Traktor LIAZ 180
Moderátor: DYK
Re: Traktor LIAZ 180
Zeptám se, může Nková škodovka tahat vlek? Závěs jsem se díval, že má. Případně kolik má tahač (Nko) tun v závěsu?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: Traktor LIAZ 180
Moze. U nas 180N ma riadne tazne + vzducharinu (jednohadicovy system) pre brzdeny vlek + zastrcku pre osvetlenie privesu. Ale tie hmotnosti kolko neviem. Niekto kto by mal manual od toho stroja by skôr poradil.
-
- Příspěvky: 277
- Registrován: sob čer 23, 2012 4:56 pm
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Re: Traktor LIAZ 180
Děkuji za rady. Kompaktor je muj sen, ale jak píše pavel, mam strach že pole bude ubyté. Seju klasikou od roudnice.. Tak abych to tam dostal..
Musim říct, že mi byli odebírat vzorky a paní laboranka říkala že už dlouho neviděla tak kypré pole jako mám já, že prý co jezdí po kraji tak je to jak beton utažené že musí po sondě skákat aby to tam narvala.
Dělám to na podzim tak, že zořu, vezmu to sybrem 2-3x a seju. Potom cambridge. Myslel jsem že bych po prvnim smykovani vzal právě ten kompaktor a bylo by to krásné. Ale přemýšlím o tom kombinátoru.. Ten co je na foto jsem už viděl. U toho chlapa jsem koupil ten Sybr.. Být to za 15 tak by se mi to páčilo více..
Teď mi prosím poraďte. U kona je lepší nesená verze, nebo polonesená?? Osobně mám radši vercajk polonesený.. A ten kon co jsem študoval jsou 2 vezre, buď to má péra a na nich dlátové radličky a nebo to má tyto bránové segmenty. Co je lepší na podzimní přípravu??
Musim říct, že mi byli odebírat vzorky a paní laboranka říkala že už dlouho neviděla tak kypré pole jako mám já, že prý co jezdí po kraji tak je to jak beton utažené že musí po sondě skákat aby to tam narvala.
Dělám to na podzim tak, že zořu, vezmu to sybrem 2-3x a seju. Potom cambridge. Myslel jsem že bych po prvnim smykovani vzal právě ten kompaktor a bylo by to krásné. Ale přemýšlím o tom kombinátoru.. Ten co je na foto jsem už viděl. U toho chlapa jsem koupil ten Sybr.. Být to za 15 tak by se mi to páčilo více..
Teď mi prosím poraďte. U kona je lepší nesená verze, nebo polonesená?? Osobně mám radši vercajk polonesený.. A ten kon co jsem študoval jsou 2 vezre, buď to má péra a na nich dlátové radličky a nebo to má tyto bránové segmenty. Co je lepší na podzimní přípravu??
-
- Příspěvky: 277
- Registrován: sob čer 23, 2012 4:56 pm
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Re: Traktor LIAZ 180
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1154604 ... on-800.php
Tady je ten inzerát a cena bude pevná..
K tomu tažnému. Já mám tahač a tuším že jsem se už divil když jsem studoval papíry, ale bylo tam jen 7000 kg.. Večer to zkontroluju..
Taky jsem si myslel, že si za škodovku kopim vlek třeba bss 16.12 nebo 10.10 ale asi smolec..
Tady je ten inzerát a cena bude pevná..
K tomu tažnému. Já mám tahač a tuším že jsem se už divil když jsem studoval papíry, ale bylo tam jen 7000 kg.. Večer to zkontroluju..
Taky jsem si myslel, že si za škodovku kopim vlek třeba bss 16.12 nebo 10.10 ale asi smolec..
Re: Traktor LIAZ 180
Do nedávna tady jezdil soukromník se škodovkou a tahal opavák.
Normálně v šavlích rozporku a fičel.
Dělá s ní všecko možný ale s tim opavákem už sem to tak druhej rok neviděl,
používal to jen o žních.
Normálně v šavlích rozporku a fičel.
Dělá s ní všecko možný ale s tim opavákem už sem to tak druhej rok neviděl,
používal to jen o žních.
Re: Traktor LIAZ 180
Nevím jak ostatní já mám ve velkým Tp ..........v silničním provozu se smí vozidlo používat jen pro přejezd ze stanoviště na pracoviště a zpět bez.....tažení a nesení pracovních stroju a nářadí.....o přívěsu či návěsu nepíšou závěs mám psanej 16čsn303660.1 -váhu žádnou
zetor a liaz navzdy
-
- Příspěvky: 277
- Registrován: sob čer 23, 2012 4:56 pm
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Re: Traktor LIAZ 180
Koukal jsem na to a mám v TP to samé.. takže nic netahat..
-
- Příspěvky: 4451
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Traktor LIAZ 180
Není to tak docela pravda, je potřeba ten dodatek dočíst úplně.
Já mám v TP ze předu napsaný: závěs pro přívěs 16 ČSN 30 3660.2 a hydraulicky ovládaná závěsná ramena pro nesené nářadí
Dále na str.7 (Místo pro další záznamy): bod 3 - Tažení a nesení pracovních strojů, nářadí a přívěsů je za tahačem v silničním provozu možné za předpokladu, že byly pro přepravu schváleny MV.
Takže přívěsy, které byly schváleny pro provoz na pozemních komunikacích,čili mají TP nebo Technické osvědčení lze za škodovkou tahat po silnici.
Možná to tak nemají napsané všechny TP od škodovek, ale v tom mém TP to tak je a kolega má to samé.
A ještě skoro na konci dodatku jsou napsané výjimky a je tam výjimka 62/1 - Spojovací zařízení pro přívěs není samočinné. Takže se uvažovalo s tím,že škodovky dají použít pro tahání přívěsů po silnicích.
Jedinou otázkou mi zůstává, jakou hmotnost ty přívěsy mohou mít. Ale pokud není konkrétně uvedená váha, tak pak platí zákon o spojitelnosti souprav a vychází se z okamžité hmotnosti tažného vozidla,která může mít s dvojmontážemi dle tabulky v příloze až 20t.
Já mám v TP ze předu napsaný: závěs pro přívěs 16 ČSN 30 3660.2 a hydraulicky ovládaná závěsná ramena pro nesené nářadí
Dále na str.7 (Místo pro další záznamy): bod 3 - Tažení a nesení pracovních strojů, nářadí a přívěsů je za tahačem v silničním provozu možné za předpokladu, že byly pro přepravu schváleny MV.
Takže přívěsy, které byly schváleny pro provoz na pozemních komunikacích,čili mají TP nebo Technické osvědčení lze za škodovkou tahat po silnici.
Možná to tak nemají napsané všechny TP od škodovek, ale v tom mém TP to tak je a kolega má to samé.
A ještě skoro na konci dodatku jsou napsané výjimky a je tam výjimka 62/1 - Spojovací zařízení pro přívěs není samočinné. Takže se uvažovalo s tím,že škodovky dají použít pro tahání přívěsů po silnicích.
Jedinou otázkou mi zůstává, jakou hmotnost ty přívěsy mohou mít. Ale pokud není konkrétně uvedená váha, tak pak platí zákon o spojitelnosti souprav a vychází se z okamžité hmotnosti tažného vozidla,která může mít s dvojmontážemi dle tabulky v příloze až 20t.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Traktor LIAZ 180
Nasiel som niejaky manual aj je tam len stroho spomenuta maximalna zataz tazneho haka 6443kp. Neviem ci tym mysleli zaves
Re: Traktor LIAZ 180
První škodovky měly označení ŠT-180(Škoda tahač),mohly na silnici tahat přívěsy,ale pak se zjistilo,že nápravy Škodovky při průjezdu zatáčkou se "hádají"(opisují rozdilné dráhy-nápravy se přetlačují).Uvažovalo se o mezinápravovém diferenciálu,příp. o odpojitelné nápravě,pak se to vyřešilo tím,že změnilo označení na Š-180 a zakázalo se škodovky používat v dopravě.Na podniku jsme měli 3 škodovky s označením ŠT-180 a zbytek s ozn. Š-180.Tyto informace jsem vyčetl v Mechanizaci zemědělství,ale ročník a číslo už nepamatují(okolo roku 1980).
Re: Traktor LIAZ 180
ja za ni tahal bud 9 tunku a nebo vlek za trambuse a nikdy nebyl problem co bylo v technicaku napsano to nemam potuchu byla to jedna z prvnich
-
- Příspěvky: 4451
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Traktor LIAZ 180
Pavel:
já si taky myslím,že se s tím dá bez problémů tahat vleky a pokud by se zdálo,že se bez mezinápravového diferáku smýkají gumy,tak se dá vymontovat kardan a nechat pro provoz na silnici v záběru jenom přední nebo zadní nápravu.
U neseného nářadí věřím,že to může dělat problémy,když se zadní náprava dotiží a sedne si a přední se odlehčí,tak je hned velký rozdíl na poloměrech od osy nápravy k zemi. Škoda,kdyby tam udělali od výroby nějakou zubovou spojku s možností odpojit pohon jedné nápravy aspoň pro převoz po silnici,tak by to bylo mnohem lepší. Ale to je vše coby kdyby a stále velké pole působnosti ve stylu home-made :-D
já si taky myslím,že se s tím dá bez problémů tahat vleky a pokud by se zdálo,že se bez mezinápravového diferáku smýkají gumy,tak se dá vymontovat kardan a nechat pro provoz na silnici v záběru jenom přední nebo zadní nápravu.
U neseného nářadí věřím,že to může dělat problémy,když se zadní náprava dotiží a sedne si a přední se odlehčí,tak je hned velký rozdíl na poloměrech od osy nápravy k zemi. Škoda,kdyby tam udělali od výroby nějakou zubovou spojku s možností odpojit pohon jedné nápravy aspoň pro převoz po silnici,tak by to bylo mnohem lepší. Ale to je vše coby kdyby a stále velké pole působnosti ve stylu home-made :-D
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Traktor LIAZ 180
Tu spojku jsem viděl na zadní nápravě, měli to jezeďáci a bylo úsměvné sledovat jak škodovka hrabe při výjezdu do kopečka když měl nářadí v ramenech. Jinak si to chválili, jak na klidnou jízdu tak i na zatáčení.
Na všechno nám treba špecialistou !
-
- Příspěvky: 4451
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Traktor LIAZ 180
To bych docela rád viděl jak tu spojku vyřešili :-D
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Traktor LIAZ 180
Byl tam krátký kardan a zapínalo se to ručně, muselo se vystoupit z kabiny, ta spojka byla z něčeho převzatá. Víc si nepamatuju, je to 20 let. Oni s tou škodulí docela pokročilí, dodělávali chlazení převodovky, klimu z torona a pohon čerpadel od klikovky. Nakonec co vím tak měli i turbo.
Na všechno nám treba špecialistou !