Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO motoru

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
lekyzlos
Příspěvky: 207
Registrován: úte led 14, 2014 2:30 pm
Bydliště: Blansko

Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO motoru

#1 Nový příspěvek od lekyzlos »

Zkoušel jsem tu něco hledat ale nic konkrétního jsem nenašel. U Kuboty jsem měl velký problém se startováním, po nějakém bádání jsem zjistil, že pístní kroužky netěsnily. Provedena tedy výměna všech kroužků. Startovaní je už v pořádku, chod motoru velmi klidný, jenže zvýšením tlaku ve válcích se změnili podmínky spalování. Původně motor zakouřil (černě) jen při prudké změně plynu, pak už jel bez jakéhokoli zabarvení výfukových plynů. Teď po výměně kroužků a novém těsnění pod hlavou, motor kouří stále. Při přidání plynu vyletí směs černého a bílého dýmu. Jinak při ustálených otáčkách je dým takový modro-bílý, čím vyšší otáčky tím víc dýmu. Olej v Motoru se neztrácí. Chladící kapalina taky bez úbytku.
Dá se nějak na čerpadle u motoru Kubota typ 905 nastavit množství paliva? Našel jsem jen jeden šroub s aretační maticí (měl na sobě klobouček) - z pravé strany při pohledu na čerpadlo - ten ale ovlivňuje volnoběžné otáčky. Vstřiky jsem nechával kontrolovat hned ze začátku hledání problému (cca před 15 motohodinami provozu) myslel jsem si že problém se startováním dělají ucpané vstřiky (původní palivový filtr byl strašně zasraný) Neví někdo na jaký tlak by se vstřiky měli kontrolovat? Kolega se kterým to řeším nemá ke Kubotám žádné podklady a už se s tím trápím druhý měsíc...

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#2 Nový příspěvek od DYK »

Píšeš, že jsi nechával kontrolovat vstřiky - a výsledek kontroly? Nepouštěj k seřizování trysek a čerpadla nikoho, kdo neví čím, na kolik a proč. V kuchyni ani dílně na ponku vstřikovací čerpadlo nenastavíš. Je taky docela možné, že problémy s kouřením nevychází z palivové soustavy.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5433
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#3 Nový příspěvek od thovt »

Nastartuj motor, povol matku jednoho vstřiku, když začne téct nafta , víš že valec vyřazený z provozu, kontroluj kouř. Postupně to uděláš u všech válců až najdeš který to dělá.
Kubota Typ D905 B otevírací tlak vstřikovače 13,73-14,71 MPa nebo 1991-2133 PSI.
Naposledy upravil(a) thovt dne úte zář 03, 2019 11:35 am, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#4 Nový příspěvek od ladiki »

tak hlavně to řešit s rozmyslem. Dělal jsi pístní kroužky. Nyní máš tlaky jaké? Je možné, že může být chyba v montáži kroužků.....Dále opotřebení drážek pro pístní kroužky v pístech samotných....Dále, tlakoval jsi hlavu? Zapucoval sedla ventilů? Seřídil ventily? Při vyšších tlacích se může projevit chyba nyní zde. Dále vstřiky, píšeš, že je máš seřízené a ptáš se na tlaky?

Nejsem žádný motorář, ale vše chce své a pořádně!

Rozm.dat si teď čerpadlo je to poslední, co Ti schází....

Nějaké hodnoty pro motor D905:

tlaky válců 2,84-3,24 MPa
ventily vůle: 0,145-0,185 výfuk i sání
utažení hlavy:65Nm
otevření tyrsky vstřiku : 13,7-14,7 MPa při 12,7 MPa nessmí ukápnout po dobu 10s

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#5 Nový příspěvek od DYK »

By mě zajímalo, proč zakladatel nekomunikuje i když zde byl naposledy přes deseti minutama.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
lekyzlos
Příspěvky: 207
Registrován: úte led 14, 2014 2:30 pm
Bydliště: Blansko

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#6 Nový příspěvek od lekyzlos »

Motorář nejsem, proto jsem to dal kamarádovi co dělá servis stavebních strojů. Tam ale mají Yanmary a Perkinsy. Proto vlastně i ty dotazy.
Sám se pustím do ledasčeho, ale spíš do mechanických oprav, toto je pro mě trochu mimo....
Tlaky jsem zatím neměřil. Ventily jsou seřízené, tuším že říkal na 0,2. Vzhledem k rapidnímu zlepšení startování ani zatím nemám v plánu. Před opravou šlo točit motorem úplně volně - nešlo vůbec poznat kdy šel "válec do komprese" - z toho jsme odvodili, že je něco špatně - po rozebrání zjistil servisák, že kroužky nemají tu správnou pružnost a břit, tak aby byly schopny těsnit.
Motor i celá soustava vše je celkově čisté, takže s tím se nic nedělalo, válce nejsou podřené ani poničené. Drážky pro kroužky jsou v pořádku.
Vstřiky jsem nechal dělat člověka co se na ně specializuje, ale jen je vyčistil. Seřizované nebyly i on nevěděl na kolik. Nechám je znovu seřídit všechny a uvidím.
Zatím díky za konzultaci!

Uživatelský avatar
lekyzlos
Příspěvky: 207
Registrován: úte led 14, 2014 2:30 pm
Bydliště: Blansko

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#7 Nový příspěvek od lekyzlos »

DYK píše:By mě zajímalo, proč zakladatel nekomunikuje i když byl zde naposledy přes deseti minutama.
klíííd, tvořím odpověd......
:) :driver: :chytry:

Sem to pročetl a abych nehustil vlákno, tak se to snažím shrnou.
Neboj k těm co se zeptají a pak ani nepoděkuji, nebo nedají zpětnou vazbu určitě nepatřím. :friends:

Uživatelský avatar
lekyzlos
Příspěvky: 207
Registrován: úte led 14, 2014 2:30 pm
Bydliště: Blansko

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#8 Nový příspěvek od lekyzlos »

Kdyby někdo potřeboval, zde jsou všechny utahovací momenty pro motor Kubota 905 - Kubota Aste 15:
https://leontynk.rajce.idnes.cz/Kubos_A ... n012_1.jpg

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#9 Nový příspěvek od ladiki »

4 Lekyzlos: nemyslel jsem to tak, že to zvládneš celé sám ;-) Ale pokud Ti to mění servisák motorů, tak v jeho zájmu by mělo být si svou práci ověřit....a vlastně všechny tyhle dotazy by měl být schopen Ti odpověďet, změnření tlaků v jeho podání je záležitost mžiku atd.......proto nějak nerozumím, proč Tvůj dotaz je o nastavení palivového systému....
K motoru D905 jsou všechny hodnoty dostupné. Osobně by mě zajímalo kolik jsi měl např. vrtání válce-měřeno supitem, vůli v zámcích pístních kroužků před a po, průměr pístů.... atd...protože fabrické hodnoty jsou známy a dalo se to porovnat... :)

POkud Ti jde kouř jaký popisuješ.....můj názor je ten, že to palivovou cestou nebude..

Uživatelský avatar
lekyzlos
Příspěvky: 207
Registrován: úte led 14, 2014 2:30 pm
Bydliště: Blansko

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#10 Nový příspěvek od lekyzlos »

ladiki píše:4 Lekyzlos: nemyslel jsem to tak, že to zvládneš celé sám ;-) Ale pokud Ti to mění servisák motorů, tak v jeho zájmu by mělo být si svou práci ověřit....a vlastně všechny tyhle dotazy by měl být schopen Ti odpověďet, změnření tlaků v jeho podání je záležitost mžiku atd.......proto nějak nerozumím, proč Tvůj dotaz je o nastavení palivového systému....
K motoru D905 jsou všechny hodnoty dostupné. Osobně by mě zajímalo kolik jsi měl např. vrtání válce-měřeno supitem, vůli v zámcích pístních kroužků před a po, průměr pístů.... atd...protože fabrické hodnoty jsou známy a dalo se to porovnat... :)

POkud Ti jde kouř jaký popisuješ.....můj názor je ten, že to palivovou cestou nebude..

No bylo mi to vysvětleno tak, že změnou tlaku ve válci (nové kroužky) nedojde k úplnému spálení nafty a proto ten dým. Jak jsem koupil - předávám. Neumím to okomentovat.

Nechám udělat vstřiky znovu a dám vědět.
Zatím díky.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#11 Nový příspěvek od DYK »

Změnou tlaku ve válci výměnou kroužků, doufám že k lepšímu, se nemůže nic pokazit směrem ke kouření z paliva. Změnou otvíracího tlaku trysky odchylkou od doporučené hodnoty se už může změnit i nastavená doporučená hodnota předvstřiku a to je jiná situace. Zde se opravdu může projevit nedokonalé spalování paliva. Tryska taky může téct - netěsní - je po smrti anebo je třeba nastavena na nižší tlak a tedy její rozprach je špatný a nevytváří dostatečně jemnou "mlhovinu tak, aby stihla zcela prohořet. Ale toto je jen jedna z mnoha možností. Nespálená nafta mastí výfuk a je tak sračka připomínající olej, ale není to olej. Je to částečně nespálená nafta smíchaná s obsahem výfuku. Lze sundat výfuk se sběrným potrubím a podívat se, jestli se takto chovají všechny válce, nebo třeba je jeden. Pak tu máme ještě těsnění pod hlavou a hlavu samotnou a s její výstroj. Pokud se na motoru měnili kroužky, jako majitele by mě zajímaly tlaky před a po výměně. Mám osobní zkušenost s vyběhaným motorem. Není to sice jakonec, ale dvouválec a komůrka. Startoval už jen s přidáním pár ml oleje nad válce pro rychlé dotěsnění a chytl. Měl tlaky neslučitelné s provozem a hlavně studeným startem Po výbrusu, novém pístu a kruzích se dostal s tlakama na výrobcem popisované hodnoty jakože OK. S čerpadlem jsem vůbec nic nedělal, To jsem nechával až jako úplně poslední, jen jsem koupil nové trysky a nastavil je dle hodnot výrobce motoru (M W M). Motor jede, takže čerpadlo NIC. Mám také zkušenost, i na motorech Zetor, že nastavená hodnota se brzy provozem sníží, pak už ale více méně drží. Poslední moje chabá zkušenost je, že kromě předepsané hodnoty tlaku je důležité každý vstřikovač nastavit co možná stejně v rámci tolerance. Pro lidi, co se tímto zabývají jsou tyto informace jako 1+1. Doufám.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#12 Nový příspěvek od ladiki »

lekyzlos píše: Původně motor zakouřil (černě) jen při prudké změně plynu, pak už jel bez jakéhokoli zabarvení výfukových plynů. Teď po výměně kroužků a novém těsnění pod hlavou, motor kouří stále. Při přidání plynu vyletí směs černého a bílého dýmu. Jinak při ustálených otáčkách je dým takový modro-bílý, čím vyšší otáčky tím víc dýmu. Olej v Motoru se neztrácí. Chladící kapalina taky bez úbytku.
Nechci strašit, ale vstřiky to nebude. Nepíšeš, kolik jsi po opravě najel, ale ubýtek oleje nebo vody nebude tak výrazný. Neuvařil jsi Astéčko někdy?

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5433
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#13 Nový příspěvek od thovt »

Bílý kouř, ventil netesni, špatně seřízen vstřik, těsněni pod hlavou tedy voda.

Uživatelský avatar
lekyzlos
Příspěvky: 207
Registrován: úte led 14, 2014 2:30 pm
Bydliště: Blansko

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#14 Nový příspěvek od lekyzlos »

Tak s trochu s odstupem času, jsem se pohnul. Po kontrole vstřikovacího čerpadla - taky OK. Tlaků - taky OK. Jsem zkusil pomocí podložky zvednout samotné čerpadlo a "posunout" čerpadlo vůči vačkám. Čoudivost se sice lehce spravila ale zase traktor příšerně špatně startoval. Tak jsem vše vrátil do původního nastavení a zkusil "něco najezdit" protože koncovka výfuku byla docela mastná. A výsledek zní, žere olej!
Kudy zatím nevím. Voda v chladiči je čistá. Takže pokračuji v hledání....
Konec hlášení...

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5433
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot

#15 Nový příspěvek od thovt »

Špatně dané pístní kroužky nebo stírací kroužek.

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“