citroen berlingo

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: citroen berlingo

#16 Nový příspěvek od DYK »

No to já si myslím taky. Není nic horšího než než Log live olej. Stokrát popsanej, jak není možný na těch deklarovanejch km zachovat slušnou kvalitu oleje. něco už pamatuju a tak se mi nelíbí u novejch aut interval první výměny olejev motoru.Vždyť právě při prvních stovkách km nového motoru je největší otěr součástek a ten motor by si zasloužil po dvou tisících km nový olej i s filtrem. Pak klidně dojet patnáct tisíc, nebo rok a zase výměna. Ne věřím a nevěřím těm novodobým intervalům a že by ten olej najednou získal zázračné vlastnosti. Long live a prodloužená výměna bylo to trvní, co jsem ze svého motoru a ŘJ nechal odstranit. Teda až po roce.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Martuch.rs
Příspěvky: 107
Registrován: ned kvě 09, 2010 9:46 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: citroen berlingo

#17 Nový příspěvek od Martuch.rs »

Panove mate uplnou pravdu o tech olejich. Delam v Citroenu a u tech 1.6 HDI od forda zacaly odchazet turba protoze to melo 30 000 interval. No pro tak nasponovanej motor je to smrt.Tak u aut co jsme prodavaly my jsme pres pocitac davaly 15 000 a pri kazde vymeme oleje davame pripravek TEC na proplach motoru pred vypustenim oleje. No a uz tri roky neni problem s turbem.Ale ten motor jak je vykonove na hrane tak stejne trpy a nejvice retez mezi vackama ktery se ozve tak okolo 150 000km a pak se musi dat i vacky....no raketa. Ale to je u 16V motoru.Ted si na to Citroen zacal delat svoje hlavy jen s 8 ventilama a to uz je Vymakany.JInak co se tyka benzinu dava se 1.4 VTI 1.6 VTI od BMV.Ty jsou dost citlive na kvalitu benzinu ptotoze se zanasi ventily karbonem a pak to skyta a nejede. Tak se zase meni ventyly jak na bezicim pase. Tento motor ma totiz jednu zvlastnost ze nepouziva skrtici klapku ale vzduch ktery si motor nasava se ridi samotnym ventilem ktery ma promrnny zdvih a podle toho kolik se otevre tak pusti smesi do valce.No zase dalsi kravina kuli euru5. Jinak fap se necha v pohode z auta vindat. Ja osobne jezdim s VW Caravelle 2.5 TDI a na tyhle auta nedam dopustit kdyz se one clovek s rozumem stara tak ho snad prezijou.

kutil tim
Příspěvky: 1301
Registrován: pát srp 28, 2009 5:00 pm

Re: citroen berlingo

#18 Nový příspěvek od kutil tim »

Martuch pokud děláš v servise a nevíš, že 1.6 HDI je konstrukce peuget, tak je to na pováženou.Ford měl a má jedině 1.8 a dnes je to 1.8 TDCI vše v litině.Motory naftové ford používá 1.6 TDCI výroba peuget a jak mají více najeto jsou to pokladničky beze dna a pak 2 TDCI a 2.2 TDCI společný vývoj.

Uživatelský avatar
Martuch.rs
Příspěvky: 107
Registrován: ned kvě 09, 2010 9:46 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: citroen berlingo

#19 Nový příspěvek od Martuch.rs »

No nebudu Ti to brat.A 2.2 v Jumperu je taky srac od Forda. TDCI =HDI

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: citroen berlingo

#20 Nový příspěvek od DYK »

No ty 2.2 motory prý jsou nějaký nemocný. Ten hošík co mi bude měnit ten bojler má Boxera a právě 3.0 právě proto, že je to prý jiný, lepší motor. Já to celkově nechápu. Motory šponují a hranice únosností, přitom pančují palivo, prodlužují výměny olejů a že by byl v těch olejích adekvátní skok ve výdži kvality mazivosti, tak to se mi nezdá. A nebo to vlastně chápu. Je třeba vydělávat na servisech. To drží nad vodou prodejce.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
tiger
Příspěvky: 372
Registrován: stř bře 11, 2009 1:48 pm
Bydliště: Lomnice nad Pop.

Re: citroen berlingo

#21 Nový příspěvek od tiger »

Když už se tady řeší motory jak je na tom ten motor v berlingu 1,4i ?
Je mi jasné,že to nebude na žádné závodění,spotřeba asi taky nic moc,co se na tom sere atd. Zatím se kámoš nevyjádřil zda to své berlingo prodá,Jestli to nebude na jaře tak se poohlídnu jinde...

Pepik_Plzen
Příspěvky: 459
Registrován: pon pro 28, 2009 6:49 pm
Bydliště: Plzeň

Re: citroen berlingo

#22 Nový příspěvek od Pepik_Plzen »

Musím zaklepat, Ten motor je docela jednoduchej, těch elektronických serepetiček je tam minimum. Zatím se nic nepo... akorát když jsem to měl asi prvních 2000km (96000 už bylo najeto) tak padlo ložisko na spojce, dělalo se to celé 6300,- jinak pohoda, asi letos ještě z jara mě čekají brzdy, zadek je už hotový na předku byli ještě slušné destičky, kotouče origo. Teď budu dávat nové. Jinak vše jako u jiného auta, filtr olej, vzduch, olej občas umýt a vyluxovat. Co víc si přát.
Nechá se vymyslet lecos, jenom je někdy problém to uskutečnit... aby to fungovalo podle našich představ.

Uživatelský avatar
Martuch.rs
Příspěvky: 107
Registrován: ned kvě 09, 2010 9:46 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: citroen berlingo

#23 Nový příspěvek od Martuch.rs »

Souhlas ten motor neni spatnej,trochu tam zloby tesneni pod hlavou u mazaciho kanalku prolina olej.ale jinal poruchovost skoro nula.

Uživatelský avatar
pasa444
Příspěvky: 1730
Registrován: pát srp 07, 2009 11:23 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: citroen berlingo

#24 Nový příspěvek od pasa444 »

kutil tim: tady musím souhlasit tyhle 1,6 hdi jsou z koncernu PSA tzn citroen peugeot a bral je ford do svých fiest a focusu.Zminované problémy s turbem jsou zapříčeněné jemným sítkem na přívodu tlak. oleje do mazaní turba a ty hnusy co jsou v oleji to sitko zalepí a pak turbo není dostatečně mazáno.už jsem to tu několikrát řešil.a praskající pera to je zpusobené zareznutím ložisek v horních uloženích,je nutné ty ložiska měnit vždy s novýma perama jinak jsou namáhana na krut a prasknou znova.pak odchazí tyčky na stabilizátorech a klouby na poloosácha a pak je třeba před koupí kouknout na zadní napravu jak jsou kola do A tak je třeba počítat s repasem celé nápravy a to není nic levnýho.

Uživatelský avatar
pasa444
Příspěvky: 1730
Registrován: pát srp 07, 2009 11:23 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: citroen berlingo

#25 Nový příspěvek od pasa444 »

kutil tim: tady musím souhlasit tyhle 1,6 hdi jsou z koncernu PSA tzn citroen peugeot a bral je ford do svých fiest a focusu.na oplátku bral citroen a peugeot do svých dodávek 2,2 tdci a značili je jako hdi.Zminované problémy s turbem jsou zapříčeněné jemným sítkem na přívodu tlak. oleje do mazaní turba a ty hnusy co jsou v oleji to sitko zalepí a pak turbo není dostatečně mazáno.už jsem to tu několikrát řešil.a praskající pera to je zpusobené zareznutím ložisek v horních uloženích,je nutné ty ložiska měnit vždy s novýma perama jinak jsou namáhana na krut a prasknou znova.pak odchazí tyčky na stabilizátorech a klouby na poloosácha a pak je třeba před koupí kouknout na zadní napravu jak jsou kola do A tak je třeba počítat s repasem celé nápravy a to není nic levnýho.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: citroen berlingo

#26 Nový příspěvek od Leo »

Citroen Berlingo - výroba postele do auta - http://www.horyinfo.cz/view.php?cislocl ... -auta#nogo
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: citroen berlingo

#27 Nový příspěvek od DYK »

Martuch.sr a co ten novej citrón D4 a 1.6 bezín? Jak je to u těhle aut s tou zadní nápravou? Je jiné konstrukce?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: citroen berlingo

#28 Nový příspěvek od sychrovak »

Já se jen zeptám zadní odpružení náprav je také v torzních tyčích jako Kango ???
Tak jestli jo,tak pokud budeš tahat častěji přívěs tak to trpí a jde to do háje.Třeba u Kanga jsou zadní nápravy na vrakovištích nedostatkovým zbožím.Nová je nesmysl a repase je cca 12-15 tisíc.Jedna tyč cca 3700 Kč
většinou odejde jedna,jsou tam čtyři./mluvím stále o kangu/
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: citroen berlingo

#29 Nový příspěvek od DYK »

Já právě doufám v to, že toto už není "akční" a že ten citroen má klasickou zadní nápravu s pružinama. Buď vlečnou nebo nějakou víceprvkovou, ale to se chci právě dozvědět. Jinak třeba u Berlinga se zadní nápravy opravují výměnným fondem. Auta s takto řešenýma zadníma nápravama mají při prodejích velké mínus. Jak kdyby nebylo dost toho, co podléhá provoznímu opotřebení a ještě se zajímat o zadní nápravu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Pepik_Plzen
Příspěvky: 459
Registrován: pon pro 28, 2009 6:49 pm
Bydliště: Plzeň

Re: citroen berlingo

#30 Nový příspěvek od Pepik_Plzen »

Leo: To je pěkný luxus, když mám spát v sutě, tak si musím lehnout šikmo, přes zavazadelník a sklopím sedačky, je to jen tak tak.
Nechá se vymyslet lecos, jenom je někdy problém to uskutečnit... aby to fungovalo podle našich představ.

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“