Kubota B6000

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Odpovědět
Zpráva
Autor
Kubotman
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 10, 2013 6:45 pm
Bydliště: Brno

Kubota B6000

#1 Nový příspěvek od Kubotman »

Dobrý den všem. Jsem tady nový a měl bych zájem navázat kontakty s majiteli Kubot 5000,6000,7000 za účelem výměny zkušeností z provozu. Pro začátek 2 dotazy:
1.Může někdo posoudit údaje o stavu motoru dle přiloženého zápisu ?
2.Je nezbytné elektrické palivové čerpadlo umístěné pod nádrží ?
Dík za odpovědi.
Přílohy
Záznam repase.jpg

Uživatelský avatar
mirec
Příspěvky: 96
Registrován: ned pro 02, 2012 8:48 pm
Bydliště: Lučenec

Re: Kubota B6000

#2 Nový příspěvek od mirec »

Vitaj medzi nami. Už 2 roky som majiteľom B6000. Je to starý stroj, ale som s ním maximálne spokojný. Na práce v záhrade a okolo domu bohate stačí.
Čo sa týka nameraných parametrov motora v protokole:
Kompresný tlak vo valcoch na mojej Kubote meraný mesiac dozadu je približne rovnaký. Nie je to žiadna sláva, ale motor zatiaľ neprejavuje výrazné znaky nízkej kompresie.
Tlak vstrek. čerpadla som zatiaľ nemeral, ale nameraná hodnota by mohla byť postačujúca, keďže vstrekovač by mal otvárať pri cca 140 baroch.
Vstrekovače si daj nastaviť na uvedených 140 barov.
Elektrické podávacie čerpadlo je potrebné.
Prilož najbližšie aj nejaké fotky :potlesk:
Kubota Aste A-19
Kubota B6000 4WD

Kubotman
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 10, 2013 6:45 pm
Bydliště: Brno

Re: Kubota B6000

#3 Nový příspěvek od Kubotman »

Dík za odpověď. Prodejce mi tvrdí, že el.čerpadlo není třeba. Zatím to nemám vyzkoušené v provozu, ale i při teplotách okolo nuly startuje a běží ( bez větší zátěže) normálně. Zatím se s ní seznamuji a vychytávám mouchy, např. řeším nové zadní gumy, původní jsou na vyhození.
Přílohy
Pneu.jpg
K 6000_3.jpg
K 6000_2.jpg
K 6000_1.jpg
K 6000_4.jpg

Uživatelský avatar
mirec
Příspěvky: 96
Registrován: ned pro 02, 2012 8:48 pm
Bydliště: Lučenec

Re: Kubota B6000

#4 Nový příspěvek od mirec »

Neviem, možno pri plnej nádrži motor beží normálne, ale v teréne s poloprázdnou nádržou môže byť problém že samospád nebude fungovať. Nie tak dávno predával niekto na bazoši nové čerpadlo na B6000 za €60.
Ak ťa môžem poprosiť ešte kým máš staré pôvodné zadné pneumatiky na traktore, zmeraj mi ich výšku a aj obvod. Tento údaj sa totiž vždy hodí.
Neviem či tu môžem dať takto priamo link na predajcu, ale ja som kupoval zadné pneu odtiaľto:
http://traktor60.hu/japantraktor-alkatr ... roncs-7-14
Kubota Aste A-19
Kubota B6000 4WD

Kubotman
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 10, 2013 6:45 pm
Bydliště: Brno

Re: Kubota B6000

#5 Nový příspěvek od Kubotman »

Původní pneu Bridgestone, obvod 220 cm, šířka 22 cm, vnější průměr včetně vzorku70 cm. Do Maďarska pro ně asi nepojedu. Nešly by použít indické BKT ?
Přílohy
pneu_2.jpg
pneu_1.jpg
PneuBKT.JPG

Uživatelský avatar
mirec
Příspěvky: 96
Registrován: ned pro 02, 2012 8:48 pm
Bydliště: Lučenec

Re: Kubota B6000

#6 Nový příspěvek od mirec »

Vďaka za rozmery. Samozrejme že sa dajú použiť akékoľvek iné pneu, ak ostane zachovaný ich obvod, aby sa ti nehádali predné kolesá zo zadnými pri pohone 4x4. Pre tento rozmer ich ale veľa na výber nie je. Tie čo som ti dal link sú origo ryžové pneumatiky (majú vyššiu vzorku) a v pôde majú bezkonkurenčný záber. Inak pekná mašinka, blahoželám ku kúpe, ak sa ku kubotke budeš chovať slušne, určite budeš spokojný 8)
Kubota Aste A-19
Kubota B6000 4WD

Kubotman
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 10, 2013 6:45 pm
Bydliště: Brno

Re: Kubota B6000

#7 Nový příspěvek od Kubotman »

Tak už mám nové pneu 7-47 BKT. Od originálních rýžáků výrazný rozdíl ve vzorku, průměr pneu o 4 cm menší, šířka o dva, obvod o 14 cm. Mám trochu obavy, aby se nehádal pohon při zapnutí přední nápravy. Nikde jsem zatím nenašel koeficient pro porovnání otáček na zadní a přední nápravě. Asi se to uvidí až při orbě. Má někdo obdobnou zkušenost ?

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota B6000

#8 Nový příspěvek od ladiki »

Podle mě jsi je kupoval zbytečně. Ty origo jsou sice steřelé, ale při tlaku 1bar( více je nemá cenu foukat) by vydrželi ještě pár roků. Převod nemá cenu řešit, protože přední pneu stejně nejsou originální.

Kubotman
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 10, 2013 6:45 pm
Bydliště: Brno

Re: Kubota B6000

#9 Nový příspěvek od Kubotman »

Taky mně to napadlo nechat původní pneu a vyzkoušet je při orbě. Ty moje jsou ale skutečně šunt, praskliny jsou podle celého ráfku a nerad bych měnil kolo v brázdě, nebo někde v lese. Původní přední pneu se dají koupit i Mitasky, moje jsou japonské, taky ze zcela jiným vzorkem jak originál rýžáky. Při znalosti koeficientu převodů by se dal případný rozdíl posoudit. Jinak může dojít k nadměrnému opotřebování vidliček, což taky není levná záležitost. Otáčky předku prý mohou být o něco větší, než zadní nápravy. Naštěstí neořu hektary, tak mně snad i tak můj Kuba přežije.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota B6000

#10 Nový příspěvek od ladiki »

Asi ta fotka zkresluje,ale ty předky jsou nějak moc baculaté. Ty jsou bridgestony 5-12 ?

Uživatelský avatar
kladyvo
Příspěvky: 47
Registrován: čtv bře 28, 2013 11:00 pm
Bydliště: Modra

Re: Kubota B6000

#11 Nový příspěvek od kladyvo »

Caute,aj ja som kupil minuly tyzden B 6000-ku,no a tiez su tie gumy dost skatovane,ale esteich necham,viacery mi hovorili ze este vydrzia. No chcem sa spytat nakolko ich mam fukat? Videl som tu ze zadne odporucate pre pracu na 1 bar a predne ?
Dik za odpoved.

Kuba
Příspěvky: 479
Registrován: sob čer 27, 2009 6:51 pm
Bydliště: Vysočina západní

Re: Kubota B6000

#12 Nový příspěvek od Kuba »

Já mám v návodu 1,6 vzadu a 2,4 vpředu.

honzauta
Příspěvky: 1250
Registrován: čtv úno 12, 2009 8:31 pm

Re: Kubota B6000

#13 Nový příspěvek od honzauta »

Já jsem měl také ojeté pneu a raději jsem si koupil staré popraskané Bridgstony než nové BKT. Když se člověk pořádně podívá na označení pneu, tak zjistí, že jsou 13 plátnové- ty moje vypadají ještě hůř, ale na mém Mitsubishi slouží už 4 rokem k úplné spokojenosti

Kubotman
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 10, 2013 6:45 pm
Bydliště: Brno

Re: Kubota B6000

#14 Nový příspěvek od Kubotman »

Na BKT mi trochu vadí podstatně nižší a užší vzorek proti rýžákům, ale to se uvidí až při orání. Řeším teď závaží, mám možnost koupit na vnitřní stranu kol cca 18 kg , jedno za 1000 Kč. 18 kg se mi zdá málo. Na předku mám nové originál japonské pneu , ale také s nižším vzorkem. Rozdíl v obvodu pneu a otáčkám při zapnutém předním náhonu zatím neřeším, předek bude asi o něco rychlejší, ale to prý se při orání spíš považuje za výhodu. Na cestách přední náhon zásadně nepoužívám. Uvítám ale každou zkušenost.

Uživatelský avatar
mirec
Příspěvky: 96
Registrován: ned pro 02, 2012 8:48 pm
Bydliště: Lučenec

Re: Kubota B6000

#15 Nový příspěvek od mirec »

Na mojej Kubote som menil tiež originálne Bridgestony vpredu za Mitasky a vzadu za pneu značky Bonka, s originálnym ryžovým vzorom. Bridgestony boli už po celom obvode tak popraskané, že by odišli v prvej orbe. Mal som rovnako obavu aby som sa mi pri pohone 4x4 nehádali nápravy, lebo tým trpí prevodový mechanizmus, ale tiež som nikde nenašiel prevodový pomer medzi prednou a zadnou nápravou, aby som si mohol vypočítať potrebný obvodový priemer. Zmeral som to teda takto:
1.) Traktor som dal na špalíky tak, aby kolesá na jednej strane boli na zemi, na druhej strane aby boli vo vzduchu, aby sa dalo nimi točiť.
2.) Zapol som predný náhon, na prevodovke som dal neutrál.
3.) Do dezénu predného kolesa som zapichol špendlík, uviazal naň špagát a po obvode navinul 2-3 otáčky.
4.) Do dezénu zadného kolesa som rovnako zapichol špendlík a naň uviazal druhý koniec špagátu.
5.) Pomaly som rukou otáčal zadným kolesom, tak aby sa špagát natáčal na šípy dezénu a sledoval som, aký rozdiel bude na jednu otáčku zadného kolesa. Špagát by sa nemal pretrhnúť ale ani veľmi prevísať.
V mojom prípade bol k mojej spokojnosti rozdiel takmer zanedbateľný.
Ak vie niekto o lepšom spôsobe ako to zmerať tak sem s ním, ja som nič lepšie a jednoduchšie nevymyslel.
Kubota Aste A-19
Kubota B6000 4WD

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“