Iseki TA215

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
rytepo
Příspěvky: 23
Registrován: ned zář 01, 2013 4:05 pm
Bydliště: Jabloňov

Re: Iseki TA215

#46 Nový příspěvek od rytepo »

Zdar. Mám natočeno cca12mth.převážně v kuželové štípačce, rozpáral jsem 20 metrů zavadlího topolu . Na veliký špalký jsem musel šlápnout na naftu :prace: akorát jeden kmínek ze šveský seka udusil.
Za těch 12mth si vzal 15l nafty 8) šlape jak švicarský cibule.štepkovač už mám doma ,zatím neodskoušenej .Musím udělat úpravu šteftů do závěsu.

Uživatelský avatar
Honzula1234
Příspěvky: 73
Registrován: sob dub 05, 2014 12:23 pm
Bydliště: Lbc

Re: Iseki TA215

#47 Nový příspěvek od Honzula1234 »

Zdar, ja bych se vratil k těm otočeným kolům, koupil jsem iseku tu 205f a už tam byly otočený kola na široko, pro mě je to fajn protože u nás je dost kopcovitý terén, ale koupil jsem si do trojbodu transportní box a na jednu stranu si říkám aby tam s nákladem opravdu nebyla velká páka, ale taky jsem vyděl traktory co mají vzadu tupláky a tam je přece mnohem větší rozšíření a tedy i páka na osu. Ještě jsem se chtěl zeptat jak moc zatěžujete vy zadní hydrauliku, slyšel jsem že když by tam byly velká zátěž tak je tam prý nějakej ventil co při velký zátěži hlídá, jde mi o to co je pro traktor ještě v pohodě? Dík za názor.

Jenda z jihu
Příspěvky: 55
Registrován: pon srp 11, 2014 8:28 am
Bydliště: Týn nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Iseki TA215

#48 Nový příspěvek od Jenda z jihu »

Ahoj. Já jsem se tu v podstatě nic resolutního nedozvěděl. Pouze to že to má pár lidí otočené. Vzal jsem to tedy po svém.
Když máš kola podle japonce jsou (tedy alespoň u mě) zarovnané k venkovnímu okraji. Není zde nic proti ničemu a je to na to evidentně dělané.
Když máš kola prohozená jsou (tedy opět alespoň u mě) zarovnané k vnitřní hraně kol rovnoběžně se středem traktoru.
Rozdíly které na tom vidím já:
Na poli bude snažší hlídat brázdu nebo šnorek podle vnitřní strany kola. V tom opačném případě je to podle mne horší protože na vnější hranu kola nevidíš - ale zvyknout se na to určitě taky dá.
Traktor mi přijde s takto rozšířenou základnou tak nějak stabilnější. tím ale nechci říct že bych ho už předtím otočil na sebe. Ale prostě mi to tak přijde.
Měl jsem taky obavu o páku v ose, ale nadruhou stranu není to zas tak moc aby se něco asi pokazilo. To ukáže čas.
Malá nevýhoda je přístup k ventilkům. kole se sice odtáhnou od blatníku, ale i tak si musíš vhodně s kolem zastavit aby jsi se k němu dostal.
Jsem majitel krátce a na poli jsem ještě pořádně nebyl, takže možná budu kolečka opět prohazovat zpět - to se uvidí.

Taky bych rád za traktor transportní box. S kombinací obratnosti japonce v tom vidím moc šikovného pomocníka.
Ta hydraulika je na pohavu stroje silná dost. bednu ještě nemáme hotovou, ale zatím jsem zvednul vše co šlo. Pokud tam je nějaký pojistný ventil ještě jsem na jeho limit nenarazil. Jako hraniční limit beru samozřejmě to že zvedneš na zadek víc než abys měl předek stále pevně na zemi. Přes to bych prostě nešel. Pokud nutně potřebuješ znát nějakou odpověd v kilogramech, tak myslím že ty podkopy co v trojbodu některých majitelů japonců mají lehce přes 300kg. Jinak mrkni třeba na toto https://youtu.be/zG-bxJkeMPI - osobně už bych do toho asi nešel, ale evidentně to zvedá a funguje to.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Iseki TA215

#49 Nový příspěvek od ladiki »

Úvahy o tom, že otočená kola nevadí jsou liché. Musíte myslet japonsky! a prozkoumat japonská videa použití traktorů. Na těh nejstarších japoncích od B500, B6000 až po B1500 šli zadní kola roztáhnout. Pravděpodobně podle použitého rotavátoru. Nikoli otočit, protože ráfky mají návary na připojení svařence s lopatkama pro větší záběr v hlubokém bahně.
Nemá to nic společného s brázdama ani zarovnání na vnější nebo vnitřní stopu. V japonsku je za traktorem celoročně zapojen rotavátor. Proto mají takové malé nájezdy motohodin. Pro nic jiného se traktor nevyužívá!!

Obrácení kol má stejný efekt jako použití šírších kol na osobáku. Odchází ramena a ložiska.......

Faktem je, že japončíci jsou předimenzovaní, tak se to hned neprojeví.........

Jenda z jihu
Příspěvky: 55
Registrován: pon srp 11, 2014 8:28 am
Bydliště: Týn nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Iseki TA215

#50 Nový příspěvek od Jenda z jihu »

Nechci se kvůli tomu hádat. Určitě jsem neřekl že to ničemu neškodí. Jsem si toho naopak moc dobře vědom, že to může vyvolat potíže s uložením kol. Nicméně jsem konstatoval něco v podobném smyslu že stroj je docela předimenzovaný a ten rozdíl není tolik markantní. Takže pokud to člověku vyhovuje přehozené tak když se náhodou něco přihodí je to pak jeho problém (i můj).
Ještě se vrátím k tomu co jsem psal o zarovnání k vnitřní a vnější hraně. Je snad každému jasné že japonci je to úplně buřt, protože při koupi stroje nasadí do šavlí rotavátor a sundají ho snad jen když se dával rozebraný do kontejneru pro evropany. Pro nás si myslím je dobré vědět jak jdou kola za sebou.
Ty návary na kolech jsou asi jen na těch menších strojích. u mě jsou po obvodu díry asi na M10 a ty klece jsou k tomu evidentně přišroubované. https://youtu.be/FiVlbe-XRvQ

Jinak samozřejmě můžeme uplatnit pravidlo tisíc lidí tisíc názorů - vše v dobrém 8)

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Iseki TA215

#51 Nový příspěvek od ladiki »

tak, tak ;-)

Uživatelský avatar
Honzula1234
Příspěvky: 73
Registrován: sob dub 05, 2014 12:23 pm
Bydliště: Lbc

Re: Iseki TA215

#52 Nový příspěvek od Honzula1234 »

Asi máš pravdu, na druhou stranu jestě jsem nikdy od nikoho neslyšel, že by mu odešli ložiska v uložení, protože mel rozšířený kola, samosřejmě né o půl metru. Ale taky mi příjde logický že je to v tomto případě namáhaný víc.

Uživatelský avatar
strafnik
Příspěvky: 622
Registrován: sob čer 13, 2009 2:28 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Iseki TA215

#53 Nový příspěvek od strafnik »

Rozchod kol je obvykle na zadních kolech měnitelný jejich otočením. Je to samozřejmě v návodu k traktoru, výrobce s tím počítal. Žádné zvýšené opotřebení čehokoliv nehrozí. Přední kola obvykle nejsou určena k otáčení na nápravě/ změně rozchodu přední nápravy. Ale jsou i vyjímky, záleží na typu traktoru. To jsem ovšem psal o Kubotách...... ale dost bych se divil, kdyby to neplatilo obecně :)
A ještě k těm motohodinám..... malé nájezdy motohodin mohou také znamenat, že už se budík protočil komplet a začal nové milénium :)

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Re: Iseki TA215

#54 Nový příspěvek od Bielan »

Přesně, jak píšeš - i v mém návodu ke Kubotě (ve francouzštině) je prohození kol popsáno a dovoleno.
Nad těmi motohodinami jsem už mockrát dumal. Pokud informace o "věčném" spojení traktoru s rotavátorem nejsou pouze lidovou pověrou (a útěchou), potom když bychom předpokládali, že stáří strojů mnohých z nás bude cca 30 let, motohodiny bývají okolo 800, tak to vychází okolo 26 mth ročně. Když si zkouknete videa na YouTube, tak vidíte velikost japonských políček a rychlost pojezdu. A hle - ono by to asi odpovídalo. A nebo je to všechno úplně jinak... :zapomel:
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

Jenda z jihu
Příspěvky: 55
Registrován: pon srp 11, 2014 8:28 am
Bydliště: Týn nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Iseki TA215

#55 Nový příspěvek od Jenda z jihu »

Těm motohodinám bych asi taky spíše věřil. Ty co používají jen rotavátor ho použijí zřejmě jen jednou za sezonu. Pak jsem viděl ještě nějakou sazečku, ale většinou už jsou zapojené na nějakém jiném stroji. Jako třeba zde: (SPOILER: pozor, super chytlavý song :D ) https://youtu.be/NxJeo3h-zDQ
Takže předpokládám že prostě zapojí rotavátor a víc nic, na jiný stroj zase sazečku a víc nic. Ještě mě napadá že při sběru (nebo žně - nevím jak se tomu říká u rýže) si zapojí nějakou vlečku, protože ty novější traktory mají jednoduchý závěs už z továrny a na něco musí ty pytle od kombajnu naložit. Všechno jsou ale jen a jen moje doměnky, nikdy jsem pěstování rýže nestudoval.

Ještě k těm kolům - originální návod jsem nečetl (neumím japonsky, takže jsem se po něm ani nepídil), ale návody zde v evropě jsou v podstatě na jedno brdo a píše se to tam skoro u každého stroje. Otázkou je kdo byl první tvůrce návodů, protože ostatní určitě už jen kopírují. Pořád si myslím že je ale na každém jako variantu zvolí - já jsem otočil, ale neberu to jako čin který nelze vzít zpět.

mirototh
Příspěvky: 180
Registrován: úte srp 02, 2011 9:41 pm
Bydliště: Jarok

Re: Iseki TA215

#56 Nový příspěvek od mirototh »

Zdravím vás páni čítam to tu zhruba všetko ale o tých kolesách len tolko niekedy sa mi zdá
že niektorí ste doteraz jazdili na húpacich koníkoch ako keby boli tie poloosi z vrbového
prútia pozrite si stranu iseki tu 180 stranu č. 41 je tam japonský návod a tam si pozri
list č. 33 a tam sú ešte aj rozmery určitých typov iseki v základe a po otočení kolies
prednej aj zadnej nápravy je to v japončine ale niektoré údaje podla obrázku si viete
aj domysliet skúste neviem to stiahnut aj sem.

Uživatelský avatar
strafnik
Příspěvky: 622
Registrován: sob čer 13, 2009 2:28 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Iseki TA215

#57 Nový příspěvek od strafnik »

Pro Kubota Aste z japonského manuálu verze posuvného náboje a otáčeného kola. K těm motohodinám v kontextu, už to tu možná bylo, skoukněte video: https://www.youtube.com/watch?v=-UAo3ZPV2Mg
Je evidentní, že "naše japonské" traktory mohou mít opravdu různorodý původ...... stejně tak i ty motohodiny.... zejména tehdy, je-li traktor složen z několika traktorů....
Přílohy
2.JPG
1.JPG

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Iseki TA215

#58 Nový příspěvek od Tom »

Píše to, že je video soukromé :-/ To je to video z japonské televize, jak jsme se bavili?
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Jenda z jihu
Příspěvky: 55
Registrován: pon srp 11, 2014 8:28 am
Bydliště: Týn nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Iseki TA215

#59 Nový příspěvek od Jenda z jihu »

mirototh píše:Zdravím vás páni čítam to tu zhruba všetko ale o tých kolesách len tolko niekedy sa mi zdá
že niektorí ste doteraz jazdili na húpacich koníkoch ako keby boli tie poloosi z vrbového
prútia pozrite si stranu iseki tu 180 stranu č. 41 je tam japonský návod a tam si pozri
list č. 33 a tam sú ešte aj rozmery určitých typov iseki v základe a po otočení kolies
prednej aj zadnej nápravy je to v japončine ale niektoré údaje podla obrázku si viete
aj domysliet skúste neviem to stiahnut aj sem.
Ten návod je super. Přiznám se že mi zde na foru nějak unikl. Otočení kol je tam vykreslená dobře.
Libí se mi schéma elektroinstalace. Ale nevím jestli by bylo stejné jako na můj typ stroje. Proto se chci zeptat kde jsi tohle splašil případně jestli máš přístup k návodům na jiné stroje. Díky

Jenda z jihu
Příspěvky: 55
Registrován: pon srp 11, 2014 8:28 am
Bydliště: Týn nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Iseki TA215

#60 Nový příspěvek od Jenda z jihu »

Prošel jsem na tom serveru iseki všechno co tam mají "volně" dostupné. Pokud to bude někoho zajímat a nechce tím trávit tolik času vypsal jsem to zde:
iseki TU - landhope - https://i-next.iseki.co.jp/data/pdf/pdf ... 20_240.pdf - za toto vřelé díky miroth
iseki TS - https://i-next.iseki.co.jp/data/pdf/pdf ... 0_2810.pdf
iseki TPC - cosi na pásech (u nás jsem to ještě neviděl) - https://i-next.iseki.co.jp/data/pdf/pdf ... 83_153.pdf
pak jsou tam ještě ty secí mašinky (parádní ilustrace bezpečnostních pokynů)
https://i-next.iseki.co.jp/data/pdf/pdf ... m50_40.pdf
https://i-next.iseki.co.jp/data/pdf/pdf ... a50_60.pdf
https://i-next.iseki.co.jp/data/pdf/pdf ... _pq5_4.pdf

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“