Mařinovo ISEKI TU1700
Moderátor: DYK
Re: Mařinovo ISEKI TU1700
fotka dobrá,hudba taky.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Mařinovo ISEKI TU1700
Hmmmm tak na víkend bylo naplánováno orání tří zahrad a jednoho malého pole a leda prd....
Re: Mařinovo ISEKI TU1700
Prší ti do kšeftu? nebuď smutný, ja nemám ešte ani mrkvu vykopanú
Re: Mařinovo ISEKI TU1700
Ahoj,
zajímá mne ten pasivní pluh na vyorávání brambor. Vypadá celkem mohutně. Já chci použít od Vari (protože měl krátké paprsky, nechal jsem nadvařit)
S Varinou jsem se nadřel jak osel. Máme velmi těžkou hlínu (jíl + valašký šutr).
Jinak trakturek krasný. Taky jsem přemýšlel nad Iseki, ale nakonec mne uchvatil Yanmar. Je sranda, že jsem si koupil traktor a teď nemám prachy na olej a provozní kapaliny :-) Připadá mi to jako z toho ftipu, kdy rodina koupila synovi kolo a poté umřeli všichni hladem.
zajímá mne ten pasivní pluh na vyorávání brambor. Vypadá celkem mohutně. Já chci použít od Vari (protože měl krátké paprsky, nechal jsem nadvařit)
S Varinou jsem se nadřel jak osel. Máme velmi těžkou hlínu (jíl + valašký šutr).
Jinak trakturek krasný. Taky jsem přemýšlel nad Iseki, ale nakonec mne uchvatil Yanmar. Je sranda, že jsem si koupil traktor a teď nemám prachy na olej a provozní kapaliny :-) Připadá mi to jako z toho ftipu, kdy rodina koupila synovi kolo a poté umřeli všichni hladem.
Re: Mařinovo ISEKI TU1700
HMB píše:Ahoj,
zajímá mne ten pasivní pluh na vyorávání brambor. Vypadá celkem mohutně. Já chci použít od Vari (protože měl krátké paprsky, nechal jsem nadvařit)
S Varinou jsem se nadřel jak osel. Máme velmi těžkou hlínu (jíl + valašký šutr).
Jinak trakturek krasný. Taky jsem přemýšlel nad Iseki, ale nakonec mne uchvatil Yanmar. Je sranda, že jsem si koupil traktor a teď nemám prachy na olej a provozní kapaliny :-) Připadá mi to jako z toho ftipu, kdy rodina koupila synovi kolo a poté umřeli všichni hladem.
Já měl před tím MTF, tak vím co je to za práci... Toto jsem koupil od pána ze Bzence, co už hospodaření omezuje a nechal si jen vinohrad. Je to domaděl, můžu kdyžtak víc nafotit.
Re: Mařinovo ISEKI TU1700
Chlap, potřebuji radu. Co se týče mechaniky, dokážu si zdiagnostikovat a opravit sám. Ale elektrika, to není můj šálek kávy...
Nestartuje. Zkontrolovány všechny kontakty, nová baterie. Cvakne jen relé/cívka (sorry za možné chyby v terminologii), ale startér jako takový se neroztočí. Proud do něj jde, protože motor startéru je teplý. Bude muset asi ven z traktoru, tak na co se mám soustředit/zkontrolovat?
Díky
Nestartuje. Zkontrolovány všechny kontakty, nová baterie. Cvakne jen relé/cívka (sorry za možné chyby v terminologii), ale startér jako takový se neroztočí. Proud do něj jde, protože motor startéru je teplý. Bude muset asi ven z traktoru, tak na co se mám soustředit/zkontrolovat?
Díky
Re: Mařinovo ISEKI TU1700
Rozebrat a zkontrolovat uhlíky jestli dobře chodí v těch jejich chlívkách, či jestli tam vůbec jěště nějaký jsou, přitom vyčistit drážky komutátoru, to je to po čem jezdí uhlíky, vyčistit celej vnitřek startéru. Vizuálně zkontrolovat jestli není něco mechanicky poškozený.Jestli se jde dostat na ty kontakty co převádí hlavní proud zevnitř a zkontrolovat jestli nejsou vypálený.Jsou to ty co na nich drží kábl od baterky. Promazat jemně pohyblivý části a případně prostříknout odpuzovačem vody a vlhkosti. Dát to všechno zase dokupy, nic nesmí zbejt na ponku. Vyzkoušet .To je asi tak všechno co si doma jako laik zkontroluješ. Určitě jsem na něco zapoměl a někdo mě doplní ,opraví. Jestli nebude něco vyloženě spálenýho ,nebo mechanicky poškozenýho, většinou mu tohle pomůže a pak zase běhá jakza mlada.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Mařinovo ISEKI TU1700
něco je tady...obecně na netu hodně...
https://www.elancar.cz/rady-a-tipy/jak- ... -starteru/
Vypadá to, že nevysune cívka. Někdy je jakoby přilepená(mazivem) nebo lehce zkorodovaná a hůř chodí...
https://www.elancar.cz/rady-a-tipy/jak- ... -starteru/
Vypadá to, že nevysune cívka. Někdy je jakoby přilepená(mazivem) nebo lehce zkorodovaná a hůř chodí...
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Mařinovo ISEKI TU1700
Ahoj,
pokud cvaká cívka na startéru, tak pravděpodobně spíná proud do motoru, ale stejně bych vyzkoušel propijit (třeba velkým šroubovákem) kontaky, které má cívka propojovat. Bacha bude se jiskřit.
Startér by se měl na volno roztočit, protože se nevysune.
Pokud se neroztočí:
- pak buď je rotor startér zaseklej ve věnci (při posledním startování vyjel do věnce a už se nevrátil). Nepravděpodobné, ale může se stát. V tomhle případě by mělo pomoct pomlet s motorem, přes rychlost zahoupat traktorem, nebo přes řemenici na klice.
- Nebo jsou vadný uhlíky. U velkých starších starteru, šlo sundat jen víčko a uhlíky zkontrolovat, tady to asi nepůjde. Takže startér ven.
- Nebo je ve startéru něco zaseklího mechanicky, nebo tak zvaně zalehl. Vzal bych kladívko a při startování (otočení klíčku do polohy start) poklepat na tělo starteru. Pokud nepomuže, tak startér ven. Vyčistit, rozhýbat, zkontrolovat uhlíky, pružinky nebo pružný pásky které uhlíky přitlačují.
pokud cvaká cívka na startéru, tak pravděpodobně spíná proud do motoru, ale stejně bych vyzkoušel propijit (třeba velkým šroubovákem) kontaky, které má cívka propojovat. Bacha bude se jiskřit.
Startér by se měl na volno roztočit, protože se nevysune.
Pokud se neroztočí:
- pak buď je rotor startér zaseklej ve věnci (při posledním startování vyjel do věnce a už se nevrátil). Nepravděpodobné, ale může se stát. V tomhle případě by mělo pomoct pomlet s motorem, přes rychlost zahoupat traktorem, nebo přes řemenici na klice.
- Nebo jsou vadný uhlíky. U velkých starších starteru, šlo sundat jen víčko a uhlíky zkontrolovat, tady to asi nepůjde. Takže startér ven.
- Nebo je ve startéru něco zaseklího mechanicky, nebo tak zvaně zalehl. Vzal bych kladívko a při startování (otočení klíčku do polohy start) poklepat na tělo starteru. Pokud nepomuže, tak startér ven. Vyčistit, rozhýbat, zkontrolovat uhlíky, pružinky nebo pružný pásky které uhlíky přitlačují.
Kubota XB-1 BULACE - "teréní želva"
Multicar M22 3S
Multicar M22 3S
Re: Mařinovo ISEKI TU1700
Díky za rady. Startér bude muset ven. Neroztočí se, na uhlíky by se dalo dostat, ale ten šroub už je nic moc a nechci ho zkurvit. Tak to raději vytáhnu ven a vyčistím