TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
lezgy
Příspěvky: 242
Registrován: sob dub 20, 2019 3:44 pm
Bydliště: KE

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#16 Nový příspěvek od lezgy »

jak sa to tu trocha zaplni strati sa problem dotycneho
nik nebude hladat odpovede a skakat po 4 stranach ci u niekto neodpisal v minulosti

martinto
Příspěvky: 57
Registrován: pát lis 18, 2016 4:02 pm
Bydliště: Topoľčany

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#17 Nový příspěvek od martinto »

Zdravím páni
Neriešili ste niekto že nejde vypnúť motor? Začalo to blbnúť po výmene oleja aj keď si myslím
že to spolu nesúvisí ale ktovie :shock: a vyzerá to že odišiel celý okruh teda ak to je spolu lebo po zapnutí klúčika nežhaví a ani svetlá nesvietia :help: poistky sú dobré a káble vyzerajú byť ok nenašiel som žiadny odpadnutý... je to Mitsubishi mt23

Uživatelský avatar
ivan 68
Příspěvky: 43
Registrován: pát úno 09, 2018 4:21 pm
Bydliště: Podlužany

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#18 Nový příspěvek od ivan 68 »

Zdravým Páni. Nemá niekto skusenosti s poruchou hydraoliky na kubote aste 175, prestala fungovať sama od seba. Ďakujem Ivan.

Uživatelský avatar
fogeljet
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 12, 2010 10:08 pm
Bydliště: Nedaleko Trenčina

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#19 Nový příspěvek od fogeljet »

ivane Malo oleja/ obcas si to cucne vzduch nepomoze ani doliatie/zasrate sitko /filter/ alebo po vymene za husty co tam nepatri nastanu problemy. atd.atd.

Uživatelský avatar
ivan 68
Příspěvky: 43
Registrován: pát úno 09, 2018 4:21 pm
Bydliště: Podlužany

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#20 Nový příspěvek od ivan 68 »

Dík za odpoveď, ale olej som kontroloval toho je dosť. Ono to začalo len tak. Bol som kaparovať vinicu a na druhý deň už nefunguje. Mám pocit že či sa nestalo s automatikou. Vonkajší okruh na okopavačky funguje.

Uživatelský avatar
namor
Příspěvky: 306
Registrován: sob led 05, 2008 12:05 am
Bydliště: Sedlčany

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#21 Nový příspěvek od namor »

Dobrý den. Chtěl bych se zeptat. Na Yanmaru FX 42 D je při řazením powershiftem velká prodleva, to znamená, že když přeřadím, tak jeden kvalt hned rozepne, a druhej sepne až cca za 2 sekundy,je to trochu závislé na otáčkách motoru a zatížení traktoru. Při jízdě po rovině, když řadím, tak motoru odlehčím lehkým ubráním plynu, to jakžtakž jde, ale nejhorší je podřazovat v kopci, to je tragédie. Jo a prodleva je mezi 2 a 3 o trochu větší, než mezi 1-2 a 3-4. U řazení nahoru i podřazování je to stejné.
I při rozjezdu, když dám z neutrálu na kterýkoli kvalt, tak to trvá zase asi 2 sekundy, než se traktor rozjede. Když už je jakýkoli kvalt powershiftu sepnutý, tak za jízdy nic neklouže, neozívají se žádné zvuky, nic necuká, nevyskakuje.
Také jsem zjistil, že powershift pracuje pouze když se točí hřídel převodovky od spojky, při vyšlápnuté spojce ne. Takže když zmáčknu spojku, dám kvalt a pustím spojku, tak to trvá zhruba ty 2 sekundy, než se traktor rozjede, ale když znovu šlápnu na spojku a pustím jí, tak se traktor rozjede hned, takže kvalt zůstane zařazený, i když powershift defakto nepracuje.
Neznám, jak tento powershift pracuje, tak pouze spekuluji, že hydraulika spíná lamelové spojky. Od toho odvozuji možné závady:
Sjeté lamely powershiftu - asi né úplně, protože nekloužou.
Špatné čerpadlo - dává málo oleje.
Ucpaný nějaký filtr.
Kdyby to byly ty lamely, nedají se nějak seřídit (nakalibrovat)?
Kdyby někdo věděl jestli se s tím dá něco dělat, byl bych vděčný za každou radu.
P. s. Nevím, jestli se to tu někde neřešilo, kdyby jo, pošlete mi prosím odkaz na to vlákno, a toto vlákno ať moderátor smaže, ať to tu nezasírám.
Děkuji Roman.
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112

Uživatelský avatar
fogeljet
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 12, 2010 10:08 pm
Bydliště: Nedaleko Trenčina

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#22 Nový příspěvek od fogeljet »

ivane zavada je casto banalita /otrasena svorkovnica el ovladaca /ohnute pravitko vedla piestnice/zaseknute lanko od toho pravitka /zatuhnute vacky na konci lanka /vsetko musi chodit lahucko /zatuhnute ovladanie plohy ramien na 2pake /casto staci pohnut skontrolovat premazat poveklat ovladanim/ odpojit pac,mac/ strcit tam hlavu pozerat skusat a premyslat casto je zavada jednoduco odstranitelna/ atd.atd.

jirka.pechy
Příspěvky: 59
Registrován: stř úno 13, 2019 9:24 pm
Bydliště: U Benešova

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#23 Nový příspěvek od jirka.pechy »

Romane mám fx32 a řadí stejně jako tvůj nemůžeš po powershiftu chtít rychlejší řazení, naložený do kopce je lepší neřadit nebo se spojkou mb actros to má taky a trvá to ještě dýl

Uživatelský avatar
namor
Příspěvky: 306
Registrován: sob led 05, 2008 12:05 am
Bydliště: Sedlčany

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#24 Nový příspěvek od namor »

Ahoj Jirko.
Mě řadit se spojkou nepomůže. Když na ní šlápnu, tak mi řazení poweshiftu nefunguje, asi se musí točit v převodovce hřídel od spojky, asi aby se točilo nějaké čerpadlo nebo tak něco.
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112

Slávek55
Příspěvky: 463
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#25 Nový příspěvek od Slávek55 »

Romane i Jirko,nechci být prorokem špatných zpráv,ale asi vás oba čekají dost problémy a budete muset sáhnout do prasátka.To je klasický popis prokluzování spojky.Powershift přeřadí nahoru za pouhé 0.2 desetiny vteřiny,dolů o jeden kvalt o něco déle,ale celkem do 0.5 vteřiny.Proto se ten powershift vyrábí,aby prakticky byly zadní kola stále v záběru a nedocházelo při podřazení v již tak malé rychlosti k zastavení stroje.Ty dvě spojky se bleskově vystřídají,jedna rozepíná a druhá současně zapíná druhou převodovku.Při zařazení 1 z neutrálu dojde k rozjetí déle,asi ty dvě vteřiny.To je doba,kdy tlak oleje sepne spojku v první převodovce,ale pokud se rozjíždíš za použití nožní spojky,tak to pomalé pouštění nožní reaguje již po sepnutí spojky v převodovce a proto se zdá,že reaguje okamžitě.Ještě dodám,že pokud prokluzuje spojka,děje se tak více při větších rychlostních stupních,proto se Romanovi zdá,že na 1a2 je to méně patrné.
Romane,nepochopil jsem tuto větu-Mě řadit se spojkou nepomůže. Když na ní šlápnu, tak mi řazení poweshiftu nefunguje, asi se musí točit v převodovce hřídel od spojky, asi aby se točilo nějaké čerpadlo nebo tak něco. Upřesni to.
Slávek

jirka.pechy
Příspěvky: 59
Registrován: stř úno 13, 2019 9:24 pm
Bydliště: U Benešova

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#26 Nový příspěvek od jirka.pechy »

To jsem taky nepochopil, já když řadím se spojkou tak to normálně funguje a při použití powershiftu je jak píše slávek při rozjezdu to trvá déle než při jízdě pak už to řadí rychleji

Uživatelský avatar
namor
Příspěvky: 306
Registrován: sob led 05, 2008 12:05 am
Bydliště: Sedlčany

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#27 Nový příspěvek od namor »

Slávku, já si myslím, že u mě spojka neprokluzuje. To by při přeřazení byl záběr měkký, na vyšší kvalt a hlavně v zátěži, třeba do kopce by právě mohla i klouznout. Ale to se neděje. Ani není pravda, že se "tak děje více při větších rychlostních stupních,proto se Romanovi zdá,že na 1a2 je to méně patrné". Mezi 1-2 a 3-4 je to stejné, větší je to mezi 2-3. Já mám problém s tím, jak si to popsal Ty: "Powershift přeřadí nahoru za pouhé 0.2 desetiny vteřiny,dolů o jeden kvalt o něco déle,ale celkem do 0.5 vteřiny.Proto se ten powershift vyrábí,aby prakticky byly zadní kola stále v záběru a nedocházelo při podřazení v již tak malé rychlosti k zastavení stroje.Ty dvě spojky se bleskově vystřídají,jedna rozepíná a druhá současně zapíná druhou převodovku". Právě to "bleskově vystřídají" mi trvá dlouho, právě že někdy dojde k zastavení traktoru. Prostě první rozepne hned, ale druhá sepne s prodlevou. Vypozoroval jsem, že rychlost střídání spojek je závislá na otáčkách motoru. Když jedu na cca 1200 otáček, střídání trvá asi 2 sekundy, na cca 1800 1 sekundu a při otáčkách někde u maxima je střídání spojek téměř okamžitě. A to i na redukce jsou ty časy přibližně stejný. A když už se spojky vystřídají, je záběr razantní, proto si myslím, že hlavní spojka to nedělá, ale něco v Powershiftu.
Slávku a Jirko, věta "Mě řadit se spojkou nepomůže. Když na ní šlápnu, tak mi řazení poweshiftu nefunguje, asi se musí točit v převodovce hřídel od spojky, asi aby se točilo nějaké čerpadlo nebo tak něco" znamená, že když jedu, šlápnu na spojku, přeřadím powershiftem tak se rozepne první spojka povershiftu ale nesepne druhá a když pustím spojku, tak od toho okamžiku to trvá zase ty 2 sekundy, než se sepne druhá spojka powershiftu (opět záleží na otáčkách motoru), vlastně si řazení prodloužím o dobu vyšlápnutí spojky.
Proto si myslím, že mám závadu v powershiftu, buď něco v hydraulice (něco přicpaného, slabé čerpadlo …..), nebo z části sjeté lamely spojek v poweshiftu.
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112

Slávek55
Příspěvky: 463
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#28 Nový příspěvek od Slávek55 »

Romane,jak dlouho Yanmara máš a dělal toto již od počátku?Kolik má najeto MTH a dá se tomu věřit?Kdy byl vyměněný olej v převodovce a jaký je tam olej?Kdo ho měnil,ty nebo prodejce a od koho jsi koupil?Jaký je tam olejový filtr-nejlépe dej foto kde je vidět značka filtru.Dokážeš změřit tlak oleje?To jsou takové základní informace k problému,které trochu napoví.
Jak to popisuješ,tak by to vypadalo na nízký tlak oleje.Zanedbaná výměna oleje a kvalita je nejčastější problém automatů.Tam může být příčinou kvalita oleje,přepouštěcí ventil tlaku,stav filtru,stav čerpadla a též částečné ucpání kanálků,které ovládají řazení a obě spojky převodovky.Dokáže je ucpat i nevhodný filtr,protože se roztrhá.
Udělej pokus-něco zapřáhni,tak 10-15 metráků,stoupni na trávník,přez spojku zařaď 2,počkej tak 4 vteřiny a pusť spojku a pozoruj zda kola prudce zaberou-začnou trhat trávník.Druhý pokus-zařaď 2,ale bez spojky rovnou kniplem a až po těch 2 vteřinách zabere,zda trhá trávník.
Spojky jsou v převodovce dvě,protože jsou to vlastně dvě převodovky.Jedna ovládá sudé rychlosti a druhá liché.Pozoruj,zda to dělají obě nebo jen jedna.Nějaké info.jsem psal do vlákna YANMAR FX32 jirka,pechy

jirka.pechy
Příspěvky: 59
Registrován: stř úno 13, 2019 9:24 pm
Bydliště: U Benešova

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#29 Nový příspěvek od jirka.pechy »

Zdravím všechny Traktoristy!!! Prosím vás řešil někdo z vás horní závěs pro sberak na japončíka díky

Toulik
Příspěvky: 1
Registrován: stř zář 16, 2020 1:26 pm
Bydliště: Vranová

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#30 Nový příspěvek od Toulik »

zdravím, mám iseky 217 a přestal mi za jízdy jet tachometr. zastavil jsem a podíval na náhon tachometru a zjistil jsem že je vypadený z rozvaděče. A jak vypadl asi v něm není tyčinka která točí s náhonem. neřešil někdo z vás podobny problém? nevím jak má vypadat a nikde sem ji na netu nesehnal.

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“