Kubota KJ11

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota KJ11

#61 Nový příspěvek od ladiki »

chtěl jsem je mít na obou strojích a nikdy k tomu nedošlo :) Baterku přes zimu beru dom jinak je tam furt....
Myslím, že význam odpojovače byl hlavně dříve, když byly spotřebiče napojeny přímo od baterky. Dnes je celá sestava pod proudem až po zapnutí klíčku...při svařování také odpojuji ;-)

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4386
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Kubota KJ11

#62 Nový příspěvek od Peter768 »

Ešte ma napadol jeden dôvod a ten som zabudol dať ako prvý. Výmena batérie! Ak máš odpojovač a vypneš ho, tak máš menšie riziko skratu.
Lebo správny postup ak by sa ti náhodou "šmykla ruka" pri povoľovaní kontakov je:
1. odpojíš - pól 2.odpojíš + pól (ak sa ti na mínuse šmykne ruka, nič sa nedeje, a ak ho máš odpojený tak sa ti môže šmyknúť aj na pluse a nič sa nedeje, lebo - máš už odpojený :)
Horšie je, keď sa pozabudneš, nemáš vypnutý odpojovač a začneš plusom. Je to tatá banalita, ale môže dôjsť k škodám hlavne ak sa človek pozabudne :zapomel:
Ako som písal, tiež to nevypínam odpojovačom, leň keď treba...

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1778
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Kubota KJ11

#63 Nový příspěvek od RoKur »

Souhlasím s Jardou. Je to další kurvítko navíc. K ničemu tam není. Peter, nabíjet baterku můžeš i bez odpojení. Když svařuješ něco na traktoru, tak stejně musíš odpojit i alternátor a odpojovač na baterce Ti ho nechrání. V jakém pořadí máš odpojit baterku znáš. Jenom tím zvýšíš přechodový odpor, a o to dříve budeš mít problém se startováním. Ale pokud na něm trváš, tak si ho tam dej.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4386
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Kubota KJ11

#64 Nový příspěvek od Peter768 »

Ja na tom netrvám, len som sa snažil vyzdvihnúť plusy odpojovača. :) Samozrejme je už na zváženi Vfisch2202 ako sa rozhodne. Keby som nemal nový doma zadarmo, tiež ho tam nedám :D Jasné, že treba odpojiť aj altík, ale to je len konektor.
Offtopic: osobne ešte nemám na 100% prelezenú elektroinštaláciu, ale myslím si, že konkrétne na mojom MTčku žhaviče nemajú poistku. Viac sa rozpíšem v mojom vlákne nech to tu Vilovi nesviním vlákno.

vfisch2202
Příspěvky: 421
Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kubota KJ11

#65 Nový příspěvek od vfisch2202 »

Ďakujem za reakcie. Peter nesviníš vlákno :D . Možno to viacerých zaujíma. Všetky plusy aj mínusy som tušil, len ste ich pekne zosumarizovali.
Všetky os. automobily ktorými som jazdil aj jazdím nabíjam bez odpojovania batérie. Áno som lenivý :smich: . Dúfam, že sa mi to nevypomstí.
PS: pre Peter768 svetlá a smerovky som namontoval aby traktorík vyzeral, že je spôsobilý na jazdu po verejných komunikáciach - sem tam potrebujem niekam prebehnúť a pomáhači možno privrú obe oči. Prídavné svetlá sa zídu za tmy :ano: a aj chcem aby lepšie Kubotka vyzerala. :rally:

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4386
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Kubota KJ11

#66 Nový příspěvek od Peter768 »

Tak vám teda ešte napíšem jednu udalosť čo sa stala jednému pánovi...
Na osobnom aute mal vybitú batériu tak pripojil nabíjačku a nabíjal. Batéria sa nabíja veľmi dlho a pomaly a preto sa rozhodol kúpiť novú a ešte výkonnejšiu batériu. Po založení novej batérie do auta vypukol v noci požiar a auto začalo horieť. Vzhľadom na to, že tá pôvodná batéria sa nedala dobre a rýchlo nabiť sa rozhodol kúpiť tú novú, pretože si myslel že tá stará je zlá. A dopadlo to zle.
A keby nabíjal odpojenú batériu tak by sa mu pekne a rýchlo nabila, a laicky by si zistil, že mu batériu niečo vybíja. Elektrotechnici, ktorí majú doma multimetre alebo kliešťové ampérmetre si to vedia ľahko prekontrolovať či im batériu niečo vyvbíja alebo nie. Preto som zvyknutý pri nabíjaní bateriek v traktoroch kosačkách a podobných strojoch batériu odpájat. Asi 2krat som odpájal a na Fabii, a v jednom prípade som zistil že odpojená batéria nevydržala nabitá z večera do rána=KO

Na traktore mám výstražné smerovky zapojené na "30"ku ( tak sa označuje trvalé napätie Plus) aby mi smerovky fungovali aj po vypnutí motora. A ak si tam niekto zapojí aj ďalšie spotrebiče tak je to ďalšie riziko...
Toľko pribehy k odpojovaču :D
Nech sa vám darí a stroje vás len poslúchajú. :) :friends:

vfisch2202
Příspěvky: 421
Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kubota KJ11

#67 Nový příspěvek od vfisch2202 »

pre Peter: máš v tej autoelektrike jasno -ja iba tak tápam :friends:

Kubotka dnes mala "robotu" prevoz kurínov ;-)
Obrázek
Zajtra bude aj video :) možno :-/

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota KJ11

#68 Nový příspěvek od ladiki »

Vilo, co je prosím napsáno na té velké bílé samolepce u předního rámu :zapomel:

vfisch2202
Příspěvky: 421
Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kubota KJ11

#69 Nový příspěvek od vfisch2202 »

Automaticky mi to prekladá, a blbo.
Keď sa pýtaš, že čo je tá veľká biela samolepka na ráme ? Myslím, že to sú náplne oleje a tak. Môžem to pofotiť.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota KJ11

#70 Nový příspěvek od ladiki »

Netreba :friends: jen mě to pláclo do očí....náplně většinou bývají zespodu na kapotě :friends:

vfisch2202
Příspěvky: 421
Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kubota KJ11

#71 Nový příspěvek od vfisch2202 »

pre Jar.Ka : Kolik má Kubotka KJ11 rozchod na středy kol?"
Podľa návodu na obsluhu je rozchod predných 725 mm a rozchod zadných: 720 - 870 mm. Neviem či je to myslené na stredy kolies. Ja som nameral rozchod predných na stred kolies 745 mm-pri nahodených diskoch na úzko. Zadné koleso sa dá posúvať v štyroch stupňoch-tam by sa malo dať prispôsobiť predným.
Teraz mám nastavený VNÚTORNÝ rozchod predných na 630 a zadných 620 mm.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota KJ11

#72 Nový příspěvek od ladiki »

Vilo...mám pocit, že máš jiná přední kola.....mrkni prosím na značky psané fixou na traktoru, rotavátoru, předních a zadních kolech :idea:

vfisch2202
Příspěvky: 421
Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kubota KJ11

#73 Nový příspěvek od vfisch2202 »

Tie znaky myslím, že sú rovnaké - viď foto. Na traktoríku žiadna značka už nebola. Dovozca stroje umýva a leští.
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Na rotavátore boli tie znaky asi na siedmych miestach. Pri jednom je aj nálepka s výr. číslom Kubotky 11607 - sedí so štítkom na ráme.
Rozmery pneumatík sedia s návodom na obsluhu.
Tak nevím ? :-/

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota KJ11

#74 Nový příspěvek od ladiki »

Vilo...asi planý poplach :friends: všiml jsem si, že některá Kj mají ROPS rám sklopný a jiná ne....možná to souvisí i s kolama a roztečema :ano:

vfisch2202
Příspěvky: 421
Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kubota KJ11

#75 Nový příspěvek od vfisch2202 »

Tak som rád, že si sa mýlil Ladiki a všetko je ako má byť. :friends: ... a Ladiki sa väčšinou nemýli. 8)
Dolaďovanie Kubotky pokračuje. Nárazník závažie je naliate olovom! Váha 40 kg. Uvidíme ako si s tým poradí servo. :D
Príprava na plnenie:
Obrázek
Skoro plný:
Obrázek
... a celková hmotnosť je 40,1 kg ...
Obrázek
Uvidíme, čo to urobí pri jazde :driver:

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“