KOMBAJNY z ASIE

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Odpovědět
Zpráva
Autor
maoš
Příspěvky: 93
Registrován: sob zář 03, 2011 11:50 pm
Bydliště: kněždub

Re: KOMBAJNY z ASIE

#121 Nový příspěvek od maoš »


mitsu
Příspěvky: 60
Registrován: čtv srp 23, 2012 10:15 pm
Bydliště: neďaleko od Trenčína

Re: KOMBAJNY z ASIE

#122 Nový příspěvek od mitsu »

Pár postrehov po ďalších sezónach:
- kombajn dobre poslúžil aj na omlátenie semien z klasicky vytrhaného a usušeného priadneho ľanu - steblá zostanù po prechode neporušené ako pri tradičnom ručnom očesaní
- rovnako ide vymlátiť aj dopredu pozberaná a vysušená šošovica, krátke stonky však bubon rozseká, treba ju podávať pomaly a otáčky motora znížené inak bolo dosť zŕn rozlámaných
- výhodu mlátenia len klasov ide využiť aj pri vičenci vikolistom - zostane zelený aj keď sú už semená dozreté - pri bežnom kombajne je odporúčaný postrek desikátorom, japončík zvládol zelené byle bez problémov, časť semien však vypadne pri prechode žacou časťou/podávacími "palcami"

Všetko s pôvodnými sitami.
Zatiaľ bez servisu - okrem čistenia a mazania len nafta a olej/filter, aj akumulátor stále pôvodný - štart po roku státia na prvý pokus 8)
mitsu píše: čtv srp 19, 2021 1:08 am
Vladimír2 píše: čtv srp 12, 2021 7:36 am ...jenom nezapomínejte , že tyhle kombajny jsou určené na mlácení rýže . Viděl jsem na vlastní oči KOLOS CK 6 , upravený na rýži . Je tam podstatný rozdíl v mlátícím ústrojí .
Priamo v návode k JP kombajnu vidieť okrem ryže aj pšenicu - je potrebné prestaviť pár drobností. Pár postrehov z cca 6-7 sezón praxe s malým modelom (Kubota SR-J5), povedzme na cca 30-40ár:
- jp systém mláti len klasy - slama z kombajnu vyjde rovná (ak sa nezapne rezačka alebo niektoré maju aj viazanie do snopkov), spotrebuje tak menej energie - však aj u nás máme známe porekadlo o mlátení slamy :ano:
- japonci klasický bubnový systém používajú najmä na strukoviny
- tvar bubna, ktorý mali aj na šlapacích mlátačkách údajne vznikol tak, že japoncovi vezúcemu snopy ryže na bicykli sa jeden dostal klasmi do kolesa :typek:
- pásový podvozok neutlačí pôdu, je celkovo ľahký a malý, obratný (otočí sa aj na mieste). Treba však mať nieco na jeho prepravu (vozik alebo valník - ten môj ma asi 700kg
- rýchlosť - nominálna toho môjho 3-13 ár/hod, z praxe 20ár cca 4hod - dalo by sa aj rýchlejšie ale nebol dôvod
- z ND okrem prvotnej výmeny popraskaného klinového remeňa pohonu mlátiaceho bubna v podstate len olej a filtre. Remene treba japonské, dostupné ako "kosačkové" u pár tunajších predajcov - klasický najlepší optibelt to vzdal po pár hodinách :nene: Náhradné pásy v zálohe no zatiaľ slúžia pôvodné, s popraskanými krajmi. AKU tiež pôvodný, po roku bez dobitia zatiaľ štart na prvý pokus.
- vyššia stratovosť pri prezretom obilí - olamovanie klasov podávacím mechanizmom, najme jačmeň so zahnutými klasmi
- citlvosť na dĺžku stebla - krátke odrody, povedzme pod 40cm, ale aj dlhé (1,8m raž ešte ako ak, ale dlhšiu sme podávali ručne pokosenú - večšie modely tento problém asi mať nebudú - je to daň za malé rozmery tohto modelu)
- nepoškodzuje zrno - bez úlomkov, nevadí ani mäkšie, nie celkom suché zrno
- odskúšané rôzne zrniny - od všetkých obilnín (jačmeň, ovos, pšenice - aj špalda, jednozrnka, dvojzrnka, kamut...) cez proso, pohánku, horčicu alebo ľan .. pri drobnozrnných plodinách, čistenie s pôvodnými sitami nie je optimálne, ľan sa namotáva na mlátiaci bubon najme keď je mokrý rok a donekonečna kvitne-je stale zelený a zaburinený, pohánka záleží od porastu, lepšie dvojfázovo - skosiť, nechať vyschnúť a kombajn použiť ako mlátačku. Najlepšie ak je porast bez buriny a rovnakého vzrastu... krátke steblá napr. z nedorastených odnoží nemusí ani podávací mechanizmus ani mlátiaci bubon zachytiť - obvykle také zrno tak či tak za nič nestojí.
- jp mechanizmus si dobre poradí s poľahnutým porastom - podávací mechanizmus ho pekne zdvihne
- jednoduché ovládanie - jednou pákou smer a výška kosy... rýchlosť pojazdu bezspojkovo ako na automate.. elektro vychytávky typu keď je palivová nádrž pri tankovaní už plná tak zapípa, ale dokážu aj vyškoliť - rôzne ochrany, stalo sa ze páky zapínania mlátenia-kosenia nedosadli do krajnej polohy kvôli pár steblám slamy-buriny a dorazový spínač blokoval štart motora :zapomel:
- v teplých oblastiach na juhu by nemal byť problém dopestovať aj ryžu - v mojej lokalite boli však aj horské odrody na hranici, sotva stihli dozret a aj to len v dobrom roku...musím počkať na globálne oteplenie :typek:
- v japonsku rozlišujú pri jazdených kombajnoch šrotový stav (obvykle nad 400-500mth) a stav ešte použiteľný pre domáci trh = tunajší importéri obvykle majú tie prvé za ceny skoro tých druhých :tone:

Jindros
Příspěvky: 2
Registrován: sob led 20, 2024 10:02 am
Bydliště: Hodonín

Re: KOMBAJNY z ASIE

#123 Nový příspěvek od Jindros »

Dobrý den, chtěl bych se zeptat s kama objednaváte náhradní díly koupil jsem kubotu ar 43

maoš
Příspěvky: 93
Registrován: sob zář 03, 2011 11:50 pm
Bydliště: kněždub

Re: KOMBAJNY z ASIE

#124 Nový příspěvek od maoš »

Ahoj Rvr agro dražší díly, nebo Agrox Bánovce nad Bebravou přímo od Kuboty. Jsi z Hysel?

Jindros
Příspěvky: 2
Registrován: sob led 20, 2024 10:02 am
Bydliště: Hodonín

Re: KOMBAJNY z ASIE

#125 Nový příspěvek od Jindros »

maoš píše: sob led 20, 2024 11:14 am Ahoj Rvr agro dražší díly, nebo Agrox Bánovce nad Bebravou přímo od Kuboty. Jsi z Hysel?

Ano jsem z Hýsel.Kupoval jsem ho od vás.

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“