FENDT 936 Vario a lesní frézy
Moderátor: DYK
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
V takej kravke som cakal 180 Ah
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
Však hej
Baterie jsou zapojeny paralelně, jen při startu do série.
Takže puvodni měly 12V 200Ah, tyto mají 12V 184 Ah.
Prostě to stačí, roky prověřeno
Navíc to má výkonné dobíjení.
Baterie jsou zapojeny paralelně, jen při startu do série.
Takže puvodni měly 12V 200Ah, tyto mají 12V 184 Ah.
Prostě to stačí, roky prověřeno
Navíc to má výkonné dobíjení.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
To jsem netušil že Fendt má standardně z výroby dva alternátory
V podstatě ještě na žádné mašině jsem se s tímhle nesetkal.
Jaký to má důvod že se dávají už od výroby?
V podstatě ještě na žádné mašině jsem se s tímhle nesetkal.
Jaký to má důvod že se dávají už od výroby?
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
Kvůli malé zástavbě a rostoucím požadavkům na výkon.
Hlavní generátor je hnán plochým řemenem pohonu agregátů, přídavný alternátor má extra klínový řemen.
Oba jsou na jednom elektrickém vedení.
Např i Tatra 603 měla možnost dvou dynam poháněných exhaustorem, standardně bylo vlevo, P-V3S měla přídavný alternátor nad motorem k dobíjení baterií v nástavbě atd.
Zkrátka víc, než jeden bývá občas k vidění i jinde
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
Aha, já se s tím právě ještě nikde nesetkal, tak proto se ptám. Dík za vysvětlení!
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
Není vůbec zač
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
V dnešnej dobe nie je problém nahnať výkon jedným alternátorom, pri dvoch je vyššia miera spoľahlivosti, aj keď vyššie výrobné náklady. Pri poruche je tam vždy záloha, moderné stroje sú závislé na elektrickej energii (motor, prevodovka, hydraulika). Kolegovi prestal dobíjať traktorbáger, ledva sa vrátil 10 km, na polceste si v tme svietil výstražnou funkciou smeroviek, lebo pri zapnutých svetlách mu vypínalo pojazd.
Na kombajne máme dokonca 3 alternátory, bočná kosa na repku je hnaná elektromotorom. V autách bývajú často zdvojené statory alternátorov, ale poruche je z možných 200A figa borová.
To Sniper: Pozerám že soudruzi v NDR používajú rovnaké prepínače 12/24 ako boli v IFE a ostatných pomstách z DDR.
Na kombajne máme dokonca 3 alternátory, bočná kosa na repku je hnaná elektromotorom. V autách bývajú často zdvojené statory alternátorov, ale poruche je z možných 200A figa borová.
To Sniper: Pozerám že soudruzi v NDR používajú rovnaké prepínače 12/24 ako boli v IFE a ostatných pomstách z DDR.
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
Pozeráš správně Téměř 13 tis provozních hodin, desítky startů denně a funguje.
Nechápu, že to z V3S vyhazovali pro poruchy a nespolehlivost
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
Jo jenže u té V3S byl startér dvakrát až třikrát tak veliký a ten proudový naráz a opalování kontaktů byl výrazně vyšší. Proto ta nespolehlivost.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
Kluci já si na vojně ve spolupráci s klučinou z Oravy co to znal přeondil spinač baterek do kabiny. Myslím u 3 Vejtrasek jsme si tu udělali. On pozjišťoval co a jak a došli jsme do skladu a vyfasovali matroš. Na TOPce jsme si nalisovali oka na kabely a pak už jen držák na ten spinač a napojili, propojili. Pamatuju se, snad max 2x mi shořela ta pojistka, jinak pohoda. Já měl hotovostní auto, tedy každý týden min 1x nebo 2x s ním směnu. A měl jsem elektrické podávací čerpadlo na naftu a to bylo kurva znát. Klučina z Oravy rozuměl Vejdám a vše jsme společně tři kámoši měli udělaný. Chodilo nám to jako hodiny. Ta třetí Vejda když 2 měsíce stála, přišel k ní a měla třeba 4Atm tlak! Neuvěřitelný vůbec nikde neutíkal vzduch! Nastartoval a než se otočil odfoukla si.
No jinak tady mají dva traktory Fendt a co mi povídal klučina co s tím jezdí, tak je to co má koza. Skáče to že když s tim jezdí 12 hodin, je rád že to zaparkuje. Teď dostal Case 400 a povídal nebe a dudy. Tady ty Fendty jsou dost poruchový. Měnili motor bo vylítnul bokem a když oprava tak pořádná. Většinou se zjebe něco a zjebe to k sobě další věc a je to darda. No ale bude to mít min 15 000 mth. Nevím přesně možná dalece víc. Co mi povídal kámoš servisák, po 10000 mth se těhle strojů každej zbavuje, bo pak už sypeš peníze. Tuhle mi syn pouštěl video s John Deere traktorem z youtubka. 40 000 mth a hlavně v orbě. Pán tam mluvil. No a běžné jednoduché opravy, ale motor původní! Nuž stará dobrá kovařina.
No jinak tady mají dva traktory Fendt a co mi povídal klučina co s tím jezdí, tak je to co má koza. Skáče to že když s tim jezdí 12 hodin, je rád že to zaparkuje. Teď dostal Case 400 a povídal nebe a dudy. Tady ty Fendty jsou dost poruchový. Měnili motor bo vylítnul bokem a když oprava tak pořádná. Většinou se zjebe něco a zjebe to k sobě další věc a je to darda. No ale bude to mít min 15 000 mth. Nevím přesně možná dalece víc. Co mi povídal kámoš servisák, po 10000 mth se těhle strojů každej zbavuje, bo pak už sypeš peníze. Tuhle mi syn pouštěl video s John Deere traktorem z youtubka. 40 000 mth a hlavně v orbě. Pán tam mluvil. No a běžné jednoduché opravy, ale motor původní! Nuž stará dobrá kovařina.
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
Každá značka je potenciálny prúser nad 10 tisíc h. Fendt mal jedny z najlepších motorov, prakticky sa to nesralo, sem tam prdla hlava. Skôr tie pojazdy, to je tak na 5000mth a pápá. John Deere s commonrailom je oveľa háklivejší. Ale tie spred CR doby sú nezničiteľné. Ale to už sú všetko 20+ ročné stroje. Case je rozšírený málo, tak mám štatistiku naprd, ale moc sa to nesralo, nemalo to nejaké typické vady. Tam skôr hrozí, že to bude mať nejaký nie štandardný rozmer pneu (majú hlavne niektoré New Holland) a to potom stojí guma 5-6 tisíc miesto 1-2,5 tisíc. A to už defekt bolí.
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
Možná 4x
Přitom i já mám téměř stejný motor, 6ti válec 7.200 cm3 a výkon 320 k
Ale chápu, že motor V3S je konstrukčně 40 tých let ( původ T-111 ) zatím co Fendt 90 té roky a stále inovovali. Můj je rok 2005,posledni modely COM 2,podle bývalého šéf konstruktéra pana Honzka, nejlepší, co kdy ve Fendu vyrobili.
COM 3 s motory Deutz už stály za hovno...
No já mám pro dnešek hotovo, změřím, vyfakturuji, provedu údržbu a zítra hurá do hor
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
Z hor do hor.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
Tým som samozrejme nemyslel, že sú prepínače zlé, keď sa to raz za desaťročie rozoberie a vyčistí, nie je problém keď nie je obsluha z chovnej stanice. Na ZT (IFA motor) som 2x menil tento prepínač ale zbytočne, raz bola na ňom zoxidovaná poistka, druhý krát zlý kontakt na batériovej svorke.
Ani vo V3S nie je problém, keď sú v aute normálne akumulátory a machri to neštartujú šrobovákom a nedávajú namiesto 50A poistiek kusy plechu. V 12145 sa asi po 20 rokoch odporúčal pre závitový skrat na cievke, aj keď tam občas bývajú problémy s voľnými kontaktmi a vytrasenými káblami, samotný prepínač nerobí zlotu.
Ani vo V3S nie je problém, keď sú v aute normálne akumulátory a machri to neštartujú šrobovákom a nedávajú namiesto 50A poistiek kusy plechu. V 12145 sa asi po 20 rokoch odporúčal pre závitový skrat na cievke, aj keď tam občas bývajú problémy s voľnými kontaktmi a vytrasenými káblami, samotný prepínač nerobí zlotu.
Re: FENDT 936 Vario a lesní frézy
Vyznáš se dobře ( otázka i pro Pavla SK) ve funkci elektroinstalace baterie - startér, zásuvka pro start vojenské P-V3S rok 57?
Trápí mě 2 problémy, díky.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA