pawka píše:ten pluh je pekny vachrlatko,ten bych nechtel
Co se ti na něm nelíbí? Čím ořeš ty?
Jinak to že se otáčí v zaoraném má spíš jiný důvod,není tam vidět jaký tvar má ten konec pole,nejspíš to tam měl skosené do špice.Taky to tak někdy dělávám,holt když už není kde,tak se musí vjet do zoraného a otočit se.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Myslíš že by to bylo ovladatelnější s nějakou orstou o větším průtoku,třeba 500-600ccm?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
U novějších ŠT-180 se používala orsta LAG-500,nebo LAGB-500 s kostkou LVP 03.1.Do sání je nutné použit mikro filtr (s papírovou vložkou),jinak dochází k rychlému opotřebování dávkovací hvězdice orsty.
Na cestu je lepší (pohodlnější) Orsta. Na poli jasně vede rozvaděč, pootočíš volantem o cca 30 cm a máš plné rejd. Průser u škodule je, že se celkem ochotně zlomí a dost nerada se rovná.(bez ohledu na použitý řízení) Do křižovatky (polnaček) vjedeš na plné plyn, zvolna točíš a když zjistíš, že se nestíhá rovnat,tak ubereš. Tím ti spadnou otáčky na čerpadle a nemáš olej. Není problém vyšlápnout spojku, ale udržet nohu na plynu a nebrzdit. (když pravá noha brzdí není čím šlapat po plynu.) Navíc kloubák nemá zákon rejdovýho čepu, tak postrádá touhu, sám se vracet do roviny.Chce to tak pět plnéch nádrží a naučíš se ju jemně fackovat v přímým směru. Pepa.
gastly má pravdu, vela som sice po ceste necodil, ale naučil som sa do volantu len tukať, keď už bol traktor ako tak zrovnaný, lebo pri zvyku na bežné tiadenie vplyvom vôle a netesnosti piestov sa začneš vlniť a celá cesta je tvoja. Výhoda je že to má veľké kolesá a nemá problém sa vyškriabať zo šianca, keď ide oproti trebárz náklaďák Inak som počul, že s orstou si podreboval otočiť viac ako 10 krát volantom aby si vytočil od plného rajdu na druhú stranu. Pri orste ale vieš ovplivniť rýchlosť vytáčania (ak samozrejme stíha čerpadlo) Na pole by možno bolo efektívne dorobiť k orste rozvádzač paralelne aby si nemusel tolko veslovať. Inak som počul sa viac ľudí sťažovať, že mali večne problémy s dvojčerpadlom. My sme zatiať problémi nemali, ale poistný ventil nie je nastavený možno ani na 120 at, lebo aj pri skladaní KON 6 sme mu museli ručne pomôcť.
Super, a ještě s touhle soupravou pracuješ, nebo ta škodovka jenom zaskakovala za nějaký novější traktor s přehryzanými dráty od myši?
Jen dotaz,je vidět z toho pravostranného řízení na levé přední kolo když jedeš v brázdě?
Jak to jinak zvládá ta škodovka s takovým těžkým otočným pluhem,není do něj lehká třeba v kopečkách?
Jak to vycházelo se spotřebou?
Zajímají mně provozní detaily, protože o takové podobné soupravě vážně uvažuji.
Předem dík.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Tak podrobnosti by mě taky zajímaly.V krátkém horizontu budem muset pořídit větší traktor vyložěně na polní práce.Cenově dostupné silnější traktory sou akorát 160ka,kirovec a právě skodovka.160ka je nejdražší a bez go to u ní nemá smysl,kirovce (což je muj favorit,hlavně kvuli převodovce a řešení náprav),ale jde cenově nahoru většinou už kolem 100 tis,ale zase sou dostupné všechny díly a nejsou,co sem se ptal, tak drahé a nakonec škodovka i když sem tenhle traktor neměl moc v lasce(přijde mi nějak poddimenzovaný ,hlavne nápryvy a převodovka),no jenže sou už nejlevnější v podstatě za šrotove ceny i s papírama a moje peněženka prostě řekla že bude bud´ škodovka nebo nic (asi).třeba si všímám jedné věci,že skoda nemá stranový výkyv.to se musí ten středovy hlavní čep věčně lámat ne?ale hlavně musí být problém v trakci na nerovném povrchu(vždy se bude timpádem na každe nápravě jedno kolo nadlehčovat.),nebo v praxi s tím až takové problémy nejsou?Jinak jaké sou nejběžnější žávady u škodovek,mám na mysli ty těžké?
Přední náprava je uchycená v rámu a uložená na středovém čepu,tak výkyv má,ale ne moc velký,na pole to stačí,do lesa už je to málo.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Výkyvná náprava na každom prepracovanom stroji je tá, na ktorú pripadá menšia hmotnosť, má to dosť veľký vplyv na stabilitu stroja, takťiež os výkyvu nápravy, čím vyššie, tým sa vplyvom výkyvu menej presúva ťažisko. To je u škodovky dosť nedoriešené, pravdepodobne aj preto je výkyv obmedzený, ak nie je doťažený zadok traktora, stačí mierny svah a traktor je na 3, ak by bol výkyv ešte väčší, ľahko by sa mohlo stať, že vplyvom nerovnosti na zadnej náprave sa presunie ťažisko na toľko, že sa traktor prevráti.
poulm píše:Super, a ještě s touhle soupravou pracuješ, nebo ta škodovka jenom zaskakovala za nějaký novější traktor s přehryzanými dráty od myši?
Jen dotaz,je vidět z toho pravostranného řízení na levé přední kolo když jedeš v brázdě?
Jak to jinak zvládá ta škodovka s takovým těžkým otočným pluhem,není do něj lehká třeba v kopečkách?
Jak to vycházelo se spotřebou?
Zajímají mně provozní detaily, protože o takové podobné soupravě vážně uvažuji.
Předem dík.
oře stím stále je to hlavní traktor na polní práce ale už brzy bude nahrazen novým Claasem (typ nevím má mu přijít někdy z jara) co vím tak to tahá jak to vidíš když je to mokrý tak si hrábne na podrobnější info si musíš počkat na zimu až se za ním pojedu podívat do kravína pokud by si na to hodně chvátal tak bych ti mohl poslat Tel.číslo ale pří de mi to zbytečný
Vari Zetor Crystal Avia Liaz Tatra Takeuchi Občas bojuji s pravopisem...
Aha..dobře,sem si myslelže nápravy sou na tvrdo...o to lepší poznatek.no a co zbytek,jak sou ve zkutečnosti na tom hlavně nápravy (reduktory,ty byly jak v liazu ne?bez upravy,takze podle mě na kraji možností a nebo se držěly?)a převodovka jak? všeobecně se ví,že byla slabá ,ale co v ní bylo slabé a jak fungovaly pulky...Já vím že sou to takové všeobecné otázky,ale nakonec se ukáže ,že je na tomto traktoru v každé části jen pár slabych míst v každé části(motor převodovka),otázka do jaké míry..věřím že je to stejný případ jako zt 303 jen vychytat ale..
U nas robote jedna št180 s dvoj riadenim stoji za dielnou na odpocinku, a druhu starsiu šrotari pred 2 rokmi zosrotovali. U nas na tom chlapi chodili za trest. Ja som na nej kedysi rozhrnal a tlacil na jame. Odvtedy stoji a pokuse sa straca.