Traktor LIAZ 180

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Patøí LIAZ 180 mezi kutilské výtvory ?

Ano
43
19%
Ne !!!!!!!!
126
55%
Je to sporné - mnoho vìcí vzniklo pùvodnì kutilsky
61
27%
 
Celkem hlasů: 230

Zpráva
Autor
poulm
Příspěvky: 4451
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#151 Nový příspěvek od poulm »

No vida,zase dobrý postřeh,nakonec ty informace seskládáme dohromady 8)
Já byl pořád v přesvědčení,že ten středový kloub je uprostřed a při zatáčení jedou vnitřní kola po stejné dráze a vnější taky,ale jestli tomu tak není,tak to bude nejspíš ten důvod,proč všechny škodovky jezdí věčně na zhulených gumách. :-/
Takže dodělat vypínání předku.
Snažím se vzpomenout jak to měly řešené Matesy,ty převodovky jsou si dost podobné,ty hlavní stejné ale přídavné už jiné v tom,že škodovka má vývody pro předek a zadek na jedné hřídeli.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2351
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Traktor LIAZ 180

#152 Nový příspěvek od CBS »

Príručka od traktora za veľa nestojí, súdruhovia síce uviedli prevodové pomery prevodovky, dokonca aj celkový prevodový pomer náprav 1:12,6 ale zabudli uviesť prevodový pomer rozvodu pre prednú a zadnú nápravu, ktorý je cca 1:3. Aj rýchlosť je uvádzaná minimálna pracovná 2,6 km/h a maximálna 25 km/h, kde je minimálna podiel maximálnej podelenej rozdielom prevodových pomerov medzi 1 a 5R. Môžu byť obe tieto rýchlosti reálne, ale pri otáčkach motora 1000 až 1200.
Riadenie je napojené zo samostatného okruhu, jedno čerpadlo je pre riadenie, druhé pre vonkajší a vnútorný okruh.
V permanentnom náhone na všetky kolesá by som veľký problém nevidel, prípadne dorobiť vypínanie pohonu zadnej nápravy by bolo jednoduchšie, medzi domcom pri kĺbe a zadným difom je dosť miesta. Pre rozloženie hmotnosti samotného traktora by to bolo lepšie, s vlekom asi jedno, s návesom horšie.

Uživatelský avatar
Zdeněk B.
Příspěvky: 452
Registrován: úte říj 30, 2007 10:31 am
Bydliště: Tábor

Re: Traktor LIAZ 180

#153 Nový příspěvek od Zdeněk B. »

Nechci se hádat, ale Škodovka má kloub uprostřed, už se s její přestavbou nějaký pátek zabývám takže už to mám mnohokrát přeměřené a potvrzené i praxí (stopy v blátě při nekonečném přetahování z místa na místo). Tím netvrdím, že nemohla existovat nějaká modifikace, která to měla jinak. Přídavná převodovka na matesu a škoduli je úplně jiná konstrukce, zaměnit rozhodně nepůjde. A vymyslet vypínání jedné nápravy v rozvodovce nějakým jednoduchým způsobem prakticky neřešitelná, bylo by nutné postavit novou skříň. Jediné, co by šlo jednodušeji je vypínání zadní nápravy jak bylo zmíněno výše.
Obrázek
Obrázek

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Traktor LIAZ 180

#154 Nový příspěvek od sychrovak »

Zdeněk B. píše:Obrázek
Obrázek

Tak tahle převodovka s přídavkou se válí ve šroťáku,vedle ní jsem demontoval z V3s a očkem sledoval aby se na mě tato nezvrátila........

Jinak 3 km ode mě prodávali Š-180 za 35 tisíc a mělo to SPZ.
Nikdo ji nezachránil,šla poté do hutí......
Jinak ty z Kněžmosta vidívám a potkávám.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D

poulm
Příspěvky: 4451
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#155 Nový příspěvek od poulm »

to Zdeněk B. :
Ty máš doma svoji škoduli?A co vše jsi na ni modernizoval?
To vypínání zadní nápravy je taky řešení,vlastně by z toho bylo trochu větší TKáčko :smich:
Na fotce v pozadí je vidět stavba vyvážečky z V3Sky, už je v provozu?
Jestli můžeš tak nahoď nějaké další fotky té škodovky.

to sychrovak:
Škoda ji,jestli byla obstojná a funkční a ještě s papíry,tak to mohlo ještě někomu posloužit

Jak to vlastně je s těmi pomalými diferáky,ty převody někdo vyráběl,nebo pasují ještě z něčeho?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Zdeněk B.
Příspěvky: 452
Registrován: úte říj 30, 2007 10:31 am
Bydliště: Tábor

Re: Traktor LIAZ 180

#156 Nový příspěvek od Zdeněk B. »

poulm píše:to Zdeněk B. :
Ty máš doma svoji škoduli?A co vše jsi na ni modernizoval?
To vypínání zadní nápravy je taky řešení,vlastně by z toho bylo trochu větší TKáčko :smich:
Na fotce v pozadí je vidět stavba vyvážečky z V3Sky, už je v provozu?
Jestli můžeš tak nahoď nějaké další fotky té škodovky.

to sychrovak:
Škoda ji,jestli byla obstojná a funkční a ještě s papíry,tak to mohlo ještě někomu posloužit

Jak to vlastně je s těmi pomalými diferáky,ty převody někdo vyráběl,nebo pasují ještě z něčeho?
Ano, mám škodovku. Zatím je hotová výměna motoru za menší, jiná převodovka a nová kabina. Podrobnosti o modernizaci bych si zatím nechal pro sebe než bude komplet hotovo. Hned, jak bude hotovo (cca jaro - léto), hodím sem fotky a podrobnosti 8) Vyvážečka není moje, je kamaráda. Fotky mojí vyvážečky už tady na foru jsou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 5&start=75
Tahle už taky funguje, chodí pěkně, ale je znát vyšší hmotnost.

poulm
Příspěvky: 4451
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#157 Nový příspěvek od poulm »

Jsi konečně první člověk co vím,co jsi použil škodovku na výrobu samodomo 8) :)
Kdysi jsme nad tím taky uvažovali,ale nakonec jsme vrobili z toho co jsme kde našli traktor z IFY W50.
Někde to najdeš pod názvem IFA LKT.
V současnosti by měla jezdit někde po Beskydech. :(
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4661
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Traktor LIAZ 180

#158 Nový příspěvek od pawka »

proc ste ifu pustili?
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

poulm
Příspěvky: 4451
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#159 Nový příspěvek od poulm »

To bylo zrovna tehdy jak se změnila politika a pravidla samovýroby,resp. se palivové dřevo na stojato tak u nás podražilo,že nemělo smysl tu Ifu držet a tak jsme ji prodali a koupili traktorbagr Ostrowek,který je perspektivnější.
Já přešel na uhlí a švagr v podstatě taky.
Dřív jsme ročně dělávali 100-200m palivového dřeva ročně jenom pro svoji potřebu,tak jsme chtěli mít nějaký traktor vhodný do lesa. :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4661
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Traktor LIAZ 180

#160 Nový příspěvek od pawka »

s ostrowkem u vas se hnes? neni tam moc kamenivo/tvrdo? ja prezdivam bruntal na brutal,protoze tam je taky drsnej kraj,rymarovsko atd, moc se me tam taky libi 8)
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

poulm
Příspěvky: 4451
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#161 Nový příspěvek od poulm »

Ostrowek je v pohodě,vždyť je to traktorbagr,ale občas by se hodila i přední hnaná náprava :( :-/
Zatím je to jenom v hlavě,ale možná někdy v budoucnu by jsme tam nalátali přední hnanou nápravu z Ify potažmo ze ZTéčka 8) :)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Zdeněk B.
Příspěvky: 452
Registrován: úte říj 30, 2007 10:31 am
Bydliště: Tábor

Re: Traktor LIAZ 180

#162 Nový příspěvek od Zdeněk B. »

Jedna s bazoše:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

karbus8045
Příspěvky: 1342
Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm

Re: Traktor LIAZ 180

#163 Nový příspěvek od karbus8045 »

tahle šílenost stojí asi 10km ode mě a jel s tím asi třikrát a do lesa dojel jen jednou :D

poulm
Příspěvky: 4451
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#164 Nový příspěvek od poulm »

Vždyť to nevypadá až tak zle,myslíš že je to opravdu až tak k ničemu?
S těmi dvojmontážkami se mi to zdá do lesa moc široké,ale kdyby to dal na balony z kombajnu E516 nebo z Kirovce,tak by to mohlo být dobré ne? :-/
Na prořezávky to asi nebude,ale na tahání velkých stromů by se to mohlo uplatnit.
Co si ty o tom myslíš? ty se těžbou živíš,tak asi víš lépe co je lepší nebo co je horší.
Když si vyzmeš, jak jsou třeba velké ty LKT 120 nebo 160 tak to vyjde asi na stejno. :-/

Tohle je zajímavý stroj:
Obrázek
Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2351
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Traktor LIAZ 180

#165 Nový příspěvek od CBS »

Môžno je to naozaj do lesa veľké, na druhej strane by škodovka do lesa mala mať brutálny naviják a teda aj brutálny pohon. Možno záleží od terénu od vzdialenosti skládky a od stroja, neviem ako LKT, ale v ťažkých podmienkach (blato, sneh, ľad) UKT s naťahanou kopou dreva pohne leda na rovine, inak si približujú drevo výlučne s navijákom.
čo som čítal, LKT 120, 160 sa robili výlučne pre Rusko. 120 a 160 v Československu spočítaš na jednej ruke. Prerábka s hydraulickou rukou na zvoz dreva mi príde použiteľnejšia. Bez navijáku, ktorý využije výkon motora to musí mať veľkú spotrebu.

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“