Traktor LIAZ 180

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Patøí LIAZ 180 mezi kutilské výtvory ?

Ano
43
19%
Ne !!!!!!!!
126
55%
Je to sporné - mnoho vìcí vzniklo pùvodnì kutilsky
61
27%
 
Celkem hlasů: 230

Zpráva
Autor
karbus8045
Příspěvky: 1342
Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm

Re: Traktor LIAZ 180

#166 Nový příspěvek od karbus8045 »

v lese absolutně nepoužitelný ,pamatuju když na jizerky přivezli 120LKT s velkou slávou a pak roky stála na Smědavě u hospody

karbus8045
Příspěvky: 1342
Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm

Re: Traktor LIAZ 180

#167 Nový příspěvek od karbus8045 »

to je Pavle ta 180 co jsem ti o ní říkal a pro to jsem ti ani nevolal

poulm
Příspěvky: 4451
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#168 Nový příspěvek od poulm »

Dotaz,
kde najdu na ŠT180tce nějaké číslo rámu popř. motoru,které by se mělo shodovat s TP,nebo kde ty čísla mají přibližně být pro sladění s TP?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2351
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Traktor LIAZ 180

#169 Nový příspěvek od CBS »

Ak sa dobre pamätám, je za kabínou ako sa zužuje predný rám ku stredovému kĺbu, č. motora by malo byť štandardne medzi 2. a 3. zhora pri čerpadle. A štítok niekde pod sedačkou vodiča. ;-) Plánuješ prírastok?

poulm
Příspěvky: 4451
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#170 Nový příspěvek od poulm »

Ano,plánuji,mám vyhlídnuté tady v okolí dvě škodovky,tak snad jedna vyjde než ji objeví poláci a už tu nebude vůbec nic. Chci to mít řádně na papírech,protože mi jde za barákem silnice I.třídy a nemůžu si dovolit provozovat traktory a přívěsy bez TP,STK a pojištění.
Jinak práce a pole přibývá a ZTéčka mi už jsou slabé,ikdyž práce zastanou hodně,ale nechci je strhat na kaši,takže chci na ty nejtěžší polní práce něco silnějšího co by mohlo mít okolo nebo i přes 200k,což by mohla mít škodovka třeba s turbovým motorem,ale to je otázka dalšího vývoje k obrazu svému.
Vy doma jednu škoduli máte a moc chvály jsi na ni neoplýval,ale myslím,že by lecos pořešit šlo k zefektivnění provozu.
Tak jak popisuješ to umístění toho VINu,tak si to moc dobře neumím představit.Myslíš,že by jsi mohl někdy příležitostně blejsknout foto? Předem dík moc.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2351
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Traktor LIAZ 180

#171 Nový příspěvek od CBS »

Môže spraviť aj fotku, keď budem doma. Škodovka nám dosť pomohla, hlavne v orbách. Kôli kombinátoru sme robili prevodovku, lebo na nej nešla 3, ale do kombinátora by to chcelo minimálne zadné pneu naplniť vodou, alebo doťažiť. Mám pocit, že aj s neseným kombinátorom to bude podobné, keď sa na traktor v pracovnej polohe neprenáša hmotnosť náradia. Na prípravu pred sejbou to bolo v pohode, ale na rozrobenie utuženej pôdy trebarz po neúspešnej sejbe, alebo zarastajúcej urovnanej pôde kde bolo treba pustiť kombinátor hlbšie to malo tendenciu skackať a hrabať. S kombinátorom, alebo zo smykobránami vychádzala vyššia plošná spotreba ako u ZT, či Crystala. Potom sa brat nechal naladiť na MF a tam v porovnaní zo škodovkov šla spotreba pri niektorých prácach až o tretinu dole. Aj keď nie je vylúčené že už vtedy spotrebu neskresloval aj nočný vták z čelovkou na hlave.

poulm
Příspěvky: 4451
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#172 Nový příspěvek od poulm »

Taky jsem už nad tím rozmýšlel,že je škodovka na svůj výkon relativně lehká,ale její výkon se dá zase využít víc do rychlosti než do tahu. My tu máme dost jílovité hlíny a do přípravy to chce větší rychlost,ale to je rok od roku individuální.
Loni a předloni bylo scucho,že nešel ani pluh do země no a letos se na mnohým parcelách brodím pro změnu po ráfky v bahně :-/
No uvidím,chci tu škodovku zkusit,pokud se neosvědčí,tak půjde do lázní nebo do Polska a ztratný na tom moc nebudu.
Každopádně je to jednoduchý a doma opravitelný tahač a díly na něj jdou sehnat skoro na každém šrotišti z vyvrakovaných Liazek.
Jestli někdy budu mít obrat prací na tolik dostatečný,že si budu moct dovolit modernější traktor,tak se tomu bránit nebudu,ale zatím si musím vystačit tím co mám.
Spotřeba je samozřejmě nejsledovanější faktor určující efektivitu práce,ale ne vždy je tojenom o moderním traktoru a kvalitním motoru.Osobně jsem se nyní přesvědčil,jak moc ovlivní hektarovou spotřebu obyčejná změna pluhu a skladba soupravy.Do loňska jsem orával se ZTéčkem s neseným otočným pluhem se spotřebou která se pohybovala 20-25l\ha.
Letos jsem poprvé začal orat s poloneseným otočným pluhem a spotřeba mi klesla na cca 17-20l\ha a vidím to hlavně v tom,že mám na souvrati mnohem kratší ztrátové časy,větší záběr pluhu,lepší radlice vhodnější na naše jílovité půdy a celkově už ořu 1ha za cca 1,5-2h, před tím to bylo 2-3h.
Samozřejmě nemalý podíl na dobrém chodu motoru má i to mé oturbení a pokud bych tohle vše dokázal přizpůsobit i na škodovku,tak by se s ní i v dnešní době dalo dosáhnout optimálních výsledků,nebo aspoň na nějaký čas.
Její eronomie je jasná,ikdyž oproti ZTéčku si myslím,že i o trochu lepší,ale to je už jedno,sluchátka to řeší :vysmech:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4451
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#173 Nový příspěvek od poulm »

Jedna št180ka jako samojízdné rozmetadlo hnoje :-)

V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2351
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Traktor LIAZ 180

#174 Nový příspěvek od CBS »

Obávam sa, že keď natankujes na škodovke plné nádrže, tak do ZT nesadneš minimálne kým ti nedojde nafta :D To še je kabína uzavretá a položená na 4 silentblokoch vytvára celkom kultúrne podmienky, kde sa uživí aj autorádio. Ono keby sa prekopala prevodovka aspoň do tej miery, že by medzi malú dvojku a malú 4 nasekalo všetkých 10 rýchlostí bol by to poľný dráč. Na malej dvojke hladký motor už len tak ľahko nezastavíš a malá štvokka je už niekde okolo 20mk/h, čo sa dá ešte v poli obšas využiť. škoda, že majstrov pri sériovej výrobe nenapadlo aspoň kolesá pomeniť, keby aj dvojka, trojka a štvorka zostali nezmenené a 5 by spravili medzi 3 a 4 a 1 medzi 2 a 3 bolo by to o dosť lepšie.

poulm
Příspěvky: 4451
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#175 Nový příspěvek od poulm »

Takže pro polní práce je tam málo rychlostí? Resp. jenom ta malá a velká trojka?
To je dost blbé.A v orbě jsi používal jakou rychlost?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2351
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Traktor LIAZ 180

#176 Nový příspěvek od CBS »

Na poli využiješ 2 a 3, so 6 radličným pluhom nám stačila aj veľká dvojka, (3. nešla kým sme nerobili prevodovku). Najviac sa používa veľká a malá 3, orali sme aj na malej 2 ale to bol už extrém.

poulm
Příspěvky: 4451
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#177 Nový příspěvek od poulm »

Hele,kolik to vlastně jede po té silnici na tu velkou pětku?
Všude je to psaný jako traktor co jede 25km/h,ale myslím,že to dá mnohem víc,za předpokladu že to udržíš na silnici 8) :vysmech:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

gastly
Příspěvky: 1210
Registrován: úte úno 23, 2010 9:21 pm
Bydliště: Postoupky 76701 Krom

Re: Traktor LIAZ 180

#178 Nový příspěvek od gastly »

25 až 30 Km/h podle nastavení čerpadla. 90% práce je na trojku (malá +velká) na dvojku to trhá koncáky a čtverka na poli drncá. Jedničku dáš leda když se nekde zasukuješ. Na cestě se řadí trojka na rozjezd, pak tam vrazíš zrovna pětku a jedeš tak rychle, jak to uřídíš. S orstou bývá problém ju narovnat po větším zatočení a rozvaděčový řízení se naučíš "fackovat" Pokud to oturbíš řešil bych chladíč oleja v převodovce a hlídal si teplotu zadních koncáků. Pepa. (živila mě tři roky, ale je to už 25 let zpátky)

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2351
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Traktor LIAZ 180

#179 Nový příspěvek od CBS »

Príručka píše 25, aj keď sa preráta pomer cez minimálnu rýchlosť, čo je 2,6 km/h tak to vychádza len 25, aj keď sa mi to celkom nezdá, náš Crystal ide okolo 25 na plný plyn, a zo škodovkou ho na ceste nebol problém dobehnúť. Bratranec jazdil na škodovke 10 rokov, spomínal, že nápravy držali, motor a prevodovku mu generálkovali.

poulm
Příspěvky: 4451
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#180 Nový příspěvek od poulm »

Ty informace jsem už taky četl někde v jiném vlákně na jiném foru.
Ono to vychází z konstrukce těch náprav a je potřeba hlídat těsnost,aby nevytekl olej z toho kocového planetového převodu.Z vnitřní strany je takové velké mega gufero a z venku to drží zase velký "O"kroužek,no a bez oleje to dlouho nevydrží,to je jasné.

Navíc co si pamatuji jako kluk,tak ty škodovky byly nasazeny v těch nejtěžších podmínkách a byly to stěžejní traktory hned vedle Kirovců a chlapi se v tom střídali na směny,takže ten traktor ve špičce jel furt ve dne v noci. V mých podmínkách ho už takhle nikdy nezatížím.

V jednom vlákně jsem četl,že to přehřívání vyřešili kvalitnějším olejem a přísadou na snížení tření,takže si myslím,že je tohle určitá cesta pro řešení těch klasických much na škodovkách.
Myslím,že z toho ještě půjde něco vykřesat byť na nějaký ten rok,než se vydělá na novější traktor.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“