Iseki TU 127
Moderátor: DYK
Re: Iseki TU 127
Môže to byť aj žhavením. Mám taký istý motor. Ak nenažhavím ide hustý dym a dlho točí, ale po nažhavení chytí na brnk. Urob tento test:
1. Skúšačkou zo žiarovky (nie multimetrom) vyskúšaj či ide napätie na prepojovaciu lištu žhavičov.
2. Ak áno, tak demontuj lištu žhavičov a multimetrom odmeraj ohmicky odpor žhaviča. Odmeraj všetky tri. Ak nič nenameráš, tak je zlý žhavič.
Ak nemáš multimeter, tak jeden koniec skúšačky zo žiarovky daj na + baterky a druhý koniec na žhavič. Ak svieti je dobrý. Ak nie tak je zlý.
1. Skúšačkou zo žiarovky (nie multimetrom) vyskúšaj či ide napätie na prepojovaciu lištu žhavičov.
2. Ak áno, tak demontuj lištu žhavičov a multimetrom odmeraj ohmicky odpor žhaviča. Odmeraj všetky tri. Ak nič nenameráš, tak je zlý žhavič.
Ak nemáš multimeter, tak jeden koniec skúšačky zo žiarovky daj na + baterky a druhý koniec na žhavič. Ak svieti je dobrý. Ak nie tak je zlý.
Re: Iseki TU 127
Peter768:
Podľa multimetru na lištu ide napätie, takže dnes teda premerám odpor jednotlivých žhavičov. Nevieš náhodou aké hodnoty sú už kritické?
Dnes budem v práci končiť skorej tak dúfam že sa mi toho podarí viac pozisťovať.
Mám teda v pláne premerať ten odpor. Vyskúšať štart pomocou štartovacieho sprayu, odpojiť vysokotlaké potrubie od trysiek a skontrolovať či čerpadlo tlačí naftu. a potom ak nič nezaberie tak jedine to dať niekde do servisu
Podľa multimetru na lištu ide napätie, takže dnes teda premerám odpor jednotlivých žhavičov. Nevieš náhodou aké hodnoty sú už kritické?
Dnes budem v práci končiť skorej tak dúfam že sa mi toho podarí viac pozisťovať.
Mám teda v pláne premerať ten odpor. Vyskúšať štart pomocou štartovacieho sprayu, odpojiť vysokotlaké potrubie od trysiek a skontrolovať či čerpadlo tlačí naftu. a potom ak nič nezaberie tak jedine to dať niekde do servisu
Re: Iseki TU 127
Odpor je rádovo v jednotkách ohmov. Meraj voči kostre.
Alebo to skús so ziarovkou ako som písal. Tam uvidíš buď svietiť alebo nie. Ak ide dym z výfuku = ide tam nafta.
Alebo zapni žhavenie a škrtni o žhavič s tým káblom. Ak zaiskrí je dobrý.
Alebo to skús so ziarovkou ako som písal. Tam uvidíš buď svietiť alebo nie. Ak ide dym z výfuku = ide tam nafta.
Alebo zapni žhavenie a škrtni o žhavič s tým káblom. Ak zaiskrí je dobrý.
Re: Iseki TU 127
Niekedy je spolahlivejsie merať žiarovkou. Reálne vidíš či tadiaľ ide aj prúd. ( mimo tému...niekedy sa mi stalo, že multimeter ukazoval napätie, ale pro pripojení záťaže kleslo na nulu. Rele malo opalené kontakty.)
Edit: štart sprej je brutalita.... To mu daj radšej fén alebo teplovzdušnú pištoľ.
Edit: štart sprej je brutalita.... To mu daj radšej fén alebo teplovzdušnú pištoľ.
Re: Iseki TU 127
Potrebujem to narýchlo otestovať či odpáli. Ak neodpáli na štart spray tak môžem sa pripraviť na GO. A poviem pravdu že nemám poňatia koľko by to vyšlo. A ani kto v mojom okolí by mi to spravil. Sám to urobiť neviem.
Re: Iseki TU 127
Neviem ako tu ale moje ta má klapku na vzduch a ta keď sa neotvorí tak nenastartuje len točí a dymí
Re: Iseki TU 127
Nevidel som tam ziadnu klapku. Demuntujem potrubie a uvidi sa.
Ak niekto riesil GO takto maleho motoru, kolo to zhruba vyslo?
Ak niekto riesil GO takto maleho motoru, kolo to zhruba vyslo?
Re: Iseki TU 127
Ešte nerieš GO motora ked si neskúšal žhaviče! Jednoduchšie metódy na skúšanie ako som Ti napísal už asi niesú.
Re: Iseki TU 127
Uff tak pomocou plak spreju sa to podarilo naštartovať. Vcelku v pohode. problém bol dostať von žhaviace sviečky, ale už sú von a aj objednané, v pondelok budem skladať. Presný typ sem dám večer lebo od samej radosti som aj zabudol aké sú to (niečo NGK a nejaké čislo).
Re: Iseki TU 127
Koľko ich odišlo? Dve?
A to si už strašil s GO motora.
A to si už strašil s GO motora.
Re: Iseki TU 127
Ahoj cobain, nezdá se mi, že výměnou žhavičů bude po Tvé problému.
Pochybuji, že Ti odešli všechny tři žhaviče takto naráz. Měřil jsi je vůbec, jak Ti psal Peter? Teď, když máš venku žhaviče, tak je můžeš zapojit na baterku a po několika vteřinách by se měly rozzářit.
Já mám ve své Micině na čerpadle cívku, která sepne při zapnutí zapalování a asi tak po 8 vteřinách vypne. Má funkci sytiče, kdy po dobu, kdy je seplá, tak čerpadlo dává více nafty do vstřků. Když nastartuji za studeného motoru na volnoběh (asi 600 otáček), tak jak cívka vypne, tak mi zdechne motor. Pokud je po nastartování více otáček na motoru (800 a více), tak už je to v pořádku, nebo pouze na chvíli poklesnou otáčky po vypnutí cívky. To vypnutí cívky je dost dobře slyšet.
Další příčina, která ti to může způsobovat, je cívka na čerpadle pro vypnutí motoru. Ta zase vypne tak po 10 vteřinách po vypnutí zapalování. Tak jestli ji nemáš zaseklou.
Posílám Ti odkaz na servisní manuál motoruL3C https://www.manualslib.com/manual/21476 ... roduct-L3C
Pochybuji, že Ti odešli všechny tři žhaviče takto naráz. Měřil jsi je vůbec, jak Ti psal Peter? Teď, když máš venku žhaviče, tak je můžeš zapojit na baterku a po několika vteřinách by se měly rozzářit.
Já mám ve své Micině na čerpadle cívku, která sepne při zapnutí zapalování a asi tak po 8 vteřinách vypne. Má funkci sytiče, kdy po dobu, kdy je seplá, tak čerpadlo dává více nafty do vstřků. Když nastartuji za studeného motoru na volnoběh (asi 600 otáček), tak jak cívka vypne, tak mi zdechne motor. Pokud je po nastartování více otáček na motoru (800 a více), tak už je to v pořádku, nebo pouze na chvíli poklesnou otáčky po vypnutí cívky. To vypnutí cívky je dost dobře slyšet.
Další příčina, která ti to může způsobovat, je cívka na čerpadle pro vypnutí motoru. Ta zase vypne tak po 10 vteřinách po vypnutí zapalování. Tak jestli ji nemáš zaseklou.
Posílám Ti odkaz na servisní manuál motoruL3C https://www.manualslib.com/manual/21476 ... roduct-L3C
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: Iseki TU 127
Peter: vsetky tri
Rokur: dufam ze nemas pravdu
Po vymontovani som pomocou drotikou pripojil kazdy na baterku. Drotik na maly zavit a zhavic oprel o minus, nic sa neudialo, no kedze som bol rad ze motor vrcal, tak som sa rozhodol do tmy aspon posadit mrkvu a petrzlen, konecne po tyzdni necelom u mna nastalo zlepsenie nalady.
Dnes planujem dosadit ostatok a poobede sa budem venovat skumaniu traktora.
Tu prvu popisovanu cievku RoKurom som nasiel ( ako by to bolo nejake tlacidlo na cerpadle a je od sofera. A aj sa tak presne sprava. Tu druhu som zatial nenasiel. K zhavicom myslim, domnievam sa, ze tie neboli ok od kupy, teda isli mozno dva, a postupne v priebehu tych 5rokov necelych co mam tento traktor postupne prestali fungovat aj ostatne dve, resp ta posledna odysla teraz, preto som vedel este v sobotu nastartovat a v utorok uz nie.
Ale poobede to prejdem pomocou ziarovky.
Rokur: dufam ze nemas pravdu
Po vymontovani som pomocou drotikou pripojil kazdy na baterku. Drotik na maly zavit a zhavic oprel o minus, nic sa neudialo, no kedze som bol rad ze motor vrcal, tak som sa rozhodol do tmy aspon posadit mrkvu a petrzlen, konecne po tyzdni necelom u mna nastalo zlepsenie nalady.
Dnes planujem dosadit ostatok a poobede sa budem venovat skumaniu traktora.
Tu prvu popisovanu cievku RoKurom som nasiel ( ako by to bolo nejake tlacidlo na cerpadle a je od sofera. A aj sa tak presne sprava. Tu druhu som zatial nenasiel. K zhavicom myslim, domnievam sa, ze tie neboli ok od kupy, teda isli mozno dva, a postupne v priebehu tych 5rokov necelych co mam tento traktor postupne prestali fungovat aj ostatne dve, resp ta posledna odysla teraz, preto som vedel este v sobotu nastartovat a v utorok uz nie.
Ale poobede to prejdem pomocou ziarovky.
Re: Iseki TU 127
Viem bol som upozorneny na to.