Koupě staršího auta

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7804
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Koupě staršího auta

#136 Nový příspěvek od Chose11 »

imaginaro píše:jo voyager se mi taky moc líbí, jen mě na tom strašně odrazuje ta aut.převodovka.
mám už v pořadí druhoho Grand Voaygera v automatu a nemůžu si to vynachválit, když amerika tak benzín v automatu
a je to nesmrtelná volba při dobré údržbě.Ty poctivý 4 rychlostní automaty jsou jednoduchý a nenáročný. První jsem měl motor 3,3 6-sti válec v plynu 4x4. Jenže jsem zjistil že 4 kolky mají omezenou váhu na vlek něco přes tunu a já chci tahat karavan. Tak jsem v Chrysleru koupil ameriku dovoz 3,8 taky origo 6-sti válec jen předokolka a tahat můžu skoro 1700kg. Spotřeba o litr nižší jak na slabším motoru, samozřejmě taky LPG. NIKDY!!!!!! nebrat naftu, to je konec, ale benzín na LPG, tam je při výměně základních věcí nájezd 800000km, rozovody ozubenýma kolama, automat potřebuje repas cca po 240000km. Jednou za rok svíčky a kabely a o ničem jinak nevíš. Obrovskej prostor uvnitř, sedačky sklopitelný, lehce vyndávací, na střechu taky naložíš hromadu krámů, jiný auto už nechci, mesíčně s ním najedu až 5000km, tak vím o čem mluvím. Z dlouhý cesty vyskočím minimálně unavený s porovnáním s Fordem co máme doma. Nabereš 7 lidí a mají místa celkem na pohodu. Kdyby jsi chtěl, nemám to daleko, můžeš se svézt a uvidíš sám. Je to úplně jiná jízda, je to těžký auto, obrovská setrvačnost a tyhle automaty mají volnoběžky, tak při ubrání plynu to nezpomaluje, jak se s tím naučíš je to paráda. Prostě žádnej sporťák, ale křižník na cestování a když mu dáš nažrat plnej plyn, podřadí a máš vidět jak to peláší. Navíc perfektní servis je u Pardubic, nejlepší zkušenosti s nimi. Mají tam i vrakáč, autobazar, servis, zařídí STK i na LPG, poradí když jim zavoláš a prosíš o radu. Já jsem si dnes udělal vzadu vzduchové pérování abych si mohl regulovat výšku zadku. Howg, kdyby jsi chtěl něco vědět do sz mi napiš a zavoláme si.

Obrázek

Tohle je pro mě ideální, ty novější už tak prostorný nejsou.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
Deane7
Příspěvky: 2152
Registrován: sob pro 15, 2012 1:22 pm
Bydliště: NMnV

Re: Koupě staršího auta

#137 Nový příspěvek od Deane7 »

imaginaro píše:jako prostřední řada že se složí do roviny? To by byla sklopnâ do podlahy,je to tak? Dělal se i v benzínu? Je tu někdo kdo má s turanem skušenosti? Na WV mě hrozně štvou krátky převody, na pětce je to o 500ot. míñ než u feldy a je to dost znat. Při 90km/h už to řve. Jel jsem teď párkrát s caddym a prej má krátky převody většina WV.
Veď si zajdi do nejakého bazáru, to je jedno, hoci do AAA, tam si ho môžeš pozrieť, kupovať nemusíš. V tom inzeráte vidíš že sa robil aj v benzíne. S tými prevodmi to skúsim, na Altei mám opravdu pocit že oproti Bore je to rozdiel. Obe mám 5-kvalt.
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Koupě staršího auta

#138 Nový příspěvek od sychrovak »

Jaký motor od forda nebrat?
2.0 TDCI
1.8 TDCi

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Koupě staršího auta

#139 Nový příspěvek od Jarda-k »

sychrovak: záleží o jakém roku výroby se bavíme...

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Koupě staršího auta

#140 Nový příspěvek od sychrovak »

od 2007 - 2012

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Koupě staršího auta

#141 Nový příspěvek od Jarda-k »

1,8 TDCI: čistě fordovo motor, má to comon rail piezo siemens, vstřiky tu a tam zazlobí, ale podstatně méně než delphi v předchozí generaci ve focusu 1. Rozvody jsou dvojího druhu - buď je vysokotlaký čerpadlo hnaný od kliky řetězem a vačka od čerpadla řemenem, nebo je i dole řemen - v olejové lázni. Výměna všeho je předepsána po 200 tkm a není moc levná. Motor je celolitinový konstrukce a s mechanikou nebývají potíže, jen spojka s dvouhmotou má trochu menší životnost. Nemá filtr pevných částic.

2,0 TDCI je převlečený francouský 2,0HDI. Celkem bezproblémový vstřikování bosch, rozvody řemenem se standartními náklady na výměnu, občas má filtr pevných částic. Mechanika bezproblémová, jen u ojedinělých případech byly případy ohnutých ojnic, ale to byl spíš důsledek kolapsu turba a nasátí oleje.

Ani jeden není špatná volba, osobně bych se spíš klonil k tomu dvoulitru.

tomous
Příspěvky: 3131
Registrován: sob úno 27, 2010 3:03 pm
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Koupě staršího auta

#142 Nový příspěvek od tomous »

A co 1,6 TDCi rv. 2006?

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Koupě staršího auta

#143 Nový příspěvek od Jarda-k »

1,6TDCI je taky francouzký 1,6 HDI. Rozvody podobný jako dvoulitr, vstřikovaní bosch.
Tento motor má sklony výraznější tvorbě karbonu, což zaviňují často podfukující vstřikovače spolu s nevhodně tvarovanou vanou, resp. umístění výpustnýho šroubu.
Část nejhnusnějšího oleje tam při výměně vždy zůstane. Silnější verze má téměř vždy DPF, slabší jen vyjimečně.
Častěji odcházejí turba kvůli k čemuž přispívá nedostatečný mazání způsobení zaneseným sítkem v průtokovým šroubu přívodu oleje.

O tomto motoru bych uvažoval jen v tom případě, že by to byla slabší 66 kW verze s ověřeným přijatelným nájezdem, řekněme max. 150 - 180 tkm.
A samozřejmě motor musí být bez šmíru kolem vstřikovačů a turbo nesmí houkat a nesmí vykazovat žádný další závady.

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Koupě staršího auta

#144 Nový příspěvek od sychrovak »

Ahoj Jardo a co 2,0 TD 85kw v Galaxy rv. 08.dik

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Koupě staršího auta

#145 Nový příspěvek od Jarda-k »

Takovej přehled zase nemám, musel bych pohledat. Buď tam dávaly fordův 2,0 TDCI a ten platí až na vstřikování za spolehlivý motor s řetězovými rozvody.
Spíš si ale myslím, že to taky bude převlečený francouzký 2,0 HDI a pak platí co jsem psal výše.

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Koupě staršího auta

#146 Nový příspěvek od sychrovak »

Dík

Uživatelský avatar
Deane7
Příspěvky: 2152
Registrován: sob pro 15, 2012 1:22 pm
Bydliště: NMnV

Re: Koupě staršího auta

#147 Nový příspěvek od Deane7 »

Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.

Uživatelský avatar
Britt
Příspěvky: 19329
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:04 pm
Bydliště: Poděbrady

Re: Koupě staršího auta

#148 Nový příspěvek od Britt »

Kupovat auto v dýzlu, pokud nemáš naftu zadarmo nebo nenalítáš 100 000 ročně je harakiri.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Koupě staršího auta

#149 Nový příspěvek od sychrovak »

Brite pokud máš ,,nesmrtelný,, motor .) a jezdíš za 5 l je to fajn.

Oktávkou jezdím 40 km denně opravy skoro žádné r.v 2010

Uživatelský avatar
Deane7
Příspěvky: 2152
Registrován: sob pro 15, 2012 1:22 pm
Bydliště: NMnV

Re: Koupě staršího auta

#150 Nový příspěvek od Deane7 »

Keď za 10 rokov najazdím 120tis. km. tak ak dobre počítam na nafte ušetrím cca 1200 litrov a rozdiel v cene nafty a benzínu cca 1000€ takže na palive úspora viac ako 2 200€. Poruchu som na Bore nemal žiadnu okrem vecí ktoré by som musel meniť aj na benzíne. Takže napísať niečo také považujem za zavádzajúce. Starší nafťák nekúpim drahšie než benzíňák. A to si myslím že v spotrebe je tozdiel väčší než počítam. Kolega mal na 1,8 turbo spotrebu 8 litrov a to nesmel tomu moc tlačiť na pedál.
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“