Ruskej traktor

stroje sovětského bloku

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
BorecTK
Příspěvky: 149
Registrován: pon črc 04, 2011 2:35 pm
Bydliště: Vranov nad Toplov

Re: Ruskej traktor

#46 Nový příspěvek od BorecTK »

no ta AC pumpa bola dosť častý problem aj u mna vždy som ju menil pumpa stoji cca 10 eur takže nič vážne a s tým zapalovaním stači na internete pohladať hocijake magneto na dvojvalec najlepšie z ruskeho buldozera ak sa podarí sadne tam bez úprav je take isté netreba nič nastavovať a traktor bude bežať normalne a s tým karburatorom no neviem vam poradiť ja by som tam skusil dať nejaky iny motor ako tu už niekto pisal najlepšie diesel
Traktorista bez traktora je ako ryba bez vody :D

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Ruskej traktor

#47 Nový příspěvek od koprkam »

Jojo diesel to by bylo super spíš mě napadl trabant. Ale otázka je co s přírubou a hlavně co s kardanem jestli by dál fungoval spíše od čeho je hnanej no a to je ten fór. Jinak je to celkem dobrej traktorek. V lese celkem šikovnej a po tom co jsem si otočil zadní kola je i celkem stabilní. Eště dodělat nejak navijáček a může se malejma ranama do lesa ale samože s citem. :smich: :D Jinak s magnetem, musím zaklepat, problémy nejsou. Ovšem ten karbec z trabantu to je bolest. Svíčky čený jako bota, myslíte, že by pomohlo přetat dávat aditivum do benzínu ? Jinak ale je ten motor slabej 12 koní to je málo. Ten traboš by byl mnohem lepší i když dvoutakt.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

GeorgeJ
Příspěvky: 75
Registrován: úte dub 12, 2011 2:09 pm
Bydliště: Kralupy nas Vltavou

Re: Ruskej traktor

#48 Nový příspěvek od GeorgeJ »

Mám také T 012. Traktůrek je dobrý , ale největším problémem je motor. Jednou jde nastartovat podruhé nejde. Uvažuji o náhradě za diesel kipor nebo kama 186. Ale nevím jestli nebude motor slabší oproti původnímu dvouválci. Prosím o názor.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Ruskej traktor

#49 Nový příspěvek od koprkam »

No abych pravdu řekl, tak my používáme pouze karburáto z trabantu. Viděl jsem na několika videích tento motor s karburátorem z Fiatu 126P (stejný obsah jako trábo, jen 4takt takže nedává tolik benzínu.) S tím karburátorem z trabantu je to bych řekl jen takové provizorium, než se sežene z tohoto poláku. U toho karburátoru z traboše je základní problém, že dává moc směsi a ten motor je pak takový težkopádný. Ovšem s tím polákem je to úplně jiná píseň.
Tak video jsem našel: http://www.youtube.com/watch?v=5-tHLKdgnEg
No k tomu dieselu. Řeknu to asi tak, že by asi bylo nejlepší ladi původní motor a ne tam dávat něco jiného, už jen kvůli přírubvě atd. Nebo když už diesel, tak bych volil motor z TK 14 nebo potom Slavii 2S90A. Ovšem nastává problém, že převodovka počítaná na 12 HP by to už nemusela snést.
Mám ještě jeden dotaz dáváte do benzínu aditivum ? Když ano kolik v jakých intervalech? My ho tam bohužel dáváme vždy. Myslím si že je ho tam moc a nemělo by se tam dávat každou nádrž. Maximálně tak kazdou 6.
edit: odkaz
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

GeorgeJ
Příspěvky: 75
Registrován: úte dub 12, 2011 2:09 pm
Bydliště: Kralupy nas Vltavou

Re: Ruskej traktor

#50 Nový příspěvek od GeorgeJ »

Já tam dávám ještě speciál. Nejsem si jistý jaká je tam hlava.

Uživatelský avatar
malá brázda
Příspěvky: 19
Registrován: sob bře 01, 2014 2:10 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Ruskej traktor

#51 Nový příspěvek od malá brázda »

Už jsem to jednou psal,motor má hliníkovou hlavu se sedly, jako jiné vzduchem chlazené motory moderního typu,tudíž aditivum je tak nějak zbytečný,není to litina. Motory těchto malotraktorů jsou většinou osazeny motory SK12, do našich končin bylo v rámci kontraktu o spolupráci RVHP dovezeno pouze 5O ks a všechny byly osazeny benzínovým motorem. Výrobní závod je osazoval i motory Vangvuard,pak ruským dieslem a v jedné verzi motory Hatz-1G40,což byl jednoválec. Někdo už měl tady na foru dotaz s eventuelní výměnou za diesel, motor slabší 10HP(diesel) je v tomto traktorku nereálný,neb redukce není v převodovce,ale hned za motorem,respektive spojkou,z této redukce je hned napojený vypínatelný přední vývodový hřídel v poměru 3:1,tj.3000n/motor /-cca 1000n/hřídel.Zadní hřídel je vyvedena z převodovky, je také vypínatelná v kombinaci s hydraulickým čerpadlem.U zadní hřídele platí ten sám redukční převod. Jako velkou nevýhodu považuji vypínání čerpadla a alternátoru při sešlápnutí spojky,při orbě v menších prostorech je to dost omezující(vyšlápnout spojku-vyřadit-uvolnit spojku-zvednou nářadí-spojka-zařazení rychlosti)a člověk aby byl chobotnice .Osobně jsem tam narouboval diesel Hatz 2G40,čerpadlo řeším přímo na motoru.
Ta poslední slova: "brzdy jsou hotové,jedu to vyzkoušet........"

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Ruskej traktor

#52 Nový příspěvek od koprkam »

Prosímtě, vypadáš, že se celkem vyznáš. Nevíš, jak nastavit původní karburátor? Jak jsem totiž už psal, ten z trabantu je na prd. Děkuji předem.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
malá brázda
Příspěvky: 19
Registrován: sob bře 01, 2014 2:10 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Ruskej traktor

#53 Nový příspěvek od malá brázda »

Nazdar, tak to vemu obšírněji,možná v polovině ztratíš zájem o seřízení,takže začnu z jiné strany,začni seřízením ventilové vůle,stačí ti jedna měrka na sací i výfukový ventil 0,2mm,časování ti nebudu popisovat to už asi znáš,pokračuj seřízením zapalování,na setrvačníku /předním/ najdeš rysku BMT(někdy je mimo to okénko,stačí zvětšit flexou) to je maximální předstih v max. otáčkách. Tuto část nejde udělat jen staticky ,ale potřebuješ stroboskop,dobré je při této úloze nechat fungovat zátěžový regulátor a použít otáčkoměr nastavíš na otáčky 3000-3100 n/max.jiskra na rysku musí sedět nesmí to jednou bliknout a 2X ne, z toho plyne že i svíčky musí být O.K.. A teď se dostanu ke karburátoru,je jich několik modifikací,tudíž přesné popsání seřízení dám jako orientační +/- u všech to funguje stejně a řídí se to také opotřebením kroužků,válců,těsností ventil. sedel(stav motoru). Takže první klapka z venkovní strany tě nebude zajímat(tj. sytič) používá se až při 5°C,jinak motor většinou startuje bez něho,na skrtící klapce(ovládání plynu) nastavíš mírnou stěrbinku cca 0,1mm,tím šroubkem co je opřený o tělo karburátoru(volnoběh),šroubek bohatosti funguje tak ,při zašroubování ochuzuješ,vyšroubování obohacuješ,některé typy to mají bohužel obráceně (holt v rusku je vše možné),zašroubuješ na doraz a pak povolíš o 1,5-2 otáčky a teť s chutí startovat,pokud motor nechytne zkus přivřít clonku sytiče,pokud ani tehdy ne a svíčky jsou mokré je bohatá směs,pokud chytne a jde do otáček je to chudé-doseřídíš šroubkem bohatosti. Dalším měřítkem seřízení je přechod volnoběh/plný výkon, pokud střílí do karburátoru je chudá směs-svíčky budou mít šedo bílou barvu a hrozí propálení pístu,když bude střílet do výfuku je bohatá směs svíčky budou mít černou barvu,nehrozí nic akorát to bude žrát i trávu u sousedova plotu. Při správně seřízeném karburátoru je spotřeba 370g/h/HP. Při práci tento motor má velkou nevýhodu,je totiž počítáno jen se dvěma polohami skrtící klapky volnoběh/max.přeběhové otáčky. Holt je to stabilní motor, tak se k němu taky musí přistupovat. Jsem zvědav zda se ti karburátor podaří seřídit,je to někdy alchimie,ale za tu námahu se to vyplatí,pak to šlape jak drak. Ještě jsem zapomněl, nezapomeň se podívat na AC, pumpu ta bývá dosti častým problémem,(pokud není žrádlo pro koně tak koně netáhnou) i při dobře seřízeném karburátoru to chvilku jezdí,pak začne vynechávat a končíto střelbou se světenými i kouřovými efekty. Nakonec tma a ticho.Po 10-15min chytne a opakuje se to samé,tak to je AC pumpa. Tak mnoho zdaru v Bajkonuru (Blansku). :)
Ta poslední slova: "brzdy jsou hotové,jedu to vyzkoušet........"

honzasl
Příspěvky: 666
Registrován: čtv dub 21, 2011 8:29 am
Bydliště: Nekoř (okr. ÚnO)

Re: Ruskej traktor

#54 Nový příspěvek od honzasl »

Naskenoval jsem návod k traktoru T-012, takže si ho zájemci mohou stáhnout.

http://uloz.to/xF2SkeVr/tr4-pdf

A mám otázku: má tenhle motor někde filtr oleje? Nic jsem nenašel...

Traktorům zdar.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Ruskej traktor

#55 Nový příspěvek od koprkam »

No tak jsme zkoušeli odladit ten karbec, co je původní. No a výsledek vyl celkem fatální. Zkrátka to nejelo, to je ale jedno, našli jsme jiný zlepšovák. :rally: Zkrátka a dobře jsme nasadili karbec z trabantu, vyměnili původní hadici na přívod paliva a kupodivu se motor začal zahlcovat palovem. Plovák spádového karburátoru neudržel přetlak AC pumpy. No a tak jsme vymysleli takovou fintičku. Strýc svařil krabička do které jde z jedné strany vstup(na spodní straně) a na druhé u vrchu výstup. Mezi tím je vlnolam a přepad dolů do karburátoru. Ten si vezme jen to co potřebuje a motor konečně celkem spolehlivě funguje. No tak jsme ho protahovali po poli s nářadím, které jsme k tomu dostali a můžu říct, že ten traktor je teda ukrutně lehkej. S prutovím podmítačem šíře cca 1m to ještě šlo. Pak jsem zkusil zapřáhnout dvouradličný pluh a s ním už se moc jezdot nedalo. Jelikož máme pole z mírného komce a jsme něco jako "ekologičtí zemědělci" máme pole plné péřu. No a ono to kupodivu celkem i zaklopovalo, ale zase tu vyvstal problém, že se muselo jezdit jen z kopce, což nebylo vůbec proaktivní. Hloubka orby mohla být asi 12cm a proti kopci se pluh zacpával nebo spíš jsem si musel pořát hrát s pluhem nahoru a dolů, jinak se traktorek zadusil. Kdysi když jsme měli ještě Zetor 6911, tak jsme orávali s pluhem roudnickým, takovým tím trubkovým. No ono oralo se dosti podobně, taky jen z kopce. Proti komci se vždy utrhla nějaký lavice, která zacpala pluh, atd., atd.
No zkrátka bylo to o nervy. Chtěl bych ten traktorek nějak dotížit. Našel jsem na zahradě závaží do kol na zetor 50 super. Tak mě napadlo svařit malou konstrukce na předek a tak si tak dvě desky dát. Pak z vodenářských přírub nebo něčeho podobného udělat závaží do kol. Nebylo by to špatné a možná by se s tím dalo pak celkem obstojně orat.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Ruskej traktor

#56 Nový příspěvek od koprkam »

Tak tady dávám foty našeho mazla, bohužel foto z orby nemám, byl jsem tak vzteklej, že jsem to málem podpálil, no když se vám furt cpe pluh, tak zůstaňte v klidu. Ačkoliv to nerad říkám tak to pak šlo přes plnej plyn dopředu do zadu, no co naděláte. Jinak kdyby byla brzda i na vlečce to by taky bylo faň. :D Jinak teď v zimě se chystám na kompletní oleje a přetěsnit motor. Jinak kdyby jste někdo věděl z čeho udělet tu membránu do AC pumpy, byl bych vděčnej, jinak kdo by měl zájem můžu udělat fotky toho karburátoru z trába.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tak snad se bude líbit, jinak mám i nějaké fotky z lesa.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
filip
Příspěvky: 1866
Registrován: úte říj 21, 2008 10:51 pm
Bydliště: UO

Re: Ruskej traktor

#57 Nový příspěvek od filip »

Na tom videu s karburátorem z fiata 126 má asi i fiaťáckou pumpu. Podle oka.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Ruskej traktor

#58 Nový příspěvek od koprkam »

Já nevím, moc se ve fiatech nevyznám
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
filip
Příspěvky: 1866
Registrován: úte říj 21, 2008 10:51 pm
Bydliště: UO

Re: Ruskej traktor

#59 Nový příspěvek od filip »

Jestli tam pasuje ze žigula jak tu někdo psal, mohl by tam pasovat i z té 126. Však fiat jako fiat. Jinak karburace by byla možná ideální z fiata 500 giardiniera - Weber 26. Je totiž ležatý na rozdíl od normální 500 nebo 126, a šel by tam původní filtr. Jenže to už je tuze vzácná věc..
Přílohy
_vyr_809211351401 [800x600].jpg
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Ruskej traktor

#60 Nový příspěvek od koprkam »

Je to fakt fiat jak fiat no, ale zatím jsme celkem spokojení s tím trabante, je to fakt super, jede o něco lépe jak normální motor, ale až ve vyžších otáčkách, v malejch otáčkách je ten motor takovej tupej.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Odpovědět

Zpět na „Východoevropské stroje“