Traktor LIAZ 180

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Patøí LIAZ 180 mezi kutilské výtvory ?

Ano
43
19%
Ne !!!!!!!!
126
55%
Je to sporné - mnoho vìcí vzniklo pùvodnì kutilsky
61
27%
 
Celkem hlasů: 230

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 5844
Registrován: úte črc 17, 2007 9:54 pm
Bydliště: Česká Čermná

Re: Traktor LIAZ 180

#31 Nový příspěvek od Peetan »

Tom píše:
brigadnik píše:nechapu tu averzi proti JD.
to není averze proti JD, to je averze proti tomu, že se lidi nechají zblbnou zk..veným jelenem, a dělají jelena z toho, co má svou vlastní duši :vztek:
Přesně tak Tome... :friends:
Pole je jen slabej odvárek lesa a tam vládne VALTRA

Uživatelský avatar
brigadnik
Příspěvky: 1070
Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
Bydliště: Žatecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor LIAZ 180

#32 Nový příspěvek od brigadnik »

ale kdyz to neni averze tak proc "zku.....ym" ? :)

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Traktor LIAZ 180

#33 Nový příspěvek od Tom »

brigadnik píše:ale kdyz to neni averze tak proc "zku.....ym" ? :)
Protože z toho uděláš něco co to není. Buď chci JD, a připlatím si a budu mít JD, a nebo budu mít domaděl. Jo, kdyby v tom domadělu byl motor JD, tak to už je něco jiného, ale takhle :nene:
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
serykarel
Příspěvky: 262
Registrován: úte říj 21, 2008 6:00 pm
Bydliště: Kamenička

Re: Traktor LIAZ 180

#34 Nový příspěvek od serykarel »

Tady je jedna Š 180 od nás.
Zetor 6911,3011 vleky 7t 701 H, T3,5 S BSS, TEK 2, pluh PN 252, kultivátor, welger wsa 350,sazeč SA2-074
Domaděl 1,9D 2x kára, smyk, obraceč sena, secí sroj
Sekačka BCS http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 73&t=18297

Uživatelský avatar
adam
Příspěvky: 1959
Registrován: pát pro 14, 2007 8:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#35 Nový příspěvek od adam »

Tom píše:
brigadnik píše:ale kdyz to neni averze tak proc "zku.....ym" ? :)
Protože z toho uděláš něco co to není. Buď chci JD, a připlatím si a budu mít JD, a nebo budu mít domaděl. Jo, kdyby v tom domadělu byl motor JD, tak to už je něco jiného, ale takhle :nene:
Třeba v tej Škodovce je motor john deere :smich:
Zetor 6945, VW vento 1.9 TD, Stihl MS 211,MS 360, FS 450, Reform 741

Uživatelský avatar
Milhauss
Příspěvky: 11618
Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor LIAZ 180

#36 Nový příspěvek od Milhauss »

Tak tady jeden hodně zajínavý LIAZ
30.jpg
77.jpg

Uživatelský avatar
Lars
Příspěvky: 1095
Registrován: úte črc 03, 2007 10:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor LIAZ 180

#37 Nový příspěvek od Lars »

kurva už dvakrát jsem to uřizl a furt je to krátký!!!!!

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Traktor LIAZ 180

#38 Nový příspěvek od sychrovak »

To co jsem na toto téma Dával je Fuč.
O víkendu vyzpovídám Otce jak to bylo a znovu napíši.O historii Liazu,kde trávil celý život něco ví.Málokdo ví,že vývojové středisko bylo v Mnichově Hradišti.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Traktor LIAZ 180

#39 Nový příspěvek od sychrovak »

od bastardtraktor v Sob Zář 22, 2007 12:32 pm

Myslíte, že nepatøí LIAZ 180 mezi domadìly ??
Respektive, jste si jistí, že patøí mezi tovární typy ??
No -já nevím !
Slyšel jsem strory, že pùvodnì první kusy LIAZ 180 kloubového traktoru vyrobili na kolenì sami družstevníci nìkde v Polabí z trosek náklaïákù LIAZ agro /Matesù/, které se jim válely v kopøivách. NevyrobiliO LIAZKY vyrobené v družstvu byl veliký zájem, ale bolševik jim takové podnikání zatrhl a zaèaly se dìlat továrnì a jen minimálnì je vylepšili - lepší motory atd.
Nicménì družstevníci nedokázali z pøevodovky vytáhnout nìjìký náhon pøez kloubové zlamování na pohon náøadí a státní fabrika se na to vykašlala taky. Takže LIAZKA je jeden z mála traktorù, které náhon nemají. Jo to nebyla prioirita soudruhůJá myslím, že LIAZKA patøí mezi kutilské výtvory - je to obdobné, jako když vy doma vemete nápravy z nìjakého auta - / tøeba z gaze, nebo vejtøasky/, pøevody a motor jakbysmet, dokutíte rám, hydrauliku, kloubové øízení , boudu a hotovo.

:shock: :shock:




Jak se uvádí ve fóru že první pokusy byli v tom JZD Dolany u Náchoda je blbost.Jejich předseda p. Borůvka navštívil Liaz
přivezl foto z výstavy.Liaz Mnichovo Hradiště díky jeho /Borůvky/ známostem na MZ dostal od soudruhů požehnání a postavil
první traktor a provedl zkoušky a následně homologaci,kterou by asi žádné JZD dělat nemohlo.
Výroba se přesunula do STS Mimoň a STS Doksy.Tam budou asi pozůstatky výkresů.Co se týče vývodové hřídele,tak to soudruzi nechtěli.
Úkol byl jasný vytvořit pružnější a úspornější traktor než Kirovec a lepší byl ,a pak se to dalším soudruhům přestalo líbít/těm co lezli sovětům do zadku/a vývoj se pozastavil.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D

Uživatelský avatar
adam
Příspěvky: 1959
Registrován: pát pro 14, 2007 8:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#40 Nový příspěvek od adam »

sychrovak píše:od bastardtraktor v Sob Zář 22, 2007 12:32 pm

Myslíte, že nepatøí LIAZ 180 mezi domadìly ??
Respektive, jste si jistí, že patøí mezi tovární typy ??
No -já nevím !
Slyšel jsem strory, že pùvodnì první kusy LIAZ 180 kloubového traktoru vyrobili na kolenì sami družstevníci nìkde v Polabí z trosek náklaïákù LIAZ agro /Matesù/, které se jim válely v kopøivách. NevyrobiliO LIAZKY vyrobené v družstvu byl veliký zájem, ale bolševik jim takové podnikání zatrhl a zaèaly se dìlat továrnì a jen minimálnì je vylepšili - lepší motory atd.
Nicménì družstevníci nedokázali z pøevodovky vytáhnout nìjìký náhon pøez kloubové zlamování na pohon náøadí a státní fabrika se na to vykašlala taky. Takže LIAZKA je jeden z mála traktorù, které náhon nemají. Jo to nebyla prioirita soudruhůJá myslím, že LIAZKA patøí mezi kutilské výtvory - je to obdobné, jako když vy doma vemete nápravy z nìjakého auta - / tøeba z gaze, nebo vejtøasky/, pøevody a motor jakbysmet, dokutíte rám, hydrauliku, kloubové øízení , boudu a hotovo.

:shock: :shock:




Jak se uvádí ve fóru že první pokusy byli v tom JZD Dolany u Náchoda je blbost.Jejich předseda p. Borůvka navštívil Liaz
přivezl foto z výstavy.Liaz Mnichovo Hradiště díky jeho /Borůvky/ známostem na MZ dostal od soudruhů požehnání a postavil
první traktor a provedl zkoušky a následně homologaci,kterou by asi žádné JZD dělat nemohlo.
Výroba se přesunula do STS Mimoň a STS Doksy.Tam budou asi pozůstatky výkresů.Co se týče vývodové hřídele,tak to soudruzi nechtěli.
Úkol byl jasný vytvořit pružnější a úspornější traktor než Kirovec a lepší byl ,a pak se to dalším soudruhům přestalo líbít/těm co lezli sovětům do zadku/a vývoj se pozastavil.
Tady u nás kazdej řika že to vymysleli tady v Dolanech a maj tam skodovku co má kabinu jako 6945
Zetor 6945, VW vento 1.9 TD, Stihl MS 211,MS 360, FS 450, Reform 741

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Traktor LIAZ 180

#41 Nový příspěvek od sychrovak »

Tady u nás kazdej řika že to vymysleli tady v Dolanech a maj tam skodovku co má kabinu jako 6945[/quote]

Ano podmět určitě vznikl tam a hlavně díky p. Borůvkovi-asi už nežije.Možná to bylo tak že vyrobili podvozek a pak zkoušeli různé kabiny a určitě první kdo ji testoval bylo JZD Dolany.Vždyť je známo že Liaz u tatra zkoušeli kabiny navzájem,koketovali i s kabinou Jelecz,Rába,Stayer atd.Dokonce jsem viděl i Rolbu s kabinou Tatra.

Jeden pán u nás píše historii automobilky Liaz je to p.Ing Šverma asi ho navštívím,.A vůbec bych se nebránil,pokud se povede ten sraz traktor fandů u nás, pozvat ho a udělat besedu na toto téma o Liazu,možná i Brzobohatýho pozvat /první řidič Dakaru/
Apropó to povídání o Liazu je dosti zajímavé,možná bych založil vlákno na téma Liaz a se svolením p. Švermy přepsal sem.Třeba jsem se dočetl,že v padesátých letech výjížděli kolony šásek pro autobusy z Mn. Hradiště po ose směr Vysoké Mýto /120 km/,kde montovali karosérie.Jako dítě jěště pamatuji v 80 letech jak v zimě seděli na holém podvozku a 2 km přejížděli v beranicích na vlakové nádraží po silnici,což dnes nemyslitelné.
:shock:
Naposledy upravil(a) sychrovak dne stř úno 25, 2009 10:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4633
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#42 Nový příspěvek od bastardtraktor »

To JO
to by byl super program na tom srazu u Tebe.
ooooooooooooo

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Traktor LIAZ 180

#43 Nový příspěvek od sychrovak »

bastardtraktor píše:To JO
to by byl super program na tom srazu u Tebe.
Tomu pánovi je 70 tak uvidím.
Jo a jak jezdili do Mýta po vlastní ose,tak prý měli takové kabynky aby neofouknuli. 8)
s706rtoch01.jpg
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Traktor LIAZ 180

#44 Nový příspěvek od Tom »

Pokud by tahle beseda vyšla, to by bylo supr. Určitě pokud by se něco konalo, dej mi pls vědět 8)
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor LIAZ 180

#45 Nový příspěvek od jano »

sychrovak píše:od bastardtraktor v Sob Zář 22, 2007 12:32 pm

.








Úkol byl jasný vytvořit pružnější a úspornější traktor než Kirovec a lepší byl ,a pak se to dalším soudruhům přestalo líbít/těm co lezli sovětům do zadku/a vývoj se pozastavil.
No nielenže by to bolo trúfalé, ale nemožné. ŠT 180 je oproti Kirovcu bez ohľadu kto a kedy ho vyrobil, kategoria domarobov. Základný problém je prevodovka, radenie pod záťažou je i po pedesiatych rokoch spravené na porovnateľnej, prípadne lepšej úrovni,ako majú súdobe traktory, ŠT 180 len mechanika. Motor Liaz bol dobrý automobilový motor, ako traktorový slabý odvar a proti Kirovcovmu prepadák. I všetky snahy nahradiť v Kirovci motory západnými skončili v podstate neúspechom.
Vývoj Kirovca platila armáda a nie poľnohospodári, preto sa podarilo pred 50-tými rokmi postaviť nadčasový traktor, ktorý v súčastnosti viac menej kopírujú všetci výrobci traktorov.
A Liaz? Robili čo mohli, Kirvce dostávali takmer výhradne ŠM (štátne statky) a čo mali robiť družstevníci? Orať na Z50Super, alebo hýbať rozumom a postaviť vlastný stroj?
Traktory, páni, bol nedostatkový tovar. GO stála toľko čo nový, lenže nový bol len na prídel...
No a kto robil v praxi, by nad snahou porovnať ŠT 180 a Kirovec len mávol rukou...

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“