Náš RS 09 - z okolí Nového Města na Mor.

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Milan_F
Příspěvky: 427
Registrován: sob úno 05, 2011 1:27 pm
Bydliště: nedaleko Humpolce

Re: Náš RS 09 - z okolí Nového Města na Mor.

#16 Nový příspěvek od Milan_F »

Cínování je na hovno - cínovaný vodič pod tlakem teče a zvětšuje se přechodový odpor. Dál se cínovaný konec vodiče v přechodu cín/měď snadněji láme.

Co zuby na pastorku a setrvačníku? Jsou OK? Když nejde nastartovat, vrazit tam nějaký kvalt a drcnout do traktoru, aby se motor trochu pootočil a zkusit znova nastartovat.

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Náš RS 09 - z okolí Nového Města na Mor.

#17 Nový příspěvek od duchodce »

Pokud elektrikář zkoušel starter na stolici na výkon tak to uhlíky nebudou ale spinač, pokud to cvaká ve starteru . Ono se totiž stane že při dotahování silové ho vodiče na starteru se pootočí vevnitř dosedací plocha spinače a nemá dotek, anebo je prostě opálený. Problém je v tom že demontáži vadí v některých případech plochý vývod od cívek zevnitř , takže musíš ten starter rozebrat. Víko spinače je nýtováno , musí se odvrtat. Předtím ale musíš odpojit slabý drát který je pod matkou silového šroubu na kterém je ten vývod zevnitř- opatrně neulomit. Další problém je s drátem který je zaletován do kontaktu co se nasunuje ovládací kablík- musí se to ohřát až když máme vše odvrtáno a odpojeno cín odstranit za tepla a drátek očistit aby to potom šlo sesadit , na drátek žádné násilí. . Potom pozor někdy to vevnitř celé uvolněné a vysype se to ven Dej pozor na všechny ty isolační podložky oba ty šrouby musí být isolované a hlavně na boku ty isolační podložky. Až to budeš sestavovat tak ty první matky musí být utažené ale "tak akorát".Jinak dojde k rozmačkání isolačních podložek které zajišťují isolaci v průchodu víčkem spinače. Při malém utažení dojde při připojování kabelu od baterie k pootočení toho kontaktu a promáčknutí té vnitřní boční podložky a ke zkratu Jinak postavení spinače a víčka si poznač dá se to potom blbě smontovat.Šrouby s kontakty- protáhnout závity a asi by šli nahradit z našich spínačů . S izolačními podložkami si musíš poradit sám.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

jo88
Příspěvky: 115
Registrován: úte dub 09, 2013 8:40 pm
Bydliště: Nové Město na Moravě

Re: Náš RS 09 - z okolí Nového Města na Mor.

#18 Nový příspěvek od jo88 »

Děkuji za Vaše příspěvky, znova to projdu a uvidím :) , startér budu taky sundávat a podívám se po něm....

to Milan_F: Když jsem startér sundával někdy v únoru, než jsem ho odvezl k opraváři, tak zuby byly OK, teďka až ho budu sundávat znova, podívám se na zuby na pastorku i setrvačníku v jakým jsou stavu...

mako
Příspěvky: 16
Registrován: pon kvě 05, 2014 10:24 am
Bydliště: Zlín

Re: Náš RS 09 - z okolí Nového Města na Mor.

#19 Nový příspěvek od mako »

Vím, že je to staré téma, ale ted jsem koupil starsi samo doma s motorem RS-09 a nějak si nejsem jistý jak zapojit žhavení. Mám dvě spirály v sání (bohužel nemám žhaviče) a dle schéma jde napětí se svorky 15 spínací skříňky na žhavení. Jelikož u spínacích skříněk píší většinou max 15A, tak se bojím, zda to je správně. Předpokládal bych vyšší žhavicí proud. Má to být tedy se spínací skřínky na spínač žhavení? Nemám tam tu kontrolku, ale co jsem pochopil, tak není úplně nutná, stejně při startu je vyřazena z okruhu.

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Náš RS 09 - z okolí Nového Města na Mor.

#20 Nový příspěvek od duchodce »

"Mám dvě spirály v sání ,ale nemám žhaviče" - nějak to nechápu. Kontrola žhavení je potřeba jinak při plném napětí baterie je nebezpečí ,že spirály v sání shoří. Bez kontrolky bys musel na spirály vidět abys je nespálil. Kontrolka žhavení je v serii se spirálami. V poloze páčky "Start" tu kontrolu odpojí protože napětí baterie klesne asi na 10 V a to nebezpečí pomine.Vyjádři se nějak podrobně.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

mako
Příspěvky: 16
Registrován: pon kvě 05, 2014 10:24 am
Bydliště: Zlín

Re: Náš RS 09 - z okolí Nového Města na Mor.

#21 Nový příspěvek od mako »

ANo, ja tomu rozumim, co tam má být i důvod. Me jde ale o spínač. Jelikož tam dle mého názoru musí tect cca 30-40A, tak se divím tomu, že jde napěti do Bošáku, a pak do spínací skřínky. Jelikož u všech bošáku je napsane max 20A, tak se ptám, zda opravdu má jít přívod přes bošák. Nebo je tam menší proud?

mako
Příspěvky: 16
Registrován: pon kvě 05, 2014 10:24 am
Bydliště: Zlín

Re: Náš RS 09 - z okolí Nového Města na Mor.

#22 Nový příspěvek od mako »

a jeste druha otazka, kde koupit tu "kontrolku". Je stejná z M22 nebo zetor25? Případně jaké hodnoty jsou toho odporového drátu?

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Náš RS 09 - z okolí Nového Města na Mor.

#23 Nový příspěvek od duchodce »

Nevvím to určitě ale myslím ,že jsou stejné .Zapojení je všude stejné 30- 54 /ten silnější /na spínačce. A potom na spinač žhavení ,tam číslo z paměti nevím . Ono by to mohlo být na přímo ale je nebezpečí ,že při nějaké poruše při parkování by to mohlo "jančit".Vytažením bošáku to prostě odpojíte . Pokud máte na traktoru odpojovač tak to můžete připojit na přímo. Ty spirály v tom sání musí být zapojeny v serii.Připrvním zapojení bych zkontroloval jak moc se nažhaví spirály nežli se rozžhaví kontrolka - nezkoušet na slunci aby to člověk poprvé poznal.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

mako
Příspěvky: 16
Registrován: pon kvě 05, 2014 10:24 am
Bydliště: Zlín

Re: Náš RS 09 - z okolí Nového Města na Mor.

#24 Nový příspěvek od mako »

duchodce píše: čtv črc 21, 2022 10:04 pm Nevvím to určitě ale myslím ,že jsou stejné .Zapojení je všude stejné 30- 54 /ten silnější /na spínačce. A potom na spinač žhavení ,tam číslo z paměti nevím . Ono by to mohlo být na přímo ale je nebezpečí ,že při nějaké poruše při parkování by to mohlo "jančit".Vytažením bošáku to prostě odpojíte . Pokud máte na traktoru odpojovač tak to můžete připojit na přímo. Ty spirály v tom sání musí být zapojeny v serii.Připrvním zapojení bych zkontroloval jak moc se nažhaví spirály nežli se rozžhaví kontrolka - nezkoušet na slunci aby to člověk poprvé poznal.
Ok, tak dekuji za info. Tak to tam tech 40A nepotece, to by bosak nezvladl. To bude max 20A.

mako
Příspěvky: 16
Registrován: pon kvě 05, 2014 10:24 am
Bydliště: Zlín

Re: Náš RS 09 - z okolí Nového Města na Mor.

#25 Nový příspěvek od mako »

Takže jsem to orientačně změřil na M22 u kamaráda a ampermetr se pohnul na cca +-15A. Pak jsem dal dohromady spirály a ampérmetr se držel někde na 25A, ale někdy (asi jen špatný kontakt) se dostal i na 30A. Takže asi dřív dělali bošáky silnější, dnes všude píší max 20A. ;-) Takže to dám raději přes relé 40A.

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“