Týýý jo, já už tady nebyl dlouho.. zdravím všechny...
Traktor v podstatě funguje tak, že už rok leží pod plachtou a ani se nehnul..teda vlastně jo, teď o prázdninách jsem ho nastartoval a odvezl jeden vlek trávy na obecní hnojiště, zase ho zaplachtoval a bude ležet dále. Už na něm není v podstatě co řešit, je hotovej a řešení bude až s nějakou tou závadou když možná někdy přijde..
Což si myslím že s mým stylem používání přežije i mě a dřív to všechno spuchří.
Co se mi narodila dcera, tak najednou je všechno jinak a plány jsou ty tam...a v podstatě zjišťuji, že se z něho stal takový člen rodiny na kterého se chodíme koukat jak do muzea..
Hlavně že je pod střechou a v suchu a prostě je to další kousek který mi zůstane pro potěchu chlapecké duše i když ho na nic nepotřebuju.
No a vedle něho jsem postavil Jawu 50-20 kompletně dnes už zrestaurovanou. Zachránil jsem jí od souseda jako vzpomínku na klukovské léta a nemohl jsem tudíž dopustit aby ji odhlásil a zrušil, že..
Takže se ze mě stal takový malý sběratel.
URSUS C-355 - snad polská kopie Zetoru 4011?
Moderátor: DYK
- Nunas
- Příspěvky: 175
- Registrován: pon říj 12, 2009 8:23 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: URSUS C-355 - snad polská kopie Zetoru 4011?
Pár vzpomínek a jedna rada po dlouhé době:
Vzhledem k tomu, že z mého traktoru je několik let již čistě podplachtová uloženka na takovéto domací žvýkání 2x do roka, tak sem nijak nepřispívám, neboť není v podstatě co.
Jsem zároveň i tak trochu jinde myšlenkově, zestárnul jsem o něco a životní priority se přesouvají někam jinam, takže má působnost zde má své mouchy. Ale i přesto jsem na tento stroj hrdý, nezanevřel jsem, stále ho opečovávám a stále je součástí rodiny i když to někdy bylo už dost na hraně a bojím se, že ještě i bude (však ty různý domácí důvody znáte určitě všichni). Už by bylo záhodno vyměnit oleje, filtry, fridex atd. , koukal jsem že pomalu puchřej hadice, sedadlo už nemá funkční měch. Zkrátka provozní investice které nikdo doma neocení. Tak to prostě je a pokud člověk ten stroj má jen trochu rád a chlap má svůj koníček vždycky rád, tak to nějak holt musí zařídit a nenechat se zlomit rozmary života.
Nicméně, teď mi přišel zajímavý soukromý dotaz ohledně brzd (brzdových válců), který mi přijde rozumný zveřejnit i pro ostatní kdyby někdo řešil.
Systém brzdových válců je u tohoto stroje trochu svéráznější jak tazatel uvádí, to je pravda. Pro ty co chtějí mít vše původní přikládám v příloze obrázek z katalogu. Jedná se o to, že brzdový pedál je rozdělen na dvě části a každá z nich ovládá jeden válec to je klasika i novějších Zetorů. Není tu žádný ruční přepínač levé a pravé strany, je to jako u novějších Zetorů dvojpedál s mechanickou záklopkou (zámkem nebo jak to nazvat).
Rozdíl je však v systému vedení trubek i typu válců. Když jsem to tehdy zkoumal protože jsem to tam neměl vůbec (někdo to odstříhal a ukradl), tak Zetor má také dva válce a na nich takový regulátor ze kterého pak vedou trubky ke kolu. Jenže poláci to tam mají jinak a v podstatě ten regulátor (vyrovnávač nebo jak to nazvat) je součástí válce. Tedy jak jsem pochopil jeden je propojen do toho druhého a z toho druhého to vede ke kolům.
Podstatné je to, že jsem to původní nesehnal, ale dobrá zpráva je ta, že tam dokonale pasují válce ze Zetora. Bohužel jsem se ale musel rozloučit s kompletním zapojením jako u Zetora vč toho regulátoru co má být přidělán hned za válcema, neboť poláci u mého stroje mají použitu jinou konsoli uchycení, která není přesně v rovině a tudíž válce nejsou přesně proti sobě a ta kostka regulátoru nedosedne na vývody válců rovně a nejde dotáhnout. Vzdálenost od sebe na závity ale všude sedí. No holt občas se najdou česko-polské neshody..
V Polsku bys originál možná někde v nějakém "agrozetu" sehnal, ale já tu možnost nemám, takže jsem volil postup, že jsem koupil válce ze Z, trubičky a válečky také ze Z a protože trubičky u mě nepasují přesně neboť jsou z novějšího Z a závit od nich mi končil mimo brzdové válce a ohnout rozumně bez poškození nešly a zároveň nemám možnost výroby vlastních na míru, jsem koupil ještě gumové brzdové hadice tuším z Avie jako ohebné a podle potřeby tvarovatelné propojení od válců k trubkám. Jde mi to tedy přímo z válců na kola bez toho "regulátoru" a brzdí to už několik let jako prase. I stopu na asfaltu to občas dokáže nechat. Levá pravá tím pádem taky funguje když odklopím zámek pedálů... a je to.
Vzhledem k tomu, že z mého traktoru je několik let již čistě podplachtová uloženka na takovéto domací žvýkání 2x do roka, tak sem nijak nepřispívám, neboť není v podstatě co.
Jsem zároveň i tak trochu jinde myšlenkově, zestárnul jsem o něco a životní priority se přesouvají někam jinam, takže má působnost zde má své mouchy. Ale i přesto jsem na tento stroj hrdý, nezanevřel jsem, stále ho opečovávám a stále je součástí rodiny i když to někdy bylo už dost na hraně a bojím se, že ještě i bude (však ty různý domácí důvody znáte určitě všichni). Už by bylo záhodno vyměnit oleje, filtry, fridex atd. , koukal jsem že pomalu puchřej hadice, sedadlo už nemá funkční měch. Zkrátka provozní investice které nikdo doma neocení. Tak to prostě je a pokud člověk ten stroj má jen trochu rád a chlap má svůj koníček vždycky rád, tak to nějak holt musí zařídit a nenechat se zlomit rozmary života.
Nicméně, teď mi přišel zajímavý soukromý dotaz ohledně brzd (brzdových válců), který mi přijde rozumný zveřejnit i pro ostatní kdyby někdo řešil.
Systém brzdových válců je u tohoto stroje trochu svéráznější jak tazatel uvádí, to je pravda. Pro ty co chtějí mít vše původní přikládám v příloze obrázek z katalogu. Jedná se o to, že brzdový pedál je rozdělen na dvě části a každá z nich ovládá jeden válec to je klasika i novějších Zetorů. Není tu žádný ruční přepínač levé a pravé strany, je to jako u novějších Zetorů dvojpedál s mechanickou záklopkou (zámkem nebo jak to nazvat).
Rozdíl je však v systému vedení trubek i typu válců. Když jsem to tehdy zkoumal protože jsem to tam neměl vůbec (někdo to odstříhal a ukradl), tak Zetor má také dva válce a na nich takový regulátor ze kterého pak vedou trubky ke kolu. Jenže poláci to tam mají jinak a v podstatě ten regulátor (vyrovnávač nebo jak to nazvat) je součástí válce. Tedy jak jsem pochopil jeden je propojen do toho druhého a z toho druhého to vede ke kolům.
Podstatné je to, že jsem to původní nesehnal, ale dobrá zpráva je ta, že tam dokonale pasují válce ze Zetora. Bohužel jsem se ale musel rozloučit s kompletním zapojením jako u Zetora vč toho regulátoru co má být přidělán hned za válcema, neboť poláci u mého stroje mají použitu jinou konsoli uchycení, která není přesně v rovině a tudíž válce nejsou přesně proti sobě a ta kostka regulátoru nedosedne na vývody válců rovně a nejde dotáhnout. Vzdálenost od sebe na závity ale všude sedí. No holt občas se najdou česko-polské neshody..
V Polsku bys originál možná někde v nějakém "agrozetu" sehnal, ale já tu možnost nemám, takže jsem volil postup, že jsem koupil válce ze Z, trubičky a válečky také ze Z a protože trubičky u mě nepasují přesně neboť jsou z novějšího Z a závit od nich mi končil mimo brzdové válce a ohnout rozumně bez poškození nešly a zároveň nemám možnost výroby vlastních na míru, jsem koupil ještě gumové brzdové hadice tuším z Avie jako ohebné a podle potřeby tvarovatelné propojení od válců k trubkám. Jde mi to tedy přímo z válců na kola bez toho "regulátoru" a brzdí to už několik let jako prase. I stopu na asfaltu to občas dokáže nechat. Levá pravá tím pádem taky funguje když odklopím zámek pedálů... a je to.
- Přílohy
-
- c355_brzdy1.jpg (9.93 KiB) Zobrazeno 1478 x
- lukisek 099
- Příspěvky: 3114
- Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
- Bydliště: Oderské Vrchy
Re: URSUS C-355 - snad polská kopie Zetoru 4011?
zdravím měl bych dotaz ohledně brzd na ursus zháním brzdové válečky co jsou u pedálů? máte někdo odkaz kde sehnat mám tam zatorácké a brzdy nejdou potřebuju váleček s vrovnávačem tlaku.... zetorácký tam nedám konzola s pedály je moc blízko bloku převodovky díky
Re: URSUS C-355 - snad polská kopie Zetoru 4011?
Ahoj,tak jsem se stal taky majitelem Ursus 355 a řeším chybějící hydrauliku jako roman h,ale ten není aktiví,tak od něj nezistím,jestli chybějící víko a čerpadlo,pasuje ze z 4011,poradí někdo??