Praga V3S

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
filip
Příspěvky: 1868
Registrován: úte říj 21, 2008 10:51 pm
Bydliště: UO

Re: Praga V3S

#151 Nový příspěvek od filip »

Tý brďo, véeska s brejlema. 8) Tu jsem naživo nikdy neviděl, jen na fotce. A že jich na vojně všude bylo, řady a řady.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Praga V3S

#152 Nový příspěvek od pavel sk »

Sniper Urob tym tvojim V3S vlakno. Inak pekny kus na renovaciu a skora ju rozpalit 8) 8) 8) Ak je ten motor este v kondicii, tak ta V3S s nim bude lietat. Otec mal kedysi davno takto nakombinovanu V3S skrinovku. Isla ako s praku. Podla niektorych detailov nebude s tych prvych serii ale to je jedno. 8) 8) 8) Tesim sa na dalsie fotky. Tie ramiky svetiel mala pôvodne aj ta moja sluzobna. Zostali po nich stopy ako zvysky s ramika na blatniku a vyvarene diery v blatnikoch v miestach kde boli uktovene tie rurky. Obrázek

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9048
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Praga V3S

#153 Nový příspěvek od Sniper »

Děkuji Pavle :friends:
Ten žlutý valník je skládačka, samozřejmě, ale je zajímavé, že má staré blatníky, světla, mřížky a příčku mezi blatníkama má už bez prolisů.
Nejvíc rád jsem za ten spínač na notek, to nejde nikde sehnat a už jem viděl i poptávku za 5 tis Kč.
Mřížky samozřejmě taky problém, ale vím kde by se daly půjčit no a ty staré vypínače s bílou hlavičkou ještě tu a tam sehnat jdou. Nechám na 3D tiskárně vyrobit hlavičky, aby pasovaly na ty novější vypínače.
Jinak právě dnes se rozhodne, jestli půjde valník do civilu, nebo do vojáka, přijede kamarád, který mi bude pomáhat.
Pokud to bude voják tak budu muset sehnat naviják, já bych raději civilní verzi.
Myslíš, že by bylo dobré jim založit vlastní vlákno?
Ono aby tam bylo co psát :-/
I když je fakt, že letos se na nich začne makat, tak by tu a tam bylo co napsat.
Ale stejně si myslím, že bych nejraději všechno pral do jednoho vlákna, mám těch verglů plno, ale je blbost, aby měl každý svoje.
No a ty se moc nesměj :smich:
Můj kamarád a bývalý Mistr odborného výcviku byl s valnikem od nás z Beskyd v Popradu. :driver:
Tak jsem si říkal, že až bude valník že bych přes jeseň přijel osobně :D
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7888
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Praga V3S

#154 Nový příspěvek od Chose11 »

Jak se tak dívám na poslední fotku, tak tyhle světla mi budou přebývat z mojí Z25A, budu dávat originál a tyhle na fotce tam byly.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Praga V3S

#155 Nový příspěvek od pavel sk »

Tie spinace s bielou hlavickou boli aj v tej co jazdim, ale museli sme ich uz pomenit na tie novsie. Tie biele hlavicky pasuju aj na novsie prevedenie. Tie otocne prepinace pre NOTEK som davnejsie niekde vydel pohadzovat sa. S tej co jazdim je tiez uz vykochany, ale pôvodne tam bol. Je po nom diera v pristrojovke. Blatiky mas este stare 8) . Kabina, volantova tyc+ skrina riadenia presli generalkou. Na kabine za dverami niesu stopy po mavacích smerovkach, naraznik je tiez novsi. Naboje prednych koles bez stredoveho vybratia. Vela tych pôvodnych starsich aut co prechadzali generalkou napr. niekde vo VOP tak casto prekopavali a monotvali novsie prvky. Ak by si ju daval aj do armadnej verzie tak neni podmienka navijak. Valniky boli S a aj Bez navijaka. V Nitre v PŠ-ke ked som bol som sa osobne stretol asi so 6-timy origo valnikmy co nemali navijak a ani vyvod pren na pridavke. Boli tak s vyroby. Tazke nielen civilky boli bez navijaka. Takisto civiky modre boli aj s navijakom. To uz asi podla poptávky. Civilne kabiny zväcsa nemali otvarace celne okna a ani stresny otvor s poklopom. Viem ze mas toho ak v CSAD v casoch najväcsej slavy NAD. To vlakno o V3S by si iste uzivil kedy si ich mal aj obydve v jednom vlakne. Uz len co sa tyka rad a postrehov + foto. Drzim palce nech sa diela daria 8) 8) 8)

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20827
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Praga V3S

#156 Nový příspěvek od ota »

Jak píše Pavel sk o těch navijácích. Na rotě bylo min 15 V3esek. Co si vzpomínám max 2 měly naviják. Jedna provozní a jedna uloženka. Moje neměla ani přípravu. Některé měly přípravu, ale naviják ne. Od výroby neměly. Příprava byly třeba i kladky, nebo v nárazníku díra s uchytama na válečky. Ale jen díra, nic víc. Každé přechody se naviják vymotával, čistilo lano a namotávalo naspátek. Vždy se to dělalo od dozorčího autoparku po silnici parkem z kopce. Aby bylo lano napnuté. Co se pamatuju, v praxi jsme ho jikdy nepoužili. Co se používalo a dost často, tak to nyly navyjáky u Zilu. Ten byl o hodně rychlejc vymotanej a co si pamatuju měl kurevskou sílu. Když někdo zapadl většinou jeden, max dva Zily a vytahli ho ven. Pamatuju se, v záložáku zapadla PHMačka Vejtřaska do škarpy. Najel před ní Zil a natáhlo se lano. Z druhýho Zilu přez kladku uvázali Vejtřasku za šasi kladku ke smrku a ten vepředu tahal dopředu a ten druhej ji z boku držel, aby nelehla na bok. Ten přední Zil popojížděl, tak se dalo lano ze zadního závěsu ke stromu a pokračovalo se. Kola u Zila tak tak že se dotýkaly země. Zil málem ve vzduchu. Nakonec vše dobře dopadlo.

Pepa6911
Příspěvky: 147
Registrován: čtv zář 01, 2022 11:34 am
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Praga V3S

#157 Nový příspěvek od Pepa6911 »

Chlapi, tohle se mě valí v dílně kupu let a pochybuji že z toho něco použiju, takže daruji :)

Obrázek
Jinak k těm jinejm motorům- kdysi jsem dělal na autě co mělo 6v Dietroit, 96 KW si pamatuju přesně, kroutak nevím, to jelo jak z praku a to to byl jeřáb- prestavovali je ve velkém myslím v Mostecké uhelné, v TP byl jen nápis motor Dietroit. Jako učeň jsem byl u přestavby- 6v zetor za Forteru, stejný případ- původem PAD od uhlířů, v tp pouze " motor Zetor". Takhle prestavnejch jich tady má několik jeden lesak, jsou poznat tak, že maj na sobě ukrutnou fůru dřeva a rozhodně provoz nezdržují.. :)

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Praga V3S

#158 Nový příspěvek od pavel sk »

Tie tesnenia su s 50% na motor LIAZ Turbo. Te male sive by sa podobali na tesnenia vyfukovych zvodov V3S 8)

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20827
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Praga V3S

#159 Nový příspěvek od ota »

Moc autům nerozumím. Ale poznatek o V3sce, rychlosti kterou dosahuje. Dávno tomu soused převážel sem na zahrádku náklaďáky co měl kde zaparkovaný. Vždy vzali na tyč za liazku a hybaj sem. Vždycky když byla v Práglu nějaká akce, ráno v 6 vyrazili na cestu. Pamatuju se, byl tady tenkrát nějakej Americkej president a to dovezli dvě auta ten den. Prej všichni policajti v Práglu tak měli klid. No samo že Vejtřasky má soused min 6 ks. A teď k podstatě. Pamatuju se, že přitahli Vejdu za liazkou na tyči a když přijeli trochu mrholilo. Zastavili na place a kecalo se. Koukám na tu Vejdu co to je? A jak mrholilo kouřilo se z diferáků. Ta Vejda byla jen kabina a šasi. Bez korby, bez nástavby. To se ví, že ten z liazkou to chtěl mít už za sebou a po Kolínský, od Prahy to valil i 90. Ty diferáky a reduktory v kolech byly opravdu slušně ohřátý. A to všude bylo oleje jak má být. Jo kardany měl vyndaný. To je jasný. Myslím, že tohle auto není konstrulovaný, aby ,,uhánělo" po silnici 90 v kuse. Tam jde spíš o průchod v terénu. A co jsem měl tu čest s tím jezdit na vojně, tak ten blbuvzdornej originám motor byl akorát. Něco jiného je jeřáb. To má myslím 11 tun a to je už zase jiná jízda v terénu. Ale co já pamatuju, tak to vždy v té origo sestavě uplně dostačovalo.

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Praga V3S

#160 Nový příspěvek od pavel sk »

Tou starenkou co teraz jazdim, tak tachometrovo naprazdno vytiahnem 65km/h. Ona by sa rozbehla asi aj viac podla toho tachača, ale uz musim uberat a pribrzdit aby som dokazal odbocit s hlavnej cesty na cestu do druzstva :smich: Na to vsetko aky je to stary kus, tak po rovinke si to docela šlape. Nalozena s 5x1000kg big-bagy s hnojivom som ju na rovine rozgulal na tych 55-60km/h bez zapotenia. Co sa tyka valnikov s navijakom a bez, tak na vojne aj na vyvedenie (cvicenie) sa tak triedili aby v kazdej skupine kolony aut boli u aut bez navijakov aj auta s navijakmi, aby si v nudzi vedeli navzajom pomoct. Ja navijak pouzivam teraz v robote stale na vyloženie krmiva. Nadstavna je vyvyšeny valnik s posuvnym prednym čelom ktore je posuvane dozadu aspät dopredu cez kladky dvoma lanami. Navijak ma upravenu cievku pre dve lana.

Pepa6911
Příspěvky: 147
Registrován: čtv zář 01, 2022 11:34 am
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Praga V3S

#161 Nový příspěvek od Pepa6911 »

Pavle děkuju, mě tohle minulo, liazek a vejtřasek u nás ukrutně ubylo, na liazce jsem kdysi dělal ale na Št 180, na vejdě jen vstřiky a drobnosti, V3S už tu mají opravdu jen lesáci a 2 fekály v okolí jinak vše už je obmeneno za pohodlnější :)

fikejz
Příspěvky: 6099
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Praga V3S

#162 Nový příspěvek od fikejz »

Co se rychlosti, kterou může Vejda jet týká, tak převelice záleží na verzi. V 88 jsme byli z útvaru vlakem vyslaný v celý skupině do Blavy, tedy spíš do Děvínský Nový Vsi pro nový V3S M2. Zpět jsme jeli po ose a po dálnici. Tenkrát se po ní ještě smělo jet minimálně 50km/h, takže i pro zajíždění nově vyrobených v pohodě. Sotva jsme vyjeli na dálnici, tak to samozřejmě nikomu nedalo, aby "neotestoval" nové auto - všechny jely vlastní silou devadesát+ a ještě by kus šly!
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20827
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Praga V3S

#163 Nový příspěvek od ota »

Možná jsem to tu někde psal. Ale na vojně jsme měli na rotě asi 3 Vejtřasky fakt v cajku. Jinak to byly olejničky a jen že to fungovalo. Vlastně tyhle tři jezdily i hotovost. A jak jsem vejš psal klučina nám povídal, že upravíme tu jeho, aby jsme viděli co to umí. Vyndali jsme vstřikovače. Nastavili na vyžší otvírací tlaky. Nepamatuju si už udaje. Ale tuším že přez 200. Kolega přidal na čerpadle a přenastavil předvstřik. A pak jsme jeli ,,zkušební jízdu". Tenkrát po rovině šla Vejda jako hutě. To se ví že si kouřila když na to šlápnul. Osobáky nevěřily, když jsme je předjížděli. Myslím že 90 dala na dlouhém rovném ůseku. Přijeli jsme ze zkušebky a druhej den to kolega zdělal naspátek jak to má být. Prej nebudeme to zbytečně kurvit. Motor by dostával zabrat.
Jednou jsem se svezl Zilem bez nástavby. To byla jízda! Byla to 131 sundala se nástavba a předělávala se. Na kondičkách se jelo třeba s 20 autama a jelo se i na tankodrom. A tam jsme si to půjčovali s klukama. Svezl jsem se s tím taky. Ve vojenském prostoru. Dalo se vyjet z tankodromu a po vojenské silnici to objet a zase se vrátit. Jezdil s náma starší řidič a technik roty. A tradá, Zil uměl upalovat. A ovládání jak v osobáku!

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Praga V3S

#164 Nový příspěvek od pavel sk »

Tak Verzia M2 je uz ina kapitola. Silnejsi motor s väcsim obsahom, ine vstrek. cerpadlo, ine trysky ine nastavenie a hlavne aj inak odstupnovana hlavna prevodovka. Mali sme ich u vojska dost a na cestach Tatru 148 a 815 doslova nahanali. Ja teraz jazdim rocnik 1957 pôvodne to bola skrinovka ako pojazdna dielna pre pasovu techniku.
Naposledy upravil(a) pavel sk dne sob bře 11, 2023 10:54 pm, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
filip
Příspěvky: 1868
Registrován: úte říj 21, 2008 10:51 pm
Bydliště: UO

Re: Praga V3S

#165 Nový příspěvek od filip »

My měli na útvaru M1,5 asi, patka autobus s řadama sedaček, byla to stará po nové generálce. světla nárazník postaru, motor s převodovkou nový a po autě co zrovna namontovali. Jezdilo se s ní do prahy do vojenské nemocnice dávat krev a různé jiné dlouhé trasy. Kolem té stovky dávala, to byl hukot, civilové nechápali když je sčistajasna předjížděla véeska. :)
Vzadu se topilo kamínkama.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“