na vyšší teplotu a větší zatížení zda se něco nezmění. Pokud by již byla vyběhaná klikovka a pod. tak by čerpadlo nestíhalo tlačit olej a to se neděje jen byl v okruhu menší tlak než měl být. Prodloužením pružinky která měla v prostřed viditelně hustší závity než na krajích toho snad moc nezněním .
Momentálně nemám moc velké vytížení na Himíka to bude k jaru. Nyní jsem byl v lese na přibližování dřeva. Mám potaháno na 100m3 od vánoc.
Re: Hinomoto E2304
Pro klid v duši platí jediné pravidlo-změřit tlak.Stačí vzít staré čidlo,odbrousit tu vrchní část,vyklepnout či provrtat vnitřek a na ni přivařit závit-jakýkoli podle tlakové hadičky.Ale nemusí být tlaková,těch max 7at.udrží každá lepší opletená hadička.Krátkodobě.Některé pryžové leptá olej.Brzdová stačí.Na druhý konec připojit tlakem odpovídající manometr-z autogenu či domácí vodárny a měřit tlak u studeného i teplého motoru.Ty závity,či převlečné matice jsou většinou schodné ze vstřikovacích trubek motorů,plynových sporáků či brzdových hadic.Stačí dojít do servisu a vybere se potřebná z odpadu.
A ještě platilo jedno pravidlo.Pokud olej vytéká-je vytlačený až na zdvihátka ventilů tak maže dostatečně.Většinou tam ale není vidět dolévací zátkou.Ale to se praktikovalo u benzínových Škodovek Š 1000MB a Š 100
A ještě platilo jedno pravidlo.Pokud olej vytéká-je vytlačený až na zdvihátka ventilů tak maže dostatečně.Většinou tam ale není vidět dolévací zátkou.Ale to se praktikovalo u benzínových Škodovek Š 1000MB a Š 100
Re: Hinomoto E2304
A ještě dodatek.Tím,že jsi natáhnul pružinu se asi určitě nic nestalo.Měl by se pouze zvětšit tlak,který ta kulička pod pružinou propustí,pokud by v mazacím okruhu nastal.To by asi nastalo v případě,že se nečistotama v oleji ucpou mazací kanálky.Důležité je,aby ten tlak byl tak velký,aby dotlačil olej až na nejvzdálenějčí a nejvyší místo,a to jsou vahadla ventilů.
Re: Hinomoto E2304
Jsem blbej,takže ještě dodatek.To platí při ohřátém motoru-oleji.U studeného oleje se tlak tak moc neztrácí netěsností na klice a stačí domazat i vršek motoru.To jistě víš,ale píšu to proto,že některé dotazy zde od některých členů mě pobaví.Např. zda jde obout 13" plášť na 14" disk.
Re: Hinomoto E2304
Slávek mi ušetřil psaní a posledním dodatkem i pobavil
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Hinomoto E2304
no a já mám pocit, že jsem napsal to stejné co Slávek
Využít staré čidlo na redukci, dobrý nápad
Když jsi měl teď filtr dole, dal jsi zpět původní? Třeba je problém ve filtru a olej běhal pře bypass filtru, kdy mohlo čerpadlo již nestíhat
Jako je fakt, že když Ti teď kontrola nebliká, tak tam tlak bude. Jen bez toho změření může být hraniční-nízký. Měřením bys našel odpovědi hned.
Využít staré čidlo na redukci, dobrý nápad
Když jsi měl teď filtr dole, dal jsi zpět původní? Třeba je problém ve filtru a olej běhal pře bypass filtru, kdy mohlo čerpadlo již nestíhat
Jako je fakt, že když Ti teď kontrola nebliká, tak tam tlak bude. Jen bez toho změření může být hraniční-nízký. Měřením bys našel odpovědi hned.
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Hinomoto E2304
Teď jsem filtr nesundával. A měnil jsem ho nedávno, od té doby natočil jen 15 mth. Při prvním zjištění problému s probliknutím oleje jsem vyměnil olej i filtr. Filtry používám stále ty samé od Bosche, takže v tom problém nebude.
Ano pro klid duše, až bude více času tak zkusím upravit tlakoměr a přeměřím to. S tím čidlem to je skutečně dobrý nápad. Zatím to podle kontrolky jde dobře s malinkým zvýšením tlaku úpravou pružinky.
Ano pro klid duše, až bude více času tak zkusím upravit tlakoměr a přeměřím to. S tím čidlem to je skutečně dobrý nápad. Zatím to podle kontrolky jde dobře s malinkým zvýšením tlaku úpravou pružinky.
Re: Hinomoto E2304
j.kubec: měl by jsi tam mít motor o objemu toyosha 1,4 litru. Stejný motor má i Massey Ferguson 1030...ale nepodařilo se mi k tomu nic najít.
Kuboťácký motor o objemu 1300 to má takto. Tlak pro sepnutí čidla je 49 kPa. Za běhu motoru 196-441 kPa. Kritický 147 kPa. Měřit po zahřátí.
Kuboťácký motor o objemu 1700 to má takto. Tlak pro sepnutí čidla je 49 kPa. Za běhu motoru 294-441 kPa. Kritický 245 kPa. Měřit po zahřátí.
Dokonce měřící přístroj se také šroubuje namísto čidla. Tož uvidíš co a jak
Kuboťácký motor o objemu 1300 to má takto. Tlak pro sepnutí čidla je 49 kPa. Za běhu motoru 196-441 kPa. Kritický 147 kPa. Měřit po zahřátí.
Kuboťácký motor o objemu 1700 to má takto. Tlak pro sepnutí čidla je 49 kPa. Za běhu motoru 294-441 kPa. Kritický 245 kPa. Měřit po zahřátí.
Dokonce měřící přístroj se také šroubuje namísto čidla. Tož uvidíš co a jak
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Hinomoto E2304
Dík za informace Kam na to všechno chodíš?
K motoru se to ho moc najít nedá. Ferguson je shodný traktor jen má jiné oplechování. Hodně dílů se nechá sehnat v Americe.
Je celkem škoda, že na japonce je problém sehnat díly stejně jako na Zetory. I informace a příručky nejsou snadno k dohledání.
Pro mě to je stroj k práci a ne na leštění. Dokud bude možné ho udržet v chodu bude makat a až jednou nepůjde opravit bude muset ustoupit novější mašině. Líbí se mě na něm robustní konstrukce a odolnost. Dá se říci že za ty roky si již na sebe vydělal a jsem s ním velice spokojen. Jediné co je velké mínus je absence SPZ.
K motoru se to ho moc najít nedá. Ferguson je shodný traktor jen má jiné oplechování. Hodně dílů se nechá sehnat v Americe.
Je celkem škoda, že na japonce je problém sehnat díly stejně jako na Zetory. I informace a příručky nejsou snadno k dohledání.
Pro mě to je stroj k práci a ne na leštění. Dokud bude možné ho udržet v chodu bude makat a až jednou nepůjde opravit bude muset ustoupit novější mašině. Líbí se mě na něm robustní konstrukce a odolnost. Dá se říci že za ty roky si již na sebe vydělal a jsem s ním velice spokojen. Jediné co je velké mínus je absence SPZ.
Re: Hinomoto E2304
ještě mě napadlo..jaké máš volnoběžné otáčky? Jestli je nemáš třeba moc nízké. Když jsem seřizoval otáčky na svém traktoru, tak jsem zjistil, že motor pravidelně běží od nějakých 650 ot/min. Optimální mám mít mezi 850-950.....tož jen tak, aby řeč nestála
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas