Škoda 1203
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Nemelu směju se že někdo fakt na střechu naloží 1200 kg a jede do Prahy.Ano jiná volba nebyla ,byla to z nouze cnost
-
- Příspěvky: 3946
- Registrován: čtv lis 27, 2008 10:48 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
no právě jiná volba nebyla takže říct že to bylo auto na hovno je opravdu scestné.Navíc když to auto bylo dobrej pracanz a dalo si líbit vše
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Rád bych si přečetl - kdyby - v té době - byla ta možnost "jiné volby" , co by to bylo? Jaká by byla?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Ja som na 1203 toho moc nenajazdil, dal som v práci výpoveď a než som si našiel lepšiu prácu som sa na mesiac zamestnal na bytovém družstve, tam ju mali a keď ju nikto nepotreboval som ju vzal, bol som robiť nejaké práce kde sa mi hodila tak som vlastne len vtedy pár dní na nej jazdil. Nebol to žiaden zázrak ale poslúžila. O 8 rokov neskôr som mal možnosť párkrát ísť s kolegovým Mercedesom ktorým rozvážal jogurty keď mal dovolenku a bolo treba ho zastúpiť, šéf sa bál ho dať do rúk hocikomu no a to bolo iné kafe, to musím uznať.
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.
-
- Příspěvky: 3946
- Registrován: čtv lis 27, 2008 10:48 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
tak samozřejmě ten mercedes a dá se říct cokoliv jiného podobného je jiné kafe.Ale dá se také říct vzhledem k tomu že nic jiného v tu dobu nebylo tak to bylo supr auto k svému učelu.A mimochodem ani s tím mercedesem bych nechtěl jet a mít na střeše 1200 kg.
A dyk i v té době tu jezdilo pár podobných dodávek a byly lepší.Ale to nebyla volba tu jsi normálně nekoupil.I v tu dobu tu jezdily západní osobáky bohužel ty ses nemohl rozhodovat o tom koupit mercedes či škodovku
A dyk i v té době tu jezdilo pár podobných dodávek a byly lepší.Ale to nebyla volba tu jsi normálně nekoupil.I v tu dobu tu jezdily západní osobáky bohužel ty ses nemohl rozhodovat o tom koupit mercedes či škodovku
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
dvanásttrojka bylo auto takovy zvláštní, mělo spóstu chyb ale nechalo si to lecos líbit, já osobně jako šofér sem s tím najel maximálně 100kilometrů, jako spolujezdec ale celkem hodně a bylo to naprosto normální auto, teda mimo to že si člověk nesdělával v zimě před nástupem vaťák (to ale nedělám ani dnes protože než to začne topit tak už su na místě mám tam nejaky pojebany ty táhla na fukaru a točim točim furt to fučí kamsi dořiti a na mě nic teda hlavně že aspoň na okno to trochu vane aby se rozpustil led na skle jinak topení ani nepotřebuju su zvyklé právě s tech dvánactsetrojek ze stovek a ze stodvacítek), no hlavně se nesmělo nikam spěchat, to bylo auto vyrobeny v době kdy se eště nikam nespichalo prostě co se vleče neuteče a kdo s tym jezdil tech 60-70 tak to vydrželo, ale kdo stym chtěl honem rychle tak taky honem rychle se to buď vysralo a nebo to nekam najebl, kamarád co stím jezdil u stavební firmy měli dvě ta jedna to byl nezmar a všechno funkční řazení přesně chodilo motor šlapkal jak hodiny tisíce kilometrů bez poruchy to byl motor 1200 bohužel stala se dopravní nehoda a šla do šrotu a ta druhá ta měla motor 1500 a to byl opak co jízda to se neco opravovalo ale jak sem už napsal co se vleče neuteče no tak se nedojelo ráno ale až v poledne protože se muselo měnit těsnění pod hlavó a pak druhé den zase převodovka imrvére se hledali kosti pod péra po silnici a podobny záležitosti, to je celý nic víc nemám co bych k temu řekl, leda eště že nechápu jak tyto auta mohly byt nasazeny jako sanitky, no nic jinyho nebylo, ale proč teda tam nedali jiné lepší motor atd asi jiné neměli.. no tak to bylo a nakonec vyrábí se to dodnes
Frézování, soustružení a jiné činnosti v dílně, Zetor 50 super
-
- Příspěvky: 3946
- Registrován: čtv lis 27, 2008 10:48 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
no a ted mne napadlo že ta 1203 nebyla jediná možná volba auta podobné kategorie byl tu ještě žuk no ale to byla ještě horší volba
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Od roku 1987 jsem byl dvadvacet roků šťastným majitelem tohoto vozu.Vyrobena jako jedna z posledních ve Vrchlabí ve verzi sanitka.Předchozí majitel z ní udělal mikrobus a já po jednom roce oprav ji dal dopořádku.Motor dostala už novějšího typu s ostrou vačkou z felicie z 60tých let.Bez nějakých drobných zásahů vydržela ještě dalších 5 roků známému,kterému jsem ji věnoval.A to jsem ji vůbec nešetřil-jezdila se mnou na fušky,dovolené,do práce a na stavbu.Už je v automobilovém nebíčku,protože i přes slib,který mi známý dal,ji už nedal dohromady.Takže pište si co chcete,mě sloužila dobře.Jo a jezdila i 120 km/hod.
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Taky jsem ji měl. Bývalá sanitka 1200, přetypovaná na obytňák, jinak normální mikrobus. Dobré auto. Nic na ní nezlobilo, byla ještě z vrchlabí ,ročník kolem 72,73 ale po nějaké generálce bez kšiltu a s novým čumákem. Když se jezdilo opatrně tak do 65 km/h tak se vešla pod 8 litrů. Ale když se na ní duplo vzpoměla si že je vlastně bývalá sanitka a pak to byla jízda! Těch nejmíň 120 km/h můžu potvrdit.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Jsme sní jezdili na servisu na trase Hradec Králové - Černá při Čope. Řidič a dva montéři. Taky se stalo že v zimě zavelel řidič na mohelničáku oba ven a dozadu na nárazník. Nikdy nezklamala a vždy jsme dojeli bez ztráty kytičky.
Škoda 1203
Škoda 1203 není žádná troska, i když jde snad o nejvysmívanější škodovku
https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... -internetu
Agromobil – Škoda 1203 pro zemědělce
https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... .seznam.cz
Test obytných aut: Je Škoda 1203 lepší než Volkswagen a Mercedes?
https://www.garaz.cz/magazin/garaz-tv/3 ... .seznam.cz
https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... -internetu
Agromobil – Škoda 1203 pro zemědělce
https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... .seznam.cz
Test obytných aut: Je Škoda 1203 lepší než Volkswagen a Mercedes?
https://www.garaz.cz/magazin/garaz-tv/3 ... .seznam.cz
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Škoda 1203
Milovníci starého harampádí zahájili sezonu. Slavili narozeniny 1203
https://auto.idnes.cz/sraz-skoda-1203-5 ... jetiny_LHR
https://auto.idnes.cz/sraz-skoda-1203-5 ... jetiny_LHR
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Dyku : predsa ruská Latvija
https://topworldauto.com/pics/RAF/raf-latvia-03.jpg
https://topworldauto.com/cars/raf/raf-l ... hotos.html
ona vlastne nebola ruská ale Lotyšská , ale v časoch ZSSR to bolo aj tak jedno
https://topworldauto.com/pics/RAF/raf-latvia-03.jpg
https://topworldauto.com/cars/raf/raf-l ... hotos.html
ona vlastne nebola ruská ale Lotyšská , ale v časoch ZSSR to bolo aj tak jedno
Re: Škoda 1203
K mání je zapomenutý prototyp náhrady Škody 1203. Z čeho vzešel, poznáte hned
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/k-m ... -internetu
K mání je vzácný prototyp náhrady Škody 1203, nad kterým žaslo i vedení VW
http://www.autoforum.cz/fascinace/k-man ... -internetu
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/k-m ... -internetu
K mání je vzácný prototyp náhrady Škody 1203, nad kterým žaslo i vedení VW
http://www.autoforum.cz/fascinace/k-man ... -internetu
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Škoda 1203
Na Š-1203 som vyrástol, vyučil som sa za automechanika na týchto autách a sprevádzali ma takmer celý život. Pred a po vojne som chvíľu robil v servise generálne opravy motorov, prevodoviek a celých vozidiel. S krátkou desaťmesačnou prestávkou na JRD, od decembra 1981 na doprave, v tej dobe SPOJE, po rozpade 1993 pošta znova pri týchto autách. Pokiaľ sa vodič o auto trochu staral, tak neboli vážne problémy. Stačilo občas zobrať štetec z olejom a premazať heblé na radenie rýchlosti. Osobne som jazdil aj zo starým motorom 1200 aj z TAZ 1500. s krátkym radením. Viac mi vyhovovala 1500, bola rýchlejšia. Samozrejme sa to nedá porovnať s terajšími autami. Ale to je v každej oblasti. Ani lietadla nie sú také iste ako v tej dobe. Životnosť motorov závisela od použitého materiálu (tiež prešiel svojím vývojom a nie len na Š-1203), druh použitého oleja, olejový filter. Prv sa olej menil každých 2.000 km. Na posledných po 15.000 km. Dnes si neviem predstaviť ísť po 2.000 km na servisnú prehliadku a výmenu oleja, premazanie podvozku. Len také obyčajné tesnenie pod hlavou, tiež prešlo svojím vývojom. Dnes sa raz dotiahne a je koniec, pokiaľ to niekto neuvarí.
Asi preto som ostal verný motoru TAZ 1500 v traktore, aj keď s pohonom na LPG.
Hasiči v Čechách a na Slovensku využívajú do dnes a ešte asi dlho budú PS12 s motorom Š1202-3 a TAZ150O a upravene tieto motory, žiadna iná hasičská mašina sa toľko neupravuje ako PS12.
Pre hasičský šport sa vyrábajú s upravenými motormi s obsahom do 2170 ccm. Tieto upravené motory (mašiny PS-12) slúžia len pre šport nedajú sa chladiť v dlhšej prevádzke a cena je hodne vysoko. Upravuje sa vŕtanie, zdvih, časovanie ventilov, majú nové kované ojnice atd.
Je pár firiem v Čechách a na Slovensku, ktorý sa tomu venujú:
http://www.servisps12.cz/
http://www.ps12sdhsport.cz/clanky/prestavby-ps-12/
http://www.vincker.cz/sport
https://pavelka-servis.sk/index.php/uprava-ps12/
a kopec ďalších
Asi preto som ostal verný motoru TAZ 1500 v traktore, aj keď s pohonom na LPG.
Hasiči v Čechách a na Slovensku využívajú do dnes a ešte asi dlho budú PS12 s motorom Š1202-3 a TAZ150O a upravene tieto motory, žiadna iná hasičská mašina sa toľko neupravuje ako PS12.
Pre hasičský šport sa vyrábajú s upravenými motormi s obsahom do 2170 ccm. Tieto upravené motory (mašiny PS-12) slúžia len pre šport nedajú sa chladiť v dlhšej prevádzke a cena je hodne vysoko. Upravuje sa vŕtanie, zdvih, časovanie ventilov, majú nové kované ojnice atd.
Je pár firiem v Čechách a na Slovensku, ktorý sa tomu venujú:
http://www.servisps12.cz/
http://www.ps12sdhsport.cz/clanky/prestavby-ps-12/
http://www.vincker.cz/sport
https://pavelka-servis.sk/index.php/uprava-ps12/
a kopec ďalších