Praga V3S
Re: Praga V3S
Já jezdil hotovostního řidiče. A na cvičení jsem patřil k rušiči. Pomahal jsem stavět antény. V zimě jako je dneska to trvalo 12 hodin to postavit. V mnoha lidech. Už si nepamatuju v kolika to bylo. Po navázání spojení se pípáci rozešli na směny pro rušič a řidiči šli stavět stany. U té skříňovky byl ten přístavek v té ohradě nad kabinou. Nikdy ho nikdo nesundal dolů! Raději jsme stavěli v lese klasický stany vojenský. V zimě pakárna. Vyházet plac od sněhu. A pak postavit stan a dát ty vložky dovnitř. Tu zateplovací a tuším HVčko na to. Už si ani nemůžu vzpomenout, jak se tomu ve vojenský mluvě říkalo. Tu přístavbu plachtovou měl na rotě skříňák David a ŘKS. Na přechody se to muselo vykulit z té ohrádky nad kabinou, rozprostřít na parku. Přišel náčelník a kontroloval uplnost. Pak se to zase zbalilo a nacpalo do té ohrádky. A další přechody se to opakovalo.
Paráda byla RDMka Zil. Nasadila se anténa a klikou vysunul poloron. Zakotvily se lanka skrz kolíky do země. Navázalo spojení a v nástavdě nastavil 24°C a bufík zahučel a za chvilku bylo jak v lázních. V uličce chrněl řidič a na stoličce vždycky nějakej zmrzlej co přišel ze stráže. Už jsem to tu psal, když jsme přijeli ze cvičení dotankovávaly se Péhamačky pro centrálu rušiče. A na autoparku jsme zajeli s Pehamačkou a já 3000l a kolega druhejch 3000l benzinu. Centrála za cvičení dokázala slupnout 6000 l benzinu. A něco se směnilo za naftu do Vejtřasek. Aby měly všechny plný nádrže.
Paráda byla RDMka Zil. Nasadila se anténa a klikou vysunul poloron. Zakotvily se lanka skrz kolíky do země. Navázalo spojení a v nástavdě nastavil 24°C a bufík zahučel a za chvilku bylo jak v lázních. V uličce chrněl řidič a na stoličce vždycky nějakej zmrzlej co přišel ze stráže. Už jsem to tu psal, když jsme přijeli ze cvičení dotankovávaly se Péhamačky pro centrálu rušiče. A na autoparku jsme zajeli s Pehamačkou a já 3000l a kolega druhejch 3000l benzinu. Centrála za cvičení dokázala slupnout 6000 l benzinu. A něco se směnilo za naftu do Vejtřasek. Aby měly všechny plný nádrže.
Re: Praga V3S
Do tej klietky nad kabinou to potom bola docela sranda spät napchat. Ja som tam mal pri tom este zbalenu aj maskovaciu siet Prechody bola kapitola sama o sebe
Re: Praga V3S
Jo jo taky jsme tam rvali maskovačku. Ale ta byla v takovém vaku. Jejda na mojí V3Sce byla taky v tom vaku. Když byla chvilka pauzy to se to na ní spalo!
Přechody to byl masakr. Vždycky jsme běhali s vercajkem za autama, bo toho půlka chyběla. Náčelníci šli s technikem roty a starším řidičem a kontrolovali výbavu. Co už skoukli přenášelo se dál. Za autama běhali maníci s heverama, klíčema, lampama pod baterky, maskovačkama, atd. Náčelník asi stejně věděl o tom pohybu za autama a dělal že to nevidí. Já jsem si jednou nastříkal Vejdu před prověrkama a bylo málo zelené, tak jsem to nastavil černou. Náčelník přišel k autu a nadával. Že ty vole až to uvidí Fobes ( náčelník štábu hrozná bestye. Fobes zkratka Fousatá bestye ) tak tě rovnou dá zavřít! Zrovna za dva dni po prověrkách jsem šel na rozdílko jako hotovostní ridič. Co čert nechtěl Fobes šel na kontrolu rozdílka. Vejda stála vedle nastoupeného mužstva rozdílka na buzeráku. Fobes hned ,,čí je to auto!" Že moje. Teď to nechám, ale po skončení sluzby ihned na hlášení řidič, technik roty a automobilní náčelník. Na hlášení jsme to ukecali, že došla opravdu zelená a auto bylo připravené na stříkání a už se muselo nastříkat. No až přijde barva ihned přestříkat! Jinak 3 dni vostrejch. Tak když přivezli barvu musel jsem přestříkat. To se ví, že jsem tu černou trochu míchnul. Byla ta barva taková hezčí, než jen zelená.
Přechody to byl masakr. Vždycky jsme běhali s vercajkem za autama, bo toho půlka chyběla. Náčelníci šli s technikem roty a starším řidičem a kontrolovali výbavu. Co už skoukli přenášelo se dál. Za autama běhali maníci s heverama, klíčema, lampama pod baterky, maskovačkama, atd. Náčelník asi stejně věděl o tom pohybu za autama a dělal že to nevidí. Já jsem si jednou nastříkal Vejdu před prověrkama a bylo málo zelené, tak jsem to nastavil černou. Náčelník přišel k autu a nadával. Že ty vole až to uvidí Fobes ( náčelník štábu hrozná bestye. Fobes zkratka Fousatá bestye ) tak tě rovnou dá zavřít! Zrovna za dva dni po prověrkách jsem šel na rozdílko jako hotovostní ridič. Co čert nechtěl Fobes šel na kontrolu rozdílka. Vejda stála vedle nastoupeného mužstva rozdílka na buzeráku. Fobes hned ,,čí je to auto!" Že moje. Teď to nechám, ale po skončení sluzby ihned na hlášení řidič, technik roty a automobilní náčelník. Na hlášení jsme to ukecali, že došla opravdu zelená a auto bylo připravené na stříkání a už se muselo nastříkat. No až přijde barva ihned přestříkat! Jinak 3 dni vostrejch. Tak když přivezli barvu musel jsem přestříkat. To se ví, že jsem tu černou trochu míchnul. Byla ta barva taková hezčí, než jen zelená.
Re: Praga V3S
Jo to je vůz. Asi 13 000 km za9 měsíců. Uměl jsem řadit i bez spojky i dolů, Kolem komínu
Re: Praga V3S
Mě to na vojně naučil kluk z Oravy. On to uměl. Musíš poslouchat motor. A jde to. On jezdil s Vejdou už v civilu. A předtím s jeho tátou. Uměl seřídit čerpadlo, předvstřik všechno jsme spolu předělali upravili, opravili. Tři Vejdy na rotě chodily jako hodinky. Diky jemu.
Re: Praga V3S
To radenie bez spojky poznam dobre. Ked mi na skrinovke zlomilo jednu so 4 vypinacich paciek na pritlacaku, tak som bez spojky jazdil tyzden ako nic . Podobne aj redukciu radil za jazdy ako polku. Bolo treba si pri tom radeni kontrolovat rychlost a otacky motora.
Re: Praga V3S
V3S dragster s motorem z Delfína.
0-100 za pár vteřin, zastavení nemožné
Československý vynález na odstraňování sněhu z letištních ploch.
A toto je predchodca OA-63
Diskuze na fb https://www.facebook.com/groups/1118732 ... 097404512/
0-100 za pár vteřin, zastavení nemožné
Československý vynález na odstraňování sněhu z letištních ploch.
A toto je predchodca OA-63
Diskuze na fb https://www.facebook.com/groups/1118732 ... 097404512/
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Praga V3S
Taky pěkný kousek. Co jsem měl já příležitost si prohlédnout a kousíček se projet byl asi nějaký další v řadě. To bylo v 88, nebo 89 roce, přesně už nevím, při nějaký příležitosti se na chvíli vyskytoval v Ostrově nad Ohří v kasárnách. Převodovku měl plně synchronizovanou 6R? s redukcí a uzávěrkami a vypadal o kus moderněji, nástavba byla cisterna.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Praga V3S
Původně byl určen příspěvek do sekce lidi se zbláznili , ale tak dám ho sem.
Sháním mřížky před světla a velmi vzácný spínač na notek.
Bohužel mřížky jsou k autu přivařené a aku flexa je doma, tak jsem musel vzít celou V3S
Takový jsem magor, no...
Ale díky Liboru 25 znám kompletní historii vozu včetně původního majitele, tak jsem se rozhodl, že nepůjde na orgány, ale jako doplněk soupravy k PAD 4.
Mám k ní, i když rozpadlou, kompletní korbu s veškerým kováním včetně příčníků, pak se už sežene jen plachta a bude valníček dělat radost.
I když je to jedna z prvních, tipuji rok 56-58, už se na ni tuneři podepsali, ale nevadí.
Má motor z S5T, tak jsem zvědavý jak pojede.
Tož tak je to, už mám véesky dvě
Sháním mřížky před světla a velmi vzácný spínač na notek.
Bohužel mřížky jsou k autu přivařené a aku flexa je doma, tak jsem musel vzít celou V3S
Takový jsem magor, no...
Ale díky Liboru 25 znám kompletní historii vozu včetně původního majitele, tak jsem se rozhodl, že nepůjde na orgány, ale jako doplněk soupravy k PAD 4.
Mám k ní, i když rozpadlou, kompletní korbu s veškerým kováním včetně příčníků, pak se už sežene jen plachta a bude valníček dělat radost.
I když je to jedna z prvních, tipuji rok 56-58, už se na ni tuneři podepsali, ale nevadí.
Má motor z S5T, tak jsem zvědavý jak pojede.
Tož tak je to, už mám véesky dvě
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Praga V3S
Ještě že ke mě pojedeš jen pro světla a mám je už odmontovaný, bůhví co by jsi si nakonec ode mě ještě odvezl
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Praga V3S
Trochu mě to připomíná ten ftip o mravenci, který se po kalbě probudí na pancíři tanku.
Chvíli blbě čumí a pak řekne.
Kurwa, já pokaždé, když se ožeru, dotáhnu domů vždy nějakou pičovinu
Chvíli blbě čumí a pak řekne.
Kurwa, já pokaždé, když se ožeru, dotáhnu domů vždy nějakou pičovinu
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Praga V3S
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA