Dědův RS

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
duchodce
Příspěvky: 4453
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#91 Nový příspěvek od duchodce »

Ale nic se neděje . Někdy to bývá prkotina kterou člověk ve své "namachrovanosti" přehlídne . No a pak si nadává jakej je blbec.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14606
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dědův RS

#92 Nový příspěvek od DYK »

Prostě to začalo letos dělat, no. Po vymáčknutí spojky jde i blbě vyřadit, prostě se to tahá ze záběru, ale pak šup, RS stojí a rychlost jde ven. Ale ne že po vymáčnutí ujede ještě dva metry, to ne, jen je to jakýsi mdlý.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Badyn
Příspěvky: 711
Registrován: ned srp 08, 2010 6:47 pm
Bydliště: Horní Čermná

Re: Dědův RS

#93 Nový příspěvek od Badyn »

Ahoj, nový obložení mi nýtovali zde: https://www.renovak.cz/
Cena byla do 900 Kč, za cca 10 dní. Vypadá to dobře, ale ještě to nemám odskoušené :)

duchodce
Příspěvky: 4453
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#94 Nový příspěvek od duchodce »

Vyskytla se mě zvláštní závada. Na RSu mám namontovánu čelní radlici vlastní výroby. V zimě když jsem chtěl hrnout sníh tak se občas stalo že hydraulika odmítala pracovat - filtr v pořádku . Na jaře se to zhoršilo a občas vylétl olej z nádoby. Přisávání vzduchu. Rozebráno sání ,zkontrolováma sací hadice jestli nemá "pytel", vše v pořádku. Tedy čerpadlo. Pak mě to nedalo demontoval jsem nádrž a rozebral sání a ejhle . Mezi sáním a filtrem který je ve víku je spešl manžeta. Víko se nedá demontovat bez demontáže šroubení sací trubky. Manžeta nebyla ,tak jsem ji podložil gumovými kroužky a namazal červeným silikonem, hydraulika chodí jak za mlada. Pro jistotu jsem ještě vyměnil "O" kroužk pod víkem filtru ,tudy to taky přisává vzduch. Možná že to někoho zlobí taky ....
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

jino27
Příspěvky: 10
Registrován: sob bře 19, 2022 7:26 pm
Bydliště: Náchod

Re: Dědův RS

#95 Nový příspěvek od jino27 »

Zdravím všechny nadšence traktorů.
Potřeboval bych pár rad. Pořídil jsem si Rs 09 r.v. 1964 s motorem Slavia 3s95 (tříválec vzduchem chlazeným) a s neoriginálním čelním nakladačem.
Nefunguje mi hydraulika, předchozí majitel mi říkal že je závada u hydraulického čerpadla v převodovce, že během chvilky se naplnila převodovka náplní z hydrauliky.
Jelikož jsem nikdy nevlastnil Rs 09 a nemám zkušenosti s tímto strojem, tak prosím o pár rad.

Předpokládám že je vadné hydraulické čerpadlo.
Mám čerpadlo demontovat a nechat udělat repas čerpadla?
Nebo se dá koupit nové podobné čerpadlo?
Nebo stačí vyměnit u čerpadla gufero či nějaký kroužky?

Jak nejlépe to mám řešit abych to nemusel zase za rok opravovat?

Kdyby prosím někdo měl manuály k Rs 09 byl bych mu vděčný.
Email: jino27@seznam.cz
Moc děkuji. Jirka
Moc děkuji

Milan_F
Příspěvky: 427
Registrován: sob úno 05, 2011 1:27 pm
Bydliště: nedaleko Humpolce

Re: Dědův RS

#96 Nový příspěvek od Milan_F »

Proč sem cpeš svůj dotaz dvakrát? :evil:

duchodce
Příspěvky: 4453
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#97 Nový příspěvek od duchodce »

No je tu nový ,chybička se vloudila...určirě se kaje :'( ..odpusťme mu to :ano:
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

duchodce
Příspěvky: 4453
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#98 Nový příspěvek od duchodce »

Myslel jsem ,že mě nic už nepřekvapí ale ...
Motor RS dvouválec ,vrtání 90 mm. .Byl jsem upozorněn že jedna strana moc netahá ,že se v tom někdo povrtal a na nic nepřišel. Zjištěno ,že nemá moc kompresi ,kouří. Kontrola vůlí ventilů ,v pořádku . Syčení do sání nebo výfuku nezaznamenáno.Pro jistotu vyměněna tryska. Demontována hlava ,ventily pro jistotu přebroušeny. Vzdálenost při HU mezi vrchem pístu a hranou válce asi 0.2 mm.Na pístu vyraženo 90,4 ,válec stejné míry. Sundán válec s tím ,žeje píst připečen. Zjištěno že kroužky jsou volné ,vůle zámků asi 0,3,vrchní část pístu od prvního kroužku po hoř. plochu pístu značně zakarbonována od špatného spalování . Tak a teď babo raď kam se poděla komprese. Zdá se mě že ta hlava byla měněna . V katalogu jsem nenašel že by mělo být více typů...Nenarazil jste někdo na něco podobného ?
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
saano
Příspěvky: 1134
Registrován: pon led 05, 2009 1:23 am
Bydliště: *

Re: Dědův RS

#99 Nový příspěvek od saano »

Zameral by som sa na to či hlava valca dobre sedí na valci. Môže to produkovať mal som s tým problémy. Niekoľko krát sme hlavu zrovnávali a aj tak sa časom prehla a začalo podfukovať pri výfukovom ventile.
Prípadne prasklina niekde v hlave alebo či dobre tesní vstrekovač.
Otázne je či ten tlak je malý hneď po zložení hlavy a valca alebo sa prejaví časom po určitých mth.
Domtra 4x4 ... viewtopic.php?f=13&t=6467 ...
e-mail : zlatomis@gmail.com

duchodce
Příspěvky: 4453
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#100 Nový příspěvek od duchodce »

Hlava těsnila na válci ,zajedno by to bylo slyšet při protáčení a po demontáži vidět. Hlava prasklá není . Pouze se mě zdají "utopené" ventily ale podle katalogu by měly být do hlavy nalisovány sedla takže to asi taky není ono. Kdyby měl někdo demontovánu hlavu prosil bych o foto z vnitřní strany. Ta míra plochy pístu vůči hraně válce je v pořádku? Měl jsem ji napsanou /od někud/ na kusu papíru a vloženu v příručce, ale tam jsem žádnou origo míru nenašel.
Pak mě napadla ještě jedna možnost ,nemohl někdo namontovat hlavu ze čtyřválce? Mají stejné vrtání?
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

duchodce
Příspěvky: 4453
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#101 Nový příspěvek od duchodce »

Tak záměna té hlavy ze čtyřválce je konina . Konečně jsem si stáhl z druhého počítače 4 vál. katalog a a ten motor má jiné vrtání. Takže zase nic. Tak nevím ,asi to sesadím a budu bádat dál. Kvůli porovnání hlav se mě druhá strana nechce demontovat.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
saano
Příspěvky: 1134
Registrován: pon led 05, 2009 1:23 am
Bydliště: *

Re: Dědův RS

#102 Nový příspěvek od saano »

Obrázek

Je to síce staršie foto cca 8rokov ale možno sa k niečomu dopracujeme.
Ventily vypadajú dosť utopené a motor šľapal.

Ale teraz ma napadlo že keď bol piest v hornej úvrati tak medzera medzi piestom a hlavou bola nastavená na 0.8 mm.
Kompresia bola myslím 26-28Mpa .

Ešte taká úplná blbosť ktorá asi nieje ani pravdepodobná ale nemáš ten piest otočný naopak??
Domtra 4x4 ... viewtopic.php?f=13&t=6467 ...
e-mail : zlatomis@gmail.com

duchodce
Příspěvky: 4453
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#103 Nový příspěvek od duchodce »

Dík za foto. Hlava je prakticky stejná ,hloubka uložení ventilů odpovídá. Tu vůli v horní úvrati mám asi 0,3 mm. Píst otočený není. No zkusím to sesadit krok po kroku a testovat . Ještě dotaz. V katalogu jsou kroužky označeny o prům. 90 a šířce 5mm. Na tomhle pístu jsou 5 mm široké pouze 2 stírací kroužky , 3 těsnící jsou široké 2,5 mm. To by ale na kompresi nemělo mít vliv.
Ještě bych měl prosbu . Změř mě prosím tě hloubku hlavy od dosedací plochy na válec ke dnu prohlubně v hlavě . Dík.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
saano
Příspěvky: 1134
Registrován: pon led 05, 2009 1:23 am
Bydliště: *

Re: Dědův RS

#104 Nový příspěvek od saano »

Tie krúžky sú správne 2x5mm stieracie a 3x2,5 tesniace.
Bohu žiaľ hĺbku dosedacej plochy nezmeriam pretože motor je zložený , tá fotka je stará.

Píšeš že :
Změř mě prosím tě hloubku hlavy od dosedací plochy na válec ke dnu prohlubně v hlavě .

Ale tesniaca plocha je predsa vrchná hrana valca ktorá tesní o dno prohlubne hlavy.
Alebo som to zle pochopil?

Keď bola zistená slabá kompresia aká bola jej hodnota?
A tiež sa mi nezdá hodnota 0,3mm , myslím že je to málo , mne by pri takej hodnote narážal piest do ventilov.
Skús ešte zmerať dávku nafty na jednej a druhej strane.
Domtra 4x4 ... viewtopic.php?f=13&t=6467 ...
e-mail : zlatomis@gmail.com

duchodce
Příspěvky: 4453
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#105 Nový příspěvek od duchodce »

Válec těsní ne o úplné dno hlavy,je tam osazení na fotce je to vidět,a tu hloubku mezitou dosedací plochou a dnem bych potřeboval vědět. Tlaky jsem neměřil ,ale tu komresi normálně když zaberu sa kliku tak ji protočím. To na druhé staně ani náhodou. Ale děkuji za snahu a fotku . Uklidnila mě ,že ty ventily jsou v pořádku,že to zahloubení nezpůsobí pokles komprese.
Čerpadlo je v pořádku pouze předvstřik je těch původních asi 34 st. Rozmýšlím se na přednastavení na těch 41.Ale když ti Helmuti to mají tak blbě udělané že musíčš rozebrat půl motoru.Protože pod čerpadlem není ani ten těsnící papír,takže se musí do těch štelovacích zdvihátek.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“