Nasetraktory

pro všechny fandy traktorů
reklama
Právě je ned bře 29, 2020 10:30 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 626 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 42  Další

Patøí LIAZ 180 mezi kutilské výtvory ?
Ano 19%  19%  [ 42 ]
Ne !!!!!!!! 54%  54%  [ 119 ]
Je to sporné - mnoho vìcí vzniklo pùvodnì kutilsky 27%  27%  [ 59 ]
Celkem hlasů : 220
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: čtv říj 31, 2013 10:21 pm 
Offline

Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Příspěvky: 1387
Bydliště: Bravantice
Také přidám svou trošku do debaty, v 95 jsme přestavěli škodovku dostala motor z torona 230k do předního prodlouženého rámu bylo umístěno čerpadlo SPV-23 na vyvodový hřídel.Kompletně byla přepracována kabina,tepelná izolace podlahy ,odhlučnění a odpérování celé kabiny.Řidič seděl uprostřed kabiny. Řizení mělo čerpadlo umístěno na prsou motoru,ovládání hyd.bylo přes elektrohydraulický rozváděč,mělo čtyří okruhy,zadní ramena měla rychlozdvih,mezi rameny hydraulického závěsu byl umístěn hydromotor SMF-23-vyvodový hřídel s otáčkami nastavenými na 540,750,1000ot/min.Nádrže byly nahrazeny jednou o objemu 600lt.Celý traktor byl okapotován novou kapotáží.Všechny převodové náplně byly vylepšeny přípravkem Gearex,což se projevilo hlavně u sestupné převodovky u níž se snižila provozní teplota o 40°C.Prodloužením a větším zatížením přední části traktoru se výrazně zlepšily jízdní vlastností,traktor se nevlnil a držel stopu, bez problému i při 50km/hod což umožňovaly vyšší otáčky motoru.Při orbě s pluhem PHX-6 mu stačil převodový stupeň 3 rychlý a to přesto ,že pozemky na kterých stroj pracoval jsou jilnaté půdy a mají značné převýšení.Všichní ,kteří měli možnost s ní jezdit i návštěvy se shodli ,že jizdní vlastností a pohodlí pro obsluhu se diametrálně od normální škodovky liší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: pát lis 01, 2013 8:27 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Příspěvky: 4269
Bydliště: okr. bruntál, tam kde mají žáby zuby a chřipka je změkčilost
Jsem rád,že se těmto strojům ještě někdo věnuje,jsou levné,jednoduché a utáhnou řádově ta nejtěžší nářadí. Navzdory mnohé kritiky tyto stroje dělávaly na polích tu nejtěžší práci a často v několika směnném nasazení.Samozřejmě, že má různé technické nedostatky,ale mnohé se dá i na dvorku vyřešit a je to vděčný materiál pro kutily :)
V současnosti silně zvažuji také koupi škodovky,byť ji zatím nepotřebuji,ale předpokládám,že za chvíli už nebudou podobně jako Kirovce, a většina skončí v lázních.
Díky vrakujícím se Liazkám se dá na ně sehnat i mnoho dílů za pakatel.
Netvrdím,že by tyto škodovky ještě mohly konkurovat moderním traktorům,ale pro mnohé to může být slibný záložní tahač a pro menší zemědělce i ten stěžejní.
Bohužel absence vývodového hřídele je velký hendikep a tím nemůže tahat větší secí kombinace a jiné stroje poháněné kardanem,ale jestli to někdo dokázal vyřešit nějakým silným hydromotorem a hydrogenerátorem,tak klobouk dolů,není to jednoduché zrealizovat a hlavně ne levné.
Každopádně je hodně těžkých polních prací,kde vývoďák není třeba,jako orby,přípravy,podmítky,podrývání atd. a tam všude se uplatní.

S kolegou přemýšlíme,jak by se dala škodovka upravit do silniční dopravy jako náhrada za nákladní auto pro zemědělskou dopravu pro tahání autovleku nebo návěsu,protože se v současnosti už zbavuje Liazek díky velkým Legislativním poplatkům.
Dost velký problém na silnici je to kloubové řízení a uvažovali jsme nahradit přední nápravu hnanou řízenou nápravou třeba z Matesa a pro jízdu po silnici zablokovat kloubové řízení a řídit předníma kolama,jenže by se dále muselo vyřešit vypínání předního náhonu,aby se nesmýkaly kola v zatáčkách,jestli se nepletu,tak má škodovka stálý pohon 4x4 bez mezinápravového diferenciálu a zapínají se pouze uzávěrky.
Zatím ještě škodule na place nestojí,tak je to vše čistě teoretizování,ale do příštích žní už chceme něco zrealizovat.
Jste tu odborníci co tyto stroje máte,tak poraďte co by bylo možné a co ne.

Zajímavá varianta do přepravy je něco takovéhe :) :

Obrázek

_________________
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: pát lis 01, 2013 9:40 am 
Offline

Registrován: ned bře 25, 2012 7:44 pm
Příspěvky: 810
Bydliště: usti nad orlici
dobra libustka :pohar:

_________________
zetor a liaz navzdy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: pát lis 01, 2013 7:35 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 16, 2009 2:37 pm
Příspěvky: 2228
Bydliště: Sazdice
Bydliště: Levice
V kĺbe by som problém nevidel, naviac prerábka na riadenú nápravu by bola komplikovaná. Náhon oboch náprav má rovnaký smer otáčania a prevod v diferenciáloch je väčší ako u Matesa. Kĺbové riadenie s orbitrolom a vymedzenými vôľami by nemuselo byť zlé. Dokonca cúvanie s vlekom je jednoduchšie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: ned lis 03, 2013 6:34 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Příspěvky: 4269
Bydliště: okr. bruntál, tam kde mají žáby zuby a chřipka je změkčilost
Nějak jsem se nedopátral a ani mi zatím nikdo neuměl říct,jak rychle vlastně dokáže jet ta škodovka po silnici dejme tomu na max na 2200ot. motoru?
Na youtubu jsem našel jedno videjko jak valí po cestě celkem slušně,ale těžko se to odhadne kolik.
V případě vymezených vůlí v čepech pístnic řízení a dobré těsné orsty by to mohlo umět jet rovně,ale zatím na to každý nadával,že se to po cestě vlní a je problém to udržet rovně.
Já s tím zatím nejel,neměl jsem možnost,tak jenom sbírám rozumy.
Jak jsem koupil své první ZTéčko,tak to byl také horor jet po silnici,bylo povolené servo a vytlučené kuláky,ale jak jsem to spravil,tak mám od té doby klid a můžu s tím jet jakkoli rychle.Hodně ještě dělá orsta,musí být těsná s optimálním jmenovitým průtokem,čím víc tím líp.

to CBS:
jednou jsi psal, že máte doma škoduli, co ty si o tom myslíš, mohl by to být po úpravách ještě perspektivní stroj, nebo těch technických mínusů má tak mnoho že nemá smysl se s tím zaobírat?

Tady už někdo realizoval škodovku do dopravy s pěkným návěsem,škoda že nevímkde to je,jel bych na výzvědy:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

_________________
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: ned lis 03, 2013 6:57 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 10, 2010 8:35 pm
Příspěvky: 2802
Bydliště: Ždaňa
Bydliště: Košice
ja mam pocit ze to stale bude klbak, jak lkt... vymenili sme oka na pieste, nove uchyty, capy do piestov, a stale to nieje ono a pri maximalke(20-25?) je to ulietane...ale mozno je tam uz nejaka vola v stredovom cape, alebo je nejaka divna orsta :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: ned lis 03, 2013 7:17 pm 
Offline

Registrován: pon čer 06, 2011 11:38 am
Příspěvky: 1596
Bydliště: Přišimasy
Bydliště: Přišimasy
Tak kdo to pozná? :)

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: ned lis 03, 2013 7:41 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 16, 2009 2:37 pm
Příspěvky: 2228
Bydliště: Sazdice
Bydliště: Levice
S riadením mám skúsenosť iba s rozvádzačom, tam je hlavný problém, že sa skoro vôbec nedá regulovať rýchlosť zatáčania, ale keď si na to riadenie človek trocha zvykne, dá sa predísť aj hadíkom a pod. hlavne sa musí najprv nastaviť rurz a až potom pridávať plyn :smich: Priznám sa, že už som s tým išiel aj na velkej 5 v otáčkach, ale 5 m cesta bola celá moja. ZT sa za škodovkou moc nechytá, takže typujem rýchlosť 40 - 50 k/h. Niekto, kto jazdil s N-kom bude vedieť aké je riadenie s orbitrolom. Viem iba tolko, že na našej sa natáča volant max 15° doľava, doprava. Na N-ku vraj bolo treba veľa točiť. V doprave by mohla byť použiteľná bez výraznejších úprav, no najlepšie s vlekom ako je na fotkách, ťahať za ňou dva autovleky, to mi príde dosť nemotorné. Ešte možno nápravu s točňou a náves. Do dopravy má aj prevodovka celkom dobre rozložené rýchlosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: ned lis 03, 2013 8:24 pm 
Offline

Registrován: ned bře 25, 2012 7:44 pm
Příspěvky: 810
Bydliště: usti nad orlici
zatim teoreticky to rizeni dat na samostatnej okruh kde to nebude reagovat na otacky motoru plus dve polohy pro jizdu a citlivejsi pro motani se na petniku vice as bude doma a bude se ladit 8)

_________________
zetor a liaz navzdy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: ned lis 03, 2013 8:34 pm 
Offline

Registrován: ned lis 11, 2007 7:20 pm
Příspěvky: 310
Bydliště: Hodonín
Jen přidám mé osobní poznatky,se škodovkou jsem nejezdil,ale otec v ní strávil 20 let.Já jezdil s unk 320 dost podobné stroje co se týká řízení.
Oba stroje jedou přibližně stejně rychle max.40.škodula s orstou se řídí docela pohodlně i v dopravě a couvání do šopy s autovlekem je lepší než s traktorem.UNK mělo zase tu výhodu že mělo pod volantem přepínač režimu řízení 1,pro nakládání-půl otáčky volantu bylo zalomení od dorazu k dorazu 2,režim jízda-3 otáčky od dorazu k dorazu.Problém byl vytlučené čepy řízení a středový čep to dokázal rozvlnit ve všech směrech hlavně při rozhoupání po hrbech při 40km/h. Proto mě udivovali komentáře bývalých kolegů že otec jezdí se škodovků velká-5.plný že u nich to neni normální,oni měli totiž řízení rozvaděčem.
UNK váží 12tun a má motor vzadu tím se někdy dost rozhoupává při rychlé jízdě,škodovka bude asi zas víc udrncaná než houpavá,ale problém bych neviděl ani v dopravě,co si pamatuju tak vlečky za škodovkou normálně brzdily jen žárovky se museli měnit za 24v.

_________________
Zetor,Tatra,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: ned lis 03, 2013 9:13 pm 
Offline

Registrován: úte úno 23, 2010 10:21 pm
Příspěvky: 1142
Bydliště: Postoupky 169. 767 01 KM.
Škodula jede max +-30 km/h .Chce to trochu cviku s volantem (zatočí bez problému,ale někdy se nestačí narovnat) do dopravy nevhodná. Má pohon 4x4 natvrdo a tak na tvrdým žere gumy. Pepa.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: ned lis 03, 2013 11:10 pm 
Offline

Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Příspěvky: 1387
Bydliště: Bravantice
My jsme měli upravenou škodovku s motorem z torona ,ta jela kolem 55km/h ,škodovky měly problém s filtraci oleje, ta byla pro orsty nedostatečná ,velmi často docházelo k obroušení dávkovací hvězdice a pak si řízení dělalo co chtělo a traktor se nedal udržet na cestě a k tomu volnější středové čepy a čepy na pístnicich řízení a řidič byl na nervy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: ned lis 03, 2013 11:47 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Příspěvky: 4269
Bydliště: okr. bruntál, tam kde mají žáby zuby a chřipka je změkčilost
Hydraulické problémy se dají celkem snadno pořešit,v tom bych moc problém neviděl.

Ten stálý pohon 4x4 může být na silnici opravdu zbytečný,možná i ten může zapřičiňovat nestabilitu řízení ve vyšší rychlosti,zvlášť když tam není mezinápravový diferencilál,tak se ty kola určitě přetlačují,zvlášť když je nějaká guma víc sjetá nebo podhuštěná,či každá náprava jinak zatížená atp.

Jak je řešeno zapínání předního náhonu na Matesu? Nešlo by to nějak předělat na tu škodovku a přední náhon odpojovat při jízdě po tvrdém?

_________________
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: ned lis 03, 2013 11:53 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 11, 2011 10:35 pm
Příspěvky: 4460
Bydliště: Svitavy
Bydliště: Svitavy
ale myslim si ze ty napravy vydrej vsechno,to je zas plus. tady v zd byla,mozna jeste je ta co je na poslednim obrazku,ale s turbo motorem a klimatizaci. a cerne skla. byla to pred 10lety moda u nas:-)

_________________
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
první stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
Minimálně „se to musí zkusit“.
Všechno je to o srdíčku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Traktor LIAZ 180
UNREAD_POSTNapsal: pon lis 04, 2013 12:16 am 
Offline

Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Příspěvky: 1387
Bydliště: Bravantice
Škodovka není traktor na cesty ,v zátačkách jsou rozdílné dráhy přední a zadní nápravy(středový čep není uprostřed),nutný mezinápravový diferenciál.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 626 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 42  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz