Ahoj,
máte pravdu, někdo se na tom podepsal.
Podle schematu by u kardanu měla být drážka v jiné poloze, v místě svaru.
Futra na obou stranách žádné nebyly a podle schematu, které jsem poslal včera, ani být u žádných modelů GB nemají. Díval jsem se na schemata jiných traktorů, pokud tam futra být mají, tak jsou tam i nakreslené.
Nálitek vpředu je 50, vzadu 56
Zkusím použít X kroužky, jestli myslíte, že budou lépe těsnit.
Nejsem v těch věcech moc zkušený, používám pouze selský rozum.
Ještě prosím o radu - rozměr O kroužku co největší tam jde natlačit ?
A čím to namazat, aby to tam lépe sklouzlo při montáži ?
Zatím jsem pověsil pod kloub vaničku na chytání úkapů, není to až tak hrozné, dá se s tím žít.
Do opravy se dám až někdy příští rok, nemám v garáži topení....
Zatím dík oběma.
Kubota GB20
Moderátor: DYK
Re: Kubota GB20
Hoj JiříM,
já tam teda futro vidím. Je v té sponě, ze strany kardanu. V přední části není, ale to neznamená, že tam nebylo. Manuály a rozkresy se v tomhle bodě model od modelu liší...Můj názor je ten, že futra by měla být na obou stranách. O-kružky by mely být co nejblíže nápravy, ale ne v drážkách nálitku! Je to zbytečný vrub. O-kroužek se má vejít do širšího průměru na sponách. Ty už to máš takto a moc toho nezměníš.
Teď se Ti o-kroužek strhává, právě o hranu toho futra ze strany kardanu. Musí tam být náběh, ideálně 2x30°...to stejné, obnovit náběh na sponě z přední strany. Vazelínu použij klasickou, co jsi použil nyní...
V Tvém případě souhlasím s Maošem, že to nemusí běžet. Zkus to pak poskládat bez o-kroužků, dotáhni spony na rám, přitáhni v ose a náprava by měla jít lehce naklánět na obě strany a v podélném směru bez vůle. Pokud budou vůle znatelné, tak o-kroužek moc už nezachrání...chce to trochu měřit a sledovat co to při skládání dělá. Taky bych asi nepoužil o-kroužek z vitonu, ale klasické NBR, měkčí 70SH, aby se lepší poddal při montáži...
A ještě jedna věc. Ten tisícihran vede do diferáku. Je tam kuželové soukolí. Vevnitř se vkládají vymezovací podložky, aby šly zuby kol na sebe tak jak mají. POkud to máš opravované, tak to již nemusí být ideální. Zkus potom vzít za ten trčící 1000hran, jestli nemá příliš velkou zubovou vůli...
Jak dlouho traktor máš?
já tam teda futro vidím. Je v té sponě, ze strany kardanu. V přední části není, ale to neznamená, že tam nebylo. Manuály a rozkresy se v tomhle bodě model od modelu liší...Můj názor je ten, že futra by měla být na obou stranách. O-kružky by mely být co nejblíže nápravy, ale ne v drážkách nálitku! Je to zbytečný vrub. O-kroužek se má vejít do širšího průměru na sponách. Ty už to máš takto a moc toho nezměníš.
Teď se Ti o-kroužek strhává, právě o hranu toho futra ze strany kardanu. Musí tam být náběh, ideálně 2x30°...to stejné, obnovit náběh na sponě z přední strany. Vazelínu použij klasickou, co jsi použil nyní...
V Tvém případě souhlasím s Maošem, že to nemusí běžet. Zkus to pak poskládat bez o-kroužků, dotáhni spony na rám, přitáhni v ose a náprava by měla jít lehce naklánět na obě strany a v podélném směru bez vůle. Pokud budou vůle znatelné, tak o-kroužek moc už nezachrání...chce to trochu měřit a sledovat co to při skládání dělá. Taky bych asi nepoužil o-kroužek z vitonu, ale klasické NBR, měkčí 70SH, aby se lepší poddal při montáži...
A ještě jedna věc. Ten tisícihran vede do diferáku. Je tam kuželové soukolí. Vevnitř se vkládají vymezovací podložky, aby šly zuby kol na sebe tak jak mají. POkud to máš opravované, tak to již nemusí být ideální. Zkus potom vzít za ten trčící 1000hran, jestli nemá příliš velkou zubovou vůli...
Jak dlouho traktor máš?
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GB20
Ahoj,
Ještě bych měl jeden návrh. Utesnit otvory z nápravy. To znamená z přední části do díry dát zátku(plné gufero) a od zadu(kardanu) pokud bude od segerky po kraj aspoň 3mm dát tam co nejužší gufero. Do každé konzoly dáš mazničku a jednou za čas mázneš. Je to jen návrh neznám rozměry jestli by bylo možné rozměrově sehnat komponenty(zátka, gufero)
Zde je postup opravy v japonštině. Je to jiná kubota ale princip asi stejný. To co myslím je až u konce (obrázky) kolem tisícihranu utěsněné guferem a že předu zátka.
https://www.engineer314.com/record/trac ... ord24.html
Ještě bych měl jeden návrh. Utesnit otvory z nápravy. To znamená z přední části do díry dát zátku(plné gufero) a od zadu(kardanu) pokud bude od segerky po kraj aspoň 3mm dát tam co nejužší gufero. Do každé konzoly dáš mazničku a jednou za čas mázneš. Je to jen návrh neznám rozměry jestli by bylo možné rozměrově sehnat komponenty(zátka, gufero)
Zde je postup opravy v japonštině. Je to jiná kubota ale princip asi stejný. To co myslím je až u konce (obrázky) kolem tisícihranu utěsněné guferem a že předu zátka.
https://www.engineer314.com/record/trac ... ord24.html
Re: Kubota GB20
Ahoj,
zkusím se řídit Vašimi radami, až se příští rok odhodlám to zase rozebrat..
Mazat mazničkami by se mi moc líbilo, pokud tedy utěsním oba otvory, Nemám to nyní změřené, ale podle fotky jsou na zadku u kardanu asi tak 3 mm místa na další gufero, což je problem.
Ladiki - to schema, které jsem poslal v úterý je na GB 16, 18, 20 a futra tam opravdu nakreslené nejsou. Pro zajímavost - na schematech ASTE futra jsou. Na schematech GB 160, 180, 200 také nejsou. To, co vidíš na foto není futro, ale je to vysoustružený odskok v pouzdře (zúžení). Futro se dodává asi půlené ???, to bych snad poznal, když jsem to měl rozebrané.
Maoš - odkaz jsem viděl, na první přečtení tomu rozumím max. na 50%, bude to chtít číst několikrát, je to na mne dost složité.
Pokud bych v těchto místech potřeboval něco dotěsňovat tekutým těsněním, je LUKOPREN S9780 dobrý materiál ?
Traktůrek je můj miláček, už na něj trochu žárlí manželka, zejména když tak o něm mluvím. Mám jej teprve 1 rok, moc ho nepřetěžuju. Mám ho na rodném statku v JČ, neobdělávám s ním žádné pole, máme u nás samé roviny. Jenom dřevo z lesa na kárce, stavební suť, zrovna něco přestavuju apod. Všechno mám na zadek - vidle, radlici na odhrnování, kárku na 1,5t, dělám si lopatu - A potom občas výlety za humny mezi poli.
Dík oběma
zkusím se řídit Vašimi radami, až se příští rok odhodlám to zase rozebrat..
Mazat mazničkami by se mi moc líbilo, pokud tedy utěsním oba otvory, Nemám to nyní změřené, ale podle fotky jsou na zadku u kardanu asi tak 3 mm místa na další gufero, což je problem.
Ladiki - to schema, které jsem poslal v úterý je na GB 16, 18, 20 a futra tam opravdu nakreslené nejsou. Pro zajímavost - na schematech ASTE futra jsou. Na schematech GB 160, 180, 200 také nejsou. To, co vidíš na foto není futro, ale je to vysoustružený odskok v pouzdře (zúžení). Futro se dodává asi půlené ???, to bych snad poznal, když jsem to měl rozebrané.
Maoš - odkaz jsem viděl, na první přečtení tomu rozumím max. na 50%, bude to chtít číst několikrát, je to na mne dost složité.
Pokud bych v těchto místech potřeboval něco dotěsňovat tekutým těsněním, je LUKOPREN S9780 dobrý materiál ?
Traktůrek je můj miláček, už na něj trochu žárlí manželka, zejména když tak o něm mluvím. Mám jej teprve 1 rok, moc ho nepřetěžuju. Mám ho na rodném statku v JČ, neobdělávám s ním žádné pole, máme u nás samé roviny. Jenom dřevo z lesa na kárce, stavební suť, zrovna něco přestavuju apod. Všechno mám na zadek - vidle, radlici na odhrnování, kárku na 1,5t, dělám si lopatu - A potom občas výlety za humny mezi poli.
Dík oběma