Malý tlak oleje v mazací soustavě (DT 75 M, motor A41)

stroje sovětského bloku

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3795
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Malý tlak oleje v mazací soustavě (DT 75 M, motor A41)

#31 Nový příspěvek od exot »

Problem je v tom ze tyhle stroje mnohdy dlouho behaly s minimalni udrzbou s mizernym olejem.Samozrejme idealni by bylo motor rozdelat odstranit všechen karbon a usady kterese za leta a leta usadily s oleju typu M6A. Kazdopadne bych jak zde je psano vyse nepouzival zadne hi-tech oleje a pod.Drive se pouzivaly proplavovaci oleje jak do motoru tak do prevodovek.V byvalem zamestnani tenhle stroj pouzivali na nahrnovaní pisku a byl to nezmar teply na volnobeh nemel skoro zadny tlak presto behal spousty let zvuk to melo fakt peknej;)
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Uživatelský avatar
stepakek
Příspěvky: 43
Registrován: úte kvě 22, 2018 9:57 pm
Bydliště: Rakovník

Re: Malý tlak oleje v mazací soustavě (DT 75 M, motor A41)

#32 Nový příspěvek od stepakek »

Kdybych měl celej ten motor rozmontovat tak udělám už kompletní GO. Proplachovací oleje se už snad ani nevyrábí, nebo se pletu? Je jediná možnost propláchnout to tim protechem, když se proplachový už nevyrábí. Jaký by byl rozdíl mezi tím protechem a proplachovacím olejem, co je lepší?

Uživatelský avatar
Britt
Příspěvky: 19329
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:04 pm
Bydliště: Poděbrady

Re: Malý tlak oleje v mazací soustavě (DT 75 M, motor A41)

#33 Nový příspěvek od Britt »

Výplachový olej se běžně prodává a nikdy jsem nic jiného nepoužíval.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Malý tlak oleje v mazací soustavě (DT 75 M, motor A41)

#34 Nový příspěvek od Veteranista! »

Proplachovací oleje se dají koupit.
Ale klidně bych koupil levný stáčený motorový olej (u nás je myslím M7AD za 35 Kč/litr se dá koupit) a jezdil na něj, až zčerná víc, vyměnil. Nějakou nafti či hi-tech bych nezkoušel.

Pokud chceš hustčí olej, šel bych do M8AD (15W-50) ten se dost používá do starých verglů právě že je hustší.

Nevím, zda je to možné, ale bacha, ať tam není ještě M6A, to je změna pak velký problém a sám bych měl i strach přejít na jiný olej bez kompletního vyčištění
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Malý tlak oleje v mazací soustavě (DT 75 M, motor A41)

#35 Nový příspěvek od thovt »

stepakek:Proplachovací olej je k ničemu to sloužilo jinému učelu když byli jen monogradové oleje .
Když se přechazí na kvalitnější olej, musí sundat vana, dekarbonizovat je tam hodně karbonových usad.
Výkonostní třídy olejů se nesmí přeskakovat kvůli možství detergentům. např M6AD z na M7ADSIII (TRYSK SUPER 15W-40) to je skok o čtyři výkonostní třidy viz výše tvůj příspěvek. Karbonové usady budou odpavát velkých kusech velký znamená půl milimetrové fragmenty to je to riziko ucpaní mazacích míst.
Píšu ti co tam dát stejně placneš uplně něco nesmyslného .
Nejlepší pro motor je používat co doporučuje výrobce, dělat častejší výměny oleje.
Karbonové častice opotřebovavají motor kdyby byla dokonálá filtrace mohl by olej zůstat mnohem dele bohužel karbon zanaší olejové fitry tak že lepší udělat kompletní výměnu oleje dle pokynu výrobce.

Uživatelský avatar
stepakek
Příspěvky: 43
Registrován: úte kvě 22, 2018 9:57 pm
Bydliště: Rakovník

Re: Malý tlak oleje v mazací soustavě (DT 75 M, motor A41)

#36 Nový příspěvek od stepakek »

Dám na Vás, a budu dále jezdit na M6AD, vyndám olejové čerpadlo nechám ho zkontrolovat a popřípadě opravit. Buď se tlak zlepší nebo ne.

Pavel
Příspěvky: 8260
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: Malý tlak oleje v mazací soustavě (DT 75 M, motor A41)

#37 Nový příspěvek od Pavel »

dej tam olej m6ad spatky nic neproplachuj rozdelej pojistovak a mrkni na sedlo co sedi kulicka dost často bylo vymackany staci vzit tycku a jemne proti tomu kulicku potukat ona sy udela sedlo pokud de čerpadlem lehce tocit nemá odpor tak rozdělat a zalapovat plochy dosedací to se dělalo ty mas detika sdvouma skrinema na razeni nebo z reduktorovkou a radici spojku uz mas na pojezd na nohu nebo ještě rucni jinak do starsich motoru pasovaly nejaky věci z esk 4 a z niv kombajnu

Uživatelský avatar
stepakek
Příspěvky: 43
Registrován: úte kvě 22, 2018 9:57 pm
Bydliště: Rakovník

Re: Malý tlak oleje v mazací soustavě (DT 75 M, motor A41)

#38 Nový příspěvek od stepakek »

Mám reverzní reduktor a za ním klasicky převodovka, takže jedna páka na reverz. reduktor a druhá řadička. Páku spojky mám na nohu uplně vpravo, a klasicky rajčák a brzdy (postaru).

Tom T
Příspěvky: 325
Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
Bydliště: Mutěnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Malý tlak oleje v mazací soustavě (DT 75 M, motor A41)

#39 Nový příspěvek od Tom T »

Do motoru A-41 patří olej M6AD,ale už deset let dávám M7ADSIII jako lepší náhradu,v žádném případě M6A,v době výroby těchto motorů se tyto oleje už nepoužívaly.Motor A-41 má většinou dvě plnoprůtokové odstředivky, ty když se vyběhají tak rapidně klesá tlak oleje a jsou citlivé na čistotu oleje,při čištění kontrolovat i trysky rotoru,ucpané trysky neroztočí rotor a všechen nefiltrovaný olej tlačí do mazacího kanálu.Zkusil bych ještě jiný budík napřímo,hadička může být zpuchřelá a nepropouští.U mně vystoupá tlak na 3.bary už při protáčení starterem,dřív nespouštím plyn.Studené a nepředmazané starty nejsou dobré, to pak někdy zaklepe na klice a pak motor ven.Olejové čerpadlo když zaleješ olejem tak by nemělo propouštět,nebo můžeš ucpat výtlak a protočit rukou,když lehce protočíš je špatné, čerpadlo je dvojstupňové jedna polovina je pouze na clazení,tak pozor zkoušej tlakovou-mazací.
Motor A-41 je jiný(o litr větší) než SMD používaný v dt 75,a v kombajnech SK-4,SK-5.
Zetor,Tatra,

Uživatelský avatar
stepakek
Příspěvky: 43
Registrován: úte kvě 22, 2018 9:57 pm
Bydliště: Rakovník

Re: Malý tlak oleje v mazací soustavě (DT 75 M, motor A41)

#40 Nový příspěvek od stepakek »

Odstředivky jsou dost vydřené, na hřídely rotoru jsou cca. 0,6 - 1mm vydřené drážky tvaru U. Odstředivky jsou čistý a trysky jsou taky čisté. Bylo to čistěné při poslední výměně oleje takže cca. před 14 dny.

Od odstředivek vede trubička, budík je plně funkční.

Motor taky protáčím před spustěním hlavního motoru startovacím motorkem, protáčím cca. tak 10s, jenže nevidím do kabiny na budík takže nevidím jestli se už na budíku ukázal tlak.

Takže když dám M7ADs3 tak nebude odpadávat karbon ve velkých kusech jako psal kolega THOVT: Výkonostní třídy olejů se nesmí přeskakovat kvůli možství detergentům. např M6AD z na M7ADSIII (TRYSK SUPER 15W-40) to je skok o čtyři výkonostní třidy viz výše tvůj příspěvek. Karbonové usady budou odpavát velkých kusech velký znamená půl milimetrové fragmenty to je to riziko ucpaní mazacích míst.

Motor je od starého oleje vyčistěn dvojím propláchnutím: První: Hydraulický olej, Druhý: M6AD. Je tedy motor připraven nebo spíš dostatečně propláchnut pro přechod na olej M6AD.

Tom T
Příspěvky: 325
Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
Bydliště: Mutěnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Malý tlak oleje v mazací soustavě (DT 75 M, motor A41)

#41 Nový příspěvek od Tom T »

Tento motor je stavěný na olej Motrový(6) Aditivovaný Detergentní to znamená že úsady karbonu rozpouští a usazeniny odstředuje.
Motory na olej M6A karbon usazují proto mají jinou filtraci než odstředivku.
Teoreticky by neměly být v motoru hrubé usazeniny karbonu,ale nikdo neví co má motor za sebou.
Odstředivky by měly být bez vůle a volně se otáčet.Asi bych hřídelky osoustružil -zarovnal a do rotoru vyrobil bronzové pouzdra na míru,nebo obě nové,záleží na možnostech.
Pod víkem ventilů bývá vysoká teplota tak tam bych zkontroloval vrstvu karbonu,pokud tam nic nebude přešel bych na olej M7ADSIII a motor bude pořád čistý všechen karbon zůstane v odstředivkách.
Zetor,Tatra,

Uživatelský avatar
stepakek
Příspěvky: 43
Registrován: úte kvě 22, 2018 9:57 pm
Bydliště: Rakovník

Re: Malý tlak oleje v mazací soustavě (DT 75 M, motor A41)

#42 Nový příspěvek od stepakek »

Víko bylo čisté bez karbonu akorád potažené černým povlakem, ale ten se nechal utřít hadrem.

Odpovědět

Zpět na „Východoevropské stroje“