Charkov ZIM 350

stroje sovětského bloku

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
cejkahonza
Příspěvky: 5
Registrován: sob dub 05, 2014 7:23 pm
Bydliště: Žďársko

Charkov ZIM 350

#1 Nový příspěvek od cejkahonza »

Ahoj,
tak i já jsem se na podzim přidal mezi majitele tohoto ukrajinského čtyřkolko-traktorovo ďábelského stroje :potlesk: :-)

Po chvíli hledání nějakého stroje na vesnickou usedlost jsem narazil na zmínku o silnější čtyřkolce s manuálem. Po půl roce přemlouvání manželky ke koupi (chvíli malotraktor, chvíli silnější čtyřkolku, chvíli domorobo) jsem dostal svolení k tomuhle :valentyn:
Stroj jsem našel na slovenském bazoši kousek od Banské Štiavnice, s bednou náhradních dílů, ale bylo to bez zadní hydrauliky. O kousek dál u Prešova jsem našel i samotnou hydrauliku, chlap to měl připravené, že si z toho udělá traktůrek, nakonec si místo toho pořídil velkou čtyřkolku.

Po Vánocích jsem se pustil s tchánem do generálky, protože mi nešla na motoru zařadit dvojka a při jízdě v zátěži v tom cukalo, jako když přeskakuje řetěz, cca po 5 metrech. Na rovince se to rozjelo z jedničky rovnou na trojku. Všechno vypadá v pořádku, primár jen lehce ochozený, ale nic hrozného, stejně tak řetěz u zpátečky. V hlavní ani nápravové převodovce jsem ale chybu nenašel, spojovací řetěz jsem měl napnutý. Spojka buď nevypínala, případně lehce prokluzovala. Kdyby jste měl někdo nějaký tip, uvítám. Myslíte, že by to mohlo být ochozenou spojkou a starým olejem?
Odkazy na videa z youtubu s vnitřnostma:
Motor je zajímavý tím, že jde o dělenou klikovku spojenou setrvačníkem, jde ho rozdělit na půlky téměř bez oddělání čehokoli z motoru.. https://www.youtube.com/watch?v=xQd5pM4 ... l&index=11
Zadní náprava https://www.youtube.com/watch?v=R6aeTba ... bl&index=5

Teď to dávám do kupy, opravil jsem mj. tachometr (nenuloval a ještě rafička poskočila někam k 80km/h a měřila nahoru), rovnou aspoň vyměním oleje, ložiska a obložení na spojce + přebrousit válce a nové pístní kroužky. Dál jsem vyčistil nádrž (rzi hromada), dám novou brzdovku (hydraulické, přední a zadní zvlášť) a pár dalších drobných dílů si nechávám poslat z ukrajiny. Až to dám do kupy, tak ještě srovnám rám (předek cca 7 cm mimo osu zadní), seřídím +/- geometrii a pak se pustím do generálky zadní desky s kardanem a hydraulikou.
Další plány jsou velkolepé, snad reálné. Znáte to ;-)

Níž kopíruji od Quatromasse nějaké info http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... it=zim+350
Jmenuje se Zim 350 a pochází z fabriky Malyshev na Ukrajině(vyráběla mimo jiné i tanky,T-34 počínaje a dnešními tanky konče).
Tento stroj má 2-vál 2-takt 350 ccm o výkonu 17 ks,převzatý z motorek Iž.
převodovka je 4-kvalt spojená s motorem.
dál vede řetěz na takovou podivnou věc :) ,kterou je zadní neodpružená náprava.v ní je ukryto toto:redukce želva-zajíc,chod vpřed a vzad,uzávěrka diferáku,vývod pro závěsnou hydrauliku a kolové redukce.na tý hydraulice jsou ramena a klasickej trojbod.hydraulika zvedne cca 100-110 kg.
po silnici jede na zajíce cca 50-55 km/h a na želvu utáhne bez problému 2 tuny.
rám je pevný a masivní,kapoty z 2 mm plechu.

Doplním, že motor je z IZH Jupiter 5, zapalování mám elektronické.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Východoevropské stroje“