Hinomoto E2304

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Hinomoto E2304

#196 Nový příspěvek od ladiki »

jasan, chce to vylučovací metodu ;-) Měřil jsi tlak oleje?......myslíš, že je unavená pružinka přetlakového ventilu a tlak se tama vrací zpět do vany?

nevím, jak na Hinu, ale Kubota má tu přetlakovou kuličku s pružinkou hned vedle závitu, kde je našroubovaný olejový filtr, jakoby pod ním. Z venku např. na bloku není nic. Třeba budou motory podobné. Zetory neznám vůbec.

j.kubec
Příspěvky: 452
Registrován: čtv bře 22, 2012 4:50 pm
Bydliště: Dvůr Králové

Re: Hinomoto E2304

#197 Nový příspěvek od j.kubec »

Tlak jsem neměřil nemám vhodný tlakoměr, ale vyměnil jsem čidlo a je to stále stejné. Ale když jsem blbnul s regulátorem teploty, tak jsem zkoušel chvíli provoz bez něj a jak se netihl ohřát olej tak čidlo ani nebliklo. Zkusím se v tom pohrabat jak bude trochu čas.
Zatím přidávám pár momentek za posledních pár dní. Poslední fotky s 7245 jsou za dnešek.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

j.kubec
Příspěvky: 452
Registrován: čtv bře 22, 2012 4:50 pm
Bydliště: Dvůr Králové

Re: Hinomoto E2304

#198 Nový příspěvek od j.kubec »

Konečně jsem si našel chvíli a kouknul se na regulátor tlaku oleje. Pružinka je skutečně hned vedle filtru oleje. Po vyndání pružinky jsem došel k závěru že asi skutečně je malinko unavená. Naměřil jsem na ní 52mm což je rozměr takový nijaký a tak jsem jí natáhl na 60mm. Po opětovné montáži jsem zatím nezaznamenal probliknutí. Uvidím jak v létě se to bude chovat, zatím jsem spokojený.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Hinomoto E2304

#199 Nový příspěvek od ladiki »

;-) uvažuju takto :) ono je to vlastně pojistný přetlakový ventil. Takže buď jsi jen zvýšil jeho přetlakové hodnoty nebo mohla být opravdu pružinka "unavená". To se mi, ale moc nezdá bo ti asiati si na celé míry mnohdy nehrají. Než čekat do léta, tak bych opravdu sehnal budík, který dáš místo čidla oleje a tlak fyzicky změřil. Hodnoty tlaku na volnoběh a při daných otáčkách najdeme podle obsahu motoru z podobné Kuboty. Myslím, že se to pohybuje 1atm při volnoběhu a max je myslím 4-5 atm...to by se zjistilo. Chce to jen obyčejný budík a na soustruhu utočit redukci ;-)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Hinomoto E2304

#200 Nový příspěvek od DYK »

Tam není kuželový závit?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

j.kubec
Příspěvky: 452
Registrován: čtv bře 22, 2012 4:50 pm
Bydliště: Dvůr Králové

Re: Hinomoto E2304

#201 Nový příspěvek od j.kubec »

Já jsem uvažoval takto :
Při výměně čidla zůstal stav stejný. Tak že byl tlak o +/- 1-2atm nižší . Zvýšením tlaku je vše jak má být v mantinelech a čidlo ukazuje jak má. Tím že počkám do tepla jsem myslel na vyšší teplotu a větší zatížení zda se něco nezmění. Pokud by již byla vyběhaná klikovka a pod. tak by čerpadlo nestíhalo tlačit olej a to se neděje jen byl v okruhu menší tlak než měl být. Prodloužením pružinky která měla v prostřed viditelně hustší závity než na krajích toho snad moc nezněním ;-) .
Momentálně nemám moc velké vytížení na Himíka to bude k jaru. Nyní jsem byl v lese na přibližování dřeva. Mám potaháno na 100m3 od vánoc.

Slávek55
Příspěvky: 455
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Hinomoto E2304

#202 Nový příspěvek od Slávek55 »

Pro klid v duši platí jediné pravidlo-změřit tlak.Stačí vzít staré čidlo,odbrousit tu vrchní část,vyklepnout či provrtat vnitřek a na ni přivařit závit-jakýkoli podle tlakové hadičky.Ale nemusí být tlaková,těch max 7at.udrží každá lepší opletená hadička.Krátkodobě.Některé pryžové leptá olej.Brzdová stačí.Na druhý konec připojit tlakem odpovídající manometr-z autogenu či domácí vodárny a měřit tlak u studeného i teplého motoru.Ty závity,či převlečné matice jsou většinou schodné ze vstřikovacích trubek motorů,plynových sporáků či brzdových hadic.Stačí dojít do servisu a vybere se potřebná z odpadu.
A ještě platilo jedno pravidlo.Pokud olej vytéká-je vytlačený až na zdvihátka ventilů tak maže dostatečně.Většinou tam ale není vidět dolévací zátkou.Ale to se praktikovalo u benzínových Škodovek Š 1000MB a Š 100

Slávek55
Příspěvky: 455
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Hinomoto E2304

#203 Nový příspěvek od Slávek55 »

A ještě dodatek.Tím,že jsi natáhnul pružinu se asi určitě nic nestalo.Měl by se pouze zvětšit tlak,který ta kulička pod pružinou propustí,pokud by v mazacím okruhu nastal.To by asi nastalo v případě,že se nečistotama v oleji ucpou mazací kanálky.Důležité je,aby ten tlak byl tak velký,aby dotlačil olej až na nejvzdálenějčí a nejvyší místo,a to jsou vahadla ventilů.

Slávek55
Příspěvky: 455
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Hinomoto E2304

#204 Nový příspěvek od Slávek55 »

Jsem blbej,takže ještě dodatek.To platí při ohřátém motoru-oleji.U studeného oleje se tlak tak moc neztrácí netěsností na klice a stačí domazat i vršek motoru.To jistě víš,ale píšu to proto,že některé dotazy zde od některých členů mě pobaví.Např. zda jde obout 13" plášť na 14" disk.

Uživatelský avatar
Širon
Příspěvky: 1162
Registrován: čtv led 26, 2017 5:23 pm
Bydliště: Nedaleko Jihlavy

Re: Hinomoto E2304

#205 Nový příspěvek od Širon »

Slávek mi ušetřil psaní a posledním dodatkem i pobavil 8)
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Hinomoto E2304

#206 Nový příspěvek od ladiki »

no a já mám pocit, že jsem napsal to stejné co Slávek :smich: :friends:
Využít staré čidlo na redukci, dobrý nápad 8)

Když jsi měl teď filtr dole, dal jsi zpět původní? Třeba je problém ve filtru a olej běhal pře bypass filtru, kdy mohlo čerpadlo již nestíhat :zapomel:
Jako je fakt, že když Ti teď kontrola nebliká, tak tam tlak bude. Jen bez toho změření může být hraniční-nízký. Měřením bys našel odpovědi hned.

j.kubec
Příspěvky: 452
Registrován: čtv bře 22, 2012 4:50 pm
Bydliště: Dvůr Králové

Re: Hinomoto E2304

#207 Nový příspěvek od j.kubec »

Teď jsem filtr nesundával. A měnil jsem ho nedávno, od té doby natočil jen 15 mth. Při prvním zjištění problému s probliknutím oleje jsem vyměnil olej i filtr. Filtry používám stále ty samé od Bosche, takže v tom problém nebude.
Ano pro klid duše, až bude více času tak zkusím upravit tlakoměr a přeměřím to. S tím čidlem to je skutečně dobrý nápad. Zatím to podle kontrolky jde dobře s malinkým zvýšením tlaku úpravou pružinky.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Hinomoto E2304

#208 Nový příspěvek od ladiki »

j.kubec: měl by jsi tam mít motor o objemu toyosha 1,4 litru. Stejný motor má i Massey Ferguson 1030...ale nepodařilo se mi k tomu nic najít.
Kuboťácký motor o objemu 1300 to má takto. Tlak pro sepnutí čidla je 49 kPa. Za běhu motoru 196-441 kPa. Kritický 147 kPa. Měřit po zahřátí.
Kuboťácký motor o objemu 1700 to má takto. Tlak pro sepnutí čidla je 49 kPa. Za běhu motoru 294-441 kPa. Kritický 245 kPa. Měřit po zahřátí.
Dokonce měřící přístroj se také šroubuje namísto čidla. Tož uvidíš co a jak ;-)

j.kubec
Příspěvky: 452
Registrován: čtv bře 22, 2012 4:50 pm
Bydliště: Dvůr Králové

Re: Hinomoto E2304

#209 Nový příspěvek od j.kubec »

Dík za informace 8) Kam na to všechno chodíš? :shock: :D
K motoru se to ho moc najít nedá. Ferguson je shodný traktor jen má jiné oplechování. Hodně dílů se nechá sehnat v Americe.
Je celkem škoda, že na japonce je problém sehnat díly stejně jako na Zetory. I informace a příručky nejsou snadno k dohledání.
Pro mě to je stroj k práci a ne na leštění. Dokud bude možné ho udržet v chodu bude makat a až jednou nepůjde opravit bude muset ustoupit novější mašině. Líbí se mě na něm robustní konstrukce a odolnost. Dá se říci že za ty roky si již na sebe vydělal a jsem s ním velice spokojen. Jediné co je velké mínus je absence SPZ.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Hinomoto E2304

#210 Nový příspěvek od ladiki »

ještě mě napadlo..jaké máš volnoběžné otáčky? Jestli je nemáš třeba moc nízké. Když jsem seřizoval otáčky na svém traktoru, tak jsem zjistil, že motor pravidelně běží od nějakých 650 ot/min. Optimální mám mít mezi 850-950.....tož jen tak, aby řeč nestála ;-) :friends:

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“