DT 75
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 1892
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: DT 75
nazdar, tak ty kW jsou:
12V 2,7kW (5500Kč)
12V 3,5kW (6700Kč)
24V 4,5kW (7200Kč)
Ten 2,7 je slabý, nebrat. 3,5kW nemám ověřený. Ale ten 4,5 kW mohu potvrdit že točí hezky. Pořád je třeba mít na paměti že ten motor má 3,5 litru. Raději jsem dal i nové kabely, protože ty původní, co šly na startovací motorek, byly slabounké.
Motor mám A41, ale sedí i na SMD18, ty startovací motorky byly stejné. Celý startovací motorek se vymontuje (a hodí z mostu - tam patří ), zaslepí (nebo lépe propojí) se chladící okruh motorku a na jeho místo se namontuje převodovka se startérem. Je to sada, vše je připravé včetně středících kolíku atd. Ale musím říct, že jsem jeden středící kolík musel líznout pilníkem, Voloďovi tam uteklo 5 desetin.
Ten elektrický startér je fakt bezva. Startování dt byla vždycky otrava. Byla sázka do loterie zda startovací motor naskočí nebo ne. Poslední dobou už jsem se o to ani nepokoušel a rovnou to roztahoval. Což znamenalo před odstavením zajistit radlici, mít nějaký stroj na roztažení, sehnat někoho kdo půjde roztahovat se mnou... no opruz
12V 2,7kW (5500Kč)
12V 3,5kW (6700Kč)
24V 4,5kW (7200Kč)
Ten 2,7 je slabý, nebrat. 3,5kW nemám ověřený. Ale ten 4,5 kW mohu potvrdit že točí hezky. Pořád je třeba mít na paměti že ten motor má 3,5 litru. Raději jsem dal i nové kabely, protože ty původní, co šly na startovací motorek, byly slabounké.
Motor mám A41, ale sedí i na SMD18, ty startovací motorky byly stejné. Celý startovací motorek se vymontuje (a hodí z mostu - tam patří ), zaslepí (nebo lépe propojí) se chladící okruh motorku a na jeho místo se namontuje převodovka se startérem. Je to sada, vše je připravé včetně středících kolíku atd. Ale musím říct, že jsem jeden středící kolík musel líznout pilníkem, Voloďovi tam uteklo 5 desetin.
Ten elektrický startér je fakt bezva. Startování dt byla vždycky otrava. Byla sázka do loterie zda startovací motor naskočí nebo ne. Poslední dobou už jsem se o to ani nepokoušel a rovnou to roztahoval. Což znamenalo před odstavením zajistit radlici, mít nějaký stroj na roztažení, sehnat někoho kdo půjde roztahovat se mnou... no opruz
-
- Příspěvky: 325
- Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Mutěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
Ahoj. motor A-41 má obsah skoro 7,5litru, jaká kapacita 12v baterie je třeba k nastartování.Kompresní startovací odpor je vysoký a přirovnal bych to jako startovat motor LIAZ pouze jednou baterií. Otázka, nastartuje motor A-41 nový typ bez dekompresoru jednou baterkou, např. 200Ah? LIAZ protočím lehčeji.
On i ten desetikoňový benziňák má v zimě co dělat.
On i ten desetikoňový benziňák má v zimě co dělat.
Zetor,Tatra,
-
- Příspěvky: 1892
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: DT 75
S tím obsahem jsem to nějak popletl...
Pořád tam zůstává ta sranda s přesouváním "startovacího ústrojí" do záběru - nevím jak se to správně jmenuje. Startování dost pomáhá, že si roztočíš reduktorový starter do plných otáček a přesuneš páčku. A když diesel chytá na otočení (tak jako mně), tak to stačí aby naběhl. Tímto stylem jsem natočil motor s pochybnou 110Ah baterkou. Zlomová byla teplota kolem nuly, diesel potřeboval pár otoček než naběhl a to už nedala ani nabitá 180Ah baterka. Ten starter prostě neudělal tři rychlé otáčky.
24V nemá problém s nastartováním motoru ani v mrazu. Starter sice dle zvuku zpomalí, ale točí s přehledem. Tady žádné "najíždění a vyjíždění do záběru" nedělám. Startuji ale 2x180Ah.
Teď mi to připomnělo, že 120 crystala jsem léta startoval 2x90Ah. Koupil jsem dvě sady baterek, 2x90 do elektrocentrály a 2x110 do crystala a omylem se to nějak přehodilo. Až baterky po několika letech odešly, teprve jsem to zjistil
Pořád tam zůstává ta sranda s přesouváním "startovacího ústrojí" do záběru - nevím jak se to správně jmenuje. Startování dost pomáhá, že si roztočíš reduktorový starter do plných otáček a přesuneš páčku. A když diesel chytá na otočení (tak jako mně), tak to stačí aby naběhl. Tímto stylem jsem natočil motor s pochybnou 110Ah baterkou. Zlomová byla teplota kolem nuly, diesel potřeboval pár otoček než naběhl a to už nedala ani nabitá 180Ah baterka. Ten starter prostě neudělal tři rychlé otáčky.
24V nemá problém s nastartováním motoru ani v mrazu. Starter sice dle zvuku zpomalí, ale točí s přehledem. Tady žádné "najíždění a vyjíždění do záběru" nedělám. Startuji ale 2x180Ah.
Teď mi to připomnělo, že 120 crystala jsem léta startoval 2x90Ah. Koupil jsem dvě sady baterek, 2x90 do elektrocentrály a 2x110 do crystala a omylem se to nějak přehodilo. Až baterky po několika letech odešly, teprve jsem to zjistil
Re: DT 75
Já jsem to našel tady:
https://www.ebay.de/itm/T-150K-T150K-DT ... Sw24RaZzDk
Vypadá to, že je to on, ale asi ten nejslabší..
https://www.ebay.de/itm/T-150K-T150K-DT ... Sw24RaZzDk
Vypadá to, že je to on, ale asi ten nejslabší..
Re: DT 75
Zdar,
DT 75 mi zatáčí jen na pravou stranu na levou jen brzdí a nejde mi to uvolnit přesto, že vzadu jsem povolil tu seřizovací matici, takže s tím trhám asi špatně. Můžete mi někdo popsat, přesně jak to děláte, když to uvolňujete. Díky
DT 75 mi zatáčí jen na pravou stranu na levou jen brzdí a nejde mi to uvolnit přesto, že vzadu jsem povolil tu seřizovací matici, takže s tím trhám asi špatně. Můžete mi někdo popsat, přesně jak to děláte, když to uvolňujete. Díky
-
- Příspěvky: 325
- Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Mutěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
Povol tu seřizovací L-nebo-P matici (blíž ke středu skříně) a cukej s oběma přitaženýma rajčákama vpřed-vzad malým kvaltem, nejlíp ještě opřít třeba radlicí aby hrabal, většinou to povolí na zpátečku-osobní zkušenost.
Až povolí tak opasky znova správně seřídit a namontovat všechny krytky, jinak se to bude po čase opakovat.
Až povolí tak opasky znova správně seřídit a namontovat všechny krytky, jinak se to bude po čase opakovat.
Zetor,Tatra,
-
- Příspěvky: 325
- Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Mutěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
Ahoj
V rozvaděči jsou o-kroužky,ty vyměníš i doma ve svěráku.
Ty stranové PSUčka vytáhneš horním víkem bez sundávání portálu pouze je nutné rozpojit pás,sundat turasové kolo aby šlo po odjištění vytáhnout vloženou poloosu pod plechovým víčkem ven. Dá se to udělat na obou stranách za směnu i s přetěsněním obou skříní a výměnou všech čtyř opasků. Záleží taky na typu a má to pár drobných záludností. Přirezlý opasek nejspíš odsekáš z kladky a nahradíš novým, vše demontované mimo stroj.
V rozvaděči jsou o-kroužky,ty vyměníš i doma ve svěráku.
Ty stranové PSUčka vytáhneš horním víkem bez sundávání portálu pouze je nutné rozpojit pás,sundat turasové kolo aby šlo po odjištění vytáhnout vloženou poloosu pod plechovým víčkem ven. Dá se to udělat na obou stranách za směnu i s přetěsněním obou skříní a výměnou všech čtyř opasků. Záleží taky na typu a má to pár drobných záludností. Přirezlý opasek nejspíš odsekáš z kladky a nahradíš novým, vše demontované mimo stroj.
Zetor,Tatra,
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř zář 23, 2020 7:11 am
- Bydliště: Košice
Re: DT 75
Ahojte. Zakúpili sme DT 75 s hranatou kabinou.
Mame mokre od oleja brzdy a spojku v lavo v zadu. Na fore som cital ze problem zvykne byt v semeringu od strany prevodovky. Viete mi niekto poradit ako vyberiem poloos? Cital som ze portal nieje nutne davat dole ze staci vybrat poloos na konci ktorej je vlnovec a semering.
Po demontaži ozubeneho kolesa a deklu poloosi sme sa dostali k lozisku. A čo dalej? Ako vytiahneme poloos? Nahodou nemate niekto dielensku prirucku k tomu stroju? Ďakujem
Mame mokre od oleja brzdy a spojku v lavo v zadu. Na fore som cital ze problem zvykne byt v semeringu od strany prevodovky. Viete mi niekto poradit ako vyberiem poloos? Cital som ze portal nieje nutne davat dole ze staci vybrat poloos na konci ktorej je vlnovec a semering.
Po demontaži ozubeneho kolesa a deklu poloosi sme sa dostali k lozisku. A čo dalej? Ako vytiahneme poloos? Nahodou nemate niekto dielensku prirucku k tomu stroju? Ďakujem
-
- Příspěvky: 325
- Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Mutěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
V poloose je závit M12 do něj našroubuješ reverzní kladivo, je tam o-kroužek a tušim segrovka, po vytažení vložené poloosy půjde volně otáčet vnějším bubnem a ten má na vnitřní hraně dva šrouby M8 každý z nich drží jednu vidlici která drží vnější buben na pastorku portálu ty vidlice vyber ven vrchním oknem po demontáži ovládacího mechanismu. Pozor při vyrážení čepů v horním víku čepy jdou vysunout jen směrem ke středu stroje. Vytahováním brzdových opasků se nežatěžuj vytáhneš je komplet i s bubnem po odjištění pružinky ve spodním víčku vezmeš buben i s opaskem vysuneš z hřídele portálu a vytáhněš ven - nahoru. Předpokládám že je demontovaná nádržka za kabinou(podle provedení) a demontované víka montážní i seřizovací.
Pak už to uvidíš co dál, buben PSU drží asi na šesti šroubech M10 a postup se opakuje. Více po SZ.
Pak už to uvidíš co dál, buben PSU drží asi na šesti šroubech M10 a postup se opakuje. Více po SZ.
Zetor,Tatra,