Dědův RS

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jindra
Příspěvky: 702
Registrován: pon črc 16, 2007 8:44 am
Bydliště: kousek od Jičína

Re: Dědův RS

#61 Nový příspěvek od Jindra »

jenže ten taky dělá podle pístu, aspoň když jsem tam dával výbrus na trabanta asi před 6 lety
kdo si hraje nezlobí

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#62 Nový příspěvek od duchodce »

No to je právě ten problém, sehnat píst.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#63 Nový příspěvek od duchodce »

Mám další problém.
Regulátor nedrží moc otáčky což je normální. Ale mě někdy nejde "ubrat plyn" otáčky klesají velmi pomalu i když je hřebínek čerpadla úplně zasunutý -kontrolováno po odstranění gumové manžety mezi stěnou a čerpadlem . Podle katalogu tam již nic není, jen táhlo které ten konec hřebínku zatlačuje dovnitř a při přidání plynu přez pero zatáhne za hřebínek. Je to proti logice ale je to tak . Přitom se změní volnoběžné otáčky a motor zhasne. Na první kompresi potom ale chytne.Při kontrole přepadu průhlednou trubičkou čerpadlo zavzdušněné není.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Lukas4x4
Příspěvky: 716
Registrován: úte lis 17, 2015 6:17 pm
Bydliště: Podbranč

Re: Dědův RS

#64 Nový příspěvek od Lukas4x4 »

[quote="duchodce"]Takže slíbené pokračování demontáže simeringů mezi spojkovým hřídelem a hřídelem pohonu vývodových hřídelí který způdobuje průnik oleje do spojky.V chytré knize je popsán způsob s částečnou demontáží převodovky. Zkusil jsem to trchu jednodušeji a povedlo se .
Demontáž motoru , mezikusu uložení vypínacího ložiska spojky nebudu popisovat. Demontujeme vedení vypínacího ložiska a následně přední víko převodovky. Vyrobíme si přípravek dle fotografie (míry si odvodíme) nebo podle výkresu v dílenské příručce (je na netu).

Obrázek

Obrázek

Přípravek sesadíme a a nasadíme stahovák . Střed opřeme o hřídel pohonu hřídelí. Je to podle díl. příručky ale musíme postupovet s citem a během vytahování na spojkovou hřídel poklepáváme. Podle dílenské př. by se měla demontovat segr. poj. uvnitř převodovky a zadní ložisko by se mělo demontovat dalším přípravkem my vytahneme hřídel kompletní. Při vytahování zároveň pohybujeme řazením dopř.- dozadu aby se hřídel někde nezkřížila.Pokud se hřídel nechce pohnout ze základní polohy musíme si vyrobit jiný přípr. který se opře o skříň převodovky , protože jinak by mohlo dojít k vytržení opěrných segr. pojistek které drží hřídel náhonů.Pracujeme s hliníkovou rkříní.

Obrázek

Obrázek

Tady je vadný simering , u mě konkrétně 22/30/6 ale podle katalogu tam jsou i jiné.Nyní stahneme přední /venkovní/ ložisko z hřídele. Pokud jde těžko , trochu hřídel přeleštíme aby ložisko šlo zpět jenom s mírným přesahem.Vyměníme simering /natřeme jej tukem/ a hřídel bez předního ložiska naklepáváme zpět. Existuje na to přípravek ale pokud použijeme mosaz nebo silon jde to taky.

Obrázek

Obrázek

Přední ložisko tam není proto abychom měli cit při narážení zadního ložiska .Po doražení odzkoušíme zda jde hřídeli volně otáčet a zda jde řadit dopř. - dozadu. Potom lehce naklepeme přední ložisko , proto je důležité aby šlo lehce na hřídel a opět jde o to aby nebylo násilí na zadní segr. pojistku. Namontujeme nový simering -50/80/13 s dvoj. břitem a montáž dokončíme. Při demontáži i montáži mírně uhýbá hřídel náhonů aby se spojková hřídel vyvlékla ven , pracujeme s citem.
V mém případě jsem zjistil značné opotřebení ozubení na hřídeli - někdo jezdil s rozladěnou spojkou jak píšu výše. Jinou spojkovou hřídel nemám ( POKUD JI MA NEKDO NA PRODEJ BERU) přistoupil jsem alespoň k úpravě. Všiml jsem si že kolo nezabírá naplno tak jsem stáhl zadní ložisko a čelo hřídele jsem stočil o míru kterou jsem odměřil podle opotřebení kol. U mě to bylo asi 3 mm. Dejte pozor aby kola neškrtala o sebe , pozor na vůle na řadících vidličkách. Potom musíte (o co jste stočili hřídel ) vyrobit dodatečný rozpěrný kroužek a vložit ho mezi čelní víko převodovky a ložisko.Tím se ozubení posune do plného záběru a snad nějaký čas vydrží.

Prosim vas jake su priemeri teho pripravku na stahnuti spojkovej hridele? aj sem to hledal v dilenskej prirucke ale nenasel sem to. dakujem.

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#65 Nový příspěvek od duchodce »

Tak přípravek jsem již neobjevil, uklízel jsem a to se nemá :D Ale dají se míry odvodit podle průměrů na hřídeli -nesmějí ty polokroužky po vsazení do toho vyrobeného pouzdra přelést přez to drážkování pro lamelu spojky.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Lukas4x4
Příspěvky: 716
Registrován: úte lis 17, 2015 6:17 pm
Bydliště: Podbranč

Re: Dědův RS

#66 Nový příspěvek od Lukas4x4 »

ano uz sem to zmeral secko. dakujem

AlexTc
Příspěvky: 1418
Registrován: sob říj 25, 2008 2:45 pm
Bydliště: okr. Tachov

Re: Dědův RS

#67 Nový příspěvek od AlexTc »

Já jsem výměnu gufera vyřešil bez rozebírání. Dal jsem ho mezi spojkovou a náhonovou hřídel z venku.

Lukas4x4
Příspěvky: 716
Registrován: úte lis 17, 2015 6:17 pm
Bydliště: Podbranč

Re: Dědův RS

#68 Nový příspěvek od Lukas4x4 »

alex, jakoze normalne spredu?? to ide? a aj to drzi? a nevis nahodu jake parametre gufera tam pasuju?

AlexTc
Příspěvky: 1418
Registrován: sob říj 25, 2008 2:45 pm
Bydliště: okr. Tachov

Re: Dědův RS

#69 Nový příspěvek od AlexTc »

Zatím to vypadá že do spojky nic nejde. Rozměry nevím. Mám za to že náhonová hřídel u mě je stejného průměru jako drážkování na ní takže se to dalo změřit a gufero natlačit bez poškození. Co jsem koukal do náhradní převodovky co tu mám tak tam je ta hřídel slabší.

Lukas4x4
Příspěvky: 716
Registrován: úte lis 17, 2015 6:17 pm
Bydliště: Podbranč

Re: Dědův RS

#70 Nový příspěvek od Lukas4x4 »

no sak prave, zalezi ci je alebo neni slabsi hridel.... no uvidim. budem to muset kuknut. dik

Lukas4x4
Příspěvky: 716
Registrován: úte lis 17, 2015 6:17 pm
Bydliště: Podbranč

Re: Dědův RS

#71 Nový příspěvek od Lukas4x4 »

tak sem to spravil podla navodu ale pri demontazi sa vylomil jeden zub s pertinaxoveho kola.... bude to problem??

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#72 Nový příspěvek od duchodce »

Dlouho asi 1,5 roku jsem nepotřeboval RS áka , trochu jsem "mimo provoz" . Nyní po natočení jedna strana začala kouřit . Zkoušel jsem jestli má kompresi . Zdá se že je stejná .Asi tryska. Cvičně jsem zkusil dekompresorem vyřadit jeden a potom druhý válec. Jedna strana motor jakž takž motor udrží v chodu, druhá téměř ne . Nezkoušel jste to někdo?
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Lukas4x4
Příspěvky: 716
Registrován: úte lis 17, 2015 6:17 pm
Bydliště: Podbranč

Re: Dědův RS

#73 Nový příspěvek od Lukas4x4 »

ano ja sem to tak skusal.

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#74 Nový příspěvek od duchodce »

Nemáte někdo namontován v RS Z 2011?. Jak vám to jezdí rychle ? Dle mé úvahy by to mělo jezdit tak kolem 11-12 km/hod. Ale jeden soused mě tvrdí že mu to jezdilo normálně 15 km/hod. Je možné aby měl stažený regulátor a Zetor točil 3000 otáček ? Mám obavy že by to motor nezvládl a minimálně by se potkal píst a ventily... Nevíte o tom něco?

A ještě dotaz , pokud potřebuji demontovat vstř. čerpadlo u 2V musím sundat prsa ? Nebo se to dá odpojit od regulátoru nějal zvenčí ?
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

AlexTc
Příspěvky: 1418
Registrován: sob říj 25, 2008 2:45 pm
Bydliště: okr. Tachov

Re: Dědův RS

#75 Nový příspěvek od AlexTc »

Nemohla by být rychlejší převodovka, mám pocit že jsem někde narazil na 18km/h . Mě to jede při 3000ot/min, pokud ten otáčkoměr nekecá, podle GPS 18km/h

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“