Ruskej traktor

stroje sovětského bloku

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
GeorgeJ
Příspěvky: 75
Registrován: úte dub 12, 2011 2:09 pm
Bydliště: Kralupy nas Vltavou

Re: Ruskej traktor

#61 Nový příspěvek od GeorgeJ »

Kdybyste někdo potřeboval něco na motor tak je možno se dohodnout. Motor je vyndán a nahrazuji jiným. Lze použít pumpu, zapalování, karburátor atd.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Ruskej traktor

#62 Nový příspěvek od koprkam »

Chtěl bych se zeptat jakým a jestli by bylo možno se domluvit na foto z přestavby
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

gupa
Příspěvky: 74
Registrován: čtv dub 30, 2015 7:58 am
Bydliště: Brno

Re: Ruskej traktor

#63 Nový příspěvek od gupa »

Zdravím, jsem čerstvý majitel tohoto traktůrku, přesedlávám postupně z PF na toto. Měl bych dotaz. Podle návodu si nejsem jistý jak se dolévají provozní kapaliny, jaké a hlavně kam. Prodávající, do původního ruského motoru nalil hodně řídkou polosyntetiku nebo plnou, já ze zkušeností od známých z autodílny pochytl zase, že do starého motora jedině normální olej.

Potom podle návodu zde (tabulka 3), velké díky za něj, je reduktor a převodovka. Není mi jasné jak dolívat do reduktoru a do převodovky. Potom jak se plní hydraulika. Hlavně jakým olejem. V návodu píšou do převodovky motorový olej.

Dále mi vychází z reduktoru za motorem dost velký hluk. Když sešlápnu odpojím motor, tak klid. Jinak je tam jikov karburátor, vypadá jak z PFka, ale má přírubu s dvěma dírami.

Nejde mi sem dát obrázek tabulky tak přepisuji litry/kg.
Pouzdro reduktoru - 3/2,7 - motorový olej
Pouzdro převodovky - 4/3,6 - motorový olej
Pouzdro volantu - 0,6/0,55 - převodový olej

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Ruskej traktor

#64 Nový příspěvek od koprkam »

Vítám tě mezi majiteli.
Do motoru se chystám dát M7ADSIV, který mi tu jeden nejmenovaný znalec schválil (mnohokráte děkuji, není myšleno ironicky) To, že kvičí reduktor, na to je třeba si zvyknout, je to dáno konstrukcí a pokud se nepletu kvílí ti tam alternátor. Do reduktoru doporučuji rozpustit vazelínu s olejem (půl na půl), tedy pokud si to dobře pamatuji. A do převodovky skutečně jen motorový olej, neptej se mě proč, nevím :D Jinak postupem času plánuju ho rozebrat a udělat pár úprav, tak snad ti budu moct více pomoci. Plnící otvory nevím kde jsou. Motorový olej bych asi plnil přes kontrolní šroub.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

gupa
Příspěvky: 74
Registrován: čtv dub 30, 2015 7:58 am
Bydliště: Brno

Re: Ruskej traktor

#65 Nový příspěvek od gupa »

No a to je asi ono, když přepnu klíček nebo to nakopnu bez baterie nohou, kvílení není. Zatím jsem nedošel nato jak se dostat k tomu generátoru, kde je schovaný. Snažil jsem se (možná blbě) tu se dočíst, kde tedy je. V návodu je také v nákresech schován a nijak nepopsán. Co musí udělat abych se dostal k ložisku toho generátoru?

Jinak bych potřeboval ještě průpravu jak používar uzávěrku. Mám pod patou pravé nohy takový drát asi 20mm.

Známý mi dělá zaněj kultivátor, spíše plečku. Potřebuji projíždět sad.

K motoru. Náhradní motor který byl odstaven a dostal jsem ho k věci jsem rozebral a zjistil, že magneto je opravdu na míru. Nemůže se naten motor dát jakkékoli, má malý pertinaxový reduktor 21:42z, 1:2 převod. Je to dvouváleč čtyřtakt spřažený v 0°, takže válce kmitají zároveň. Mám v magnetu špatnou cívku, ona kope do prstu, ale jiskru nedává. Takže kdyby měl někdo cívku do magneta nebo celé takové magneto které má vývody na dvě svíčky a rozdělovač dává na otočku k jednomu a na druhou otočku k druhému válci, tak ať se ozve na SZ. Až to budu řešit, přinejhorším by mělo by stačit přidat cívku a zapalování udělat přes baterii jak u auta. Akorát to dobíjení - ten zvuk, poléčit ale nevím jak.

Jinak mn uchvátily hliníková nazdvedátka, prostě hliníková kulatinka a na koncích nalisované kalené důlky. ... :chytry:

Uživatelský avatar
malá brázda
Příspěvky: 19
Registrován: sob bře 01, 2014 2:10 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Ruskej traktor

#66 Nový příspěvek od malá brázda »

Nazdar,tak pokud tak horlivě hledáš alternátor,tak je ukryt pod podlahou(ten ohnutý plech mezi nohama),musíš ho demontovat a altík je na pravé staně z pohledu řidiče. Přístup k altíku je ze spodní stany nemožný,neb ho téměř celý kryje převodovka. To kvílení je vytvářeno ozubením které je na pastorku alternátoru (kolmé zuby s velkou vůlí)celé je to umístěno na horní straně reduktorového kola kde je nízká pravděpodobnost že se dostane olej a případnou vůli vymezí,jako druhý zdroj je možné přidřené ložisko altíku,na konci hřídelky je plechová vrtulka a ta to kvílení ještě zesiluje,jinak je to přirozený zvuk těchto strojů,řešení jsou 2,jedno méně úspěšné a to rozpuštěná "00" vazelína v teplém oleji (poměr 1:1-1:2) částečně utěsní i případnou netěsnost reduktoru a druhé řešení je vytáhnout altík ven , díru zaslepit a altík opatřit řemeničkou a hnát přímo od motoru,stím samosřejmě osadit i držák altíku atd....,tato varianta je úspěšnější a hlavně pokud altík dělá paseku tak se dá nahradit altíkem z fanouše či jiného autovraku,který je v dosahu.Pokud se nepoužívají světla a baterie na startér tak ten altík není potřeba a může být demontován. Altík se může sám nabudit ze zbytkového magnetismu kotvy,tudíš bacha při demontované baterii se musí zaizolovat "+" pólová svorka od altíku,baterie má sice odpojovač,ale jen "-" pólu. Uzávěrka funguje na sešlápnutí té 16mm kulatiny za patou,je to sice trošku nešikovné řešení, neb je potřeba mít botu číslo 12 a více,ale bohužel,při orání je třeba troška šikovnosti a cihlu (ta se pokládá buď na plynový pedál,nebo na uzávěrku),dá se to vyřešit objímkou(trubička) na tu kulatinu a na ni se navaří talířek z plechu hrubosti 3mm,tím se zvětší nášlapná plocha uzávěry. Uzávěra je zapnuta jen po dobu tlačení na tu kulatinu,při pustění se sama vrací přes pružinu do "0" polohy(difer. otevřen) ,aby nedošlo k roztržení diferenciálu při zatáčení atd....,člověk je trošku omezen tím držet plynový pedál a uzávěru zajednou. A teť k olejům,motor není stavěn na moderní oleje je dělán na oleje typu M6 a horší,každý olej co se u nás dá koupi v nižší viskózní třídě mu bude vyhovovat,při řidších olejích klesá tlak na ojničníš šálcích,ty čerpadla (s vůlí volně pustěného býka na dvoře) jsou na tuto práci dost nevyhovující a při představě teplého a ještě řidšího oleje mě to dost mrazí v zádech co to uvnitř toho stroje dělá se šálky a tlakem v mazacím potrubí. Olej do reduktoru doleješ po demontáži podlahy(při pitvání altíku),do převodovky se olej leje přes odvzdušňovací šroub před kastlíkem od baterky (motorový olej , je to zdůvodu společného použití pro diferenciál,kolové portály a hydrauliku), do motoru se leje olej přes olejovou měrku ten otvor je dost velký M24. Zapalování je zcela normální pro 2 válec čtyřtak s písty spřaženými v 0°,pálí oba v jednom místě bez zalomení kliky,cívka se dá převinout na 6-20V doma v ruce,indukční cívku použiješ z vozu fiat maluch dvouvývodá cívka,nebo 2 cívky seriově zapojené(klesne nabíjecí proud). Dá se to řešit i cívkou Vape atd...., záleží na úhlu pohledu co je pro každého finančně dostupné.
Ta poslední slova: "brzdy jsou hotové,jedu to vyzkoušet........"

gupa
Příspěvky: 74
Registrován: čtv dub 30, 2015 7:58 am
Bydliště: Brno

Re: Ruskej traktor

#67 Nový příspěvek od gupa »

Velké díky za informace které jsem potřeboval a jsou podány naprosto skvěle podrobně se znalostí věci T-012.

Denis Bednár
Příspěvky: 1
Registrován: čtv kvě 21, 2015 5:57 pm
Bydliště: HUMENNE

Re: Ruskej traktor

#68 Nový příspěvek od Denis Bednár »

mate na tom traktore funkcne zapalovanie ak ano zavolajte mi na cislo 0944085256

gupa
Příspěvky: 74
Registrován: čtv dub 30, 2015 7:58 am
Bydliště: Brno

Re: Ruskej traktor

#69 Nový příspěvek od gupa »

Pokud je to na mne. Napište mi SZ, nebo napište co potřebujete vědět. Včera jsem to zapalování opět vzal do ruky a konečně jsem pochopil kde je chyba. Takže chybka byla ta, že ložisko má vychoděnou misku a kladívko bylo opálené a ještě mělo vůli kvůli té misce. Kondenzátor jsem vyměnil preventivně. Kontakty kladívka se očistily a otestoval se kontakt multimetrem a hliníkový kryt s reduktorem se trochu obrousil smirkem aby více dosedl a vymezil misku a kuličky. Ještě je dobré při skládání opravdu usadit pohybem dostran a tlačmo dolů řádně ty dva hliníkové segmenty sešroubovat třemi šrouby a jiskra jak blázen z indukčky naproti do toho bodu. Takové věci jako očištění víka nerozepisuji, je to samozřejmé při kontrole rozdělovače ... no a valí to. Nyní budu řešit tu věc co jsou naní kladívka a otevírají ventily. Je tam taková speciální podložka která má osazení na kulatinu a ta popraskala. Je pod matkou co drží ty kladívka. které jsou nasazené na té kulatině.

Jinak T-010 a T-012 generátor je alternátor. Má to několik diod a buzení z baterie, dva uhlíky. Nalezen na místě určení a diagnóza je hučící ložisko. Testoval jsem mazání a po asi pěti sekundách to ozubení normálně roznáší olej a ten vytéká otvorem na alternátor, takže míchat vazelinu s olejem by bylo v mém případě zbytečné. Trochu problém byla ta spodní matka s podložkou co drží altík, ale nakonec šla po povolení přeřízlou 17 plochým klíčem pěkně prstem.

gupa
Příspěvky: 74
Registrován: čtv dub 30, 2015 7:58 am
Bydliště: Brno

Re: Ruskej traktor

#70 Nový příspěvek od gupa »

Měl bych otázku okolo originál karburátoru. Jaký má problém? Včera jsem ho nasadil místo jikovu, a krom volnoběhu to nemělo problém. První páčka není sytič, ale regulátor bohatosti směsi. Druhá je doraz plynu třetí plyn. Důležité je mít 6mm, ne víc nebo míň, pevnou palivovou hadičku, perfektně dotaženo mezi nádrží a čerpadlem. Chtěl jsem dát i filtr, ale mám tam originál měděnou trubičku, Přd čerpadlem fitr nee. Ten volnoběh protože jsem zrušil regulátor asi nebude, jedině žebych sehnal funkční druhý.

Fáze jedna je studený start, páčka bohatosti při startu přesunout a nastavit, druhá věc je teplý start, nastavená bohatost nehýbat, chytá normálně, třetí je horký start když se přestane pracovat, musí se při startu zmáčknout plovák a plyn nadoraz, páčka bohatosti také bez pohybu. Musí být pro bezproblémový start vždy přívod paliva bez vzduchu, rád se zavzdušňuje. A musí mít alespoň 5 cm v nádrži paliva měřeno pravítkem.

Ten jikov není špatný, ale plovák se občas nevrátí při vyšších otáčkách a vibracích a přetíká a zasekává se.

Také mne napadlo sehnat z nějakého 16HP Stratona karburátor jestli by nebyl ten volnoběh lepší...

Juraj62
Příspěvky: 1
Registrován: ned lis 29, 2015 10:38 pm
Bydliště: Jasenov

Re: Ruskej traktor

#71 Nový příspěvek od Juraj62 »

Prosím kto ma na predaj takýto traktor T 012 mam zaujem .

Eddymar
Příspěvky: 6
Registrován: čtv pro 17, 2015 8:44 pm
Bydliště: Humenné

Re: Ruskej traktor

#72 Nový příspěvek od Eddymar »

Zdravím vás chcel by som sa opýnahod cinahodo predat zdvihaciu tycku jednu a mam dotas ci su vsetky prevrtane kvoli mazaniu konikov.dakujem

Eddymar
Příspěvky: 6
Registrován: čtv pro 17, 2015 8:44 pm
Bydliště: Humenné

Re: Ruskej traktor

#73 Nový příspěvek od Eddymar »

Este raz ja keby sa dalo a mal niekto motor traktora T012 na predaj myslim so vsetkym karburatorom aj s magnetom M151 kludne sa mi moze ozvat na cisle 0905111739 Edo.kludne kupim aj samotne diely po castiach.ale najviac zhanam zdvyhaciu tycku s tym mam problem.dal som vyrobit nahradu a nieje to ono pocase sa mi rozladi vola na ventile lebo nieje presne taka aka ma biť.video mam na youtube staci napisat T 012 traktor.dakujem este raz dufam ze sa niekto najde kto mi pomoze.

MartinP
Příspěvky: 27
Registrován: ned pro 09, 2007 2:11 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Ruskej traktor

#74 Nový příspěvek od MartinP »

Zdar
Mame doma T-012 od roku 93.
Moje poznatky za tu dobu,motor má velkou spotřebu,hydraulické čerpadlo na převodovce takže při sešlápnuté spojce nezvedá,hydraulika nemá sílu, praská kost co zvedá,alternátor má malé otáčky takže nedobíjí,převodovka a zadek vydržej opravdu hodně.Pokud je chut dá se z toho udělat úpravama nezmar,nekolik let 1.5ha orná 1ha louka,a vystřídal dost nářadí.

Eddymar
Příspěvky: 6
Registrován: čtv pro 17, 2015 8:44 pm
Bydliště: Humenné

Re: Ruskej traktor

#75 Nový příspěvek od Eddymar »

Zdravym vas priaznivci traktora T012 mam otazku aku volu vetilov mam dat ci staci 0.20na sacom aj vyfukovom rovnaku volu dat a este aku sviecku je lepsie pouzit s kratkym zavitom alebo dlhym mam problems vipalovam sviecky pi case su cierne a ked ich vypalim traktor ide normalne tento rok rok som pouzival karburator k45m3 no nastavit ho je umenie ale poviem vam zohnal som karburator k16 tak som zvedavy co to spravy poviem vam kopu casu som uz pri nom stravil a to vam poviem zaluba jak svina.

Odpovědět

Zpět na „Východoevropské stroje“