RS 09

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20331
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: RS 09

#106 Nový příspěvek od vitex »

Skladem mají pouze kraviny a jedou velké série pro automobilky.Přeseřízení stroje trvá dlouho a kvůli pár stovkám pístních krouků to dělat nebudou.Kdo nevěří,ať si tam zavolá,anebo si počká,až najedou na podobnou velikost.Pár strojů jsme tam dodávali.

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: RS 09

#107 Nový příspěvek od duchodce »

Jo, to máte pravdu že kvůli mě nebudou přestavovat mašiny, jenže v na jaře se tam se mnou někdo bavil nevyhnal mě hned.Že ať si zavolám později ,že tam mají nějaký přebytkový sklad že tohle vrtání 90 dodávají i jinam, když tak že bychom se přez mail dohodli co mají kvůli ostatním rozměrům. Jenže já jsem potom "lehnul" a nebylo vůbec jasné jestli by měl kdo RSa pilotovat.
A tak to třeba zkusím znova ...a nebo že bych si nechal kvůli 10 kroužkům přestavit linku? :smich: Třeba by se někdo přidal :vysmech:
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: RS 09

#108 Nový příspěvek od Veteranista! »

Nevím jak na RS 09, ale na Multicar 22, která má motor 2V, když praskne řemen, tak napínák povolí a vyskočí tyčka pohonu podavacího čerpadla nafty, takže motor přestane jet.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

mako
Příspěvky: 16
Registrován: pon kvě 05, 2014 10:24 am
Bydliště: Zlín

Re: RS 09

#109 Nový příspěvek od mako »

Veteranista! píše: úte pro 14, 2021 7:53 am Nevím jak na RS 09, ale na Multicar 22, která má motor 2V, když praskne řemen, tak napínák povolí a vyskočí tyčka pohonu podavacího čerpadla nafty, takže motor přestane jet.
MOhl bych poprosit o foto? Ja na RS09 jsem zkusil sundat řemen a normálně jsem nastartoval. MOžná to předešlí majitel nějak odpojil.

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: RS 09

#110 Nový příspěvek od Veteranista! »

Z multicar klubu
- když podávací čerpadlo pracuje jen při ručním pumpování a ne při startování, je asi zaseklá tyčka bezpečnostního systému při přetrhlém klíňáku. Šipka na orázku ukazuje na tyčku, která se někdy může zaseknout, zejména při sundání řemene. V tom případě je nutno uvolnit tyčku olejem a drátem a překontrolovat napnutí klíňáku. (Když se klíňák přetrhne, tak napínací kladka touto tyčkou vypne pohon podávacího čerpadla. To pak funguje jen ručním pumpováním. Aby čerpadlo začalo zas pracovat, musí se tyčka zamáčknout prstem.)
Obrázek

Obrázek
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

mako
Příspěvky: 16
Registrován: pon kvě 05, 2014 10:24 am
Bydliště: Zlín

Re: RS 09

#111 Nový příspěvek od mako »

Veteranista! píše: úte pro 14, 2021 8:37 am Z multicar klubu
- když podávací čerpadlo pracuje jen při ručním pumpování a ne při startování, je asi zaseklá tyčka bezpečnostního systému při přetrhlém klíňáku. Šipka na orázku ukazuje na tyčku, která se někdy může zaseknout, zejména při sundání řemene. V tom případě je nutno uvolnit tyčku olejem a drátem a překontrolovat napnutí klíňáku. (Když se klíňák přetrhne, tak napínací kladka touto tyčkou vypne pohon podávacího čerpadla. To pak funguje jen ručním pumpováním. Aby čerpadlo začalo zas pracovat, musí se tyčka zamáčknout prstem.)
Obrázek

Obrázek
Tak takhle jsem to videl na 4V ale u 2V to takto neni ani v servisni prirucce, takze je tam takovy rozdil. Coz je pro mne výhodnější :-)
Obrázek

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: RS 09

#112 Nový příspěvek od duchodce »

V multikrávě je trochu jiný motor než ve dvouválcovén RSu i když taky dvouválec . Prostě u RS dvou válci ani ve starém motoru s menším vrtáním ani u toho posledního typu žádné blokování motoru při prasknutí řemenu není.Ještě k tomu alternátoru - ten úhel opásání řemenice je tam velmi malý ,viděl jsem na nějakém srazu že to měl předělaný na 13 řemen protože ta 10 pořád hořela.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

mako
Příspěvky: 16
Registrován: pon kvě 05, 2014 10:24 am
Bydliště: Zlín

Re: RS 09

#113 Nový příspěvek od mako »

duchodce píše: úte pro 14, 2021 10:03 am V multikrávě je trochu jiný motor než ve dvouválcovén RSu i když taky dvouválec . Prostě u RS dvou válci ani ve starém motoru s menším vrtáním ani u toho posledního typu žádné blokování motoru při prasknutí řemenu není.Ještě k tomu alternátoru - ten úhel opásání řemenice je tam velmi malý ,viděl jsem na nějakém srazu že to měl předělaný na 13 řemen protože ta 10 pořád hořela.
Presne to s tou 13tkou jsem si taky rikal, ale jeste mne napadlo vzit napinak a udelat tam jeden pruhyb navic a tim by opasani bylo mnohem vetsi. Napinak by mi vazl nejaky starsi kamos v servise....

Uživatelský avatar
cipisek
Příspěvky: 830
Registrován: stř říj 29, 2008 8:27 pm
Bydliště: 76875

Re: RS 09

#114 Nový příspěvek od cipisek »

Už jsem tu hodně dlouho nepřispíval ale k tomuto se vyjádřím. Dvouválec v Multikáře je vlastně půlka 4válce z Eresa Proto to má to vypínání při prasknutí řemenu. z čelního pohledu ty Motory vypadají stejně, Mají vrtání 80. Kdežto orignální dvouválce na Eresech Jsou jiné, starší konstrukce vycházející ještě z předválečných AustroDiesel. s Vrtáním 85 nebo 90mm Značily se FD 21 Později po převrtání 2KVD9SVL. Ty to vypínání nemají, taky vypadají jinak.
Všelikého kvaltování toliko pro hovado jest.....

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“