Multicar M25 - diskuze

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Multicar M25 - diskuze

#271 Nový příspěvek od Atlan »

Neviem vlakno o m24 co mas ma 10 stran a vela tam toho o tom nieje
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Multicar M25 - diskuze

#272 Nový příspěvek od Atlan »

Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 974
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: Multicar M25 - diskuze

#273 Nový příspěvek od Sorbus »

Co bys ještě k tomu potřeboval? Vnitřnosti převodovek jsou jak jsem už psal záměnné, krom mrkve. Výhoda východoněmeckých strojů byla mimo jiné v tom, že díly do spousty strojů jsou navzájem záměnné.
Na všechno nám treba špecialistou !

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Multicar M25 - diskuze

#274 Nový příspěvek od Atlan »

Hmmm. Ked chcem vymenit oblozenie na zadnych brzdach tak musi ist, polosa von?
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 974
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: Multicar M25 - diskuze

#275 Nový příspěvek od Sorbus »

Poloosa i náboj, pozor na pravé straně, jestli máš uzávěrku tak ji musíš před demontáží zařadit a zajistit, a pak teprve vytáhnout poloosu.
Na všechno nám treba špecialistou !

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Multicar M25 - diskuze

#276 Nový příspěvek od Atlan »

M24 je troska ina Tak polosi vonku, matice povolene majzlukom, bude treba urobit pripravok na utiahnutie matice. Horsie ze som musel kladivom zbuchat dole naboj, asi to chclo speci stahovak.....

Zamozrejme pakne su tam ine ako v predu..... Pre istotu tecu gufera, tak ze mastne oblozenie, ale uz ma polovicnu hrubku.

Valceky dost KO. Nastavovanie na nich, zavarene :D To bude palka.

Inak zotrvacnik ma mat 25,5mm ale uz neskoro. Mam 24.8mm. Uvidime :D
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Multicar M25 - diskuze

#277 Nový příspěvek od Atlan »

Cim dalej mam pocit ze to auto navrhoval, ptofesorntechniky co skoncil ako projektant, neexistuje ze pri vyrobe toho zazraku mali jednu halu kde montovali auta a druhu kde mali prioravky. Prirucka ma 2 casti v jednej je posis dielov a v druhej pripravky.... Neuveritelne.

PouziT rozmer valceka 31.8mm je tiez dobra vychytavka. A tak pekne som to mal vymyslene ze tam dam samostav z zetora...... Nedali tam samostav na brzdy, na aute co ma nosnost 2500kg....

STRARACA SA VODA
Je nejaka sanca ze vymenou yesnenia sa to spravi? Motory s vlozkami som este nerobil. Co mi hrozi? Tesneie kupim az ked to odmontujwm a zmeram hrubku stareho tesenia? Musim kontrolovat presahy vlozky?
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 974
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: Multicar M25 - diskuze

#278 Nový příspěvek od Sorbus »

Konstruktér určitě nebyl debil, jen musel vzít v potaz možnosti tehdejší výroby. Jednu výhodu tyhle stroje mají, a to že jsou poskládané z dílů které se používali napříč celým jejich autoprůmyslem. Dokud nemuseli vyrobit nový díl tak se kombinovalo z toho co bylo už ve výrobě, někdy to až za pochodu měnili, viz třeba ta spojka z wartburgu. Třeba kola v převodovce jsou od M22 až do M25 a ještě v barkasu naprosto stejná, liší se obaly skříní a mrkve, jinak je to stejné. Snažili se dělat obrovské série stejných dílů, a Díky těm sériím máme i dnes přístup k dílům. Třeba novodobí výrobci náhrad za mulči jako destacar, avia terier nebo unicom se vyrobily v mizivém množství a díly které byly specifické jen pro ně už dnes nikomu nestojí za držení ve výrobě. Známý má destacar s motorem peugeot, stím problém není, ale vysypala se převodovka, tak koupil celé auto na nd, a z převodovky nepoužije nic, protože jsou rozdílné, a to ty auta jsou o řád mladší, takže zlatá multikára. Já už si na mulče při opravách spíš oddychnu, než když mi přijede třeba traktor na větší rozdělávku. Jak moc voda ubývá? Nemůže to utíkat někde z hadic, chladiče? Měl jsem na jedné únik a bylo to okolo víčka na chladičí, bylo tam novodobé ,plastové. Zavzdušňovalo se topení a za jízdy se to stihlo odpařit tak nikde nebylo nic vidět. Jak se zastavilo a odklopil jsem boudu tak zase nebylo nic vidět, docela mě to potrápilo. Dnešní hadice jsou taky shit, takže nejdřív bych vyloučil tyhle možnosti. Jinak na motoru co má za sebou skoro 50 let provozu se musí počítat se všemi možnostmi, od prasklin jak v hlavě tak v bloku, prožranými vložkami nebo spodním uložením vložek v bloku , křivým blokem nebo hlavou a prožranými mrazovkami.
Na všechno nám treba špecialistou !

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Multicar M25 - diskuze

#279 Nový příspěvek od Atlan »

Pri dlhej jazde teplota stupne nat 120st, a z expanzky strieka voda, vicko uz davno prasklo. Tak neviem ci ma zmysel kupovat nove vicko na expanzku.

Prepac ale ja si ponunifikaciou dielov predstavim nieco ine.
Napr lada jedna hlava na 5kubatur objemu, 2 bloky pre 5 objemov, 3 kluky, jedna skrina prevodovky pre 5 motoruzacii rovnaka pre 4 aj 5kvalt, ta ma iny koncovy diel.
Brzdy z z 72roku za 3 rokybuz vyrabane zo samostavom, bezudrzbovym bezporuchovym na paknach za dalsie 4 roky integrovany v valceku. Namontovatelne po minimalnych upravach na vsetky vyrabane typy. Tomu hovorim unifikacia a hlavne tak 10 pripravkov na cele auto.

Multikara mi pripada ze studenti vtrhli do skladu, za 6 mesiacov daco polepili dokopy z dielov. A ono sa to nejako ujalo medzi ludmi. Bohuzial nebola snaha odstranit detske chyby za ten dlhy cas co sa to vyraba, dokonca ani pri novych modeloch sa na to kaslalo. Nato ze je to take male a jednoduche auto, je tam past na pasti, ale bzrdy su top.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 974
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: Multicar M25 - diskuze

#280 Nový příspěvek od Sorbus »

Psal jsem o víčku chladiče, ne expanzky ale to je v tvém případě jedno protože tady je potíž v motoru. Sundat hlavu a prohlédnout včetně bloku. Podle výsledku se zařídit dál. O těch dílech se asi neshodnem, ale třeba phn němci používali na traktoru, náklaďáku a v nakladači stejnou. Ty bzdy chtějí svoje, pak jsou gut. Třeba správná vůle tlačné tyčky do pumpy je důležtá a spousta lidí na ní zapomíná. Když mažu podvozek tak si seřídím i brzdy, už ani nezvedám kolo, prostě práce na chvíli a je klid. Ta mulča za trochu práce je docela držák. Měl jsem zájem o m26, to už je kočár, ale pro mě ekonomický nesmysl. Mám období že se nezastavím a pak třeba měsíc nevyjedu. Po měsíci sednu a jedu bez problémů. Prostě při údržbě to chce se tomu pověnovat a potom slouží jak má. PS. co chladič- není zarostlý bordelem? Taky jsem zažil užrané oběžné kolo ve vodní pumpě.
Na všechno nám treba špecialistou !

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Multicar M25 - diskuze

#281 Nový příspěvek od Atlan »

Chladic som uz preplachoval nejaky rezaty bordel z neho vysiel.
Este neviem lebo to ma orezane lopatky na vrtule chladenia, koli tomu aby islo zalozit remen bez rozobratia, pol motora?

Prevodovku som mal vonku koli tomu ze bola vola na lozisku kde ide kardan, takze skoro cela rozBorka prevodovky.
Spijka ta mala 180mm uz 2x
Lozisko diferaku pri kardane vymenene, hlbsie som nechcel ist. Predne brzdy robene pac uz nebrDilo (asi ich treba teraz znova nastavit, lebo neni samostel)
Teraz vytihnem diferak, hovado tazke, vyberiem zbytky uzaviwrky co popadali dole, dorobim brzdy. A uz jedine naco som nesahol bude motor.

Hold stary verkel, najviac ma stve to ze daco sa opravi a zosype sa nieco ine, a hlavne brzdy pac predok zase nebrzdi, asi treba zostelovat alebo je to koli tomu ze povolili zadne valceky....
To nehovorim ze cerveny silikon je vsade, zakazal by som to predavat hocikomu.

Takze zmeram hrubku stareho tesnenia a takeniste objednam, a mozem skusit poskaldat? Ked tam nic ine. Volnym okom neuvidim?
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Sadra17
Příspěvky: 6079
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Multicar M25 - diskuze

#282 Nový příspěvek od Sadra17 »

Atlan píše: ned bře 19, 2023 12:56 pm
Takze zmeram hrubku stareho tesnenia a takeniste objednam, a mozem skusit poskaldat? Ked tam nic ine. Volnym okom neuvidim?
ne, je třeba přeměřit jestli je rovná hlava a blok a zrovna tak změřit přesah vložek pokud bude vše v pořádku tak potom skládat
malej traktorista v malým traktoru

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 974
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: Multicar M25 - diskuze

#283 Nový příspěvek od Sorbus »

Tak je to u všech starých strojů, začneš na jednom a skončíš na druhém konci, ale budeš mít klid. Před sborkou hlavně opravdu dobře zkontroluj hlavu i blok, taky dokáže prasknout límec vložky, taky to dobře zkontroluj. Teprve potom můžeš jít dál. Ta vrtule by to dělat neměla, ale chtělo by mít ji v původním provedení, zkrácení lopatek od oka má vliv na trvanlivost ložisek pumpy. Pro montáž řemene se dělá výřez v sahaře, na lopatky se nesahá! Taky leckdo jezdí bez sahary, ale to opravdu není dobrý nápad, chvíli to vydrží ale dlouhodobě je to pro motor hrob.
Na všechno nám treba špecialistou !

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Multicar M25 - diskuze

#284 Nový příspěvek od Atlan »

Oplati sa opravovat uzavierku? Pac 130E doteraz som jazdil bez nej, obavam sa zivotnosti.

Cakal som ze bude ulomena len cast co je nanpoloosi, ta je pre istoru prasknuta, a na difiku ulomena.... Takze trrba obe casti....
Obrázek Obrázek
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 974
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: Multicar M25 - diskuze

#285 Nový příspěvek od Sorbus »

Záleží kudy jezdíš, ta uzávěrka je háklivá na zacházení, hlavně jízda na tvrdu a do zatáček dokáže roztrhnout obal difu jako nic. Na lanku je důležté mít i to perko, a pouštět pomalu spojku , pak s ní nebude problém. Taky pomůže nepůjčovat auto, co jsem tohle zavedl tak rapidně ubylo poruch. :D
Na všechno nám treba špecialistou !

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“