MT 1601D hydraulika
Moderátor: DYK
Mitsubishi MT 1601D
Všichni tady básní o svých japoncích a tak si dovolím přidat také něco jiného. Před dvěma a půl rokem jsem si koupil ojetého japonce, Mitsubishi 1601D, stav nějakých 750 mth a tak mohu po trochu delší době přidat několik postřehů.
Stroj jsem kupoval po „repasi“ , v novém kabátě, s novým obutím a výměnou všech kapalin. Po mechanické stránce je dosud v pořádku, bez problému, jenom ta elektrika. Ještě v záruce byl měněn starter a jedna žhavicí svíčka, potom muselo být předěláno žhavení. Provedení od obchodníka bylo takové, že celý žhavicí proud (první náraz lehce přes 60 A) šel přes tlačítko. Poté, co mě tlačítko po jednom startování cvrnklo přes ucho, musel se obvod předělat přes relátko na náklady prodejce stejně tak jako oprava alternátoru. To vše se udělalo hned první rok a od té doby, bez problémů a závad.
K námitkám, že jsem mohl koupit bez repasu za lepší peníz – ano, ale to neznáte moji bytnou. Takhle jsem si ušetřil spoustu zbytečných dotazů. Všichni to znáte. Navíc, pokud bych kupoval nové obutí, baterku, světla nechal udělat nový kabát, nevyšlo by to výrazně levněji, k časové náročnosti ani nebudu přihlížet.
Pro zvědavé, tento typ se vyráběl (mimo dalších strojů) v letech 1981 až 1983. Rozměry jsou délka 2200 mm, šíře 950 mm a výška 1500 mm, váha 650 kilo. Pohon 4x4 s vypinatelnou přední nápravou, bez servořízení. Rychlosti 3+1, redukce, uzávěrka diferenciálu, otáčky PTO ve 3 stupních. Motor typu K3C, 900 cbm, vrtání/zdvih 70x78 mm, výkon motoru 20 HP/2600 ot/min a na PTO 16 HP.
Co se mi podařilo vypátrat, označení MT 1601D znamená
MT Mitsubishi Traktor, 16 je výkon na PTO v HP, 01 je označeno provedení a D znamená náhon na 4 kola.
Mitsubishi prodával svoje traktory mimo Japonsko hlavně do USA, kde se prodávaly pod různým označením – Satoh, Kumiat, Kumiai, Vst, Suzue, Beaver, Bull, Bizon nebo i Stalion nebo byly také prodávány v síti Int. Harvester nebo Case pod vlastním označením. A jako zvláštnost, Mitsubishi vyráběl stejné typy traktorů jak na naftu, tak na benzín.
Traktor používám okolo chalupy a do lesa náhradou za samoděl. Pro všechny práce vyhovující, jenom se projevila při snaze o vytrhávání křovin jeho malá váha. Protože to byla nárazovka, o zvýšení váhy neuvažuji. Pro tahání káry nebo mulčovače dostačující.
Stávající výbava – brány, mulčovač EF 105, kára s klanicemi do lesa a vozík na trávu.
A na konec dotaz – nevíte někdo, jaké jsou vlastně otáčky PTO a při jakých otáčkách motoru?
Dotaz u prodejce je zbytečný a nemám k dispozici otáčkoměr.
Obrázky mohu doplnit až na jaře, kdy zase pojedu na chalupu. Zatím je malotraktor zaparkován ve vsi u místního kulaka pod hromadou, aby nebyl na očích.
Stroj jsem kupoval po „repasi“ , v novém kabátě, s novým obutím a výměnou všech kapalin. Po mechanické stránce je dosud v pořádku, bez problému, jenom ta elektrika. Ještě v záruce byl měněn starter a jedna žhavicí svíčka, potom muselo být předěláno žhavení. Provedení od obchodníka bylo takové, že celý žhavicí proud (první náraz lehce přes 60 A) šel přes tlačítko. Poté, co mě tlačítko po jednom startování cvrnklo přes ucho, musel se obvod předělat přes relátko na náklady prodejce stejně tak jako oprava alternátoru. To vše se udělalo hned první rok a od té doby, bez problémů a závad.
K námitkám, že jsem mohl koupit bez repasu za lepší peníz – ano, ale to neznáte moji bytnou. Takhle jsem si ušetřil spoustu zbytečných dotazů. Všichni to znáte. Navíc, pokud bych kupoval nové obutí, baterku, světla nechal udělat nový kabát, nevyšlo by to výrazně levněji, k časové náročnosti ani nebudu přihlížet.
Pro zvědavé, tento typ se vyráběl (mimo dalších strojů) v letech 1981 až 1983. Rozměry jsou délka 2200 mm, šíře 950 mm a výška 1500 mm, váha 650 kilo. Pohon 4x4 s vypinatelnou přední nápravou, bez servořízení. Rychlosti 3+1, redukce, uzávěrka diferenciálu, otáčky PTO ve 3 stupních. Motor typu K3C, 900 cbm, vrtání/zdvih 70x78 mm, výkon motoru 20 HP/2600 ot/min a na PTO 16 HP.
Co se mi podařilo vypátrat, označení MT 1601D znamená
MT Mitsubishi Traktor, 16 je výkon na PTO v HP, 01 je označeno provedení a D znamená náhon na 4 kola.
Mitsubishi prodával svoje traktory mimo Japonsko hlavně do USA, kde se prodávaly pod různým označením – Satoh, Kumiat, Kumiai, Vst, Suzue, Beaver, Bull, Bizon nebo i Stalion nebo byly také prodávány v síti Int. Harvester nebo Case pod vlastním označením. A jako zvláštnost, Mitsubishi vyráběl stejné typy traktorů jak na naftu, tak na benzín.
Traktor používám okolo chalupy a do lesa náhradou za samoděl. Pro všechny práce vyhovující, jenom se projevila při snaze o vytrhávání křovin jeho malá váha. Protože to byla nárazovka, o zvýšení váhy neuvažuji. Pro tahání káry nebo mulčovače dostačující.
Stávající výbava – brány, mulčovač EF 105, kára s klanicemi do lesa a vozík na trávu.
A na konec dotaz – nevíte někdo, jaké jsou vlastně otáčky PTO a při jakých otáčkách motoru?
Dotaz u prodejce je zbytečný a nemám k dispozici otáčkoměr.
Obrázky mohu doplnit až na jaře, kdy zase pojedu na chalupu. Zatím je malotraktor zaparkován ve vsi u místního kulaka pod hromadou, aby nebyl na očích.
Re: Mitsubishi MT 1601D
Nevím jak dalece se dá tomu věřít,ale strana 17
http://kpmalotraktory.eu/194-navod-k-ob ... 01-1601-d/
http://kpmalotraktory.eu/194-navod-k-ob ... 01-1601-d/
Yanmar 1510d
Re: Mitsubishi MT 1601D
Ahoj,
jen dotaz...
Krom "odfláklé" repase je něco špatně ? Traktor neslouží ?
To, že má po třiceti letech provozu nějakou mouchu, mi nepříjde až tak děsivý problém. Co je smyslem tohoto příspěvku na fóru ?
Já na japonce nemohu říct křivého slova. Jednoduché a bytelné provedení. Nic, co by bylo zarezlé a nedemontovatelné či neopravitelné.
A to ty stroje byly z většiny po břicho ve vodě v rýžovištích.
Manuál a všechny technické údaje v češtině jsem našel hned na prvním odkaze v Googlu :
http://kpmalotraktory.eu/files/navody/N ... 1601-D.pdf
(Roman27 byl ale malinko rychlejší)
jen dotaz...
Krom "odfláklé" repase je něco špatně ? Traktor neslouží ?
To, že má po třiceti letech provozu nějakou mouchu, mi nepříjde až tak děsivý problém. Co je smyslem tohoto příspěvku na fóru ?
Já na japonce nemohu říct křivého slova. Jednoduché a bytelné provedení. Nic, co by bylo zarezlé a nedemontovatelné či neopravitelné.
A to ty stroje byly z většiny po břicho ve vodě v rýžovištích.
Manuál a všechny technické údaje v češtině jsem našel hned na prvním odkaze v Googlu :
http://kpmalotraktory.eu/files/navody/N ... 1601-D.pdf
(Roman27 byl ale malinko rychlejší)
Re: Mitsubishi MT 1601D
vezmu obě dvě reakce dohromady - se strojem jsem dostal návod, o tom, že je na stránkách dodavatele ještě jiný, nevím a ani jsem tam údaje nehledal. takže jedna otázka vyřešena, díky.
k té druhé - traktor slouží tak, jak by měl, mimo počátečních problémů s elektrikou, které byly odstraněny dodavatelem nebo sousedem nemám jediný problém. nestěžuju si, kéž by všechno to, co člověk koupí, takhle dobře pracovalo.
a skutečnost, že je traktor přes 30 let starý je možná i jeho výhoda - žádná elektronika, jenom mechanika.
k té druhé - traktor slouží tak, jak by měl, mimo počátečních problémů s elektrikou, které byly odstraněny dodavatelem nebo sousedem nemám jediný problém. nestěžuju si, kéž by všechno to, co člověk koupí, takhle dobře pracovalo.
a skutečnost, že je traktor přes 30 let starý je možná i jeho výhoda - žádná elektronika, jenom mechanika.
Re: Mitsubishi MT 1601D
Tak to už se čte mnohem lépe.
Přeji spousty dalších bezproblémových motohodin !
Pokud se tyto menší traktory používají s citem a s rozumem, tak budou při běžné údržbě sloužit ještě hodně hodně dlouho.
Skoro nic to nežere a nic se na tom nekazí. Skoro všechny díly se stále dají sehnat. Myslím, že japonec rozhodně nepatří na konec
Přeji spousty dalších bezproblémových motohodin !
Pokud se tyto menší traktory používají s citem a s rozumem, tak budou při běžné údržbě sloužit ještě hodně hodně dlouho.
Skoro nic to nežere a nic se na tom nekazí. Skoro všechny díly se stále dají sehnat. Myslím, že japonec rozhodně nepatří na konec
Re: Mitsubishi MT 1601D
..."a skutečnost, že je traktor přes 30 let starý je možná i jeho výhoda - žádná elektronika, jenom mechanika"...
Zdravím, ja mám Mitsu MT16D a je tam už dosť veľa elektroniky, ale podľa mňa je to super aj s elektronikou. Napríklad ja rotavátor používam iba s elektronickou niveláciou, v tom prípade nemusím používať hlbkové kolesá na rotavátore, hlbku mi udržuje elektronika, a opracovaná pôda je skoro bez ryhov, viď. video! Samozrejme aj pôda musí byť už suchá, na videu sú ešte aj ryhy, ale vtedy bola ešte pôda mokrá. A pravé rameno tiež obsluhujem s elektronikou, je to na nezaplatenie keď pri orbe zo sedla štelujem sklon pluhu, nemusím skákať hore dole.
Teda: Nebojte sa elektroniky! Je to veľmi dobrá vec, samozrejme ak funguje.
http://youtu.be/JvT11NKEHCw
Zdravím, ja mám Mitsu MT16D a je tam už dosť veľa elektroniky, ale podľa mňa je to super aj s elektronikou. Napríklad ja rotavátor používam iba s elektronickou niveláciou, v tom prípade nemusím používať hlbkové kolesá na rotavátore, hlbku mi udržuje elektronika, a opracovaná pôda je skoro bez ryhov, viď. video! Samozrejme aj pôda musí byť už suchá, na videu sú ešte aj ryhy, ale vtedy bola ešte pôda mokrá. A pravé rameno tiež obsluhujem s elektronikou, je to na nezaplatenie keď pri orbe zo sedla štelujem sklon pluhu, nemusím skákať hore dole.
Teda: Nebojte sa elektroniky! Je to veľmi dobrá vec, samozrejme ak funguje.
http://youtu.be/JvT11NKEHCw
Re: Mitsubishi MT 1601D
[quote="bt66
Zdravím, ja mám Mitsu MT16D a je tam už dosť veľa elektroniky, ale podľa mňa je to super aj s elektronikou. Napríklad ja rotavátor používam iba s elektronickou niveláciou, v tom prípade nemusím používať hlbkové kolesá na rotavátore, hlbku mi udržuje elektronika, a opracovaná pôda je skoro bez ryhov, viď. video! Samozrejme aj pôda musí byť už suchá, na videu sú ešte aj ryhy, ale vtedy bola ešte pôda mokrá. A pravé rameno tiež obsluhujem s elektronikou, je to na nezaplatenie keď pri orbe zo sedla štelujem sklon pluhu, nemusím skákať hore dole.
Teda: Nebojte sa elektroniky! Je to veľmi dobrá vec, samozrejme ak funguje.
http://youtu.be/JvT11NKEHCw[/quote]
Súhlasím - ovládanie hydrauliky tlačidlami na MT16D je pohodlné.
PAC/MAC automatiku pre rotavátor som zatiaľ nerozbehol, musel som prirobiť kolieska, keďže mi na rotavátore asi chýbajú tiahla, resp. tiahlo od senzora ci servomotora navrchu rotavatora bolo odpojene a na druhej strane tiež asi chýba (je tam miesto s dierami pre tiahlo ale neviem čo tam pôvodne má byť). A tiež netuším, ako to obsluhovať - jednak prepínače pod sedačkou (na plechovej krabicke) a samotné nastavenie napr. hĺbky záberu - potenciometre a tlačidlá na blatníku. Chcelo by to nejaký popis/návod, má ho niekto?
Inak na akú kombináciu rýchlosti (PTO a samotný prevod) rotavátoruješ na tom videu? Ja idem najpomalšie ako to ide a pri najpomalších otáčkach PTO slabo rozbije hrudy, pri najvyšších zase nestíha motor resp. treba dať plný plyn - asi by to chcelo ísť ešte pomalšie ako redukovaná jednotka.
Zdravím, ja mám Mitsu MT16D a je tam už dosť veľa elektroniky, ale podľa mňa je to super aj s elektronikou. Napríklad ja rotavátor používam iba s elektronickou niveláciou, v tom prípade nemusím používať hlbkové kolesá na rotavátore, hlbku mi udržuje elektronika, a opracovaná pôda je skoro bez ryhov, viď. video! Samozrejme aj pôda musí byť už suchá, na videu sú ešte aj ryhy, ale vtedy bola ešte pôda mokrá. A pravé rameno tiež obsluhujem s elektronikou, je to na nezaplatenie keď pri orbe zo sedla štelujem sklon pluhu, nemusím skákať hore dole.
Teda: Nebojte sa elektroniky! Je to veľmi dobrá vec, samozrejme ak funguje.
http://youtu.be/JvT11NKEHCw[/quote]
Súhlasím - ovládanie hydrauliky tlačidlami na MT16D je pohodlné.
PAC/MAC automatiku pre rotavátor som zatiaľ nerozbehol, musel som prirobiť kolieska, keďže mi na rotavátore asi chýbajú tiahla, resp. tiahlo od senzora ci servomotora navrchu rotavatora bolo odpojene a na druhej strane tiež asi chýba (je tam miesto s dierami pre tiahlo ale neviem čo tam pôvodne má byť). A tiež netuším, ako to obsluhovať - jednak prepínače pod sedačkou (na plechovej krabicke) a samotné nastavenie napr. hĺbky záberu - potenciometre a tlačidlá na blatníku. Chcelo by to nejaký popis/návod, má ho niekto?
Inak na akú kombináciu rýchlosti (PTO a samotný prevod) rotavátoruješ na tom videu? Ja idem najpomalšie ako to ide a pri najpomalších otáčkach PTO slabo rozbije hrudy, pri najvyšších zase nestíha motor resp. treba dať plný plyn - asi by to chcelo ísť ešte pomalšie ako redukovaná jednotka.
Re: Mitsubishi MT 1601D
budu se opakovat, původní téma,kde jsem se poptával, nyní nemohu najít. inu stáří....
na mt 1600d musím vyměnit těsnění na pto a ptal jsem se, zda to už někdo dělal a jaká zvěrstva mi hrozí.
někdo tady (ze slovenska) mi napsal, že stačí povolit šrouby příruby, vytáhnout a pokračovat v práci.
to znamená, že spolu s přírubou vytáhnu i vlastní hřídel a předpokládám, že i se zubatým kolem.
je to tak?
nemáte někdo obrázek jak to v převodovce vypadá? už jsem se na opravu mentálně připravil, okolo hřídele při práci teče olej jak z fontány trévi. tak 1,5 litru oleje na dopoledne. pokud ale pto není zapojena, okolo těsnění to jen trošku slzí. a hřídel nevypadá, že by byla ohnutá.
na mt 1600d musím vyměnit těsnění na pto a ptal jsem se, zda to už někdo dělal a jaká zvěrstva mi hrozí.
někdo tady (ze slovenska) mi napsal, že stačí povolit šrouby příruby, vytáhnout a pokračovat v práci.
to znamená, že spolu s přírubou vytáhnu i vlastní hřídel a předpokládám, že i se zubatým kolem.
je to tak?
nemáte někdo obrázek jak to v převodovce vypadá? už jsem se na opravu mentálně připravil, okolo hřídele při práci teče olej jak z fontány trévi. tak 1,5 litru oleje na dopoledne. pokud ale pto není zapojena, okolo těsnění to jen trošku slzí. a hřídel nevypadá, že by byla ohnutá.
Re: Mitsubishi MT 1601D
Vypusť olej a sundej přírubu.hugo píše:budu se opakovat, původní téma,kde jsem se poptával, nyní nemohu najít. inu stáří....
na mt 1600d musím vyměnit těsnění na pto a ptal jsem se, zda to už někdo dělal a jaká zvěrstva mi hrozí.
někdo tady (ze slovenska) mi napsal, že stačí povolit šrouby příruby, vytáhnout a pokračovat v práci.
to znamená, že spolu s přírubou vytáhnu i vlastní hřídel a předpokládám, že i se zubatým kolem.
je to tak?
nemáte někdo obrázek jak to v převodovce vypadá? už jsem se na opravu mentálně připravil, okolo hřídele při práci teče olej jak z fontány trévi. tak 1,5 litru oleje na dopoledne. pokud ale pto není zapojena, okolo těsnění to jen trošku slzí. a hřídel nevypadá, že by byla ohnutá.
Pod ní to budeš mít tak nějak podobně uložené.
Je to sice pro moji Micinu, ale až na pár koleček to bude stejné.
Vyměň si gufero (pozice 17, rozměr TC35.55.8, kat. číslo 0840 1035 558) a budeš mít po problému.
Pokud máš strach to rozebrat, tak to dej kterémukoliv automechanikovi a koukej mu na ruce.
Měj se a ať Ti micina slouží.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: Mitsubishi MT 1601D
ten strach z rozebrání nemám, jenom mám obavy, že až vytáhnu pto hřídel s přírubou tak mi zůstanou nějaká kolečka v převodovce a už je zezadu budu velmi obtížně nasazovat. a může to skončit i tím, že budu muset otevřít převodovku horem.
Re: Mitsubishi MT 1601D
Na konci hridele je segerovka. Ta ti to nepusti.hugo píše:ten strach z rozebrání nemám, jenom mám obavy, že až vytáhnu pto hřídel s přírubou tak mi zůstanou nějaká kolečka v převodovce a už je zezadu budu velmi obtížně nasazovat. a může to skončit i tím, že budu muset otevřít převodovku horem.
Podivej se poradne na obrazek tam to uvidis.
Japonci nejsou zadni blbci, aby nesla hridel jednoduse vytahnout.
Spis si dej bacha, aby jsi potom na hridel dal vse ve spravnem poradi.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: Mitsubishi MT 1601D
Hele, takto to vypadá na Yanmaru. Konstrukčně jednoduché a funkční.hugo píše:ten strach z rozebrání nemám, jenom mám obavy, že až vytáhnu pto hřídel s přírubou tak mi zůstanou nějaká kolečka v převodovce a už je zezadu budu velmi obtížně nasazovat. a může to skončit i tím, že budu muset otevřít převodovku horem.
Tvůj Micák bude hodně podobný.
Re: Mitsubishi MT 1601D
tak jsem se pokoušel vytáhnout pto hřídel z převodovky, asi mi to není souzeno. nebo jsem se bál za přírubu dostatečně zapáčit, aby vyběhla s hřídelí ven. příruba dostala nové papírové těsnění místo původního silikonu, aby olej netekl a zítra jedu za místním automechanikem, jestli se do toho pustí...
taky jsem mluvil s prodejcem, opravu udělá, ale ta cena za dopravu... nechtěl by to někdo z místních zkušených provést na místě (342 01 žihobce, okolo 18 kilometrů za sušicí). samozřejmě za peníze, základní nářadí mám, jenom ty ruce (volšový)
a když jsem nalil zpět olej, bylo ho tam 18 litrů, tak mi přestaly chodit ramena. podle prodejce to chce jenom projet, aby se olej zase do pumpy natáhnul. pravda, měsíc to stálo bez oleje, tak asi vytekl.
poraďte, přijeďte opravit....
taky jsem mluvil s prodejcem, opravu udělá, ale ta cena za dopravu... nechtěl by to někdo z místních zkušených provést na místě (342 01 žihobce, okolo 18 kilometrů za sušicí). samozřejmě za peníze, základní nářadí mám, jenom ty ruce (volšový)
a když jsem nalil zpět olej, bylo ho tam 18 litrů, tak mi přestaly chodit ramena. podle prodejce to chce jenom projet, aby se olej zase do pumpy natáhnul. pravda, měsíc to stálo bez oleje, tak asi vytekl.
poraďte, přijeďte opravit....
Re: Mitsubishi MT 1601D
oprava hydrauliky vyřešena, stačilo fouknout kompresorem do převodovky za běžícího motoru a přetlak vzduchu vytlačil bublinu ze sacího potrubí do čerpadla. vše funguje jak má.
a opravu těsnění bude dělat místní automechanik, jen musím vymyslet dopravu. buď sehnat vozík a auto s koulí nebo jet cca á kilometrů po vlastní ose po lesních cestách, abych náhodou nepotkat členy spolku buzerovat a prudit.
a opravu těsnění bude dělat místní automechanik, jen musím vymyslet dopravu. buď sehnat vozík a auto s koulí nebo jet cca á kilometrů po vlastní ose po lesních cestách, abych náhodou nepotkat členy spolku buzerovat a prudit.
MT 1601D hydraulika
potřebuji poradit - u traktoru si asi čerpadlo díky malé hladině oleje nasálo vzduch a celá hydraulika se zavzdušnila. Po dolití oleje jde olej do čerpadla a z čerpadlo /ověřeno povolením vstupní a výstupní příruby/, Na ramena to ale nemá vliv, stále zůstávají skleslá jako mrcha dole bez ohledu na postavení ovládací páky.
Pokud by čerpadlo dávalo alespoň minimální tlak, za předpokladu, že systém není zavzdušněn, tak by se ramena měla alespoň trochu pohybovat
Je tam někde pod sedadlem nějaké ovzdušnění? Co poradíte?
Pokud by čerpadlo dávalo alespoň minimální tlak, za předpokladu, že systém není zavzdušněn, tak by se ramena měla alespoň trochu pohybovat
Je tam někde pod sedadlem nějaké ovzdušnění? Co poradíte?