Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO motoru
Moderátor: DYK
Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO motoru
Zkoušel jsem tu něco hledat ale nic konkrétního jsem nenašel. U Kuboty jsem měl velký problém se startováním, po nějakém bádání jsem zjistil, že pístní kroužky netěsnily. Provedena tedy výměna všech kroužků. Startovaní je už v pořádku, chod motoru velmi klidný, jenže zvýšením tlaku ve válcích se změnili podmínky spalování. Původně motor zakouřil (černě) jen při prudké změně plynu, pak už jel bez jakéhokoli zabarvení výfukových plynů. Teď po výměně kroužků a novém těsnění pod hlavou, motor kouří stále. Při přidání plynu vyletí směs černého a bílého dýmu. Jinak při ustálených otáčkách je dým takový modro-bílý, čím vyšší otáčky tím víc dýmu. Olej v Motoru se neztrácí. Chladící kapalina taky bez úbytku.
Dá se nějak na čerpadle u motoru Kubota typ 905 nastavit množství paliva? Našel jsem jen jeden šroub s aretační maticí (měl na sobě klobouček) - z pravé strany při pohledu na čerpadlo - ten ale ovlivňuje volnoběžné otáčky. Vstřiky jsem nechával kontrolovat hned ze začátku hledání problému (cca před 15 motohodinami provozu) myslel jsem si že problém se startováním dělají ucpané vstřiky (původní palivový filtr byl strašně zasraný) Neví někdo na jaký tlak by se vstřiky měli kontrolovat? Kolega se kterým to řeším nemá ke Kubotám žádné podklady a už se s tím trápím druhý měsíc...
Dá se nějak na čerpadle u motoru Kubota typ 905 nastavit množství paliva? Našel jsem jen jeden šroub s aretační maticí (měl na sobě klobouček) - z pravé strany při pohledu na čerpadlo - ten ale ovlivňuje volnoběžné otáčky. Vstřiky jsem nechával kontrolovat hned ze začátku hledání problému (cca před 15 motohodinami provozu) myslel jsem si že problém se startováním dělají ucpané vstřiky (původní palivový filtr byl strašně zasraný) Neví někdo na jaký tlak by se vstřiky měli kontrolovat? Kolega se kterým to řeším nemá ke Kubotám žádné podklady a už se s tím trápím druhý měsíc...
Pro radost a třeba i k užitku fušuju, páč to mám taky rád.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73470
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73466
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73470
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73466
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
Píšeš, že jsi nechával kontrolovat vstřiky - a výsledek kontroly? Nepouštěj k seřizování trysek a čerpadla nikoho, kdo neví čím, na kolik a proč. V kuchyni ani dílně na ponku vstřikovací čerpadlo nenastavíš. Je taky docela možné, že problémy s kouřením nevychází z palivové soustavy.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
Nastartuj motor, povol matku jednoho vstřiku, když začne téct nafta , víš že valec vyřazený z provozu, kontroluj kouř. Postupně to uděláš u všech válců až najdeš který to dělá.
Kubota Typ D905 B otevírací tlak vstřikovače 13,73-14,71 MPa nebo 1991-2133 PSI.
Kubota Typ D905 B otevírací tlak vstřikovače 13,73-14,71 MPa nebo 1991-2133 PSI.
Naposledy upravil(a) thovt dne úte zář 03, 2019 11:35 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
tak hlavně to řešit s rozmyslem. Dělal jsi pístní kroužky. Nyní máš tlaky jaké? Je možné, že může být chyba v montáži kroužků.....Dále opotřebení drážek pro pístní kroužky v pístech samotných....Dále, tlakoval jsi hlavu? Zapucoval sedla ventilů? Seřídil ventily? Při vyšších tlacích se může projevit chyba nyní zde. Dále vstřiky, píšeš, že je máš seřízené a ptáš se na tlaky?
Nejsem žádný motorář, ale vše chce své a pořádně!
Rozm.dat si teď čerpadlo je to poslední, co Ti schází....
Nějaké hodnoty pro motor D905:
tlaky válců 2,84-3,24 MPa
ventily vůle: 0,145-0,185 výfuk i sání
utažení hlavy:65Nm
otevření tyrsky vstřiku : 13,7-14,7 MPa při 12,7 MPa nessmí ukápnout po dobu 10s
Nejsem žádný motorář, ale vše chce své a pořádně!
Rozm.dat si teď čerpadlo je to poslední, co Ti schází....
Nějaké hodnoty pro motor D905:
tlaky válců 2,84-3,24 MPa
ventily vůle: 0,145-0,185 výfuk i sání
utažení hlavy:65Nm
otevření tyrsky vstřiku : 13,7-14,7 MPa při 12,7 MPa nessmí ukápnout po dobu 10s
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
By mě zajímalo, proč zakladatel nekomunikuje i když zde byl naposledy přes deseti minutama.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
Motorář nejsem, proto jsem to dal kamarádovi co dělá servis stavebních strojů. Tam ale mají Yanmary a Perkinsy. Proto vlastně i ty dotazy.
Sám se pustím do ledasčeho, ale spíš do mechanických oprav, toto je pro mě trochu mimo....
Tlaky jsem zatím neměřil. Ventily jsou seřízené, tuším že říkal na 0,2. Vzhledem k rapidnímu zlepšení startování ani zatím nemám v plánu. Před opravou šlo točit motorem úplně volně - nešlo vůbec poznat kdy šel "válec do komprese" - z toho jsme odvodili, že je něco špatně - po rozebrání zjistil servisák, že kroužky nemají tu správnou pružnost a břit, tak aby byly schopny těsnit.
Motor i celá soustava vše je celkově čisté, takže s tím se nic nedělalo, válce nejsou podřené ani poničené. Drážky pro kroužky jsou v pořádku.
Vstřiky jsem nechal dělat člověka co se na ně specializuje, ale jen je vyčistil. Seřizované nebyly i on nevěděl na kolik. Nechám je znovu seřídit všechny a uvidím.
Zatím díky za konzultaci!
Sám se pustím do ledasčeho, ale spíš do mechanických oprav, toto je pro mě trochu mimo....
Tlaky jsem zatím neměřil. Ventily jsou seřízené, tuším že říkal na 0,2. Vzhledem k rapidnímu zlepšení startování ani zatím nemám v plánu. Před opravou šlo točit motorem úplně volně - nešlo vůbec poznat kdy šel "válec do komprese" - z toho jsme odvodili, že je něco špatně - po rozebrání zjistil servisák, že kroužky nemají tu správnou pružnost a břit, tak aby byly schopny těsnit.
Motor i celá soustava vše je celkově čisté, takže s tím se nic nedělalo, válce nejsou podřené ani poničené. Drážky pro kroužky jsou v pořádku.
Vstřiky jsem nechal dělat člověka co se na ně specializuje, ale jen je vyčistil. Seřizované nebyly i on nevěděl na kolik. Nechám je znovu seřídit všechny a uvidím.
Zatím díky za konzultaci!
Pro radost a třeba i k užitku fušuju, páč to mám taky rád.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73470
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73466
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73470
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73466
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
klíííd, tvořím odpověd......DYK píše:By mě zajímalo, proč zakladatel nekomunikuje i když byl zde naposledy přes deseti minutama.
Sem to pročetl a abych nehustil vlákno, tak se to snažím shrnou.
Neboj k těm co se zeptají a pak ani nepoděkuji, nebo nedají zpětnou vazbu určitě nepatřím.
Pro radost a třeba i k užitku fušuju, páč to mám taky rád.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73470
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73466
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73470
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73466
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
Kdyby někdo potřeboval, zde jsou všechny utahovací momenty pro motor Kubota 905 - Kubota Aste 15:
https://leontynk.rajce.idnes.cz/Kubos_A ... n012_1.jpg
https://leontynk.rajce.idnes.cz/Kubos_A ... n012_1.jpg
Pro radost a třeba i k užitku fušuju, páč to mám taky rád.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73470
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73466
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73470
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73466
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
4 Lekyzlos: nemyslel jsem to tak, že to zvládneš celé sám Ale pokud Ti to mění servisák motorů, tak v jeho zájmu by mělo být si svou práci ověřit....a vlastně všechny tyhle dotazy by měl být schopen Ti odpověďet, změnření tlaků v jeho podání je záležitost mžiku atd.......proto nějak nerozumím, proč Tvůj dotaz je o nastavení palivového systému....
K motoru D905 jsou všechny hodnoty dostupné. Osobně by mě zajímalo kolik jsi měl např. vrtání válce-měřeno supitem, vůli v zámcích pístních kroužků před a po, průměr pístů.... atd...protože fabrické hodnoty jsou známy a dalo se to porovnat...
POkud Ti jde kouř jaký popisuješ.....můj názor je ten, že to palivovou cestou nebude..
K motoru D905 jsou všechny hodnoty dostupné. Osobně by mě zajímalo kolik jsi měl např. vrtání válce-měřeno supitem, vůli v zámcích pístních kroužků před a po, průměr pístů.... atd...protože fabrické hodnoty jsou známy a dalo se to porovnat...
POkud Ti jde kouř jaký popisuješ.....můj názor je ten, že to palivovou cestou nebude..
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
ladiki píše:4 Lekyzlos: nemyslel jsem to tak, že to zvládneš celé sám Ale pokud Ti to mění servisák motorů, tak v jeho zájmu by mělo být si svou práci ověřit....a vlastně všechny tyhle dotazy by měl být schopen Ti odpověďet, změnření tlaků v jeho podání je záležitost mžiku atd.......proto nějak nerozumím, proč Tvůj dotaz je o nastavení palivového systému....
K motoru D905 jsou všechny hodnoty dostupné. Osobně by mě zajímalo kolik jsi měl např. vrtání válce-měřeno supitem, vůli v zámcích pístních kroužků před a po, průměr pístů.... atd...protože fabrické hodnoty jsou známy a dalo se to porovnat...
POkud Ti jde kouř jaký popisuješ.....můj názor je ten, že to palivovou cestou nebude..
No bylo mi to vysvětleno tak, že změnou tlaku ve válci (nové kroužky) nedojde k úplnému spálení nafty a proto ten dým. Jak jsem koupil - předávám. Neumím to okomentovat.
Nechám udělat vstřiky znovu a dám vědět.
Zatím díky.
Pro radost a třeba i k užitku fušuju, páč to mám taky rád.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73470
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73466
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73470
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73466
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
Změnou tlaku ve válci výměnou kroužků, doufám že k lepšímu, se nemůže nic pokazit směrem ke kouření z paliva. Změnou otvíracího tlaku trysky odchylkou od doporučené hodnoty se už může změnit i nastavená doporučená hodnota předvstřiku a to je jiná situace. Zde se opravdu může projevit nedokonalé spalování paliva. Tryska taky může téct - netěsní - je po smrti anebo je třeba nastavena na nižší tlak a tedy její rozprach je špatný a nevytváří dostatečně jemnou "mlhovinu tak, aby stihla zcela prohořet. Ale toto je jen jedna z mnoha možností. Nespálená nafta mastí výfuk a je tak sračka připomínající olej, ale není to olej. Je to částečně nespálená nafta smíchaná s obsahem výfuku. Lze sundat výfuk se sběrným potrubím a podívat se, jestli se takto chovají všechny válce, nebo třeba je jeden. Pak tu máme ještě těsnění pod hlavou a hlavu samotnou a s její výstroj. Pokud se na motoru měnili kroužky, jako majitele by mě zajímaly tlaky před a po výměně. Mám osobní zkušenost s vyběhaným motorem. Není to sice jakonec, ale dvouválec a komůrka. Startoval už jen s přidáním pár ml oleje nad válce pro rychlé dotěsnění a chytl. Měl tlaky neslučitelné s provozem a hlavně studeným startem Po výbrusu, novém pístu a kruzích se dostal s tlakama na výrobcem popisované hodnoty jakože OK. S čerpadlem jsem vůbec nic nedělal, To jsem nechával až jako úplně poslední, jen jsem koupil nové trysky a nastavil je dle hodnot výrobce motoru (M W M). Motor jede, takže čerpadlo NIC. Mám také zkušenost, i na motorech Zetor, že nastavená hodnota se brzy provozem sníží, pak už ale více méně drží. Poslední moje chabá zkušenost je, že kromě předepsané hodnoty tlaku je důležité každý vstřikovač nastavit co možná stejně v rámci tolerance. Pro lidi, co se tímto zabývají jsou tyto informace jako 1+1. Doufám.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
Nechci strašit, ale vstřiky to nebude. Nepíšeš, kolik jsi po opravě najel, ale ubýtek oleje nebo vody nebude tak výrazný. Neuvařil jsi Astéčko někdy?lekyzlos píše: Původně motor zakouřil (černě) jen při prudké změně plynu, pak už jel bez jakéhokoli zabarvení výfukových plynů. Teď po výměně kroužků a novém těsnění pod hlavou, motor kouří stále. Při přidání plynu vyletí směs černého a bílého dýmu. Jinak při ustálených otáčkách je dým takový modro-bílý, čím vyšší otáčky tím víc dýmu. Olej v Motoru se neztrácí. Chladící kapalina taky bez úbytku.
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
Bílý kouř, ventil netesni, špatně seřízen vstřik, těsněni pod hlavou tedy voda.
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
Tak s trochu s odstupem času, jsem se pohnul. Po kontrole vstřikovacího čerpadla - taky OK. Tlaků - taky OK. Jsem zkusil pomocí podložky zvednout samotné čerpadlo a "posunout" čerpadlo vůči vačkám. Čoudivost se sice lehce spravila ale zase traktor příšerně špatně startoval. Tak jsem vše vrátil do původního nastavení a zkusil "něco najezdit" protože koncovka výfuku byla docela mastná. A výsledek zní, žere olej!
Kudy zatím nevím. Voda v chladiči je čistá. Takže pokračuji v hledání....
Konec hlášení...
Kudy zatím nevím. Voda v chladiči je čistá. Takže pokračuji v hledání....
Konec hlášení...
Pro radost a třeba i k užitku fušuju, páč to mám taky rád.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73470
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73466
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73470
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=73466
Re: Kubota Aste A15 - nastavení palivového systému po GO mot
Špatně dané pístní kroužky nebo stírací kroužek.