Mitsubishi MT2801 a 3201

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Pepa56
Příspěvky: 70
Registrován: ned říj 26, 2008 2:03 pm
Bydliště: Kladno

Mitsubishi MT2801 a 3201

#1 Nový příspěvek od Pepa56 »

Dobrý den,hlásím přestup do japonského klubu. MT2801 jsem koupil již předloni z nouze, ale brzy jsem zjistil, že to je přesně to, co potřebuji pro sušení sena. Nejsem sice žádný zelenáč, s traktorem jsem jezdil již před 55 lety, vlastní Zetor 4011 jsem měl od r.1983. Tady na forum jsem vstoupil s MT8-051, což byl prototyp s motorem Kubota. Takže, když řeknu, že jsem byl z Mitsubishi nadšen, tak to není žádný naivní pocit. Udělal jsem na něm několik úprav, aby zlepšil pohodlí. Původní sedačka byla hrozná, dodělal jsem vnější okruh hydrauliky. Ten budu prezentovat tématu u Iseki. Upravil jsem konzoli a závěs ze Zetora, aby jsem mohl zapřáhnout samosběrací vůz.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Maulwurf
Příspěvky: 26
Registrován: pon črc 27, 2020 3:43 pm
Bydliště: Europa Slovensko

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#2 Nový příspěvek od Maulwurf »

Ahoj traktor vypadá parádne 8)
Veľkosťou je to už skoro major a ta letná kabinka mu tiež sluší.
Pozerám tu karku na balíky ako je brzdená?

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#3 Nový příspěvek od ladiki »

pěkná strojovna 8) Kolik máš za rok motohodin?

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4430
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#4 Nový příspěvek od Peter768 »

Pekný traktor. Aký je cca rok výroby?

Uživatelský avatar
Pepa56
Příspěvky: 70
Registrován: ned říj 26, 2008 2:03 pm
Bydliště: Kladno

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#5 Nový příspěvek od Pepa56 »

Děkuji za chválu. Vyráběli 1981 - 1985. Je na nich vidět, že se nešetřilo. Dvě redukce,reverz, 4 rychlosti PTO,posilovač, bytelná litina-1480 kg.Ty novější mají inovovanou masku, kterou má pak i typ MT2000. Počitadlo motohodin mi nefunguje, seno suším asi 5 dní a dvě seče. Brzdy nepotřebuji, svah je jenom na ploše na fotce.

Uživatelský avatar
Pepa56
Příspěvky: 70
Registrován: ned říj 26, 2008 2:03 pm
Bydliště: Kladno

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#6 Nový příspěvek od Pepa56 »

Při sušení sena nemohu řešit technické problémy ani nelze očekávat bezporuchovost strojů. Proto jsem se snažil koupit ještě další shodný stroj. Nechtěl jsem přední náhon, tak jsem našel vhodný stroj asi za 15 měsíců a dokonce u stejného prodejce. Je to typ MT 3201, tedy o 4 HP silnější, ale nenašel jsem žádný rozdíl, patrně je to jen přidáno na čerpadle. Bohužel po několika dnech práce přestala vypínat spojka a nastavení na táhle nepomohlo.
Traktor jsem rozpůlil a podivil jsem se divnému konstrukčnímu řešení. Vypínací objímka byla přímo na hřídeli a za ní vidět zbytek kluzného pouzdra. Ke spojce není žádný přístup, tak to nebylo celou dobu mazáno a zákonitě došlo k vydření objímky.
Prosím odborníky o radu, jak to opravit. Původní řešení se mi nezdá, protože nevěřím, že je možné vyrobit nové kluzné pouzdro, tak, aby to vydrželo opět 3000 Mh. Jediné řešení vidím v přestavbě na standardní konstrukci s komínkem.

Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#7 Nový příspěvek od ladiki »

Pepo...vlož prosím fotky tak, aby šli vidět zvětšené...odkaz zkopíruj jako náhled fóra...

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#8 Nový příspěvek od mufik »

Už si to přesně nevybavím jak to MTE 2000 je, už je to 3 měsíce, ale myslím že řešení bylo stejné jak na foto, jenom mám dojem že tam ani kluzné pouzdro nebylo a na hřídel šla přímo litina.Nic tomu nebylo tak jsem tam dal trochu vazelíny a složil zpátky.Vyměnil jsem jenom ložisko, to mělo trochu menší výšku tak jsem musel asi 2mm vypodložit.Kontaktuj pana Rygla z RVR agro, kupoval jsem u něj na spojku díly, ložisko, přítlačák a všecko měl skladem.Třeba bude mít i celé těleso pod ložisko.Příčina může být velký mrtvý chod pedálu kdy talířová pružina na přítlačáku ložisko nestředila a tím pádem se na hřídeli při nesešlápnutém pedálu křížilo a vydřelo se pouzdro.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#9 Nový příspěvek od ladiki »

hřídel je kalená, takže klidně v litině může funguvat. To stejné platí pro kluzné pouzdro-nebál bych se toho. Suchá kluzná pouzdra kolikrát poškodí mazivo, které nabalí prach. Tak mohlo také odejít to origo...nesákne trochu gufero?

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#10 Nový příspěvek od mufik »

Když nad tím ještě přemýšlím tak si nejsem úplně jistý jestli náhodou ta díra v nosiči ložiska nebyla větší než průměr hřídele, že to vlastně celé s hřídelí ani nepřišlo do styku.Japonci používají některá technická řešení že nad tím zůstává rozum stát, ale ono jim to funguje a bez poruch.To rozpadlé pouzdro na foto může být klidně už výtvor nějakého kutila.Když jsem koupil mojí mici tak na 3 rychlost hrkaly o sebe ozubená kola.Rozebral jsem převodovku a ložisko na hřídeli bylo vyjeté jako prase, v axiálním směru asi 2 mm!No a nějaký kutil v zemi vycházejícího slunce to ložisko podložil plechovým kroužkem.Tím sice vymezil vůli ložiska???, nicméně tím podložením posunul hřídel a ozubená kola třela o sebe čelem.Takže kutilové jsou všude, ne jenom u nás.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Uživatelský avatar
Pepa56
Příspěvky: 70
Registrován: ned říj 26, 2008 2:03 pm
Bydliště: Kladno

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#11 Nový příspěvek od Pepa56 »

Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Pepa56
Příspěvky: 70
Registrován: ned říj 26, 2008 2:03 pm
Bydliště: Kladno

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#12 Nový příspěvek od Pepa56 »

Hřídel mastná byla. Nedovedu si představit, jaký mělo tvar to pouzdro. Ten zbytek vypadá jen jako ocelový plech. Není tam žádná silnější část. A bylo prasklé úplně rovně, jako kdyby to tak bylo od výroby.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#13 Nový příspěvek od ladiki »

podle mě tam něcějaké futro bý má....do SZ jsem Ti poslal, kde je to podle mě vidět...To jak říkáš, že je po celé délce prasklé, tak se futra vyrábí, jsou jakoby stočená....Ale jak už psal mufik, nemuselo to být originál a ale nějak ubastlené...
Co jsem viděl videa i jiných značek, vždy to ložisko po něčem "jezdí"

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4430
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#14 Nový příspěvek od Peter768 »

Pepa56, to vypínacie ložisko máš úplne vymleté. Ja by som to riešil takto:
Puzdro ložiska musí jazdiť po hladkej časti . Chcelo by to vyrobiť na sustruhu nový unášač vypínacieho ložiska, dať tam bronzové puzdro a hotovo. Na unášač prispôsobíš vypínacie ložisko - daj nejaké bežne dostupné z ponuky...a bude to OK

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4430
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Mitsubishi MT2801 a 3201

#15 Nový příspěvek od Peter768 »

Tu som nasiel jedno video...tiež problém so spojkou...
https://youtu.be/-Bu1bTGfZSk

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“