Přesně tak Tome...Tom píše:to není averze proti JD, to je averze proti tomu, že se lidi nechají zblbnou zk..veným jelenem, a dělají jelena z toho, co má svou vlastní dušibrigadnik píše:nechapu tu averzi proti JD.
Traktor LIAZ 180
Moderátor: DYK
Re: Traktor LIAZ 180
Pole je jen slabej odvárek lesa a tam vládne VALTRA
- brigadnik
- Příspěvky: 1070
- Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
- Bydliště: Žatecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor LIAZ 180
ale kdyz to neni averze tak proc "zku.....ym" ?
Re: Traktor LIAZ 180
Protože z toho uděláš něco co to není. Buď chci JD, a připlatím si a budu mít JD, a nebo budu mít domaděl. Jo, kdyby v tom domadělu byl motor JD, tak to už je něco jiného, ale takhlebrigadnik píše:ale kdyz to neni averze tak proc "zku.....ym" ?
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Traktor LIAZ 180
Tady je jedna Š 180 od nás.
Zetor 6911,3011 vleky 7t 701 H, T3,5 S BSS, TEK 2, pluh PN 252, kultivátor, welger wsa 350,sazeč SA2-074
Domaděl 1,9D 2x kára, smyk, obraceč sena, secí sroj
Sekačka BCS http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 73&t=18297
Domaděl 1,9D 2x kára, smyk, obraceč sena, secí sroj
Sekačka BCS http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 73&t=18297
- adam
- Příspěvky: 1959
- Registrován: pát pro 14, 2007 8:19 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Traktor LIAZ 180
Třeba v tej Škodovce je motor john deereTom píše:Protože z toho uděláš něco co to není. Buď chci JD, a připlatím si a budu mít JD, a nebo budu mít domaděl. Jo, kdyby v tom domadělu byl motor JD, tak to už je něco jiného, ale takhlebrigadnik píše:ale kdyz to neni averze tak proc "zku.....ym" ?
Zetor 6945, VW vento 1.9 TD, Stihl MS 211,MS 360, FS 450, Reform 741
- Milhauss
- Příspěvky: 11618
- Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
- Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor LIAZ 180
Tak tady jeden hodně zajínavý LIAZ
- Lars
- Příspěvky: 1095
- Registrován: úte črc 03, 2007 10:58 pm
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor LIAZ 180
to vypadá skoro jako tohle http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... &sk=t&sd=a
kurva už dvakrát jsem to uřizl a furt je to krátký!!!!!
Re: Traktor LIAZ 180
To co jsem na toto téma Dával je Fuč.
O víkendu vyzpovídám Otce jak to bylo a znovu napíši.O historii Liazu,kde trávil celý život něco ví.Málokdo ví,že vývojové středisko bylo v Mnichově Hradišti.
O víkendu vyzpovídám Otce jak to bylo a znovu napíši.O historii Liazu,kde trávil celý život něco ví.Málokdo ví,že vývojové středisko bylo v Mnichově Hradišti.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D
Re: Traktor LIAZ 180
od bastardtraktor v Sob Zář 22, 2007 12:32 pm
Myslíte, že nepatøí LIAZ 180 mezi domadìly ??
Respektive, jste si jistí, že patøí mezi tovární typy ??
No -já nevím !
Slyšel jsem strory, že pùvodnì první kusy LIAZ 180 kloubového traktoru vyrobili na kolenì sami družstevníci nìkde v Polabí z trosek náklaïákù LIAZ agro /Matesù/, které se jim válely v kopøivách. NevyrobiliO LIAZKY vyrobené v družstvu byl veliký zájem, ale bolševik jim takové podnikání zatrhl a zaèaly se dìlat továrnì a jen minimálnì je vylepšili - lepší motory atd.
Nicménì družstevníci nedokázali z pøevodovky vytáhnout nìjìký náhon pøez kloubové zlamování na pohon náøadí a státní fabrika se na to vykašlala taky. Takže LIAZKA je jeden z mála traktorù, které náhon nemají. Jo to nebyla prioirita soudruhůJá myslím, že LIAZKA patøí mezi kutilské výtvory - je to obdobné, jako když vy doma vemete nápravy z nìjakého auta - / tøeba z gaze, nebo vejtøasky/, pøevody a motor jakbysmet, dokutíte rám, hydrauliku, kloubové øízení , boudu a hotovo.
Jak se uvádí ve fóru že první pokusy byli v tom JZD Dolany u Náchoda je blbost.Jejich předseda p. Borůvka navštívil Liaz
přivezl foto z výstavy.Liaz Mnichovo Hradiště díky jeho /Borůvky/ známostem na MZ dostal od soudruhů požehnání a postavil
první traktor a provedl zkoušky a následně homologaci,kterou by asi žádné JZD dělat nemohlo.
Výroba se přesunula do STS Mimoň a STS Doksy.Tam budou asi pozůstatky výkresů.Co se týče vývodové hřídele,tak to soudruzi nechtěli.
Úkol byl jasný vytvořit pružnější a úspornější traktor než Kirovec a lepší byl ,a pak se to dalším soudruhům přestalo líbít/těm co lezli sovětům do zadku/a vývoj se pozastavil.
Myslíte, že nepatøí LIAZ 180 mezi domadìly ??
Respektive, jste si jistí, že patøí mezi tovární typy ??
No -já nevím !
Slyšel jsem strory, že pùvodnì první kusy LIAZ 180 kloubového traktoru vyrobili na kolenì sami družstevníci nìkde v Polabí z trosek náklaïákù LIAZ agro /Matesù/, které se jim válely v kopøivách. NevyrobiliO LIAZKY vyrobené v družstvu byl veliký zájem, ale bolševik jim takové podnikání zatrhl a zaèaly se dìlat továrnì a jen minimálnì je vylepšili - lepší motory atd.
Nicménì družstevníci nedokázali z pøevodovky vytáhnout nìjìký náhon pøez kloubové zlamování na pohon náøadí a státní fabrika se na to vykašlala taky. Takže LIAZKA je jeden z mála traktorù, které náhon nemají. Jo to nebyla prioirita soudruhůJá myslím, že LIAZKA patøí mezi kutilské výtvory - je to obdobné, jako když vy doma vemete nápravy z nìjakého auta - / tøeba z gaze, nebo vejtøasky/, pøevody a motor jakbysmet, dokutíte rám, hydrauliku, kloubové øízení , boudu a hotovo.
Jak se uvádí ve fóru že první pokusy byli v tom JZD Dolany u Náchoda je blbost.Jejich předseda p. Borůvka navštívil Liaz
přivezl foto z výstavy.Liaz Mnichovo Hradiště díky jeho /Borůvky/ známostem na MZ dostal od soudruhů požehnání a postavil
první traktor a provedl zkoušky a následně homologaci,kterou by asi žádné JZD dělat nemohlo.
Výroba se přesunula do STS Mimoň a STS Doksy.Tam budou asi pozůstatky výkresů.Co se týče vývodové hřídele,tak to soudruzi nechtěli.
Úkol byl jasný vytvořit pružnější a úspornější traktor než Kirovec a lepší byl ,a pak se to dalším soudruhům přestalo líbít/těm co lezli sovětům do zadku/a vývoj se pozastavil.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D
- adam
- Příspěvky: 1959
- Registrován: pát pro 14, 2007 8:19 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Traktor LIAZ 180
Tady u nás kazdej řika že to vymysleli tady v Dolanech a maj tam skodovku co má kabinu jako 6945sychrovak píše:od bastardtraktor v Sob Zář 22, 2007 12:32 pm
Myslíte, že nepatøí LIAZ 180 mezi domadìly ??
Respektive, jste si jistí, že patøí mezi tovární typy ??
No -já nevím !
Slyšel jsem strory, že pùvodnì první kusy LIAZ 180 kloubového traktoru vyrobili na kolenì sami družstevníci nìkde v Polabí z trosek náklaïákù LIAZ agro /Matesù/, které se jim válely v kopøivách. NevyrobiliO LIAZKY vyrobené v družstvu byl veliký zájem, ale bolševik jim takové podnikání zatrhl a zaèaly se dìlat továrnì a jen minimálnì je vylepšili - lepší motory atd.
Nicménì družstevníci nedokázali z pøevodovky vytáhnout nìjìký náhon pøez kloubové zlamování na pohon náøadí a státní fabrika se na to vykašlala taky. Takže LIAZKA je jeden z mála traktorù, které náhon nemají. Jo to nebyla prioirita soudruhůJá myslím, že LIAZKA patøí mezi kutilské výtvory - je to obdobné, jako když vy doma vemete nápravy z nìjakého auta - / tøeba z gaze, nebo vejtøasky/, pøevody a motor jakbysmet, dokutíte rám, hydrauliku, kloubové øízení , boudu a hotovo.
Jak se uvádí ve fóru že první pokusy byli v tom JZD Dolany u Náchoda je blbost.Jejich předseda p. Borůvka navštívil Liaz
přivezl foto z výstavy.Liaz Mnichovo Hradiště díky jeho /Borůvky/ známostem na MZ dostal od soudruhů požehnání a postavil
první traktor a provedl zkoušky a následně homologaci,kterou by asi žádné JZD dělat nemohlo.
Výroba se přesunula do STS Mimoň a STS Doksy.Tam budou asi pozůstatky výkresů.Co se týče vývodové hřídele,tak to soudruzi nechtěli.
Úkol byl jasný vytvořit pružnější a úspornější traktor než Kirovec a lepší byl ,a pak se to dalším soudruhům přestalo líbít/těm co lezli sovětům do zadku/a vývoj se pozastavil.
Zetor 6945, VW vento 1.9 TD, Stihl MS 211,MS 360, FS 450, Reform 741
Re: Traktor LIAZ 180
Tady u nás kazdej řika že to vymysleli tady v Dolanech a maj tam skodovku co má kabinu jako 6945[/quote]
Ano podmět určitě vznikl tam a hlavně díky p. Borůvkovi-asi už nežije.Možná to bylo tak že vyrobili podvozek a pak zkoušeli různé kabiny a určitě první kdo ji testoval bylo JZD Dolany.Vždyť je známo že Liaz u tatra zkoušeli kabiny navzájem,koketovali i s kabinou Jelecz,Rába,Stayer atd.Dokonce jsem viděl i Rolbu s kabinou Tatra.
Jeden pán u nás píše historii automobilky Liaz je to p.Ing Šverma asi ho navštívím,.A vůbec bych se nebránil,pokud se povede ten sraz traktor fandů u nás, pozvat ho a udělat besedu na toto téma o Liazu,možná i Brzobohatýho pozvat /první řidič Dakaru/
Apropó to povídání o Liazu je dosti zajímavé,možná bych založil vlákno na téma Liaz a se svolením p. Švermy přepsal sem.Třeba jsem se dočetl,že v padesátých letech výjížděli kolony šásek pro autobusy z Mn. Hradiště po ose směr Vysoké Mýto /120 km/,kde montovali karosérie.Jako dítě jěště pamatuji v 80 letech jak v zimě seděli na holém podvozku a 2 km přejížděli v beranicích na vlakové nádraží po silnici,což dnes nemyslitelné.
Ano podmět určitě vznikl tam a hlavně díky p. Borůvkovi-asi už nežije.Možná to bylo tak že vyrobili podvozek a pak zkoušeli různé kabiny a určitě první kdo ji testoval bylo JZD Dolany.Vždyť je známo že Liaz u tatra zkoušeli kabiny navzájem,koketovali i s kabinou Jelecz,Rába,Stayer atd.Dokonce jsem viděl i Rolbu s kabinou Tatra.
Jeden pán u nás píše historii automobilky Liaz je to p.Ing Šverma asi ho navštívím,.A vůbec bych se nebránil,pokud se povede ten sraz traktor fandů u nás, pozvat ho a udělat besedu na toto téma o Liazu,možná i Brzobohatýho pozvat /první řidič Dakaru/
Apropó to povídání o Liazu je dosti zajímavé,možná bych založil vlákno na téma Liaz a se svolením p. Švermy přepsal sem.Třeba jsem se dočetl,že v padesátých letech výjížděli kolony šásek pro autobusy z Mn. Hradiště po ose směr Vysoké Mýto /120 km/,kde montovali karosérie.Jako dítě jěště pamatuji v 80 letech jak v zimě seděli na holém podvozku a 2 km přejížděli v beranicích na vlakové nádraží po silnici,což dnes nemyslitelné.
Naposledy upravil(a) sychrovak dne stř úno 25, 2009 10:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Traktor LIAZ 180
Tomu pánovi je 70 tak uvidím.bastardtraktor píše:To JO
to by byl super program na tom srazu u Tebe.
Jo a jak jezdili do Mýta po vlastní ose,tak prý měli takové kabynky aby neofouknuli.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D
Re: Traktor LIAZ 180
Pokud by tahle beseda vyšla, to by bylo supr. Určitě pokud by se něco konalo, dej mi pls vědět
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor LIAZ 180
No nielenže by to bolo trúfalé, ale nemožné. ŠT 180 je oproti Kirovcu bez ohľadu kto a kedy ho vyrobil, kategoria domarobov. Základný problém je prevodovka, radenie pod záťažou je i po pedesiatych rokoch spravené na porovnateľnej, prípadne lepšej úrovni,ako majú súdobe traktory, ŠT 180 len mechanika. Motor Liaz bol dobrý automobilový motor, ako traktorový slabý odvar a proti Kirovcovmu prepadák. I všetky snahy nahradiť v Kirovci motory západnými skončili v podstate neúspechom.sychrovak píše:od bastardtraktor v Sob Zář 22, 2007 12:32 pm
.
Úkol byl jasný vytvořit pružnější a úspornější traktor než Kirovec a lepší byl ,a pak se to dalším soudruhům přestalo líbít/těm co lezli sovětům do zadku/a vývoj se pozastavil.
Vývoj Kirovca platila armáda a nie poľnohospodári, preto sa podarilo pred 50-tými rokmi postaviť nadčasový traktor, ktorý v súčastnosti viac menej kopírujú všetci výrobci traktorov.
A Liaz? Robili čo mohli, Kirvce dostávali takmer výhradne ŠM (štátne statky) a čo mali robiť družstevníci? Orať na Z50Super, alebo hýbať rozumom a postaviť vlastný stroj?
Traktory, páni, bol nedostatkový tovar. GO stála toľko čo nový, lenže nový bol len na prídel...
No a kto robil v praxi, by nad snahou porovnať ŠT 180 a Kirovec len mávol rukou...