Dědův RS

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#76 Nový příspěvek od duchodce »

To by se muselo přestavět až tady v Čechách a buď diferákem nebo konc. převody. V katalogu ale je jen jedno soukolí pro obě pozice.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

AlexTc
Příspěvky: 1418
Registrován: sob říj 25, 2008 2:45 pm
Bydliště: okr. Tachov

Re: Dědův RS

#77 Nový příspěvek od AlexTc »


duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#78 Nový příspěvek od duchodce »

Ano ale těch 18 km se týká 4válce
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#79 Nový příspěvek od duchodce »

Tak nikdo nedoloval čerpadlo z dvouválce? Podle katalogu tam je čep a vypadá že se dá demontovat až po sundání krytu rozvodů. Není žádný fígl ? Jeden válec dává míň - změřeno.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
Badyn
Příspěvky: 711
Registrován: ned srp 08, 2010 6:47 pm
Bydliště: Horní Čermná

Re: Dědův RS

#80 Nový příspěvek od Badyn »

S tím čerpadlem neporadím, ale případně bych to mohl v týdnu zjistit :)
Jinak ta rychlost bude spíš o nastavení čerpadla... Oni sice píšou 18 km/hod, ale ten motor se mohl více přetočit... Ty čtyřválce byli taky dva druhy a možná ty novější točili o něco víc... Jinak co já jsem vždy slyšel, tak že to se Zetoráckým motorem bylo vždy pomalejší... :)

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#81 Nový příspěvek od duchodce »

No teď jsem koukal do katalogu a ono opravdu jsou tam dvě čísla pro pastorek a talířové kolo. Je to od určitého čísla ale jestli je to změna toho, že bylo zrušena možnost odpojit diferák nebo jiná změna - počet zubů, nebo jiný typ ozubení se z toho nevyčte.Co se týče motoru , myslím si že již 3000 ot. je hranice , přeci jenom je to motor někde z války , nebo krátký čas po ní. Víc ot by nesnesl , takhle koukám jestli mě některý válec nebací přez nohy až se urve při případném přetočení. Špatně mě funguje regulátor - mám tam otáčkoměr. Viděno asi 40-45 lety - mlaďoch valník za sebou z kopce "plnej".
Ale dík za odpověd.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
Badyn
Příspěvky: 711
Registrován: ned srp 08, 2010 6:47 pm
Bydliště: Horní Čermná

Re: Dědův RS

#82 Nový příspěvek od Badyn »

Určitě je rozdíl mezi převodovkami u dvouválce a čtyřválce a i rozdíl u starších a novějších dvouválců. Zde: https://agrargeschichte.museum-digital. ... 702546.pdf je německy návod na čtyřválec a je zde rychlost 15,4. Mám dva katalogy náhradních dílu na čtyřválec, jeden je na starší s velkou vanou oleje a druhý je pro sníženou tak večer kouknu jestli je tam nějaký rozdíl. Pak jsem ještě sehnal takovou brožuru kde jsou jen popisky změn u čtyřválce, ale je to bez obrázků jen jako odkaz ke katalogu. Jestli máte zájem můžu ho naskenovat :-)

Lukas4x4
Příspěvky: 716
Registrován: úte lis 17, 2015 6:17 pm
Bydliště: Podbranč

Re: Dědův RS

#83 Nový příspěvek od Lukas4x4 »

duchodce píše:Lamela má správnou tloušťku .Packy znovu seřízeny , ale původní majitel se RS pokoušel opravovat , a pravděpodobně tomu moc nerozuměl, takových kiksů tam bylo víc ,naštěstí sice pracně ale opravitelné bez nákladů/naše práce se nepočítá/.Ale jak jsem napsal dřív nesrovnal jsem lamelu a to je podle mých zkušeností důvod unášení lamely a špatného řazení. Jinak spojka táhne zapíná až nahoře, prostě za blbost se platí, zítra jde motor znovu ven.Ale dík za info že se dá řadt bez "počítání" zubů.

prosim vas jak je myslene to zrovnani lamely? nejak na to nevim dojst.dakujem

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#84 Nový příspěvek od duchodce »

Po demontáži lamely si na soustruku je potřeba udělat čep na míru aby na něho šla těsně ta lamela lehce narazit . Potom potáčet univerzálou a pozorovat třeba vůči kusu čtyřhranu namontované v nožové hlavě mezeru mezi lamelou a tím čtyřhranem . Pokud tam je vůle větší nežli 1 mm musíme ji vyrovnat mírným tlakem na obložení přez něco co má větší plochu abychom nerozlomili obložení.Popřípadě to opřem proti silou . Pokud je ale blbě nanýtováno je to někdy problém. Pokud dobře seřídíš packy po montáži ,stačí 0,5-1mm přesnost házení.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Lukas4x4
Příspěvky: 716
Registrován: úte lis 17, 2015 6:17 pm
Bydliště: Podbranč

Re: Dědův RS

#85 Nový příspěvek od Lukas4x4 »

aha uz chapem, len ma napadlo ze na hrideli co ide z prevodovky ma lamela vulu tak ci tak, aj ked je to malicka vula ale je. to ma taky vliv na to unasani pri vypnuti spojky?to sem necekal veru. a jak nastavujete packy? pri namontovanej lamele na hotovo uz? a aby bola rovnaka vzdalenost pacek od naboja lamely?cca kolko to ma byt milimetru?

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#86 Nový příspěvek od duchodce »

Je to popsáno několik stránek zpátky , nechce se mě to znova popisovat
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Lukas4x4
Příspěvky: 716
Registrován: úte lis 17, 2015 6:17 pm
Bydliště: Podbranč

Re: Dědův RS

#87 Nový příspěvek od Lukas4x4 »

ano to sem cital, ja len ze ci to potom funguje bez pocitana zubu. musim to aj ja este asi dat ven a zrovnat tu lamelu. dakujem

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dědův RS

#88 Nový příspěvek od DYK »

Duchodče, špatně vypíná spojka, RS ještě popojede při vyšlápnutí spojky, pak zastaví. Ale zažazení rychlosti není přes zuby. Je to stejná závada co popisuješ? Neboněkde jinde? Začal to dělat tak nějak sám od sebe, není nově koupený, nikdo se v tom určitě 10 let zpět nevrtal.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#89 Nový příspěvek od duchodce »

Není házením lamely . Buď se začíná loupat obložení , nebo zadrhává na drážkách lamela . Popřípadě odchází jedna packa , nebo vypínací ložisko to by se ale ozývaly nepatřičné zvuky.To by ale pravděpodobně špatně vypínala spojka při řazení z klidu.Zkontroluj jestli se po sešlápnutí pedálu skutečně pohybuje hřídel co ovládá vypínací ložisko..Čeká tě pravděpodobně vydolování motoru ven. Co se týče lamely buď se pokus sehnat na netu, ale ceny co tam inzerují jsou nesmyslné - ono vůbec ty ceny Rsů vylétly nahoru každý kdo ho objevil pod dřívím nebo senem po dědovi si myslí že má poklad. Zajímalo by mě kolik se jich prodá. Nebo se poohlídni po okolí, jsou firmy které tyto práce provádějí nebo pokud to umíš seženeš jenom obložení a nýty.Pokud má třeba velký průměr větší dá se potom při vyrovnání na soustruhu opatrně upravit.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dědův RS

#90 Nový příspěvek od DYK »

V MATE nalepí apod, kde co. Zabívají se tím mmj. Lepí brzdy a tak. A možná, že bude lamela doma. Musím na půdu. Asi jo, motor ven. Co jsem si myslel!! Bez toho není nic nikam vidět
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“