Traktor LIAZ 180

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Patøí LIAZ 180 mezi kutilské výtvory ?

Ano
43
19%
Ne !!!!!!!!
126
55%
Je to sporné - mnoho vìcí vzniklo pùvodnì kutilsky
61
27%
 
Celkem hlasů: 230

Zpráva
Autor
sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Traktor LIAZ 180

#46 Nový příspěvek od sychrovak »

Jano názor ti neberu jen čerpám z toho se jak chlapy řešili.
Tady přikládám pár názorů na Kirovce od chlapů co s ním jezdí.

Broník 24.04.2008 21:00:24
--------------------------------------------------------------------------------
Historie společnosti začala v roce 1801 pod názvem Putilov.První traktor Fordson-Putilov byl vyroben v roce 1924.
17.září 1934 se společnost přejmenovala na firmu Kirov.Od roku 1941 do roku 1945 firma vyráběla vojenskou techniku pro Leningradrskou frontu.Jestli jste někdo viděl dokumentární filmy bitvy u Stalingradu,tak tam byly záběry právě v továrně Kirov.
V roce 1962 se začaly vyrábět K700 o výkonu 220 koní.Od roku 1980 se začly vyrábět těžké kloubové traktory Kirovets K700A pro zemědělství tak jak je ted známe z mých fotek.Dřívě se používaly v armádě jako univerzální nosiče balistických raket.
Od roku 1985 se začíná vyrábět 12-ti válec K701P.
V K701P je motor JaMZ-240B s výkonem 310 koní.
V roce 1980 bylo vyrobeno 200 000 traktorů, v roce 1985 ,300 000 traktorů.V roce 1988 Kirovets začal vyrábět K-701M o výkonu 335 koní.Poté se začly vyrábět K744.
Od roku 2002 je vyráběn další typ,který se od svého předchůdce liší drobnými změnami v disingu. K-744P (výkon 240-338koni).
Odkazy na nové modely:
http://www.kirovets-ptz.com/images/SX/K ... _zavod.jpg
http://www.kirovets-ptz.com

Martin x 25.04.2008 15:56:31
--------------------------------------------------------------------------------
No mám s Kirdou taky pár zkušeností. Většina z nich se shoduje s tím co píše Broník. Hluk je tam asi takovej, že i když zkončíš a vypneš motor tak ti píská v uších ještě pomalu čtvrt hodiny. Jinak co se týče spotřeby tak u nás je to srovnatelný s Fendtem 924, ale sám jsem zvědav na ty údaje od Broníka. Ještě bych se chtěl zeptat, nevíte kolik dneska stojí nový Kirovetsi? Jinak na silnici monstrozní kolos, i řidiči kamionů se vyhejbaj až do škarpy. Prostě respekt.

chomyz 25.04.2008 17:33:20
--------------------------------------------------------------------------------
Dovolím si lehounce nesouhlasit - dle jiných zdrojů se 700A dodával cca od r. 74 a 701 od cca 78. A co takový K-710 s 500 koňmi vyrobený jen v 10 kusech - no ten asi v galérce neuvidíme Fotky samo krása, sice už pár let Kirdu nemáme (měli jsme 12 vál), ale bylo to fakt něco. Bohužel sehnat člověka který by vydržel jezdit v takové kabině je v podstatě nemožné kromě naprostých nadšenců a lidí kteří ještě nestihli zkusit pohodlnější kabinu...

alda 25.04.2008 20:56:53
--------------------------------------------------------------------------------
Pánové jezdit v Kiru je utrpení. Máme ještě 3 ks a vybudovali jsme na tom společnost. Máme 12-ti válec a dva osmiválce. V dobách 1993-2004 jsme všechny těžké polní práce prováděli Kirama. Jen setí prováděl Fendt Favorit 615 LSA s Amazonkou. Kir podmítal s Ostrojackým podmítačem 6m, ale hydraulika to po zahřátí nějak nebrala. Pak jsme pořídili Terano od Horsche a to už šlo, protože to byl polonesený stroj. Jako tahač je Kir skvělý a když jinní pořizovali JD za milióny tak nás stál Kir cca 200000kč. To ani nevadilo, že má větší spotřebu i když musím podotknout že o moc ne!. Obsluha měla asi o 10 kč větší sazbu jak ostatní a i to se pořád oplácelo. Dneska už jsou jako rezerva máme dva nové Fendy a ten jeden půjde asi postavit před firmu na betonový podstavec jako památník.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2351
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Traktor LIAZ 180

#47 Nový příspěvek od CBS »

Š 180 má určite nejakého kutilského ducha (myšlienka využitia komponentov z LIAZu), kde výroba predbehla vývoj. No v celku vznikol pomerne vydarený traktor. Myslím, že vývodový hriadeľ v tej dobe nechýbal nikomu a nakoniec prišla radikálna inovácia, kde sa kopa nedostatkov vrátane vývodového hriadeľa eliminovala no tam akosi aj výroba zastala :zapomel:
Inak cena Kirovcov rady 744 sa pochybuje v okolí 5 000 000 korún.

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Traktor LIAZ 180

#48 Nový příspěvek od Tom »

Já jsem to tady zatím jen četl, ale taky musím připojit názor.
Většina čs. strojů vznikaly hodně zajímavě, hlavně ty, co se začaly vyrábět po válce. Většina z nic vznikaly za války načerno, jako třeba Jawa Minor II, Velorexy,....
Tak samo by šlo říct, že polovina německých traktorů 1. poloviny 20. století byly domaděly, protože vznikalo pouze pár kusů v mnohdy zajímavých podmínkách.
Vždyť první traktor Steiger vznikl na koleni někde v kravíně.
Z toho vyplývá, že ač Škodovka vznikala jakkoliv, tak je to SÉRIOVKA, nikoli domaděl. Traktory Praga taky měly motory shodné s typem Grand, a nikdo se nad tím, že je to stejný motor jak v osobáku nezabírá. To samé německé traktory se svými univerzálními motory a převodovkami ZF.
Všechno je to stejný paskvil :typek:
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor LIAZ 180

#49 Nový příspěvek od jano »

Ako vidiet z predchádzajúcich príspevkov, Kirovce sa vyrábali v stá tisícových sériach a je tu predpoklad vychytať všetky muchy. Prvý Kirovec som videl na výstave v Nitre, pred tým ako vznikol Agrokomplex, v roku 1972,alebo aj skôr, bol agregovaný z neseným pluhom. Dobre si na to pamätám, lebo koniec pluhu bol veľmi neodborne odpálený - asi sa nezmestil do vagónu. Táto "úprava" bola terčom kritiky - veď bolo krátko po "internacionálnej pomoci" a všetko ruské bolo automaticky zlé.
Samozrejme kto raz sadne do súdobej kabíny netúži po Kirovcovi. Len rozdiel je kúpiť si Kirovca za smiešnu cenu, alebo súdobý stroj a potom ich prevádzkovať. Na Kirovci sa nemá čo pokaziť, iba zodrať. Na modernom stačí problém z klimatizáciou a robiť sa v ňom nedá. Tam pri otvorených dverách je trošku iný hluk a teplo ako poskytuje Kirovec.
Ľudia čo jazdili na Kirovcoch a teraz jazdia na moderných na NET nechodia, tak je málo priamych informácií. Zvyčajne potvrdia, na Kirovci prvých desať rokov nebolo čo opravovať a spotreba na prácu bola nižšia. ..

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Traktor LIAZ 180

#50 Nový příspěvek od sychrovak »

jano píše:Ako vidiet z predchádzajúcich príspevkov, Kirovce sa vyrábali v stá tisícových sériach a je tu predpoklad vychytať všetky muchy. Prvý Kirovec som videl na výstave v Nitre, pred tým ako vznikol Agrokomplex, v roku 1972,alebo aj skôr, bol agregovaný z neseným pluhom. Dobre si na to pamätám, lebo koniec pluhu bol veľmi neodborne odpálený - asi sa nezmestil do vagónu. Táto "úprava" bola terčom kritiky - veď bolo krátko po "internacionálnej pomoci" a všetko ruské bolo automaticky zlé.
Samozrejme kto raz sadne do súdobej kabíny netúži po Kirovcovi. Len rozdiel je kúpiť si Kirovca za smiešnu cenu, alebo súdobý stroj a potom ich prevádzkovať. Na Kirovci sa nemá čo pokaziť, iba zodrať. Na modernom stačí problém z klimatizáciou a robiť sa v ňom nedá. Tam pri otvorených dverách je trošku iný hluk a teplo ako poskytuje Kirovec.
Ľudia čo jazdili na Kirovcoch a teraz jazdia na moderných na NET nechodia, tak je málo priamych informácií. Zvyčajne potvrdia, na Kirovci prvých desať rokov nebolo čo opravovať a spotreba na prácu bola nižšia. ..
Viděl jsi to video???http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... &sk=t&sd=a
Vím je to nepoměr.....čas výroby atd ale ten Kirovec má tak rozložené síly,že skáče,možná je to tím jak má blíž nápravy k sobě oproti váze???
Je to jak když vyprávěl soused když dělali cestu a 70-sátka zetor skákala v tahu a Super ačkoliv dědeček proti 70 sátce šel krásně bez skákání,ačkoliv kola nahoře. 8)
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2351
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Traktor LIAZ 180

#51 Nový příspěvek od CBS »

sychrovak píše: Viděl jsi to video???http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... &sk=t&sd=a
Vím je to nepoměr.....čas výroby atd ale ten Kirovec má tak rozložené síly,že skáče,možná je to tím jak má blíž nápravy k sobě oproti váze???
Je to jak když vyprávěl soused když dělali cestu a 70-sátka zetor skákala v tahu a Super ačkoliv dědeček proti 70 sátce šel krásně bez skákání,ačkoliv kola nahoře. 8)
Malo to dosť prudkú odozvu, toto video, Fendt bol vo výhode, lebo mal ťažnú tyč vyššie a tým sa prenášala časť hmotnosti Kirovca na Fendt :jazyk:
Tu je trocha objektívnejšie video, Kirovec sa rozskackal, no to je tým, že má mechanickú prevodovku, ktorá oproti variu netlmí rázy :rally:
http://videoalbumy.azet.sk/kirovec-vs-f ... qiAZgEBBy/

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor LIAZ 180

#52 Nový příspěvek od jano »

sychrovak píše:
jano píše: ..
Viděl jsi to video???http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... &sk=t&sd=a
Vím je to nepoměr.....čas výroby atd ale ten Kirovec má tak rozložené síly,že skáče,možná je to tím jak má blíž nápravy k sobě oproti váze???
Je to jak když vyprávěl soused když dělali cestu a 70-sátka zetor skákala v tahu a Super ačkoliv dědeček proti 70 sátce šel krásně bez skákání,ačkoliv kola nahoře. 8)
Video bolo podrobené analýze:
Jedno koleso malo opačne protektor, čo je dosť veľký nedostatok a teda zásadné zníženie ťažnej sily.
Na zázname vidieť dobrú prácu protipreklzovej funkcie hydrauliky na Fende. Možno si to strojník od Fendu ani neuvedomil, ale to mu zabezpečilo prevahu. Ak by strojník zdvihol ramená na Kirovci, táto výhoda by zmizla a dopadlo by to ako na spodnom odkaze.
Pre staré pneumatiky je betón horší podklad ako pre nové. Na strnisku, čo je regulárný terén pre traktory, by mal Kirovec vhodnejšie podmienky.

Uživatelský avatar
majky_boy
Příspěvky: 370
Registrován: pon led 26, 2009 4:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#53 Nový příspěvek od majky_boy »

nazdar chapci ost ma zaujma ta trojnapravova skoda ...nemate o nej blizsie info popripade aj rozsiehlejsiu fotodokumentaciu ? Ď 8)
SLIVOVICA...connecting people :)

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4633
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#54 Nový příspěvek od bastardtraktor »

našel jsem dobovou fotku
LT 230
LIAZ traktor Turbo
docela zajímavé jsou ty barvy
LT 230.JPG
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2351
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Traktor LIAZ 180

#55 Nový příspěvek od CBS »

LT230 už mohol byť celkom slušný traktor, okrem klimatizovanej kabíny a vývodového hriadela, mal prepracovaných viac prvkov, ako spojku, prednú nápravu, otočný kĺb,... ;-)
Niekde som videl aj označenie LT190 zrejme to isté ale s hladkým motorom, naživo som tieto stroje žiaľ nevidel :(

Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: Traktor LIAZ 180

#56 Nový příspěvek od Johny1490 »

Malo to dosť prudkú odozvu, toto video, Fendt bol vo výhode, lebo mal ťažnú tyč vyššie a tým sa prenášala časť hmotnosti Kirovca na Fendt
Tu je trocha objektívnejšie video, Kirovec sa rozskackal, no to je tým, že má mechanickú prevodovku, ktorá oproti variu netlmí rázy
http://videoalbumy.azet.sk/kirovec-vs-f ... qiAZgEBBy/
No toto videjo je omoc lepsie kirovec aj ked sice skače ale pretiahol ho treba prihliadat aj na rok vyroby oboch mašin lebo kedisi ked sa vyrabali Kirovce tak nebolo tolko spickovych technologii a strojnich zariadeni ako je teraz takze aj tak si myslim ze dobry boj a je videt ze rusi robili co mohli a samozrejme nezabudajme na to ze Kirovec mal ako prvi traktor radenie pod zatažou čoš bola velikanska vyhoda....
A videl som jedno pekne video a tam orali dva Kirovce a mali zapate 8radlične pluhy v hydravlike a aj ked ich dvihly tak to tim traktorom ani nehlo dešto toho fenda by pekne prekotilo :D.... a neoplati sa zrovnavat ST180 a kirovec verte tomu kebyze ST vyrabaju Rusi tak by bola o hodne veci vylepsena a masivna no a hlavne nesmrtelna:D

LT 190
Příspěvky: 3
Registrován: pon bře 09, 2009 9:38 pm

Re: Traktor LIAZ 180

#57 Nový příspěvek od LT 190 »

Zdravím, ono právě Sovětům můžeme poděkovat za to, že Škodovky a později i LTčka to nedotahly dál. Ty stroje na to měly ale asi chyběla politická vůle a byla snaha prosazovat Kirovce.
Naposledy upravil(a) LT 190 dne pon bře 09, 2009 9:56 pm, celkem upraveno 1 x.

LT 190
Příspěvky: 3
Registrován: pon bře 09, 2009 9:38 pm

Re: Traktor LIAZ 180

#58 Nový příspěvek od LT 190 »

CBS píše:LT230 už mohol byť celkom slušný traktor, okrem klimatizovanej kabíny a vývodového hriadela, mal prepracovaných viac prvkov, ako spojku, prednú nápravu, otočný kĺb,... ;-)
Niekde som videl aj označenie LT190 zrejme to isté ale s hladkým motorom, naživo som tieto stroje žiaľ nevidel :(
Ono toho bylo u LT 230 a 260 předěláno vícero. Zadní TBZ, ovládání hydrauliky, odpružená kabina, pohon čerpadla hydrauliky a chlazení motoru, otočné řízení, převodovka atd. LT 190 měla jenom některé úpravy, ale práce odvedla a ještě asi odvede dost. Máte někdo informace o ŠT 270? Jezdí nebo jezdila někde?

Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 774
Registrován: pon črc 30, 2007 10:15 am
Bydliště: Poličná
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor LIAZ 180

#59 Nový příspěvek od Karel »

LT 190 Fortis jezdí dones poblíž mnichova hradiště
LT 190
LT 190
toto je LT 230 výrobní čislo 001 takže asi první kus
LT 230
LT 230
V těch typovych označenich je bordel ale s tím už nikdo nic neuděla

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Traktor LIAZ 180

#60 Nový příspěvek od sychrovak »

Karel píše:LT 190 Fortis jezdí dones poblíž mnichova hradiště
Resize of DSC02457.JPG
toto je LT 230 výrobní čislo 001 takže asi první kus
IMG_3289.JPG
V těch typovych označenich je bordel ale s tím už nikdo nic neuděla
Máš Pravdu ta Fotka je na poli před hradem Valečov.V pozadí školka Boseň,pole podle mě obdělává ZD Kněžmost
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“