DT 54

stroje sovětského bloku

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pedro643
Příspěvky: 1480
Registrován: pon srp 10, 2009 8:48 pm
Bydliště: Slovensko

Re: DT 54

#16 Nový příspěvek od pedro643 »

2:45 na scene sa objavuje zetor

Uživatelský avatar
Vladimír2
Příspěvky: 14390
Registrován: stř led 26, 2011 9:05 pm
Bydliště: Přece na Hané

Re: DT 54

#17 Nový příspěvek od Vladimír2 »

pedro643 píše:2:45 na scene sa objavuje zetor
...to jsem zrovna nemyslel .Zaujalo mě ,že je to v Maďarsku vyráběná verze DT 54...

Uživatelský avatar
pedro643
Příspěvky: 1480
Registrován: pon srp 10, 2009 8:48 pm
Bydliště: Slovensko

Re: DT 54

#18 Nový příspěvek od pedro643 »

Vladimír2 píše:
pedro643 píše:2:45 na scene sa objavuje zetor
...to jsem zrovna nemyslel .Zaujalo mě ,že je to v Maďarsku vyráběná verze DT 54...
Tak tem napís DUTRA som si na čumáku všimol hneď, prišlo mi to divné ale vyzerá to iba ako pišrubovany štítok. Nemál som ani páru o tom že by sa DT-čka robili aj v Maďarsku. Robili sa tam aj ine modely či len ta 54?

Uživatelský avatar
Jirka dt54
Příspěvky: 2
Registrován: pát dub 19, 2013 1:45 pm
Bydliště: Tábor

Re: DT 54

#19 Nový příspěvek od Jirka dt54 »

Ahoj, chtěl jsem se optat zda někdo z vás nemá doma nějaké náhradní díly na DT54. Sháním hlavně vložky s pístama do hlavního motoru a taky součásti podvozku.
Díky Jirka

nabocklish
Příspěvky: 1891
Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm

Re: DT 54

#20 Nový příspěvek od nabocklish »

Zkoušel jsi p. Charváta? To je poměrně zaručený zdroj ND na ruské stroje. Ale u těchto starších si nejsem jistý...

drápalík
Příspěvky: 12
Registrován: sob zář 01, 2012 2:46 pm
Bydliště: Boskovice

Re: DT 54

#21 Nový příspěvek od drápalík »

To video je velmi zajímavé a doposud jsem nevěděl, že se v Maďarsku něco takového dělalo, ale je to možné. Oproti DT 54 se zdá být jiná i naftová nádrž, určo je jiná přístrojová deska a dveře kabiny + vršek chladiče s odlitkem jiného označení. Motor na 99% Czepel, to znamená i startování el. starterem místo motorkem a tudíž i někde místo pro akumulátor, který původní DT 54 neměl. Tipoval bych to na výrobu v Maďarsku s využitím částečně ruských komponentů (podvozek, převodovka, kabina a kapota) a částečně maďarských (motor, el. instalace apod.) Něco podobného bylo u nás, kdy se do původně petrolejového pás. traktoru NATI 1 TA dávaly škodovácké naftové čtyřválce. Mám doma knihu z 50. let, kde jsou právě technické údaje jak pro 1 TA s původním motorem, tak pro verzi s motorem Škoda.

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: DT 54

#22 Nový příspěvek od Tom »

Možná to byla prodaná licence na výrobu DT 54 v době, kdy už se vyráběly DT 75. Tehdy v RVHP standardní věc. Drápalíku, můžeš prosím nafotit část té knihy, ve které se řeší tyhle Tebou zmíněné traktory?
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: DT 54

#23 Nový příspěvek od jano »

katalog DT 54 mám, taktiež mám v ponuke vložky a piesty na A 41.u mňa mali cca 2000mth čo bolo pred tým neviem, treba si ich však vytiahnuť z bloku, ten pojde do šrotu, je neopravitelný. sú použitelné, tam problém nebol...

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: DT 54

#24 Nový příspěvek od jano »

DT 54 (DT 54A, 55A): motor D -54A
58ks/1300
vrtanie 125, zdvih 152, objem 7,45 litra
hmotnosť 1270kg

Uživatelský avatar
jumz
Příspěvky: 47
Registrován: stř bře 24, 2010 9:54 am

Re: DT 54

#25 Nový příspěvek od jumz »

Pre Jirku DT54 - mám doma 4 ks originálnych pojazdových kolies - s odliatym označením DT 54. Sú robustnejšie ako na DT 75. Ak by si potreboval náhodou.

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: DT 54

#26 Nový příspěvek od sychrovak »

Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D

Uživatelský avatar
Jirka dt54
Příspěvky: 2
Registrován: pát dub 19, 2013 1:45 pm
Bydliště: Tábor

Re: DT 54

#27 Nový příspěvek od Jirka dt54 »

jano píše:katalog DT 54 mám, taktiež mám v ponuke vložky a piesty na A 41.u mňa mali cca 2000mth čo bolo pred tým neviem, treba si ich však vytiahnuť z bloku, ten pojde do šrotu, je neopravitelný. sú použitelné, tam problém nebol...
Vložky z A41 podle mě do DT 54 nejdou použít. Tento motor má jiné vrtání a komůrku v pístu.

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: DT 54

#28 Nový příspěvek od jano »

samozrejme je to zásadne iný motor. Možno v maďarsku by mohli mať, pred nedávnom som tam zhánaľ motor A41, mali aj náhradné diely na A41, možno aj na D54A - to ale pochybujem, neponúkajú to ani na Ukrajine.
Ak chceš, oslov môjho zaťa, vie maďarsky a môže sa opýtať. tel. +421 907 05 07 05

drápalík
Příspěvky: 12
Registrován: sob zář 01, 2012 2:46 pm
Bydliště: Boskovice

Re: DT 54

#29 Nový příspěvek od drápalík »

Zdravím příznivce pořádných sovětských strojů. Teď mám poněkud napilno, ale jakmile se situace poněkud uklidní (zřejmě po svátcích) dodám slíbené údaje traktoru 1 TA s motorem Škoda. Také jsem už dříve sliboval znaky fabrik, které vyráběly DT 54. Jen musím najít patřičné fotoalbum a fotky naskenovat. Jinak na tom videu o kousek výše je krásně vidět, jak to borci neumí startovat. V návodu je například zakázáno držet páku zasouvání pastorku při startování, což tam zrovna ten borec dělá a dělá to proto, protože si nepřečetl návod a postupuje špatně. Jelikož DT 54 má motor s vířivou komůrkou (tj. s nepřímým vstřikem), je důležité mít spalovací prostor alespoň částečně ohřátý, jinak motor kouří a velice špatně naskakuje. Jednotlivé nepravidelné zápaly motoru pak vyhodí pastorek startovacího motoru a po rozpojení hlavní motor stejně nenaskočí. Proto tam drží tu páku, aby ten pastorek nevyskočil, ale je to špatně :tyty: . Správný postup je ten, že se úplně ubere plyn hlavního motoru (nulová dávka nafty), nastartuje se malý motor, po malém prohřátí se začne protáčet velký motor bez komprese a pokud není moc zima, klidně i hned na 2. stupeň reduktoru. Takhle se to nechá točit klidně 2 - 5 minut (dle toho, jak je moc zima) a pak se dá dekompresor do střední polohy, kdy dva válce kompresi mají a dva ne. Zvýší se tím zatížení startovacího motoru, ale hlavní motor nejde ještě moc těžko. Po 1 - 3 min. se dekompresor vypne a motor se protáčí 1 - 5 minut s kompresí, ale pořád bez nafty a teprve po tomto protáčení se sáhne do kabiny a dá se plný plyn hlavnímu motoru, kerý by měl bez vynechávání hned naskočit. Celý tento zdánlivě zdlouhavý postup je nutný proto, aby voda ohřátá startovacím motorkem ohřála hlavu hlavního motoru. rozehřáté výfukové potrubí startovacího motoru, které prochází sacím potrubím hlavního motoru, ohřívá vzduch nasávaný do hlavního motoru a protáčení s kompresí, ale bez dodávky nafty také kompresním teplem ohřeje motor. Tímto zabezpečíte prohřátí spalovacích prostorů motoru, které je nutné pro naskočení obzvláště u motorů s nepřímým vstřikem, např Zetor 25 bez nažhavení studený taky starterem nenastartujete a tím postupem, který jsem popsal právě nahradíte to žhavení. Výše popsaný postup funguje na 100%. Mám osobně vyzkoušeno při mírném mrazu lehce pod nulou a nalitou vodou z řeky s teplotou asi 4 stupně. Motor naskočil na 1. pokus a bez trápení jak na tom videu.

drápalík
Příspěvky: 12
Registrován: sob zář 01, 2012 2:46 pm
Bydliště: Boskovice

Re: DT 54

#30 Nový příspěvek od drápalík »

Přátelé a kolegové, slíbil jsem nějakou tu osvětu, až budu mít čas a ten nyní nastal. V technických údajích, otištěných v knize z roku 1958 najdete technické údaje pro traktor ATZ, někdy značený jako ATZ 52 a někdy také jako ASCHTZ NATI model 1 TA. Pod těmito názvy se skrývá petrolejový předchůdce DT 54 a v pravém sloupku jsou údaje pro traktor ATZ vybavený čs. motorem Škoda.
Přílohy
tech 2.JPG
Tech. úd. tr 1.JPG

Odpovědět

Zpět na „Východoevropské stroje“