DT 54
Moderátor: DYK
DT 54
Ahoj,v jedné knížce jsem viděl obrázek DT54 a ten měl na výfuku takovou trumpetku (klakson)a od něho vedl provázek do kabiny , a když se za něj zatáhlo tak všechen kouř z výfuku šel přes ten klakson a détik troubil. Na mým DT54 vůbec takový klakson není,proto bych se chtěl zeptat.jestli někdo nemáte nějaký obrázek nebo nějaký prospekt na kterém je klakson vidět,protože bych si ho chtěl vyrobit.Děkuji.
Re: DT 54
Pokud si matně vzpomínám, tak výfuk u DT 54 byla "holá" trubka. "Klakson-pískací" jsem viděl na SK 4, ale to byla lidová tvoři vost a fungovala. (kovová píšťala navařená do výfuku a na konci výfuku klapka-víčko ovládané pomocí drátu řidičem.)
Ahoj
Ahoj
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 54
Ale -2 značí verziu nezameniteľnú s predchadzajúcu. Dodatok -A, -B, -C... značí modernizáciu, ktorá je zameniteľná aj keď diel je už iný.
Teda DT 54 mohol mať rôzne píštaly, DT 55 už tam nemal nič. (že DT 55 bolo som zistil s katalógu)
Píštalkárom zdar!
Re: DT 54
Zdravím, o traktory DT 54 se nějakou dobu zajímám a jednoho jezdícího DT 54A mám i doma a dle mých poznatků se u nás vyskytovaly traktory ze všech tří fabrik, které tento typ produkovaly. Na chladiči toho našeho je znak Charkovského tr. závodu, ale výrobní štítek v kabině je z Altajského traktorového závodu. Viděl jsem i chladiče se znakem Stalingradského trak. záv. a i Volgogradského trak. závodu, to jest traktory vyrobené po přejmenování Stalingradu na Volgograd. Jinak ty stalingradské by měly mít odlišnou kabinu s možností demontáže bočních stěn kabiny v létě, ale daleko častěji jsou na dobových fotkách vidět kabiny montované v Charkově a Barnaulu (sídlo ATZ). I na traktorech se znakem STZ a VGTZ co jsem viděl, byly kabiny bez možnosti složení boků. Mohlo to ale vzniknout při opravách, kdy se traktory skládaly ze všeho, co bylo na skladě, bez ohledu na to, kdo součástku vyrobil. Hlavně, že pasovala. i když například i na motorech a ostatních věcech byly mezi stalingradskými détiky a těmi z Charkova a Barnaulu rozdíly a ne vždy byly součástky zaměnitelné. V NZM v Čáslavi mají DT 54 a DT 54A a to "áčko" má na chladiči znak ATZ, u toho DT 54 si nevzpomínám, ale mám jej doma někde na fotce z doby, kdy muzeum ještě bylo ve Zdechovicích. Jen vím jistě, že ten čáslavský DT 54 je starší verze, která původně měla řízení pouze "rajčáky" bez nožních brzd a na provedení s nožními brzdami byla upravena později. Má také menší (plošší) palivovou nádrž a další odlišnosti od modernější verze DT 54A. Poměrně často jsou vidět ty stalingradské skládací kabiny na DT 55, ale toho jsem bohužel zatím "na živo" neviděl.
Re: DT 54
Drápalíku, taková prosba... Mezi jednotlivými typy sovětských buldozerů rozdíly poznám. Ale mezi "jednotlivými fabrikami" ne. Bylo by možné ty hlavní rozlišovací znaky tady doložit na fotkách pro lepší představení? Myslím, že by to uvítali i jiní, ne jen já
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: DT 54
Rozdíly mezi jednotlivými traktory byly takového rázu, že charkovské a altajské DT byly většinou stejné a ty stalingradské se v některých věcěch mírně lišily. Jak jsem už zmínil, nejmarkantnějším rozdílem byla kabina a dále už to tak na první pohled vidět není. Většinou šlo o jiné rozměry, nebo uspořádání věcí, které na venek vypadaly stejně, nebo skoro stejně jako u ostatních. Ideálním studijním materiálem je katalog ND v tvrdých deskách formátu A5 z roku tuším 1959, kde jsou na konci knihy uvedeny všechny změny provedené na traktorech od začátku výroby (1946) až do doby vydání katalogu a právě i odlišnosti mezi výrobky jednotlivých fabrik. On ten traktor od počátku výroby prošel docela velkým vývojem, takže DT 54 ze začátku výroby se docela dost lišil od DT 54A z druhé poloviny 50. let. Jen namátkou: původně kabina bez dveří, jiný předčistič vzduchu (se skleničkou jako např. na Z 25), jiné pásy ( stejné s předchůdcem DT 54 traktorem ASCHTZ NATI 1 TA), řízení pouze rajčáky bez nožních brzd, páka plynu na podlaze, jiné ovládání zasouvání pastorku start. motorku, plošší naftová nádrž o menším objemu, elektrika o napětí 6V a pouze jeden pracovní světlomet dozadu, původní DT 54 neměly vývodový hřídel na pohon strojů a ani se u nich nepočítalo s montáží hydrauliky. U DT 54A bylo mimo jiné i jinak umístěno počítadlo motohodin, aby bylo možno na motor namontovat hydr. čerpadlo, i když DT 54A se zadní hydraulikou jsem neviděl. Těch změn byla spousta a většinou nejsou na první pohled patrné. Časem se pokusím dodat nějaké fotky, ale jak je uvedeno v předcházejícím příspěvku, výborný studijní materiál ja na www.techstory.ru . Lze tam právě najít i fotky, na kterých je vidět ta stalingradská kabina a na některých je vidět i složená, kdy z ní zbyde jen čelní a zadní stěna a střecha a boční stěny tam nejsou, jen takový malý pozůstatek vedle sedačky traktoristy. Takže zatím asi tak, časem se, pokud to půjde a bude třeba, pokusím dodat nějaké fotky.
Re: DT 54
Paráda, díky za informace
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz