Avia

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia

#91 Nový příspěvek od mape »

Bourač....
Moje řeč.
Já si to v klidu celý rozebral a zrenovoval....
Žádná záludnost.
Teď budu ale dělat tu novější a tam je toho už více a hlavně je tam ABS.
Ale zatím pořád v rámci snesitelnosti.
Je to mravenčí práce.... Veteránisti ví o čem mluvím i když tam je to spíše o lásce k tomu vozidlu.
Ale ta radost z vysledku je neskutečná a o to víc když je to praktické a k používání... Stejně jako u stavby traktoru.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia

#92 Nový příspěvek od mape »

Dneska jsem dopasoval na moji A31 turbo na předek kotoučový brzdy..... Už se těším až to bude konečně pořádně brzdit.....
Škoda že to tam výrobce nedal už tehdy....
Ta náprava není až takova hrůza když teda pominu pomocné čepy které ale chci dát do ložisek tak to celkem drží a je to i na jízdu pohodlný.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Brzdy pocházejí z dafu ale jsou stejně jako na pozdějších řadách Avii.... Navíc budu moc nasadit kola 17,5 které vydrží daleko víc nez ty původní..... Sice asi na skládkách to bude zajímavý protože velký kola jsou velký kola ale bohužel kvalita nových pneu je alarmující... O protektorech ani nemluvím..... Navíc i starší pneu už je docela problém někde najít a na nějakých hodně starých se mi úplně jezdit nechce.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
murár
Příspěvky: 2545
Registrován: ned úno 22, 2009 7:04 pm
Bydliště: Zlaté okr. Bardejov

Re: Avia

#93 Nový příspěvek od murár »

Klobuk dole, vyzerá to super! 8)

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20658
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Avia

#94 Nový příspěvek od ota »

Mape když jsem dělal na nápravách v Avii dělao se to podle zakoupené licence Saviem. Tedy tenkrát se koupila licence od Renaulta. S tím, že všechny komponenty budou stejné. Celá výroba podléhala tomu. Samozřejmě s časem se dělaly nějaké drobnější upravy. To sebou nesla doba a muselo se modernizovat. Jak jsem kdysi psal, vyrábělo se spousty prototipů. Některé jen třeba jeden kus, nebo tři. Různě se testovalo cosi. Vyrobilo se i pár avií s hnaným předkem. Tedy 4x4. Nebo jezdila i avie s trambusovou kabinou. Hranatou třeba jako měl Roman tak podobnou, akorát menší velikosti. Samozřejmě i ty brzdy byly kotoučové na nápravách. To se také testovalo. Protože doba pokročila a modernizace se musela dělat. Vše skončilo s převratem. Ale protoipů jezdilo dost. Třeba hasiči v avii měli k dispozici Furgona kterej měl 4x4, jiné nápravy, jiné odpružení. Jezdili jsme s ním vždycky dvakrát za rok zkoušet fabrycký stříkačky, jestli u nich nezarezl motor.
Vše možné se zkoušelo, bylo vyrobeno, pořát se něco zkoumalo, zkoušelo. Ale pak to všechno šlo do kopru. Nebo do kopru ani ne. Ale hodně do stodoly v Hořenech a nebo do šrotu. Na avii 15 byla přední upravená náprava na hnanej předek leta letoucí u nás v nástrojárně hozená na regále. Vždycky jsem si říkal, že si ji vezmu dom. Kdo ví, kam se poděla.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia

#95 Nový příspěvek od mape »

No já byl jednou na Bahnech...to je taková ta vojenská přehlídka ve vojenském prostoru u Strašnic . Je to někdy rok 95-97.... My měli v práci tehdy skoro funglovku kontejnerku už s motorem euro2 ... S rotackou Bosch....

A na těch Bahnech byla tehdy Avie snad se vším co kdy udělali.... Právě tam měli i prototypy a tehdy už tam byla áčkova řada s menšíma kolama a odklápěcí kabinou a byli tam právě i nějaké studie i s tou kabinou co říkáš , s Carraro napravama , pak i jinýma, a právě i tam byla A31 s kotoucema vepředu....
Nevím tehdy z čeho to bylo ale už tehdy říkali že se to do výroby už nedostane a že to nahradí právě ta A75 s tuhou nápravou a s kotoucovkama wabco...nebo meritor
Takže skutečně jak to popisujes ty slepé vývojové větve.....
Ono se to auto defakto modernizovat podařilo... Když vezmu řadu D kterou teď stavím...... Je to jednoduchý, .... Jen ty motory.... To byl úlet..... A zase.... Je to jen o použitém materiálu ..... Kdyby se to udělalo pořádně myslím že by to jezdilo......
Ono vůbec česká motorarska konstruktérská činnost neni nijak zvlášť povedená.....
Ty motory nám prostě nešli.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Avia

#96 Nový příspěvek od Leo »

Avia Furgon 4x4 se dělala na slovensku. Udělala se serie a prý to nebylo špatný. Jenže fabrika krachla a dneska je místo ní nákupák.
Pro armádu stavěli prototipy Avii 4x4 dvě firmy a armáda je pro zastaralost nechtěla. Jedna měla italské nápravy. Ani Ross Viza neuspěl, i když byl stavěný pro armádu. Až Renault uspěl, alias Tatra 810.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20658
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Avia

#97 Nový příspěvek od ota »

No bacha s motorama. Není to tedy motor z avie. Ale škodovka ve své době přišla s hliníkovím blokem motoru do Mb 1000 tlakově litým a na tu dobu to byla převratná věc. Neleduju škdovky ale tuším, že jsem cosi o tom zaslechl když se bavili ,,auťáci" někde na srazu. Že to byl převratný motor v seriové výrobě. Cosi i jako první v osobním autě. No přesně nevím ani hlavu, ani patu, ale jen z doslechu co vím, zase takoví špatný motory se nedělaly.
No Leo tady já vím spíš jen o těch protoipech. Kolikrád nám dovezli materiála z nějaké aviácké pobočky a čuměli jsme co je to za auto. A řiďič že co čumíte na avii.
No a ty nápravy na ty moderní avie A 75 jsem ještě jako protoip měl v rukách v nástrojárně. To by bylo na dlouhé povídání. Ale jen když přivezli kotouče od někud z ciziny, čuměli jsme na to jako vrány. Jak je možný, že uvnitř těch dvou kotoučů jsou ty přepážky tak přesně udělaný. :vysmech:

Uživatelský avatar
filip
Příspěvky: 1866
Registrován: úte říj 21, 2008 10:51 pm
Bydliště: UO

Re: Avia

#98 Nový příspěvek od filip »

Však taky renault koupil od škodovky licenci na výrobu hliníkových bloků, kdoví jestli licence na ty avie nebyla tak nějak součást té dohody. Tak jako nějaké to procento fifty fifty.
Jinak furgona 4x4 měl u nás v městečku manik co má firmu na topení, vodu a intalaternu. Měl jednu normální a jednu čtyrkolku. Modrou, s rámem na klokany, zahrádkou a žebříkem nahoru. Pěknou Používal ji jako pracovní. Měl i teho overlanda, avia trend či jak se to jmenovalo, ten hranatý gazik.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia

#99 Nový příspěvek od mape »

Ten skodovackej hlinikovej OHV motor byl snad jedinej co se trochu povedl..... to je pravda....i když zase..... Byla to inovace starýho rumpálu jehos kořeny sahají někam do roku 1950. Jinak jsou to rumpály ,olejničky ..... Parametry nic moc..... Spolehlivost Jakš taks.... Ty aviacke motory totální tragédie....
Ono se říká že Avie když přišla jako Saviem tak už to tehdy bylo prusvihovy...... On ten Saviem se prodal kde kam....asi věděl proč. Těch aut od jiných značek bylo hodně..... A dost mě zaráželo že jsme tehdy nedokázali vymyslet v Čechách něco podobného a museli to koupit jako nápad odjinud.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia

#100 Nový příspěvek od mape »

Tak jsem ty brzdy konečně dotáhl do konce a teda velká spokojenost..... Je to úplně jiný auto.... Žádný vadnutí v táhlých kopcích ....
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zatím nasazeny původní 20ky kola s upravenou roztečí
Až udělám zadní nápravu tak půjde na menší a hlavně konečně na pořádný pláště.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

honzasl
Příspěvky: 666
Registrován: čtv dub 21, 2011 8:29 am
Bydliště: Nekoř (okr. ÚnO)

Re: Avia

#101 Nový příspěvek od honzasl »

A dost mě zaráželo že jsme tehdy nedokázali vymyslet v Čechách něco podobného a museli to koupit jako nápad odjinud.

Stačí se podívat, co se s automobilovou výrobou v 50. a 60. letech u nás dělo. Škatulata hejbejte se, přesuny výrob z jedné fabriky do druhé a za dva roky jinak, zrušení existujícího vývoje (Praga i Škoda lehké náklaďáky ještě po válce uměly), masová výroba jen a jen pro armádu na sklad bez zisku (V3S se nikam nevyvážela a armáda předpokládám platila jen nějakou nákladovou cenu).

To že se v Avii zkoušely různé prototypy je hezké, ale pokud se nedokázaly zavést do výroby, tak to byly opět jen vyhozené peníze a kapacity lidí (peřdpokládám, že Avia potažmo stát prostě neměl vydělané peníze na nová výrobní zařízení a technologie).

O tom, že v ČSSR byly 3 centrálně řízené fabriky na náklaďáky a nedokázaly se domluvit ani na unifikaci dílů ani nemluvě...

ibanez5
Příspěvky: 1576
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Avia

#102 Nový příspěvek od ibanez5 »

Zdravím pánové.
Kdysi jsem jezdil s Avii po republice, teda hodně do Buštěhradu do bývalé Poldovky,hodně do Ždásu,...třeba do Pilany, atd,atd prostě republiku.Jezdili jsme pro Třinecké železárny. Měl jsem valníka s plachtou, 5 kvalt s atmosférou a Avka mě vžycky dovezla. Jen jednou mi u 9 křížů kleknul motor,když jsem jel do Klatov. Sice Avka byla pomalá, ale za mě bezporuchová. Teda byly na motoru nějaké ty upravy...jako např v sání byla ještě jedna žhavička pro starty ve velkých mrazech... Nebo třeba zaslepený výměník, ...pár věcí tam bylo, ale jezdilo se stím docela dobře a s mojí výškou 170 cm i spalo :) Byl rok 2002. V Třinci jsem zařadil 5tku a vyřadil v Kladně :smich: :smich: :smich: :smich:
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia

#103 Nový příspěvek od mape »

Já si na to auto taky nemůžu stěžovat..... Pro mě plní účel parádně...... Jen některé věci prostě potřebují úpravu ...... Já se tím i tak trochu bavím a tak dělám co se mi zdá dobré....
Vždycky mi bavil tento technickej tuning....
Spousty mých vozidel prochází úpravami.....
Ono je Avia a Avia......
Ty auta mají z výroby mraky nedostatků...... A v dnešní době možnosti a technologií se i tyto věci dají odstranit...... Tak proč si neprohrát.
K tomu automobilovému průmyslu bych řekl asi jen to že to rozhodně nebylo zas tak geniální jak to vy padá a povídá se.....
A čím víc jsem starší tím více se utvrzují že jsme sice dělali i zajímavé věci ale nikdy to žádnej zázrak nebyl.....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Tomas6
Příspěvky: 5309
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Avia

#104 Nový příspěvek od Tomas6 »

Mape obdivuju tvoje nadšení a píli. Já bych do Avie už asi nesedl. Jako svýho času dobrý,taky jsem si tím obdobím prošel a najezdil s ní mraky km, valník sklopka kontejner... Ale teď už je doba prostě jinde a to co naši vývojáři prospali,se dá celkem slušně koupit. Naposled jsme řešili Mana 12t,kolega to koupil z Německa za 350 tis,najeto snad jen 120tis km,defakto nové auto,sice rok 08,ale fakt jak nové. Na to nástavbu od Fornála,celkem to i s přestavbou vyšlo na nějakých 700-750 tis. Je to kotel peněz,ale myslím že tím jak pečuješ a tuníš tu Avii se na podobnou částku taky časem vyšplháš.A tak je výrazně pohodlnější auto s výrazně vyšší užitnou hodnotou.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia

#105 Nový příspěvek od mape »

K tomu ti řeknu jen to že jednak mě to celkem baví,
Investice do toho ..... No pořád je lepší dát spolehlivější a dražší komponenty než 3x za rok měnit levné
S 12 tunou si tu můžu akorad tak přivést dříví z lesa a koukat se na ní..... Tady okolo Prahy mají je všude zákaz nad 6 tun....
Proto držím tuhle moji starou vránu.
Avie už nikdy.... To tu řekli už dva co jsem je lákal jezdit a oba chodí rádi dál.
Já to auto koupil za 10 tisíc..... Asi 100 tisíc stala modernizace ......
Na mana za milion nemám......
A ani ho nepotřebuju......
Spousta dopravců okolo mě šli do lepšího.... Někteří i do nových...... Zatím ale kromě toho že říkají o pohodlí lámou rukama že sice v servisu jsou pouze 4x za rok ale vždycky za 40 tisíc...
Pár náklaďáku už jsem provozoval takže trochu vím.....
Já to auto stavěl od začátku s tím že co se dá vylepšit tak vylepsuji..... A musím říct že jsou borci co to auto dávali dohromady souběžně s mým a třeba rám už dělali za tu dobu 2x.... Já ani jednou...... Brzdy... Ty moje co jsem na to dával jsou wabco merior.... Pochází z DAF LF45..... jsem řešil jen kvůli spolehlivosti a kvůli tomu že budou moc být i lepší pneumatiky...... Ano mohl jsem si koupit jiný mladší Auto.... Vlastně ho mám a dělám na něm ale nejsem ten co jedno dělá a druhé rozbije......
I do pohodlí jsem investoval.... Kabina lépe odpružená, vzduchová sedačka, odhlučnění a zateplení , to auto je celkem solidní.....
Do origo Avie bych taky nešel..... A když už tak to Déčko...... To mám ale zatím pod plachtou.... Teprve se staví motor a dohání nějaké věci co chybí .
Je to tak trochu podobný těm co si tu staví traktory..... Proč si je staví? Když pak stejně na silnici nemůžou......
Protože chtějí ,pomáhá jim to a baví je to.
No a já jsem něco podobnýho jen si dělám nakladacek.... 8) 8)
Neber to jako útok..... Je to prostě taková úchylka....
Podobně bych se mohl zeptat tebe ... Proč si třeba nekoupíš Bentley....... Buď na něho nemáš a nebo ho nepotřebuješ.... :friends:
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“