URSUS C4011s podkopem Ostrowek K161
Moderátor: DYK
URSUS C4011s podkopem Ostrowek K161
Zdravím všechny uživatele fóra. Jsem tu poprve a nejsem expert přes traktory. Mám problém s řízením uvedeného stroje, volant, resp. cosi uvnitř převodky řízení se zadírá a jde to velice ztuha. Přístup tam není, žádný mazací otvor.
Vygůglil jsem, že převodka je součást odlitku skříně převodovky. Na volantové tyči je matice se 4 výřezy pro kameny, na hřídelích jsou pak krátké páky se dvěma otvory. Než se s tím začnu vážně zabývat (bude nutná demontáž kabiny a zřejmě i nádrže), chci ze zeptat zkušených, co s tím. Má s tím někdo zkušenost?
Jak se vlastně tyto díly mažou? Není tam žádná maznice. Není to spojené s převodovkou a nestříká do toho olej? Nevím, proč se to zadírá. A teď několik myšlenek, co s tím.
1. zkusit to nějak, má-li to smysl, namazat. Jak?
2. demontovat a opravit s použitím nových dílů z Polska
3. vyměnit po úpravě za převodku z traktoru Ursus 330 rovněž z Polska, má větší ozubené segmenty a jistě se lépe ovládá, asi lepší než 2
4. demontovat a použít hydraulický posilovač, musela by se m.j. upravit přední náprava, tzn. doplnit ramena a spojovací tyč
4. použít elektrický posilovač s původní opravenou nebo lépe s novou převodkou 330.
Poraďte.
Vygůglil jsem, že převodka je součást odlitku skříně převodovky. Na volantové tyči je matice se 4 výřezy pro kameny, na hřídelích jsou pak krátké páky se dvěma otvory. Než se s tím začnu vážně zabývat (bude nutná demontáž kabiny a zřejmě i nádrže), chci ze zeptat zkušených, co s tím. Má s tím někdo zkušenost?
Jak se vlastně tyto díly mažou? Není tam žádná maznice. Není to spojené s převodovkou a nestříká do toho olej? Nevím, proč se to zadírá. A teď několik myšlenek, co s tím.
1. zkusit to nějak, má-li to smysl, namazat. Jak?
2. demontovat a opravit s použitím nových dílů z Polska
3. vyměnit po úpravě za převodku z traktoru Ursus 330 rovněž z Polska, má větší ozubené segmenty a jistě se lépe ovládá, asi lepší než 2
4. demontovat a použít hydraulický posilovač, musela by se m.j. upravit přední náprava, tzn. doplnit ramena a spojovací tyč
4. použít elektrický posilovač s původní opravenou nebo lépe s novou převodkou 330.
Poraďte.
- Laslou
- Příspěvky: 389
- Registrován: sob říj 23, 2010 11:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: URSUS C4011s podkopem Ostrowek K161
Měl jsem podobný problém na svém domadělu. Nakonec to bylo zarezlým svislým čepem. Zjistil jsem to tak, že jsem zvedl předek, vyhodil spojovačku a pak jsem rukama zkusil otočit každým kolem - a hned bylo jasno.
Re: URSUS C4011s podkopem Ostrowek K161
Tím to "bohužel" není. Když zvednu předek, čepy se točí volně, ale v převodce je dost velká vůle. Podle toho, co jsem už našel, to může bý problém (ne)mazání celé převodky a s tím souvisící zadírání a poškození matice. Bohužel přístup tam není, musí se demontovat nádrž a kabina.Laslou píše:Měl jsem podobný problém na svém domadělu. Nakonec to bylo zarezlým svislým čepem. Zjistil jsem to tak, že jsem zvedl předek, vyhodil spojovačku a pak jsem rukama zkusil otočit každým kolem - a hned bylo jasno.
Nevíte, zda je řízení shodné s nějaký Zetorem a jestli by tam šla dát kuličková matice? Anebo můžete doporučit nějaký kontakt na prodej ND v Polsku?
Re: URSUS C4011s podkopem Ostrowek K161
Napoušták tam je (určo i vypoušták)
Na straně kde je páka řízení (u převodovky), otevři dveře a mrkni pod nádrž na převodovce je našroubovaná převodka řízení (ursus 4šrouby),(zetor má převodku součástí obalu převodovky) na převodce je nalévací otvor zaslepen matkou na 17/22/24 klíč tet přesně nevím.
Na straně kde je páka řízení (u převodovky), otevři dveře a mrkni pod nádrž na převodovce je našroubovaná převodka řízení (ursus 4šrouby),(zetor má převodku součástí obalu převodovky) na převodce je nalévací otvor zaslepen matkou na 17/22/24 klíč tet přesně nevím.
Re: URSUS C4011s podkopem Ostrowek K161
Dík, už to vím, převodka je součástí převodovky jako u Zetoru, vypouštěcí šroub je vlevo na bloku pod ní a napouštěcí pod volantem vepředu v objímce ručního plynu. Olej tam nějaký byl, ale je zničená matice. Musí to ven a teď řeším co dál, zda jen opravit nebo zrovna nainstalovat servo. Potíž je s umístěním čerpadla a propojením kol nápravy...
Nezkoušel někdo použít čerpadlo s řemenicí například z Peugeota 407? Samozřejmě s jinou menší řemenicí na 17ku klínový řemen? Vešlo by se vedle řemenice motoru vlevo (pohled zepředu), jeden delší řemen pro větrák, dynamo i čerpadlo.
Nezkoušel někdo použít čerpadlo s řemenicí například z Peugeota 407? Samozřejmě s jinou menší řemenicí na 17ku klínový řemen? Vešlo by se vedle řemenice motoru vlevo (pohled zepředu), jeden delší řemen pro větrák, dynamo i čerpadlo.
Re: URSUS C4011s podkopem Ostrowek K161
Ok ale napoušták (štauferka) v objímce ručního plynu je jenom pro kulové ložisko volantu!Antonín2 píše:Dík, už to vím, převodka je součástí převodovky jako u Zetoru, vypouštěcí šroub je vlevo na bloku pod ní a napouštěcí pod volantem vepředu v objímce ručního plynu. Olej tam nějaký byl, ale je zničená matice.
Re: URSUS C4011s podkopem Ostrowek K161
Říkal mi to známý, nezkoumal jsem to a ani jsem tam nezkoušel lít olej. Je tam šroubek s hlavou na malý klíč, ale má větší průměr závitu než mají běžné šrouby, vypadá jako plnicí. Jen jsem jej vyšrouboval. Nicméně je to jedno, musí to ven tak jako tak. Pokud tam bude Orsta, bude tam jiný vršek. Vypadá to skutečně na zničený závit v matici volantové tyče, vylámaná kompozice.
Re: URSUS C4011s podkopem Ostrowek K161
Chcel som sa vyjadriť už skôr, ale škoda, že tu nie je žiaden obrázok toho riadenia . Takto len hádame . Ja si myslím, že je to riadenie Z-4011, dve riadiacie páky..Olej sa naozaj nalieval cez skrutku na ručnom plyne, ale ten tomu už nepomôže. U tohoto riadenia sa stáva, že sa poškodí (vyláme sa, vypadá) kompozícia v závite matky riadenia. Toto riadenie sa dá kúpiť nové, bohužiaľ ten závit už nebude mať tú kompozíciu, podľa mňa to nebude zatáčať ľahko..ale skúsenosť s tým nemám, je to len môj názor.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)